
cauciucuri de iarna
Moderator: Echipa Tehnica
gumele de iarna sunt mult mai moi.
eu am luat din cele de viteza maxima de 180 cred iar la 307 de 240 si talonul anvelopei e mai slab asa ca par dezumflate iar la variatii bruste de directie nu se comporta prea grozav chiar daca esp-ul nu a intrat in functiune.
Pe viitor e de vazut ca pneurile de iarna sa fie de viteza mare V.
eu am luat din cele de viteza maxima de 180 cred iar la 307 de 240 si talonul anvelopei e mai slab asa ca par dezumflate iar la variatii bruste de directie nu se comporta prea grozav chiar daca esp-ul nu a intrat in functiune.
Pe viitor e de vazut ca pneurile de iarna sa fie de viteza mare V.
Matrixu scrie:Avand in vedere iarna care tocmai a trecut eu sunt tare curios cati dintre cei care ati circulat 90-95% in Bucuresti ati avut nevoie de asa zisele cauciucuri de iarna!
Ăn sala ĂŽn care făceam matematica ĂŽn clasa a V-a (profesorul avea "laboratorul" lui) scria mare ĂŽntr-un colţ - "nici un lanţ nu este mai puternic decât cea mai slabă verigă a sa". Iar maşinile noastre stau, ĂŽn orice moment, pe 4 petice de cauciuc, fiecare comparabil cu dimensiunea palmei noastre. Dintr-un derapaj de tipul celui descris de Arise ĂŽn alt post nu te salvează nici suta de cai de la motor, nici ABS-ul şi nici subwoofer-ul din portbagaj!
Sa inteleg ca te-ar salva cauciucurile de iarna??? Daca da, nenea Dan, la 80km/h si zapada pe jos, cand vrei sa faci un "test al elanului"(Arise a tras tare de volan dupa care, cum e normal a revenit) nu te mai salveaza nici cauciucurile cauciucurilor de iarna iernii. Un ESP da, ar fi facut treaba, nu stiu cat de multa dar ar fi facut, poate destula incat sa nu inceapa sa danseze. Si oricum la experienta de incepator care o are Arise nu stiu ce corectii de volan ar fi stiut sa faca(nu zic ca e imposibil, insa e greu ca incepator sa faci un derapaj care nu e controlat sa devina controlat)
Iti garantez eu ca tot intri in derapaj la viteza aia, si daca nu stii sa tii masina din acceleratie volan, dupa caz si frana atunci te duci si cu tinte in cauciucuri.
Daca nu , nu inteleg ce vrei sa zici
Iti garantez eu ca tot intri in derapaj la viteza aia, si daca nu stii sa tii masina din acceleratie volan, dupa caz si frana atunci te duci si cu tinte in cauciucuri.
Daca nu , nu inteleg ce vrei sa zici

Ultima oară modificat Mie 22-Feb-2006 01:12 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.
nu cred ca ar fi recomandabil sa incerci manevra pe carosabil alunecos (zapada)
oricum pentru manevre gen testul elanului anvelopele de iarna pierd clar datorita ramforsarii mai slabe a peretelui lateral.
pe sosea uda anvelopele de vara sunt mult mai bune
ca observatie strict personala la c3 nu pot sa compar exact pentru ca pe zapada am mers numai cu anvelope de iarna, dar la 307, pacalit fiind de reprezentanta cu all-season-urile lor, am mers iarna trecuta cu pneuri de vara si iarna asta cu cele de iarna si diferenta se simte!!!!!!!!!!!!
oricum pentru manevre gen testul elanului anvelopele de iarna pierd clar datorita ramforsarii mai slabe a peretelui lateral.
pe sosea uda anvelopele de vara sunt mult mai bune
ca observatie strict personala la c3 nu pot sa compar exact pentru ca pe zapada am mers numai cu anvelope de iarna, dar la 307, pacalit fiind de reprezentanta cu all-season-urile lor, am mers iarna trecuta cu pneuri de vara si iarna asta cu cele de iarna si diferenta se simte!!!!!!!!!!!!
Eu nu incerc nimic(adica am incercat si am vazut ce se intampla cu masina pe zapada si la 50,60 si un pic mai sus, TRAIASCA ESP!!!),unul din membrii forumului a patit cam ce am descris eu mai sus, si eu vroiam sa evidentiez ca un cauciuc de iarna nu prea i-ar fi ajutat, poate chiar inrautatind situatia. Bine, nu a fost cazul de cauciuc de iarna la el.
PS: Vezi la diverse> In fata la casa poporului, e descris mai bine ce si cum, daca te plictisesti.
La plecat dupa loc, si la franare, ca la stabilitate nu prea o sa simti diferenta!
PS: Vezi la diverse> In fata la casa poporului, e descris mai bine ce si cum, daca te plictisesti.
Raulm
307, pacalit fiind de reprezentanta cu all-season-urile lor, am mers iarna trecuta cu pneuri de vara si iarna asta cu cele de iarna si diferenta se simte!!!!!!!!!!!!
La plecat dupa loc, si la franare, ca la stabilitate nu prea o sa simti diferenta!
la stabilitate din pacate cele de iarna parca nu-s chiar la fel
Poate fi doar o senzatie dar la viteze mari 130- 140 masina pare mai saltareata. Iar azi pe ploaie mi s-a parut diferenta chiar mai mare.
In fine, pot fi si alte cauze...
Apropo de esp...La c3 exista vreo avertizare pe bord care sa te atentioneze ca a intrat in functiune sau e doar de feeling?
C3-ul meu are de toate si pina acum numai de antipatinaj la pornire am avut eventual parte. Xtr-ul zicese ar avea si alte gizmouri.
Poate fi doar o senzatie dar la viteze mari 130- 140 masina pare mai saltareata. Iar azi pe ploaie mi s-a parut diferenta chiar mai mare.
In fine, pot fi si alte cauze...
Apropo de esp...La c3 exista vreo avertizare pe bord care sa te atentioneze ca a intrat in functiune sau e doar de feeling?
C3-ul meu are de toate si pina acum numai de antipatinaj la pornire am avut eventual parte. Xtr-ul zicese ar avea si alte gizmouri.
n-ati inteles nimic despre utilitatea pneurilor de iarna. A: ideea e ca un pneu de iarna ar trebui sa fie mai ingust decit cel de vara pentru aceeasi masina din 2 motive: 1 ca inaintarea prin zapada prospata se face mai greu cu cauciucuri late decit cu unele mai inguste, 2 pentru ca prin micsorarea petei de contact se ajunge paradoxal la o aderenta mai buna pe zapada sau drum alunecos. B: cauciucul de iarna are o consistenta mult mai moale decit cel de vara, care e gindit sa se inmoaie odata cu cresterea temperaturii. cel de iarna e gata "inmuiat". pe suprafete alunecoase e mult mai eficient , chiar daca la viteza mare pe un drum curat nu e stralucit. peste toate astea, pe suprafata benzii de rulare a unui cauciuc de iarna se gasesc silicati, astfel ca la contactul cu apa, gheata, zapada cauciucul devine lipicios (la propriu). iarasi, nu e de mare ajutor la viteza mare, dar e f important in zapada, gheata... C: cauciucurile de vara devin f rigide la sub 7 gr C si le scade enorm aderenta indiferent de suprafata. in ultimul rind, dar nu cel din urma, e profilul cauciucului si constructia in sine a benzii de rulare, care la cele de iarna permite o evacuare f buna a apei si o aderenta f buna pe suprafete neregulate datorita striurilor mici si dese care se comporta ca senilele unui tanc la scara mai mica. cred ca m-am facut inteles
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
ok dar...
Problema e cea care se pune de destul de multi ani prin alte zone ale europei.
Iarna ai zapada doar atunci cind ninge abundent pentru ca drumarii o curata relativ repede (la ei...) si atunci trebuie sa asiguri un copromis.
Pe zapada nimic de zis masina se comporta muuult mai bine dar din fericire iarna asta a fost mai lejera si de aici discutiile despre dezavantajele pneurilor de iarna. Pentru mine cel putin e simplu: Pentru cele 5 - 10% din timpul iernii cu zapada, suport linistit toate neajunsurile pneurilor de iarna...
Problema e cea care se pune de destul de multi ani prin alte zone ale europei.
Iarna ai zapada doar atunci cind ninge abundent pentru ca drumarii o curata relativ repede (la ei...) si atunci trebuie sa asiguri un copromis.
Pe zapada nimic de zis masina se comporta muuult mai bine dar din fericire iarna asta a fost mai lejera si de aici discutiile despre dezavantajele pneurilor de iarna. Pentru mine cel putin e simplu: Pentru cele 5 - 10% din timpul iernii cu zapada, suport linistit toate neajunsurile pneurilor de iarna...
khan scrie:A: ideea e ca un pneu de iarna ar trebui sa fie mai ingust decit cel de vara pentru aceeasi masina din 2 motive: 1 ca inaintarea prin zapada prospata se face mai greu cu cauciucuri late decit cu unele mai inguste, 2 pentru ca prin micsorarea petei de contact se ajunge paradoxal la o aderenta mai buna pe zapada sau drum alunecos.
paradoxal, chiar daca punem un pneu mai ingust aria petei de contact ramane teoretic neschimbata.
fizica mai spune ce forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact ci de sarcina si coefincientul de frecare.

kata scrie:paradoxal, chiar daca punem un pneu mai ingust aria petei de contact ramane teoretic neschimbata.
fizica mai spune ce forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact ci de sarcina si coefincientul de frecare.
Wow! Sa vezi ce discutie savanta se dezvolta din topicul asta!

Deja ma duc sa-mi caut cartile de fizica din liceu si facultate!

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen