la ce trebuie sa fim atenti cand cumparam o XANTIA

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Dum 30-Dec-2012 13:32

Uitati-va aici, o idee legislativa la care guvernantii nostri nu s-au gandit dar cu putine modificari ea poate fi introdusa si aplicata la nivel de tara sunand asa: masinile-mai-vechi-de-15-ani-ar-putea-fi-interzise-in-romania.
http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/m ... 16549.html
:)))

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Dum 30-Dec-2012 13:48


Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 30-Dec-2012 19:49

daca le-ar interzice, ar fi un lucru clar. dar... mai bine pun taxe. daca nu iti convine, nu platesti. daca vrei sa platesti, mai ia si ei un ban. nu ar putea sa le interzica pur si simplu, dar ar putea doar sa limiteze accesul in functie de norma euro a masinii. si de asemenea ar putea sa interzica inscrierea celor cu norma euro proasta. dar nu o sa faca asta pentru ca nu ar mai lua bani de la prostii de noi.

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Lun 31-Dec-2012 01:06

Inainte de a interzice un lucru trebuie sa oferi oalternativa in schimb. Daca nu mai vor masini vechi in circulatie sa ajute populatia sa improspateze parcul auto. Multi considera masina un lux, dar nu pun in balanta faptul ca traim intr-o epoca a vitezei, in care esti nevoit sa tii pasul cu societatea care se misca din ce in ce mai repede. American spun pe buna dreptate ca "Time is money". Fiecare secunda conteaza in aceste vremuri. Noi in loc sa evoluam de fapt involuam. Taranii nostrii au revenit la plugul tras de cai in loc sa foloseasca tractorul penntru a ara. Vrem eficienta dar nu suntem in stare sa asiguram cele necesare pentru a deveni eficienti. Toate guvernele nu au fost in stare decat sa puna noi si noi taxe. Nu au facut nimic pentru a stimula cu adevarat cresterea economica prin eficienta ci numai crestere economica bazata pe consum. Nu sunt adeptul inmatricularii tuturor cazanelor din occident dar macar ajutatii pe romani sa cumpere masini decente.
Va doresc La multi ani, sanatate, bucurii, numai impliniri si reusite in noul an.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 31-Dec-2012 10:19

Mie imi plac masinile, imi place sa ma plimb cu masina, dar pe de alta parte iti zic ca masina ESTE un lux si te poti descurca fara masina fara nici o problema.

Interzicerea masinilor vechi nu mi se pare o solutie, in schimb mi se pare o solutie ITP-ul pe bune. Daca o masina nu este acceptabila dpdv tehnic, nu are ce cauta pe drum. Evident ca aici, fiind in Romania, spaga face legea. Am vazut ieri un clio symbol care scotea un fum de mi-a taiat vizibilitatea. Am fost nevoit sa cresc distanta intre mine si el pentru a fi in regula. Sunt convins ca reparatiile sunt scumpe, dar asta ar fi o solutie si nu interzicerea masinilor vechi.

O alta varianta ar fi obligativitatea dotarii masinilor vechi cu catalizator. Nu stiu tehnic ce ar implica asta, dar e clar ca tot va costa ceva.
"If in doubt, flat out!"

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Lun 31-Dec-2012 10:52

Daca masina este un lux inseamna ca proprietarul acelui Clio are un obiect de "lux" fumigen.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 31-Dec-2012 12:45

In Romania cel putin serviciile de transport in comun sunt la un nivel acceptabil. Daca masina nu face parte din munca de zi cu zi (adica nu esti taximetrist, transportator de marfa cu masina ta, curier cu masina ta etc), atunci nu e neaparat necesara. De ce sa nu privim lucrurile asa cum sunt? Masina este un accesoriu de confort, nu este o necesitate.
"If in doubt, flat out!"

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Lun 31-Dec-2012 14:44

Poate in loc sa intitulez acest topic "la ce trebuie sa fim atenti cand cumparam o XANTIA" trebuia sa spun "la ce trebuie sa fim atenti cand cumparam o BICICLETA"
Eu asa am facut, asta vara mi-am cumparat o bicicleta masina mea "veche" am folosito mai rar, deci am poluat mai putin.
Este legat de mentalitatea si cultura noastra, nu e musai sa ma duc zilnic la lucru cu maisina mea mai ales daca distanta o permite (asta ca exemplu).
Idea este ca daca ai un vis i-ti doresti o proprietate, statul nu ar trebuii sa calce asa ceva in picioare, mai ales sa ne ceara socoteala pentru un timp trecut, un timp in care actiunile noastre sau a celorlalti au fost legale.
Dar haideti ca deviem de la subiect, ne amaram acuma in prag de sarbotori.
La Multi Ani si va multumesc ca i-mi sunteti alaturi.

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Joi 03-Ian-2013 14:10

E oficial, legea lui Boc care a fost suspendata pana in 31 dec. intra in vigoare pe 1 ian. 2013 si astfel toate autovehiculele inmatriculate inainte de 2007 sunt taxate la inmatricularea cu o taxa de mediu.

alexg
just curious
Mesaje: 22
Membru din: Mie 22-Feb-2012 18:58
Localitate: bucharest

Mesajde alexg » Joi 03-Ian-2013 14:26

Beton. Pai ne mai asteptam la altceva?
Suntem bucurosi.
Parerea mea, cea mai buna chestiune este de a cumpara auto din afara si inmatriculat in BG sau RO cu dat statul in judecata pentru scutire de a plati taxa. Eu asa am procedat si am castigat. Dureaza cam 6 luni toata treaba daca ai noroc, insa merita. NU cunosc insa legea noua ca sa ma pot pronunta, insa banuiesc ca se poate castiga si pe asta. Ramane de vazut

dragoshbaro
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Mie 13-Mar-2013 21:14
Localitate: brasov

Mesajde dragoshbaro » Mie 13-Mar-2013 21:21

salutare!
nu am vrut sa deschid alt topic atat timp cat acesta este actual.sper sa nu se supere initiatorul :D.
as avea nevoie de un sfat de cumparare,in afara de suspensie(din tot ce am inteles ar trebui sa fie nivelul la lichidul hidraulic intre linii pe pozitia ridicat?) care trebuie avut grija si rugina pe aripi,cam la ce ar trebui sa fiu atent?
voi ce ati cumpara in locul meu?
http://www.autovit.ro/citroen-xantia-C28258909.html
http://www.autovit.ro/citroen-xantia-C27927242.html
va multumesc anticipat

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 14-Mar-2013 01:36

salut
pe aia din 94 cu motor 1.8 nu as lua-o sub nici o forma. este din primele modele, nu are antisink si are si pompa cu o singura iesire la suspensie, combinata cu un repartitor de debit suspensie-directie, lucru de care e bine sa te feresti. poate doar daca este absolut impecabila merita sa te uiti la ea.
cealalta, cu motor 1.6, daca are AC ar fi cum ar fi, daca nu are AC, nu are sens.
in alta ordine de idei nu recomand niciuna din ele! daca tot vrei sa iti iei o xantia, ia una calumea. serie 1 ia ori un 1.8 16v, sau daca nu... ia serie 2 tot 1.8 16v sau hdi. eu unul nu as cumpara sub nici o forma una cu motor 1.6i - e prea slab! de verificat... ce sa zic... lichidul hidraulic sa fie verde deschis fosforescent, nivelul sa fie cat de cat ok. suspensia sa fie moale, adica sa o poti apasa in jos pe fiecare colt in parte, motorul sa sune bine. sa nu fi fost pocnita (rau), sa nu curga din ea lichid hidraulic - mai corect spus sa nu lase pete pe jos si... cam tot ce poti verifica si la o masina normala. cu rugina... cam greu ruginesc astea, dar depinde si de unde au fost aduse si unde sunt tinute. verifici pe aripile spate, in special stanga, la incheietura pragului stanga cu aripa spate stanga, dupa ce deschizi usa, si la praguri. pe aripile din fata e total irelevant, se schimba usor. in rest, nu prea am vazut rugina prin ele. nu zic ca nu e posibil, dar... mai greu.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 14-Mar-2013 10:12

Eu ti-as recomanda pe asta de pe site: http://www.autovit.ro/citroen-xantia-C28124745.html
Taxa de timbru ajunge vreo 600 euro si arata destul de bine, dar cum zice Nic, daca gasesti un 2.0 HDI sau 1.8 16v seria 2.
Si daca e neinmatriculata sa fie euro 2 ca la vechimea lor taxa este mica..aprox 600 euroi. :lol:

dragoshbaro
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Mie 13-Mar-2013 21:14
Localitate: brasov

Mesajde dragoshbaro » Joi 14-Mar-2013 18:19

multumec mult de sfaturi!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu