cauciucuri de iarna

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 21-Feb-2006 17:04

Avand in vedere iarna care tocmai a trecut eu sunt tare curios cati dintre cei care ati circulat 90-95% in Bucuresti ati avut nevoie de asa zisele cauciucuri de iarna! :lol:

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Mar 21-Feb-2006 17:10

gumele de iarna sunt mult mai moi.
eu am luat din cele de viteza maxima de 180 cred iar la 307 de 240 si talonul anvelopei e mai slab asa ca par dezumflate iar la variatii bruste de directie nu se comporta prea grozav chiar daca esp-ul nu a intrat in functiune.
Pe viitor e de vazut ca pneurile de iarna sa fie de viteza mare V.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 21-Feb-2006 17:11

Si eu ma ofticam tare daca nu ieseam de vreo 3 ori din Buc cu micul monstru :P

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Mar 21-Feb-2006 17:14

oricum pt 8mil nu merita sa risti
la 307 au costat 16mil...

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mar 21-Feb-2006 20:10

Matrixu scrie:Avand in vedere iarna care tocmai a trecut eu sunt tare curios cati dintre cei care ati circulat 90-95% in Bucuresti ati avut nevoie de asa zisele cauciucuri de iarna! :lol:

În sala ĂŽn care făceam matematica ĂŽn clasa a V-a (profesorul avea "laboratorul" lui) scria mare ĂŽntr-un colţ - "nici un lanţ nu este mai puternic decât cea mai slabă verigă a sa". Iar maşinile noastre stau, ĂŽn orice moment, pe 4 petice de cauciuc, fiecare comparabil cu dimensiunea palmei noastre. Dintr-un derapaj de tipul celui descris de Arise ĂŽn alt post nu te salvează nici suta de cai de la motor, nici ABS-ul şi nici subwoofer-ul din portbagaj!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 21-Feb-2006 22:34

Sa inteleg ca te-ar salva cauciucurile de iarna??? Daca da, nenea Dan, la 80km/h si zapada pe jos, cand vrei sa faci un "test al elanului"(Arise a tras tare de volan dupa care, cum e normal a revenit) nu te mai salveaza nici cauciucurile cauciucurilor de iarna iernii. Un ESP da, ar fi facut treaba, nu stiu cat de multa dar ar fi facut, poate destula incat sa nu inceapa sa danseze. Si oricum la experienta de incepator care o are Arise nu stiu ce corectii de volan ar fi stiut sa faca(nu zic ca e imposibil, insa e greu ca incepator sa faci un derapaj care nu e controlat sa devina controlat)
Iti garantez eu ca tot intri in derapaj la viteza aia, si daca nu stii sa tii masina din acceleratie volan, dupa caz si frana atunci te duci si cu tinte in cauciucuri.

Daca nu , nu inteleg ce vrei sa zici :lol:
Ultima oară modificat Mie 22-Feb-2006 01:12 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Mar 21-Feb-2006 23:11

nu cred ca ar fi recomandabil sa incerci manevra pe carosabil alunecos (zapada)
oricum pentru manevre gen testul elanului anvelopele de iarna pierd clar datorita ramforsarii mai slabe a peretelui lateral.
pe sosea uda anvelopele de vara sunt mult mai bune
ca observatie strict personala la c3 nu pot sa compar exact pentru ca pe zapada am mers numai cu anvelope de iarna, dar la 307, pacalit fiind de reprezentanta cu all-season-urile lor, am mers iarna trecuta cu pneuri de vara si iarna asta cu cele de iarna si diferenta se simte!!!!!!!!!!!!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 22-Feb-2006 01:12

Eu nu incerc nimic(adica am incercat si am vazut ce se intampla cu masina pe zapada si la 50,60 si un pic mai sus, TRAIASCA ESP!!!),unul din membrii forumului a patit cam ce am descris eu mai sus, si eu vroiam sa evidentiez ca un cauciuc de iarna nu prea i-ar fi ajutat, poate chiar inrautatind situatia. Bine, nu a fost cazul de cauciuc de iarna la el.
PS: Vezi la diverse> In fata la casa poporului, e descris mai bine ce si cum, daca te plictisesti.

Raulm
307, pacalit fiind de reprezentanta cu all-season-urile lor, am mers iarna trecuta cu pneuri de vara si iarna asta cu cele de iarna si diferenta se simte!!!!!!!!!!!!


La plecat dupa loc, si la franare, ca la stabilitate nu prea o sa simti diferenta!

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Mie 22-Feb-2006 01:32

la stabilitate din pacate cele de iarna parca nu-s chiar la fel
Poate fi doar o senzatie dar la viteze mari 130- 140 masina pare mai saltareata. Iar azi pe ploaie mi s-a parut diferenta chiar mai mare.
In fine, pot fi si alte cauze...
Apropo de esp...La c3 exista vreo avertizare pe bord care sa te atentioneze ca a intrat in functiune sau e doar de feeling?
C3-ul meu are de toate si pina acum numai de antipatinaj la pornire am avut eventual parte. Xtr-ul zicese ar avea si alte gizmouri.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 22-Feb-2006 23:07

n-ati inteles nimic despre utilitatea pneurilor de iarna. A: ideea e ca un pneu de iarna ar trebui sa fie mai ingust decit cel de vara pentru aceeasi masina din 2 motive: 1 ca inaintarea prin zapada prospata se face mai greu cu cauciucuri late decit cu unele mai inguste, 2 pentru ca prin micsorarea petei de contact se ajunge paradoxal la o aderenta mai buna pe zapada sau drum alunecos. B: cauciucul de iarna are o consistenta mult mai moale decit cel de vara, care e gindit sa se inmoaie odata cu cresterea temperaturii. cel de iarna e gata "inmuiat". pe suprafete alunecoase e mult mai eficient , chiar daca la viteza mare pe un drum curat nu e stralucit. peste toate astea, pe suprafata benzii de rulare a unui cauciuc de iarna se gasesc silicati, astfel ca la contactul cu apa, gheata, zapada cauciucul devine lipicios (la propriu). iarasi, nu e de mare ajutor la viteza mare, dar e f important in zapada, gheata... C: cauciucurile de vara devin f rigide la sub 7 gr C si le scade enorm aderenta indiferent de suprafata. in ultimul rind, dar nu cel din urma, e profilul cauciucului si constructia in sine a benzii de rulare, care la cele de iarna permite o evacuare f buna a apei si o aderenta f buna pe suprafete neregulate datorita striurilor mici si dese care se comporta ca senilele unui tanc la scara mai mica. cred ca m-am facut inteles
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Joi 23-Feb-2006 09:09

ok dar...
Problema e cea care se pune de destul de multi ani prin alte zone ale europei.
Iarna ai zapada doar atunci cind ninge abundent pentru ca drumarii o curata relativ repede (la ei...) si atunci trebuie sa asiguri un copromis.
Pe zapada nimic de zis masina se comporta muuult mai bine dar din fericire iarna asta a fost mai lejera si de aici discutiile despre dezavantajele pneurilor de iarna. Pentru mine cel putin e simplu: Pentru cele 5 - 10% din timpul iernii cu zapada, suport linistit toate neajunsurile pneurilor de iarna...

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Vin 24-Feb-2006 10:24

khan scrie:A: ideea e ca un pneu de iarna ar trebui sa fie mai ingust decit cel de vara pentru aceeasi masina din 2 motive: 1 ca inaintarea prin zapada prospata se face mai greu cu cauciucuri late decit cu unele mai inguste, 2 pentru ca prin micsorarea petei de contact se ajunge paradoxal la o aderenta mai buna pe zapada sau drum alunecos.


paradoxal, chiar daca punem un pneu mai ingust aria petei de contact ramane teoretic neschimbata.
fizica mai spune ce forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact ci de sarcina si coefincientul de frecare.
:wink:

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Vin 24-Feb-2006 10:28

tine de presiunea exercitata asupra solului. cu cit presiunea e mai mare cu atit poti transmite o forta de rotire fara sa incepi sa aluneci ( sa se invirta rotile in gol...). Cum greutatea masinii e constanta reducind latimea pneului cresti presiune pe sol samd

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 24-Feb-2006 10:28

kata scrie:paradoxal, chiar daca punem un pneu mai ingust aria petei de contact ramane teoretic neschimbata.
fizica mai spune ce forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact ci de sarcina si coefincientul de frecare.
:wink:


Wow! Sa vezi ce discutie savanta se dezvolta din topicul asta! :lol:
Deja ma duc sa-mi caut cartile de fizica din liceu si facultate! :lol:

Avatar utilizator
raulm
simpatizant
Mesaje: 35
Membru din: Dum 19-Feb-2006 20:53
Localitate: timisoara

Mesajde raulm » Vin 24-Feb-2006 10:30

nu trebuie...
e suficient sa te uiti la cursele de masini pe zapada si vei vedea ce pneuri subtiri se folosesc...


Înapoi la “Suspensie - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen