
Problema racire la motorul 2.0 HDI (Xantia X2)
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 09:09
- Localitate: Galati
- Masina: Citroen C5 III
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
Daca oscileaza si urca pana la 90-95 grade afara atunci poate fi de la senzorul de temperatura a apei.
Eu chiar saptaman trecuta am patit asta. In primele 2-3 zile am vazut ca in oras sta la 90 de grade (de obieci era cu putin peste 75 -- asa arata acul, dar acesta insemna 83:) --) apoi in drum spre casa intre 90-130km/h tot la 90 statea. Intr-un oras unde era putin trafic a urcat si la 105-110 grade (ventilatoarele n-au pornit...). A 2-a zi am verificat dimineata, o tura prin oras, cum a ajuns la 90grade am coborat, am pus mana, radiator rece. Am lasat la relantiu, la 95 de grade tot rece. E clar termostat blocat. L-am schimbat azi si am pornit la relantiu. Masina a ramas pornita pe loc pana am terminat o convorbire telefonica cand am vazut ca iar e aproape 100grade, care pe loc n-are cum sa fie cand afara sunt 2-3 grade. Am lasat sa raceasca motorul, iar o tura prin oras, cum ajunge la 90 verific, radiator rece. Dupa o vreme a inceput sa se incalzeasca radiatorul. Acul din bord oscila intre 89-90 de grade, oscilatie de 1mm, cu o frecventa de 1-1,5 secunda.
Trebuie sa mentionez ca senzorul a fost cumparat in acest an, la inceput. Eram fericit ca am gasit senzor la 30-40RON, cand majoritate senzorilor era intre 60-80RON. In concluzie, schimb senzorul saptamana aceasta cu unul mai scump...
Eu chiar saptaman trecuta am patit asta. In primele 2-3 zile am vazut ca in oras sta la 90 de grade (de obieci era cu putin peste 75 -- asa arata acul, dar acesta insemna 83:) --) apoi in drum spre casa intre 90-130km/h tot la 90 statea. Intr-un oras unde era putin trafic a urcat si la 105-110 grade (ventilatoarele n-au pornit...). A 2-a zi am verificat dimineata, o tura prin oras, cum a ajuns la 90grade am coborat, am pus mana, radiator rece. Am lasat la relantiu, la 95 de grade tot rece. E clar termostat blocat. L-am schimbat azi si am pornit la relantiu. Masina a ramas pornita pe loc pana am terminat o convorbire telefonica cand am vazut ca iar e aproape 100grade, care pe loc n-are cum sa fie cand afara sunt 2-3 grade. Am lasat sa raceasca motorul, iar o tura prin oras, cum ajunge la 90 verific, radiator rece. Dupa o vreme a inceput sa se incalzeasca radiatorul. Acul din bord oscila intre 89-90 de grade, oscilatie de 1mm, cu o frecventa de 1-1,5 secunda.
Trebuie sa mentionez ca senzorul a fost cumparat in acest an, la inceput. Eram fericit ca am gasit senzor la 30-40RON, cand majoritate senzorilor era intre 60-80RON. In concluzie, schimb senzorul saptamana aceasta cu unul mai scump...
-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 09:09
- Localitate: Galati
- Masina: Citroen C5 III
Am schimbat si termostatul iar situatia e tot naspa, in sensul ca, atunci cand plec la un drum mai lung, acul se ridica pana pe la 95 prima oara, dupa care oscileaza in jurul lui 90, foarte putin deasupra si pt cateva clipe. Singura veste buna e ca nu mai urca mai sus de 95. Nu stiu daca e normal sau nu.... ce parere aveti?
-
- pasionat
- Mesaje: 368
- Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
- Localitate: Ploiesti
Poate ca ma bag ca supozitorul, dar mi se pare mult 90-95 grade la un motor diesel...adica la benzina mie nu imi sare de 92-93 grade in oras nici moarta..la drum intins datorita ventilatiei suplimentare de la curentii de aer datorati vitezei, de-abia urca la 85 grade. Din cate stiu un diesel functioneaza la temperaturi mai mici ca o benzinara ( ex la serviciu daca merg cu un "mijloc de transport" pe benzina creste apa pana la 4 liniute....la aceeasi marca de "mijloace de transport" pe motorina niciodata nu creste temperatura mai mult de 2 liniute, pe acelasi traseu).
Mijloc de transport = Dacia Logan
Mijloc de transport = Dacia Logan
salut am si eu un 90 hdi si sincer sa fiu acum nici macar nu pornesc ventilaroarele , iarna trecuta nici macar nu le-am avut conectate si temperatura nu a sarit nici o data de 90 de grade .
incearca sa faci o aeriseire , cine stie poate ai aer in instalatie .
bafta
incearca sa faci o aeriseire , cine stie poate ai aer in instalatie .
bafta
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie
-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 09:09
- Localitate: Galati
- Masina: Citroen C5 III
Revin cu noutati. Am observat ca daca merg la drum lung fara sa pornesc farurile, acul nu trece de linia de la 90. Cum pornesc luminile, imediat se ridica acul peste linie. Daca sting luminile, iar scade sub 90. De proiectoare nu mai zic, ca atunci cand le aprind si pe ele, se ridica acul la 95. Impresia e ca atunci cand pornesc consumatori electrici parca fura din puterea ventilatoarelor si nu mai fac fata.... Ce pareri si sfaturi aveti?
PS: Aerisirea nu se face singura? Ca i-am schimbat antigelul dar nu am gasit nici un robinet sau ceva care sa-mi permita sa aerisesc instalatia...
PS: Aerisirea nu se face singura? Ca i-am schimbat antigelul dar nu am gasit nici un robinet sau ceva care sa-mi permita sa aerisesc instalatia...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Nu fura curent de la ventilatoare ca la drum intins nici nu cred ca pornesc, si chiar de ar fi teoretic asa nu ar sari acu ala imediat ce stingi farurile ca doar nu se incalzeste instant.
Ai ceva pe la instalatia electrica, sau vreun senzor. Verifica tensiunea de incarcare, fire sa nu dea la masa, curata conexiunile de masa de pe caroserie si motor sa nu ai vreun contact imperfect.
Aerisire isi face singura fara sa mai desfaci surubul de pe mufa de la calorifer incalzire. De fapt si eu prima data l-a desfacut
dar a doua oara am pus antigel, pornit motor, oprit motor, pornit iar si s-a aerisit singura.
Ai ceva pe la instalatia electrica, sau vreun senzor. Verifica tensiunea de incarcare, fire sa nu dea la masa, curata conexiunile de masa de pe caroserie si motor sa nu ai vreun contact imperfect.
Aerisire isi face singura fara sa mai desfaci surubul de pe mufa de la calorifer incalzire. De fapt si eu prima data l-a desfacut

-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Joi 29-Noi-2012 09:09
- Localitate: Galati
- Masina: Citroen C5 III
Iti spun eu cum sa rezolvi...deconecteaza bornele de la acumulator, scoate mufa de pe senzorul de temperatura, lasa-l asa putin (eventual daca vrei tu demonteaza-l) pune la loc mufa, bornele la acumulator la loc si merge...
Cum am descris intr-un post anterior la fel am patit. Am schimbat senzorul...adica vroiam sa-l schimb(am avut un FAE care arata prostii, din fericire tot FAE am luat nou -- nu stiam ce era pe masina --). Cand am strans senzorul, se pare ca l-am strans prea tare ca s-a rupt...deci am fost obligat sa pun pe cel vechi la loc...si surpriza merge perfect.... acum arata cum trebuie, am facut un drum in germania sapt asta, deci de peste 3000 de km merge perfect...
Daca faci treaba asta si nu revine inseamna ca trebuie sa schimbi de tot senzorul...te sfatuiesc sa nu-ti cumperi FACET si FAE ca sunt italieni...si poti schimba iar. Eu mi-am luat deja un HANS-PRIES -nemtesc, daca va fi cazul sa-l schimb. E bun daca pui si VALEO, fabricat de francezi.
spor!
Cum am descris intr-un post anterior la fel am patit. Am schimbat senzorul...adica vroiam sa-l schimb(am avut un FAE care arata prostii, din fericire tot FAE am luat nou -- nu stiam ce era pe masina --). Cand am strans senzorul, se pare ca l-am strans prea tare ca s-a rupt...deci am fost obligat sa pun pe cel vechi la loc...si surpriza merge perfect.... acum arata cum trebuie, am facut un drum in germania sapt asta, deci de peste 3000 de km merge perfect...
Daca faci treaba asta si nu revine inseamna ca trebuie sa schimbi de tot senzorul...te sfatuiesc sa nu-ti cumperi FACET si FAE ca sunt italieni...si poti schimba iar. Eu mi-am luat deja un HANS-PRIES -nemtesc, daca va fi cazul sa-l schimb. E bun daca pui si VALEO, fabricat de francezi.
spor!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu