problema apa

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 21-Dec-2012 21:39

Ecko si Rica, nu exista termocupla la C5 sau nu stiu eu de ea. Electroventilatorul este comandat electronic de catre BSI, in doua trepte dupa Lexia si in trei trepte de viteza, dupa scheme si dupa numarul releelor de langa ventilator.
Ecko, o garnitura nu are cum sa fie mai mult de 200 ron. Exista si la 120 ron, dar si la 500 ron. Tu ar trebui sa mergi undeva la mijloc, dar asta tine numai de tine.
Dar, si aici e un urias DAR: daca s-a ars garnitura, este clar ca motorul a fost incins si atunci este posibil sa se fi schimbat planeitatea chiulasei(atentie Mariane, asa se scrie :)) ).

Apoi, vei avea nevoie de un mecanic priceput si nu un nene de la colt de strada, iar acel mecanic va trebui sa aiba conexiuni la vreun atelier de prelucrari prin aschiere.
In functie de cat anume va fi necesar sa ia din chiulasa pentru a o face absolut plana, va trebui sa achizitionezi o garnitura mai groasa, pentru a compensa cele cateva zecimi de mm, care vor lipsi din chiulasa.
Din ce vad, exista de 1.3mm, 1.35mm, 1.4mm, 1.45mm si de 1.5mm.

Avand in vedere ca nu ai pricepere in a face astfel de operatii, te sfatuiesc sa mergi la un service care sa stie sa faca asta.
Nu uita sa ai acte pentru asta, in eventualitatea ca nu va reusi operatia. Ba mai mult, lasa-i pe ei sa hotarasca schimbarea garniturii.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 21-Dec-2012 22:17

baeti are dreptate ce spune mes. avem decat un senzor de temperatura la lichidul de racire ce duce la BSI si in functie de temperatura apei pleaca ventilatorul .
acel senzor este langa puisorul de aerisire cand inlocuim lichidul de racire .
erau ceva poze puse de mes.
eu lam inlocui ca era defect ,cand pornem masina imi arata ca temperatura apei este peste 90 grade si mergea tot timpul ventilatoarele .
a inceput sa nu mai se tureze mai mult de 2000 tr.
nu fuge cand aparea alarma se reducea viteza si turatia motorului
dupa ce am inlocuito si am sters eroarea masina merge ok..
nu recomand rectificarea chiloasei ,asta se facea la dacia .Viata lunga nu mai are.
garniturile sunt standard mes.

ecko
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Vin 16-Noi-2012 11:44
Localitate: Baia Mare

Mesajde ecko » Sâm 22-Dec-2012 00:36

acuma ce o fi, dupa sarbatori cand or fi mai multi bani o sa merg cu ea inapoi la service si sa ii las pe ei sa hotarasca ca deja a fost prea multa bataie pe cap pt mn ...
SAL

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 01:10

Daca chilasa este deformata, poti sa pui tu o mie de garnituri, nu scapi de rectificare.
Acum ce sa zic, probabil te gandesti la cum rectificau aia chiulasele de dacia, insa rectificarea in zilele noastre nu se mai face cum stii tu.
Sunt masini de rectificat de nu stii ce sunt cand le vezi.
Eu la var I, am schimbat garnitura si a picat din nou. Cand am demontat-o a doua oara si i-am verificat planeitatea, aveam o eroare pe mijloc de aproape 2 zecimi si ceva.
Voi faceti cum vreti, eu va spun cum cred ca trebuie facut.
Chiulasa, daca nu stiai, este din dural, asa incat daca masina de rectificat stie sa faca rugozitate cel putin de 1.8, nu ai probleme.
La aluminiu nu este ca la otel, ca prin prelucrari mecanice prin aschiere, sa afectezi calitatea si proprietatile materialului.
Cum adica garniturile sunt standard? Evident ca sunt standard.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 22-Dec-2012 08:46

mes. la rectificarea chiloasei scade camera de la supapel (sunt mai aproape de piston )si durata de viata e mai mica .
la serviciu avem masina de rectificat pe orizontala si pe verticala ,da la alizare monblocurii si multe operatiuni de reftificare.
toate masinile sunt cu reglre manuala ca la strunguri.
mes.ai auzit de o pasta din doua componente A si B si dupa amestec se umple porii din planeitatea chiloasei si dupa care se reftifica se numeste DEFCON si se face aluminiu dupa intarire.
eu la olcit am avut radiatorul de ulei fisurat si lam lipit cu DEFCON.
dupa intarire merge luata si la masina de reftificat.
meseriasii care lucreaza pe masini sunt fosti angajati de la IMUM Medgidia.o fabrica care sa inchis dupa revolutie usor ,usor.
VERIFICAREA CHILOASEI SE POATE VEDEA IMEDIAT DUPA DEMONTAREA SURUBURILOR SI RIDICAREA EI DE BE BLOC CA SE VEDE UNDE A SRINS SI UNDE NU SI CU O RIGLA METALICA SECIALA SE PUNE SI SE VEDE PLANEITATEA .
EU ASA FAC DE CATE ORI UMBLU LA MOTOARE VERIFIC SI CHILOASA.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 12:08

Tocmai de asta existĂŁ garnituri de diferite dimensiuni.
Dar eu nu susĂžin neapĂŁrat ideea asta. Tu fĂŁ cum vrei, eu ĂŽĂži spun cum am fĂŁcut.
DupĂŁ ce am schimbat garnitura, a Ăžinut o lunĂŁ Âşi puĂžin. Am demontat din nou, am rectificat chiulasa, Âşi de atunci maÂşina a mai fĂŁcut 150 mii de km.
Nu Âştiu despre ce pastĂŁ vorbeÂşti Âşi nici nu mĂŁ preocupĂŁ, pentru cĂŁ nu cred ĂŽn soluĂžii adĂŁugate.
Repet, tu fĂŁ cum doreÂşti, nu vreau sĂŁ te conving de nimic.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 22-Dec-2012 13:46

mes.nu exzista decat o singura grosime de garnitura de chiloasa pentru toate masinile .In legatura cu pasta noi aici la nucleara totul e din import si nu stiu daca gasesti in comert.
pasta de rectificat la noi a aprut incoace ceia ce la noi era inainte de 95.
sunt multe materiale ce acum apar in comert.
fac o poza la eticheta sa vezi despre ce vb.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 16:27

Nu-mi fã nicio pozã cã nu mã intereseazã, poate pentru colegii care au nevoie. În schimb o sã-þi fac eu o pozã cu 4 - 5 modele cu grosimi diferite. Dar acum sunt pe telefon ºi nu am cum.

Ba uite cĂŁ a am putut.

Imagine

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 22-Dec-2012 16:36

pentu acelas cod de motor ca astfel difera de la fabricant la fabricant pentru ca unele inele de etansare din zona pistonului sunt de cupru altele de metal ect.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 17:05

Bine.

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Sâm 22-Dec-2012 17:09

Garniturile de chiuloasa sunt diferite grosimi :) nu exista un stas pentru asa ceva ...
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 22-Dec-2012 17:14

ok dom. cristi .
stiu ca cele cu inelulde de cupru si metal care face etansare in dreptu pistonului sunt diferit la grosime dar cand rectifici chiloasa se pune garnitura si modelul de care a avut masina din fabrica,eu asa stiu

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 17:17

Ba deloc. Se pune mai groasã exact cu cât a fost nevoie sã iei din chiulasã.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 22-Dec-2012 17:20

ok
ialta data o sa tin cont si mai vb pe tema asta si daca amgresit cer scuze catre client.
eu il trimetem si cumpara garitura de care a avut pe masina.
stiu ca garnitura se pune pentru a nu atinge pistonu de chiloasa nu se pune ca sa rectificat chiloasa.
acel gauri rotunde pe unde trece pistonu si alte orifici sunt di otel sau cupru in functie de fabricant.
mes ne contazicem dou persoane cu meseri diferite si nu mai comentez.
Ultima oară modificat Sâm 22-Dec-2012 17:29 de către marianmarian, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 22-Dec-2012 17:23

Nu Mariane, nu-i problemã, dar când nu eºti sigur pe un lucru nu te mai contrazice doar de dragul de a te contrazice, cã bulversãm colegii.


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu