problema pornire motor rece diesel

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

problema pornire motor rece diesel

Mesajde alexg » Mar 25-Dec-2012 19:01

Salutare.Am o problema cu o Xantia, 1.9 TD, niciodata nu a pornit la sfert de cheie dar ma rog. Dupa ce a stat cam 5 luni pe bara ca se rupsese flansa, face figuri nasoale ca o Dacie. c
Dimineata cand motorul este rece, porneste destul de greu, sa zicem ca incerc cam de 5-6 ori, nu tin automatul mult ca-mi termina si bateria. Dupa ce a pornit chin pana se incalzeste. Sta frumos la relanti, se mai intampla sa mai scada, o turez, revine, dupa care se opreste brusc. Inca o data incerc de 5-6-7 ori pana porneste, frumos, etc, functioneaza, iar se repeta povestea. Dupa aprox 10 minute, dupa ce plec cu ea,in cateva minute revine problema, se opreste brusc. Acuma insa dupa ce a functionat si s-a mai incalzit, porneste cam la 3 -a incercecare. Dupa asta, funtioneaza bine, se mai intampla sa mai de-a in nas putin, insa isi revine si este ok. Mai putin ca din cand in cand la semafor scaoasa din viteza nu sta relantiul. Dupa ce apa a ajuns la 80 grade, daca o opresc porneste cam la a 2- incercare.
Acuma, problema este ca ma irita grav, sa ma lase in drum sa ma rog de ea sa porneasca. Ma gandesc ca ai fi bujiile? Compresia are legatura?Banuiesc ca are.
Daca ma poate ajuta careva cu un sfat, la ce sa ma uit, ce sa-i fac, i-as fi tare recunoscator, pur si simplu ma scoate din minti de-mi vine sa-i dau foc.

Merci frumos si sarbatori fericite tuturor !

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Mar 25-Dec-2012 19:50

ce am mai gasit prin alte postari ca este posibil sa fie de la releul ce comanda bujiile? Cum se poate verifica releul asta si unde este situat?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 25-Dec-2012 22:01

daca pleaca greu si cand e calda, nu au bujiile probleme. da... poate sa fie de la ele daca pleaca greu la rece; verifica prima data sa nu traga aer pe instalatia de motorina, si sa nu se dezamorseze cand sta oprita.

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Mie 26-Dec-2012 01:29

Multam mult de raspuns. Unde verific asta daca poti fi mai explicit te rog?
La rece porneste cel mai greu, la cald....... cam a doua oara porneste.

P.S: Craciun Fericit tuturor.

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Mie 26-Dec-2012 14:57

Salut si Sarbatori Fericite!
O asemenea problema o am si eu inca de anul trecut, iarna asta a revenit si azi la +10 grade nu a vrut nici in ruptul capului sa porneasca. Bujiile sunt OK toate 4, am zis, ca e de la calitatea exceptionala a motorinei romanesti care a distrus injectoarele (asta ar fi o varianta). Uitandu-ma la pompa de injectie am observat ca la tija de la socul automat unde sunt doua suruburi de reglaj una dintre ele s-a desfacut, ba mai mult tija aceia nu avea nici un joc si mai e ca pe socul automat sunt doua contacte (unu galben si unul gri) la care nu stiu pozitia corecta.
I-mi cer scuze ca vin si eu cu problemele mele in acest topic, dar ma gandesc ca poate avem probleme identice.
Daca cineva considera ca am intervenit inoportun va rog sa-mi spuneti si am sa deschid un nou topic.

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Mie 26-Dec-2012 16:00

salut "madeinfrance" . nu este problema ca ai intervenit peste topicul meu. Pune si tu o poza te rog sa stiu care e tija aia sa verific si eu la mine. Poate fi o problema si asta...banuiesc...... . In alta ordine de idei a mea porneste greu, dar nu scoate fum, etc. Inca astept raspunsuri.
Multumesc

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Mie 26-Dec-2012 17:27

salut alexg.
Nu ma pricep prea bine la mecanica, invat din mers pt. ca nu gasesc garaj auto care sa repare Citroen-uri. Am umblat pe la tija aia, am pus contactele dupa cum sunt in poza, am dat cheie si.....
NU s-a intamplat nimic.
Astept colegii sa imi infirme sau confirme daca socul automatic ar pute fi o problema.

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 26-Dec-2012 23:50

ala e motorul tau?! ma intreb ce a patit de arata asa, si de ce are cureaua de la distributie sarita de pe rola. daca e poza luata de pe net... e ok...

socul ala automat nu face decat sa o tina putin turata cand e rece, nimic mai mult. merge perfect si fara el, eu cand aveam cx nu mi-a mers niciodata si nu mi-a facut motorul figuri.

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Joi 27-Dec-2012 00:33

Merci frumos "made in france" pt poze. Am sa ma uit si eu maine sa vad cum este la mine, insa la mine daca porneste sta relantiul. Inteleg din spusele dj01fad, ca oricum nu asta ar fi problema. Pai atunci ceva colegi sa mai vina cu niste pareri. Macar sa stim si noi la ce sa ne mai uitam.

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Joi 27-Dec-2012 12:32

dj01fad Nu nu este motorul meu am cautat imagini pe internet ca sa vad culoarea mufei la care contact vine.
Cunosti niste date tehnice despre socul automat si ce ar pute sa se strice la el sau cum poate fi verificat daca functioneaza?

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Dum 30-Dec-2012 12:34

Zilele astea am mai mesterit la a mea. Am gasit o bujie defecta dar tot nu a vrut sa porneasa, astept sa se incalzeasca afara.
Daca vrei sa iti verifici bujiile, cel mai simplu este, sa o faci cu un aparat de masura, nu mai trebuie sa le scoti afara, desfaci contactele si sa le masori independent.

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Lun 31-Dec-2012 12:15

explica cum le poti verifica cu aparatul de masura. insa banuiesc ca nu sunt bujiile la mine, intrucat atunci cand ii dau la automat invarte insa nu se balagne ca si cum vrea sa porneasca, abea dupa cateva chei incepe sa faca zgomotul ala ca si cand este pe cale sa porneasca. Pe urma, pana nu se incalzeste motorul bine, are momente cand se opreste. banuiesc ca ar fi sigur alimentare ceva. poate fi pompa de motorina? oricum este enervant . Daca o pornesc si plec cu ea, se opreste in mijlocul strazii, de parca ar fi o Dacie amarata.
Poate imi spune cineva de un mecanic bun si ieftinache daca se poate sa ma duc dupa sarbatori cu ea ca nu o mai suport, imi vine sa-i dau foc.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 31-Dec-2012 13:06

Cu aparatu masori continuitatea sau rezistenta in ohmi. Poti mai simplu sa le verifici cu un fir, il pui pe plus la baterie si apoi la fiecare bujie ...daca face scantei inseamna ca e buna.
Uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Lun 31-Dec-2012 15:02

Multumesc frumos Kady28. Foarte util raspunsul tau. Insa....am o intrebare de idiot...unde mama ma-sii sunt pozitionate bujiile la asta?
Ce m-am uitat eu pe acolo, am observat ca unul dintre injectoare are motorina pe langa el si am vazut ca in cap are o sonda, sau ce o fi, insaianinte de surubul ala din cap, are 2 furtunase si banuiesc ca arunca motorina pe la alea. Poate fi o problema si asta cu pornirea si opritul motorului?

Am gasit o poza pe net cu acelasi motor.
Injectorul incercuit este ala plin de motorina si pe urma cauciucul ala de la filtru de aer este rupt si motorul trage aer pe langa nu din filtru. Problema si asta?


Multumesc anticipat

Imagine

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Lun 31-Dec-2012 16:27

mda, pana la urma am vazut bujiile, erau mai jos. greu de scos insa am pus pe fiecare in cap ca nu am avut cum sa desurubez piulita, si au facut scantei toate. Am lipit eu furtunul ala, pana ajung sa iau altul, al lipit si ala de aer. Acuma, la ce sa ma mai uit? Tot am impresia ca se dezamorseaza pompa.....banuiesc eu.

Ok, multumesc frumos inca o data si un an nou cat mai bun.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu