NOUA TAXÃ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

NOUA TAXÃ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu

Mesajde Vasea30 » Mie 23-Ian-2013 16:00

NOUA TAXÃ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu pentru maºini

http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa ... 517644#crs

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicatĂŁ sub forma timbrului de mediu, cu o formulĂŁ de calcul diferitĂŁ, care conduce la o creÂştere ĂŽn medie de circa 10% a sumei de platĂŁ pentru maÂşinile Euro 4 Âşi Euro 3 Âşi o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile Euro 2, Euro 1 Âşi non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.

Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.

Astfel, pentru o maÂşinĂŁ Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricatĂŁ ĂŽn 2012, taxa de plĂŁtit va scĂŁdea de la 164 euro la 119 euro, ĂŽn timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricatĂŁ ĂŽn intervalul 2001-2003, taxa va creÂşte de la 147 euro la 264 euro.

Alte exemple de reduceri de taxe pentru maÂşinile Euro 5 fabricate anul trecut sunt:
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2, - de la 164 euro la 154 euro; VW Golf 6 1598cmc, 107 CO2 -de la 163 euro la 55 euro;
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 126/130/137 CO2, - de la 163 euro la 116 euro; Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2 - de la 150 euro la 85 euro;
Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2 - de la 163 euro la 85 euro; Ford Fiesta 1250cmc, 129 CO2 - de la 133 euro la 105 euro;
Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2 -de la 145 euro la 103 euro; Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2 -de la 163 euro la 56 euro.

Pentru Dacia Logan 1149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicatĂŁ ĂŽn creÂştere, de la 73 euro la 107 euro.

Pentru maÂşinile second-hand ĂŽnmatriculate ĂŽn 2012, taxa creÂşte ĂŽn majoritatea cazurilor:
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 euro la 336 euro;
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 -de la 338 euro la 388 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 -de la 383 euro la 440 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 -de la 905 euro la 1.243 euro.

Pentru VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicatĂŁ ĂŽn scĂŁdere de la 1.132 euro la 878 euro.

Pentru maÂşinile tip Euro 3, Euro 2 Âşi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maÂşini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 Âşi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maÂşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, ĂŽn afara scaunului conducĂŁtorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu Âşi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitatĂŁ ĂŽn continuare actuala taxĂŁ auto.

În cazul maºinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia cã o scutire exclusiv pentru aceste maºini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel cã soluþia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maºinile vechi, în funcþie de perioada de viaþã, astfel încât suma de platã sã scadã.

Pentru maºinile scoase din România ºi Înmatriculate În alte Þãri, se restituie o parte din taxa platitã, ca parte rezidualã a acesteia (calculatã În funcÞie de perioada de utilizare).

Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luat În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% În legea În vigoare, Înscrisa În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi plãtit o singurã datã, la prima Înmatriculare pe piaÞa din România sau la prima transcriere.

În cazul proprietarilor de maºini care au dat statul în judecatã pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacã acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum ºi a celor care au înmatriculat autoturismele fãrã achitarea taxei, noul timbru va fi plãtit la prima vânzare a maºinii.

Modificãrile sunt argumentate de Guvern prin faptul cã actuala formulã avea valori disproporÞionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu Þineau cont de puterea de cumpãrare a românilor, conÞinea În calculul sãu, În afarã de emisia de CO2, ºi capacitatea cilindricã (deºi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maºinã, plãtit la administraÞia localã), era discriminatorie ºi atragea ameninÞãri cu infringementul din partea UE.

==================

GUVERNUL ROMÂNIEI





ORDONANȚÃ

pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule

În temeiul art.108 din Constituþia României, republicatã, ºi al art. I pct.1 poz.8 din Legea nr.1/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanþe,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanÞã.
Art. I. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatĂŁ ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012 se modificĂŁ și se completeazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ:

1. Titlul legii va avea urmĂŁtorul cuprins :
“ Lege
privind timbrul de mediu pentru autovehicule”

2. Articolul 1 alin (1) va avea urmĂŁtorul cuprins:
„(1) Prezenta lege stabilește cadrul legal privind instituirea timbrului de mediu pentru autovehicule denumit in continuare timbru de mediu”.

3. La articolul 2, litera d) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“d) scoatere din parcul auto național - orice acțiune care are ca rezultat radierea autovehiculului radiat, inclusiv dauna totalĂŁ, cu excepția casĂŁrii și dezmembrĂŁrii.”

4. La articolul 2, litera l) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“l) timbrul de mediu - reprezintĂŁ suma datoratĂŁ de cĂŁtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 Âşi N1, N2, N3. “

5. “La articolul 2, dupĂŁ litera l), se introduce o nouĂŁ literĂŁ, lit. m), cu urmĂŁtorul cuprins:
“ m) daunĂŁ totalĂŁ reprezintĂŁ avarierea iremediabilĂŁ a autovehiculul ĂŽn urma cĂŁruia asiguratorul plĂŁtește contravaloarea poliței de asigurare. “

6. La articolul 4, dupĂŁ litera c) a alineatului (1) se introduc douĂŁ noi litere, literele d) și e), cu urmĂŁtorul cuprins:

„d) cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, ĂŽn România, asupra unui autovehicul rulat Âşi pentru care nu a fost achitatĂŁ taxa specialĂŁ pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum și taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule Âşi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementĂŁrilor legale ĂŽn vigoare la momentul ĂŽnmatriculĂŁrii;
e) pentru care s-a dispus de cĂŁtre instanțe restituirea sau ĂŽnmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxei pe poluare pentru autovehicule, precum și taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule;”

7. La articolul 4, alineatul (2) se abroga;

8. Articolul 6 va avea urmĂŁtorul cuprins:
“Art. 6 - (1) Suma de platĂŁ reprezentând timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza elementelor prevĂŁzute la anexele nr. 1-4, dupĂŁ cum urmeazĂŁ:
a) pentru autovehiculele cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevĂŁzute la anexa nr. 1, Âşi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, exprimatĂŁ ĂŽn grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatĂŁ ĂŽn Euro/1 gram CO2, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2
b) pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100,
unde:
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;
c) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deĂžin omologare europeanĂŁ de tip Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de C02;
d) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 Âşi N3, pentru care timbrul de mediu este prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
(2) Norma de poluare Euro ºi valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele menÞionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" În cartea de identitate a vehiculului, În conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deÞin omologare europeanã de tip a Întregului vehicul, aceste elemente se determinã În conformitate cu reglementãrile În vigoare.
(3) Pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6, timbrul de mediu se va determina pe baza formulei prevãzute la alin. (1) litera (a) , odatã cu intrarea În vigoare a normei Euro 6 pentru Înmatricularea, vânzarea ºi introducerea În circulaÞie a vehiculelor noi, conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European ºi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor În ceea ce priveºte emisiile provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi privind accesul la informaÞiile referitoare la repararea ºi ÎntreÞinerea vehiculelor;

(4) Cota de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 2, este stabilitĂŁ ĂŽn funcĂžie de vechimea autovehiculului.
(5) Vechimea autovehiculului se calculeazĂŁ ĂŽn funcĂžie de data primei ĂŽnmatriculĂŁri a acestuia.
(6) Atunci când persoana care solicitã Înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei Înmatriculãrii autovehiculului, timbrul se calculeazã În funcÞie de anul fabricaÞiei.
8. La articolul 7 alineatul (3), dupĂŁ litera b) se introduce o nouĂŁ litera, litera c), cu urmĂŁtorul cuprins:
“c) documentul emis de asigurator care atesta faptul ca autovehiculul a suferit dauna totala;”

9. La articolul 8 alineatul (1), dupĂŁ litera d) se introduc douĂŁ noi litere, lit. e) și f), cu urmĂŁtorul cuprins:
“e) dobândite prin moștenire, ĂŽn cazul ĂŽn care aceasta a intervenit ĂŽn intervalul de 2 ani de la data deschiderii succesiunii;
f) dobândite prin partaj. “

10. La articolului 8, alineatul (1) litera b) si alineatul (2) se abrogĂŁ.

11. Articolele 9 si 11 se abroga.

12. DupĂŁ articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 111 , cu urmĂŁtorul cuprins:
“ Art. 111 - Timbrul de mediu se elibereazĂŁ si se aplica pe Cartea de Identitate a Vehiculului de cĂŁtre Direcția Regim Permise de conducere si Înmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu.”

13. Articolul 12 se abroga.

14. La articolul 14 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmĂŁtorul cuprins:
”(2) Modelul timbrului de mediu se stabilește prin normele metodologice.”

Art. II - Anexele nr. 1- 4 fac parte integrantĂŁ din prezenta ordonanțĂŁ.

Art. III. - În termen de 15 de zile de la data publicĂŁrii prezentei ordonanțe ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului Âşi SchimbĂŁrilor Climatice ĂŽmpreunĂŁ cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul FinanĂželor Publice Âşi Ministerul Transporturilor vor elabora normele metodologice de aplicare, care vor fi aprobate prin hotĂŁrâre a Guvernului.

Art. IV.- În tot cuprinsul legii, sintagma “taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule definit ca taxa” se ĂŽnlocuiește prin sintagma “timbrul de mediu”.

Art. V.-. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, precum ºi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, se va republica În Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU,
Victor-Viorel PONTA

Anexa nr 1.

(Anexa nr 1 la lege)

Nivelul Timbrului de mediu in funcție de emisia de dioxid de carbon



NORMA DE POLUARE EURO 5

Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 0,30 0,36 0,45 0,51 0,6 0,81 0,99
111 - 120 0,42 0,504 0,63 0,714 0,84 1,134 1,386
121 - 130 0,54 0,648 0,81 0,918 1,08 1,458 1,782
131 - 140 0,66 0,792 0,99 1,122 1,32 1,782 2,178
141 - 150 0,78 0,936 1,17 1,326 1,56 2,106 2,574
151 - 165 0,96 1,152 1,44 1,632 1,92 2,592 3,168
166 - 180 1,26 1,512 1,89 2,142 2,52 3,402 4,158
181 - 195 1,44 1,728 2,16 2,448 2,88 3,888 4,752
196 - 210 1,62 1,944 2,43 2,754 3,24 4,374 5,346
> 210 2,04 2,448 3,06 3,468 4,08 5,508 6,732


NORMA DE POLUARE EURO 4

Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 2,4 2,88 3,6 4,08 4,8 6,48 7,92
111 - 125 3 3,6 4,5 5,1 6 8,1 9,9
126 - 140 4 4,8 6 6,8 8 10,8 13,2
141 - 155 4,6 5,52 6,9 7,82 9,2 12,42 15,18
155 - 170 5,2 6,24 7,8 8,84 10,4 14,04 17,16
171 - 185 5,8 6,96 8,7 9,86 11,6 15,66 19,14
186 - 200 6,5 7,8 9,75 11,05 13 17,55 21,45
201 - 215 7,5 9 11,25 12,75 15 20,25 24,75
> 216 8,1 9,72 12,15 13,77 16,2 21,87 26,73




NORMA DE POLUARE EURO 3
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 7,2 8,64 10,8 12,24 14,4 19,44 23,76
111 - 125 9 10,8 13,5 15,3 18 24,3 29,7
126 - 140 12 14,4 18 20,4 24 32,4 39,6
141 - 155 13,8 16,56 20,7 23,46 27,6 37,26 45,54
155 - 170 15,6 18,72 23,4 26,52 31,2 42,12 51,48
171 - 185 23,2 27,84 34,8 39,44 46,4 62,64 76,56
186 - 200 19,5 23,4 29,25 33,15 39 52,65 64,35
201 - 215 22,5 27 33,75 38,25 45 60,75 74,25
> 216 24,3 29,16 36,45 41,31 48,6 65,61 80,19


Anexa nr. 2
(Anexa nr 2 la la lege)

Cota de reducere a Timbrului de mediu

Vechimea autovehiculului Cota de reducere %
nou 0
</= 1 luna 3
> 1 luna - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
> 14 ani - 15 ani inclusiv 90
peste 15 ani 90


Anexa nr. 3
(Anexa nr 3 la la lege)

Nivelul Timbrului de mediu pentru Norma de poluare Euro 2, Euro 1 si Non-Euro
Norma de poluare Capacitatea cilindrica
– cmc - Nivelul Timbrului de mediu
Euro/ 1 cmc

E2 <= 1200 1,50
1201 - 1400 2,40
1401 - 1600 2,90
1601 - 2000 3,30
2001 - 3000 3,90
> 3000 4,40
E1 <= 1200 1,70
1201 - 1400 2,50
1401 - 1600 3,10
1601 - 2000 4,00
2001 - 3000 4,90
> 3000 5,10
E0 <= 1200 2,00
1201 - 1400 2,60
1401 - 1600 3,30
1601 - 2000 4,20
2001 - 3000 4,50
> 3000 5,20


Anexa nr 4
(Anexa nr 4 la la lege)

Nivelul Timbrului de mediu pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 Âşi M3
Norma de poluare1) Nivelul timbrului de mediu euro/1 cmc
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non - Euro 9

1) Norma de poluare este cea stabilitĂŁ prin: – directivele 1999/96/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiei de poluanĂži gazoÂşi Âşi de pulberi provenind de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi emisiile de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz natural sau gaz petrolier lichefiat de gaze utilizate la vehicule Âşi de modificare a Directivei 88/77/CEE Âşi 2005/55/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi de particule poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi ĂŽmpotriva emisiilor de gaze poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz sau cu gaz petrolier lichefiat utilizate la vehicule pentru Euro III, Euro IV, Euro V;– directivele nr. 91/542/CEE a Consiliului din 1 octombrie 1991 de modificare a Directivei 88/77/CEE privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele diesel utilizate la vehicule Âşi 96/1/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 22 ianuarie 1996 de modificare a Directivei 88/77/CEE de armonizare a legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi macroparticule poluante provenite de la motoarele diesel utilizate la vehicule pentru Euro II;– Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatĂŁ cu intrarea ĂŽn vigoare a Normei Euro 6 pentru ĂŽnmatricularea, vânzarea Âşi introducerea ĂŽn circulaĂžie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European Âşi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor ĂŽn ceea ce priveÂşte emisiile provenind de la vehiculele uÂşoare pentru pasageri Âşi de la vehiculele uÂşoare comerciale (Euro 5 Âşi Euro 6) Âşi privind accesul la informaĂžiile referitoare la repararea Âşi ĂŽntreĂžinerea vehiculelor.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 23-Ian-2013 16:04

completare la ce ne mai pregatesc "minunatii"

Si inca o taxa minunata, care ne paste!

http://stirileprotv.ro/stiri/social/chi ... latit.html

TEST DE POLUARE DE 3000 lei/MASINA PENTRU MOTOARELE PE BENZINA SI 3500 LEI/MASINA PENTRU CELE DIESEL!

Iata:

“Chinul-noii-taxe-auto-jumatate-din-soferi-vor-sta-la-cozi-uriase-doar-ca-sa-afle-cat-au-de-platit”

“Daca va sperie taxa auto, calcularea ei s-ar putea sa va infioare. Noua lege pentru inmatricularea masinilor se bazeaza doar pe dioxidul de carbon emis, dar jumatate dintre autoturismele de la noi nu au aceasta valoare trecuta in acte.

Pentru a sti cat trebuie sa plateasca, soferii trebuie sa dea 3.000 de lei, la singurul laborator din tara care face testul si care dureaza, atentie, pentru un singur vehicul, cel putin 24 de ore.

Angajatii Registrului Auto Roman, reprezentanta Voluntari, pregatesc o pentru calcularea nivelului de poluare. Vehiculul trebuie sa stea 24 de ore inainte in laborator, pentru aclimatizare.

Testul propriu-zis dureaza doar 20 de minute, timp in care masina trebuie sa ajunga la o viteza de 120 de kilometri pe ora. In toba de esapament este introdusa o teava care trece gazul prin patru aparate.

Aici se testeaza maximum 4 masini pe zi, insa lucrurile se vor schimba. Masinile Non euro, Euro 1, Euro doi si multe dintre cele Euro 3, adica automobilele mai vechi de 2001, nu au aceste date trecute in acte din fabrica. Si cum jumatate din parcul auto din Romania este mai vechi de 2001, oamenii vor fi obligati sa stea la cozi uriase a RAR.

In afara de aglomeratie, problema ar fi pretul: 3.000 de lei pentru motoarele pe benzina si 3.500 pentru cele pe motorina.

Avocatii ii indeamna pe oameni sa atace taxa auto in instanta, chiar si atunci cand se va numi timbru verde.

In prezent exista 80.000 de procese in toata tara. Potrivit avocatilor implicati, aproape trei sferturi dintre ele au sanse de castig.”


Pe langa asta se va adauga taxa pentru modificarea cartii de identitate, schimbarea talonului …etc!
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 23-Ian-2013 16:12

de pe MEDIAFAX nu pot salva tabelele , iar proiectul de lege de pe site este in format WORD :( ( de asta apare scris gresit in primul articol )

Despre subiect, gasiti informatii si pe:

http://www.4tuning.ro/taxa-auto/valoare ... 17256.html

http://0-100.hotnews.ro/2013/01/23/noua ... re-modele/

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... o-10517901



========================


Imagine


Imagine


================================

TIMBRUL DE MEDIU – calculator

Pentru maÂşinile a cĂŁror emisii medii de CO2 sunt trecute ĂŽn CIV, formula de calcul a timbrului de mediu este simplĂŁ:

Suma de platĂŁ = [(A x B x(100 - C)]/100

A = valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, exprimatĂŁ ĂŽn grame/km menĂžionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatĂŁ ĂŽn Euro/1 gram CO2, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 1;

C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr 2 din Anexa nr 2.


Anexa nr. 1 (pentru calcularea coeficientului B) o aveĂži aici:

Calcul timbru de mediu

Coeficientul B pentru norma Euro V

Timbru de mediu, calcul

Coeficientul B, pentru Euro IV

Timbru de mediu euro 3

Coeficientul B, pentru Euro III

Anexa nr. 2, pentru calculul coeficientului C, o aveĂži aici:

Timbrul de mediu calcul vechime

Exemple de calcul timbru de mediu pentru maÂşini noi:

Logan 0.9 Tce 90 CP nou (122 g/km CO2, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(122 x 0.54 x(100-0)]/100 = 65.88 euro

Logan 1.2 75 CP nou (137 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(137x 0.792 x(100-0)]/100 = 108.5 euro

Logan 1.5 dCi 90 CP nou (103 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = = [(103x 0.51 x(100-0)]/100 = 52.53 euro

VW Golf 1.2 TSI 105 CP nou (114 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(114x 0.504 x(100-0)]/100 = 57.45 euro

VW Golf 1.6 TDI 105 CP nou (99 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(99x0.51 x(100-0)]/100 = 50.49 euro

VW Golf 2.0 TDI 150 CP nou (117 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(117x0.84 x(100-0)]/100 = 98.28 euro

FORMULA DE CALCUL A TIMBRULUI DE MEDIU PENTRU MASINILE SECOND HAND

Suma de platĂŁ = [(A x B x(100 - C)]/100

A = valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, exprimatĂŁ ĂŽn grame/km menĂžionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatĂŁ ĂŽn Euro/1 gram CO2, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 1;

C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr 2 din Anexa nr 2.

EXEMPLE DE CALCUL PENTRU MAÂŞINI SECOND HAND

VW Golf 4 1,6 l benzinĂŁ din 2001 cu 168 g CO2/km, euro 4

[168x8,84x(100-84)]/100=(14126x16)/100=23761/100=237,6 euro

VW Golf 4 1,9 TDI din 2001 cu 138 g/km, euro 4

[138x8x(100-84)]/100=17664/100=176,6 euro

VW Golf 5 1,6 l benzinĂŁ din 2006 cu 159 g/km, euro 4

[159x8,84x(100-55)]/100=63250/100=632,5 euro

VW Golf 5 1,9 TDI din 2006 cu 132 g/km, euro 4

[132x8x(100-55)]/100=47520/100=475,2 euro

VW Golf 6 1,6 l benzinĂŁ din 2008 cu 166 g/km, euro 5

[166x1,122x(100-43)]/100=10616/100=106,1 euro

VW Golf 6 2,0 TDI din 2008 cu 128 g/km, euro 5

[128x1,08x(100-43)]/100=7879/100=78,79 euro

BMW 528i benzinĂŁ din 1998 cu 240 g/km, euro 3

[240x65,61x(100-90)]/100=146400/100=1464 euro

BMW 530d din 1999 cu 197 g/km, euro 3

[197x64,35x(100-90)]/100=126769/100=1267,7 euro

VW Passat 2,3 l benzinĂŁ din 2001 cu 223 g/km, euro 3

[223x65,61x(100-84)]/100=234096/100=2340 euro

VW Passat 2,5 TDI din 2002 cu 192g/km, euro 3

[192x64,35x(100-79)]/100=259459/100=2594,6 euro



Dacia Solenza 1.4 MPI 75 CP (2005) – (1390 cmc, euro 3)

Suma de platĂŁ = [222 x x (100 - 61)]/100 = 1457 euro


DacĂŁ nu aveĂži emisiile de CO2 trecute ĂŽn Cartea de Identitate a Vehiculului, formula de calcul a timbrului auto diferĂŁ. Este urmĂŁtoarea:



Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100

unde:

C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr 2 din Anexa nr 2;

D = cilindreea – capacitatea cilindricĂŁ;

E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;

AceastĂŁ formulĂŁ de calcul se aplicĂŁ Âşi maÂşinilor care nu au emisiile de CO2 omologate Âşi trecute ĂŽn CIV, indiferent de norma de poluare.

Astfel, pentru o maºinã Euro 2, Euro 1 sau non-euro, calculul include cilindreea direct, iar nu sub forma unui coeficient. Iatã câteva exemple de calcul:

Dacia 1310 72 CP (2004) – (1557 cmc, euro 2)

Suma de platĂŁ = [2.40 x 1557 x (100 - 61)]/100 = 1457 euro

Motor 1595 cmc din 1998 euro 2

Suma de platĂŁ = [2.90 x 1595 x (100 - 90)]/100 = 462.55 euro


===================================

Dacia Solenza 1.4 MPI 75 CP (2005) – (1390 cmc, euro 3)

Suma de platĂŁ = [222 x x (100 - 61)]/100 = 1457 euro

este acelasi moto de la SuperNova ! adica eu, daca vand masina, am de plata 1457 euro ??? Sau plateste cumparatorul , avand in vedere ca pretul masinii este de 1000-15000 euro maxim ( te ajunge in total 3.000 euro ? )
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 23-Ian-2013 16:14

vin eu cu tabelele imediat :wink:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 23-Ian-2013 16:16

Imagine
Imagine
Imagine
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 23-Ian-2013 16:19

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 23-Ian-2013 16:20

:( tu ai mai multe :cry:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 24-Ian-2013 14:43

http://www.auto.ro/stiri/taxa-auto--ce- ... mediu.html

Taxa auto: Ce noutati aduce timbrul de mediu

Noua taxa auto, aplicata sub forma unui timbru de mediu, conduce la o crestere medie de 10% a sumei de achitat in cazul masinilor Euro4 si Euro3, precum si la o scadere de 60-90% pentru autovehiculelele Euro 2, Euro 1 si non-euro. Mai mult decat atat, in cazul persoanelor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal si au primit contravaloarea taxei, noul timbru va fi achitat la transcrierea dreptului de proprietate, de catre cumparator.

Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, numita acum "timbru de mediu", cu o formula de calcul diferita, care aduce o crestere a sumei de plata de aproximativ 10%, pentru masinile Euro 4 si Euro, 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, mergandu-se pe ideea ca acestea au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin timp.

Taxa va ramane la acelasi nivel pentru masinile Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, autovehiculele hibride si electrice, nu va fi achitat noul bir.

Concret, in cazul masinilor tip Euro 3, Euro 2 si non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la masini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 si de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990, anunta Mediafax.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune. Pentru celelalte tipuri de vehicule (tiruri, autocare sau microbuze), va fi achitata in continuare actuala taxa auto.

In ceea ce priveste masinile inmatriculate in Romania inainte de 2007, Guvernul a concluzionta ca o scutire exclusiv in cazul acestor autovehicule inseamna discriminare. Asadar, in aceste cazuri, se vor recalcula cotele pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.

Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se va restitui o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).

O surpriza de proportii vor avea proprietarii de masini care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal. Daca li s-a restituit contravaloarea taxei, noul timbru va fi platit la prima vanzare a masinii, de catre noul proprietar.

Timbrul de mediu va fi calculat, in primul rand, in functie de emisia de CO2, luata in calcul in totalitate, si nu doar 30% cum se intampla in prezent. Timbrul va fi achitat o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 24-Ian-2013 14:58

hai fratilor sa ne luam afumatoare
trabanturi ca mai non euro nu exista
aaaaaaaaaaaaa mai e vartburg
sa ii inecam in fum
sa mergem in fata la parlament si sa le turam putin :twisted:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 25-Ian-2013 16:37

http://www.informatiiauto.ro/taxa-autot ... 11307.html

Taxa auto/timbrul de mediu: Unde verifici emisiile de CO2 ºi cât costã

Pentru maÂşinile cu grad de poluare Euro3, Euro4, Euro5 sau Euro6, pentru care valoarea emisiilor CO2 nu este menĂžionatĂŁ ĂŽn Cartea de Identitate a Vehiculului, deĂžinĂŁtorii acestora se pot adresa RAR pentru completarea acestei informaĂžii.

Noua formulã de TAXÃ AUTO, numitã acum TIMBRU DE MEDIU, pe care Guvernul a lansat-o În dezbatere publicã, se calculeazã Þinând cont de valoarea emisiilor de dioxid de carbon, pentru maºinile cu normã de poluare Euro 3 sau mai noi. Cu toate acestea, existã mulÞi proprietari de maºini care se izbesc de un impas: În actele maºinii lor, nu sunt trecute emisiile de CO2.

Proprietarii de maºini cu normã de poluare Euro 2, Euro 1 sau non-Euro nu trebuie sã-ºi facã griji. Timbrul de mediu pentru maºinile lor nu se calculeazã folosind emisiile de CO2, ci se utilizeazã actualul calculator de taxã auto. Nici cei care ºi-au Înmatriculat maºina În România dupã luna iulie 2008 nu sunt incluºi În aceastã problemã, pentru cã Registrul Auto Român a Început, cu aceastã datã, sã treacã obligatoriu În toate cãrÞile de identitate ale maºinilor valoarea emisiilor de CO2.

Astfel, rãmân În discuÞie maºinile Euro 3, Euro 4 ºi Euro 5 Înmatriculate În România Înainte de iulie 2008 ºi pentru care proprietarii nu au cerut special, la Registrul Auto Român, sã specifice În cartea de identitate a maºinii valoarea emisiilor de CO2.

Valoarea CO2 se determinĂŁ la omologarea de tip a autoturismelor, iar RAR are o bazĂŁ de date cu toate aceste informaĂžii. Omologarea tip se face de cĂŁtre constructorul maÂşinii, la data apariĂžiei fiecĂŁrui model nou, conform RAR.

“Pentru un autoturism cu norma de poluare cel puĂžin Euro3 Âşi care nu are menĂžionatĂŁ valoarea CO2, RAR ĂŽnscrie aceastĂŁ valoare ĂŽn momentul eliberĂŁrii certificatului de autenticitate necesar la schimbarea dreptului de proprietate. Se aplicĂŁ un tarif suplimentar de 35 lei”, au precizat pentru Gândul reprezentanĂžii RAR.

Astfel, ºoferii puºi În impas de noua lege a taxei auto κi vor rezolva problema atunci când se hotãrãsc sã vândã maºina, iar cumpãrãtorul este obligat, ca ºi pânã acum, sã meargã la RAR pentru a obÞine certificatul de autenticitate, fãrã de care nu poate Înmatricula maºina pe numele sãu.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Sâm 26-Ian-2013 07:44

http://www.automarket.ro/stiri/seful-da ... 49324.html

ÂŞeful Dacia: "Cerem dublarea timbrului de mediu pentru Euro 3 Âşi Euro 4"

Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le cere guvernanÞilor sã dubleze coeficienÞii de calcul ai timbrului de mediu pentru automobilele Euro 3 ºi Euro 4, pentru a evita scãderea masivã a vânzãrilor de autoturisme noi În România.

Noua formulã propusã pentru timbrul de mediu 2013, birul care va Înlocui taxa auto În România, a stârnit deja reacÞii atât În rândul publicului, cât ºi În rândul reprezentanÞilor producãtorilor de automobile. Jerome Olive, Directorul General al Automobile Dacia, le solicitã guvernanÞilor sã dubleze timbrul de mediu pentru automobilele cu motoare Euro 3 ºi Euro 4, În vederea evitãrii unei noi scãderi a pieÞei de automobile noi din România, alãturi de prevenirea importurilor masive de automobile uzate În Vest.

"România riscã sã devinã coºul de gunoi al Europei. Cerem o multiplicarea cu doi a valorii timbrului de mediu pentru maºinile Euro 3 ºi Euro 4 faÞã de cuantumul propus În aceste zile. Proiectul de lege nu respectã principiile pentru Euro 3 ºi Euro 4 diesel pentru cã aceste motoare sunt foarte poluante atât În ceea ce priveºte emisiile de dioxid de carbon, cât ºi la hidrocarburi. Dacã lucrurile vor rãmâne aºa, vânzãrile de maºini Euro 5 vor scãdea masiv, iar companiil au investit sume importante În dezvoltarea acestor modele", a declarat Jerome Olive, Director General Automobile Dacia.

Constantin Stroe, vicepreºedinte al Dacia ºi reprezentant al AsociaÞiei Constructorilor de Automobile din România susÞine ºi el cã formula propusã a timbrului de mediu poate duce la pierderi semnificative pe piaÞa internã În materie de vânzãri ale automobilelor noi. Stroe estimeazã cã numãrul automobilelor rulate din România va atinge 350.000 unitãÞi În 2013. Directorul General al Automobile Dacia, Jerome Olive, susÞine cã o eventualã scãdere a vânzãrilor de automobile noi În România În 2013 ar putea duce la pierderea a sute sau chiar mii de locuri de muncã În România, toate implicate direct În producÞia de automobile noi.

Timbrul de mediu 2013 este încã în faza de dezbatere publicã, acesta nefiind încã adoptat. În cazul în care formula actualã va fi folositã, taxa pe care o vor plãti cetãþenii care vor înmatricula automobile Euro 3 ºi Euro 4 va creºte, în multe cazuri fiind vorba de diferenþe semnificative, mai mari de 10 procente, pe când automobilele Non Euro, Euro 1 ºi Euro 2 pot obþine reduceri semnificative pe baza coeficienþilor de vechime. În mod paradoxal, Jerome Olive nu s-a plâns în niciun fel de faptul cã noul timbru de mediu afecteazã ºi modelele Dacia în mod direct, cuantumul acestuia fiind mai mare pentru motoarele 0.9 TCe, 1.2 16V ºi 1.6 16V, pe când motorul 1.5 dCi se bucurã de o reducere semnificativã.

O altã problemã referitoare la timbrul de mediu ºi automobilele Dacia vine în rândul modelelor rulate, referindu-ne în special la prima generaþie Logan. În cazul unei versiuni 1.5 dCi din 2006, un cetãþean ar ajunge sã plãteascã un timbru de mediu cu o valoare apropiatã de 900 de euro în formula actualã, care diferã în funcþie de anul în care a fost înregistrat pentru prima datã în România. La vremea respectivã, guvernul Tãriceanu era acuzat de mãsuri protecþioniste în favoarea Automobile Dacia ºi a altor mãrci, prin taxa de primã înmatriculare care favoriza achiziþia de automobil noi, echipate cu motoare Euro 4.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 26-Ian-2013 08:41

Jerome Olive asta sa se duca cu ideile lui cu tot din tara asta. Prefer una sh euro2, euro3..4 decat cazanele lor de dacii. Din surse directe care lucreaza la dacia am aflat cu cata economie fac masinile de ma gandesc ca mai toate piesele sunt cumparate din china :lol:.
Daca ei se bazeaza pe taxa auto ca lumea sa cumpere dacii noi, asta e cea mai proasta idee de marketing.
Ei vor intr-un fel cu taxa asta sa constranga omu' sa cumpere dacii noi....pai sa-i schimbe si numele daca o vor mai mare in taxa de constrangere.

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 08-Feb-2013 08:46

http://www.auto.ro/stiri/propunere--tim ... eluri.html

Propunere: Timbru de mediu mai mare pentru dieseluri

Noul timbru de mediu ar putea fi diferit pentru masinile cu motor pe benzina si cele pe motorina, acestea din urma fiind mai poluante. Ministerul Mediului analizeaza in prezent aceasta posibilitate.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat joi ca exista posibilitatea calcularii in mod diferit a timbrului de mediu care va fi platit pentru automobile cu motoare pe benzina si pentru autovehiculele diesel, considerandu-se ca acestea din urma polueaza mai mult, anunta Mediafax.

"Fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina", a spus Plumb, precizand ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, "dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza", a declarat Rovana Plumb, citata de Mediafax.

Totodata, oficialul Ministerului Mediului a precizat ca proiectul timbrului de mediu este "in faza finala de analiza" si ca vor fi luate in calcul si opiniile producatorilor si importatorilor, precum ale altor persoane fizice si juridice care au luat parte la dezbaterea publica.

Privitor la doleanta unor producatori de a aplica taxe de trei ori mai mari pentru masinile non Euro, Euro 1 si Euro 2, Rovana Plumb a mentionat ca momentan nu exista nicio modificare fata de propunerea dezbatuta. Daca va fi aprobata, noua formula de calcul prevede o taxa mai mica cu 60-90% fata de actuala formula, dat fiind faptul ca aceste masini au o durata de viata mai mica, deci polueaza mai putin.

Noua formula de calcul prevazuta in proiect de lege conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Taxa va ramane la aproape acelasi nivel pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu se va plati nimic.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 13-Feb-2013 13:06

http://www.gandul.info/news/exclusiv-ca ... a-10558814

EXCLUSIV: Când vor plãti ºoferii români timbrul de mediu, cine va plãti mai mult ºi cine va fi scutit de la platã

Românii vor plãti timbrul de mediu dupã noua formulã propusã de Ministerul Mediului la sfârºitul lunii martie, a declarat ministrul Mediului ºi Schimbãrilor Climatice, Rovana Plumb, Într-un interviu pentru gândul, În care a rãspuns la mai multe Întrebãri despre cum se va aplica noua taxã.

Ministrul Mediului va prezenta astãzi În ºedinÞa de Guvern noua fomulã de calcul pentru timbrul de mediu, care, pe lângã calculul emisiilor de CO2 produse de autoturism, va cuprinde ºi diferenÞierea la platã dintre maºinile pe benzinã ºi cele pe motorinã.

Principalele puncte ale interviului:

- Timbrul de mediu va intra În vigoare cel mai devreme În cursul lunii martie - sfârºitul lunii martie.

- Cum justificĂŁ Rovana Plumb introducerea unei noi formule de calcul pentru taxa auto.

- Timbrul de mediu Þine cont de puterea de cumpãrare a românilor.

- Ministerul Mediului are pe rol 300.000 de procese pentru restituirea taxei auto.

- Banii ÎncasaÞi din taxa auto sunt mai puÞini decât cei pe care Guvernul trebuie sã-i restituie ºoferilor care au dat statul În judecatã.

- Se majoreazĂŁ valoarea voucherelor pentru programul Rabla.

INTERVIUL, PE LARG:

Gândul: De ce o nouã schimbare pentru Încasarea taxei auto, denumitã acum timbru de mediu?

Rovana Plumb: Pentru cã un produs care vine dintr-un alt stat membru nu poate avea regim juridic diferit faÞã de un produs existent pe piaÞa internã a unui alt stat membru, aºa cum se Întâmpla la noi. Legea spunea aºa: toate persoanele fizice sau juridice care achiziÞioneazã maºini rulate de pe piaÞa UE plãtesc taxã auto. Toate persoanele care cumpãrã maºini de pe piaÞa internã nu plãtesc taxa auto. Aici a apãrut Încãlcarea articolului 110 privind discriminarea din tratatul de funcÞionare al UE, cu toate interpretãrile jurisprudenÞei CurÞii Europene de JustiÞie În ceea ce priveºte cele douã cazuri Tatu ºi Nisipeanu.

Prin timbrul de mediu va exista acelaºi regim juridic atât pentru maºinile achiziÞionate În România, cât ºi pentru cele cumpãrate dintr-un alt stat membru. Indiferent cum le-au achiziÞionat, ºoferii plãtesc la tranzacÞionare acest timbru de mediu, care nu face diferenÞierea cã maºina este adusã din afarã sau este cumpãratã de pe piaÞa muncii.

Câte procese are Ministerul Mediului pentru taxa auto Încasatã de la ºoferii care au plãtit taxa auto la Înmatricularea maºinilor aduse din alte state?

Cred cĂŁ sunt vreo 300.000 de procese.

Când va intra În vigoare noul timbrul de mediu?

Ar putea sã intre În vigoare undeva În cursul lunii martie - sfârºitul lunii martie. Sperãm sã adoptãm legea la urmãtoarea ºedinÞã de Guvern. Dar vor exista câteva termene tranzitorii, este posibil sã avem nevoie ºi de norme de reglementare.

Am primit o serie de cereri de clarificĂŁri la Ministerul Mediului cum cĂŁ n-ar exista norme metodologice pentru noua lege, dar nu are cum sĂŁ existe din moment ce nu a fost adoptatĂŁ.

Pânã atunci, avem În vigoare Legea nr 9/2012 dupã care se plãteºte taxa auto. MulÞi au ÎnÞeles cã taxa auto s-a suspendat, dar În 2012 a fost suspendat un singur articol din legea taxei auto - acela privind neplata taxei auto pentru tranzacÞiile interne- În rest legea a funcÞionat.

Prin timbrul de mediu, maÂşinile Euro 1, Euro 2 sau non-Euro, care teorectic sunt mai poluante, plĂŁtesc mai puĂžin. Cum aĂži ajuns la acest lucru?

Evaluãrile pe care le-am fãcut pentru maºinile cu tehnologii Învechite existente deja pe piaÞa naÞionalã, care pot polua mai mult sau mai puÞin, dar care se apropie de sfârºitul ciclului de viaÞã ºi se transformã În deºeu, aratã cã, dacã ridici taxa, Înseamnã cã blochezi mobilitatea lor pe piaÞa internã.

Deci, pentru a se evita blocajul pe piaþa internã a acestor autoturisme, am þinut cont de acest lucru pentru a nu avea o taxã aberant de mare care nu ar conduce decât la un blocaj pe piaþa internã. Producãtorii ºi importatorii de maºini spun cã, prin noul timbru de mediu, piaþa auto va scãdea. Asta pentru cã maºinile noi au taxe mai mari decât cele poluante. În cadrul dezbaterilor publice ei s-au arãtat nemulþumiþi de acest lucru.

Am Þinut cont În urma dezbaterilor publice de toate propunerile care au fost fãcute fie de asociaÞii, fie de producãtori, fie de importatori, astfel Încât sã avem o abordare unitarã.

Timbrul de mediu Þine cont de protejarea mediului pe de o parte, prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon, iar pe de altã parte de pãrerea producãtorilor care susÞin atât reducerea emisiilor, cât ºi Înnoirea parcului auto prin care se vor menÞine locurile de muncã. Cel de-al treilea pilon de care am Þinut cont este puterea de cumpãrare a românilor.

Pentru cã am spus cã dacã vom aduce un nou concept clar ºi european În ceea ce priveºte timbrul de mediu, atunci el va trebui sã Þinã cont pe de o parte de reducerea emisiilor de carbon, dar ºi de puterea de cumpãrare a românilor.

Cu cât creºte timbrul de mediu comparativ cu taxele actuale?

Tot ceea ce înseamnã Euro 6, maºinile electrice ºi maºinile hibrid nu vor plãti timbrul de mediu. În ceea ce priveºte tehnologiile Euro 5 nivelul taxei va fi asemãnãtor cu nivelul taxei actuale. Iar la Euro 3 ºi Euro 4, timbrul de mediu va avea valoare mai mare cu 10-15 % faþã de nivelul taxei actuale.

Ce am adus nou ĂŽn urma dezbaterii publice este diferenĂžierea timbrului de mediu pentru maÂşinile care utilizeazĂŁ benzinĂŁ Âşi cele care utilizeazĂŁ motorinĂŁ.

Practic, la motorinĂŁ s-a Ăžinut cont de faptul cĂŁ, ĂŽn afarĂŁ de emisiile de dioxid de carbon, apar ĂŽntr-un cuantum mult mai mare emisii de alte noxe care conduc la un grad de poluare mai mare, pentru care se va plĂŁti ĂŽn plus. Principalul element de care noi am Ăžinut cont este gradul de emisii ĂŽn contextul poluĂŁrii.

V-aĂži consultat cu specialiÂştii de la Comisia EuropeanĂŁ pentru noua formulĂŁ timbrului de mediu?

Nu pot sã spun cã a existat o consultare, pentru cã nu existã o procedurã În acest sens. Timbrul de mediu nu face obiectul unei directive europene. Deci consultarea Comisiei nu poate fi decât una de a cere un punct de vedere sã spunem informal, pentru cã nu prevede procedura o astfel de consultare.

Procedura prevede ca atunci când aplici o astfel de legislaÞie Într-un stat membru sã respecÞi normele ºi principiile de bazã ale Uniunii Europene, care sunt general valabile pentru domeniul pe care vrei sã-l legiferezi.

Însã Comisia a comunicat în decembrie 2012 cã are în vedere ca, pe parcursul anului 2013, pe principiul consolidãrii fiscal, sã discute despre anumite reglementãri în domeniul autoturismelor.

Este vorba de o directivã care a fost propusã încã din 2005, care prevede taxarea automobilelor ºi care nu a fost adoptatã pânã în prezent ºi faþã de care statele membre au avut puncte de vedere total diferite ºi divergente uneori. Însã acum se reiau discuþiile pe aceastã directivã.

Înseamnã cã în funcþie de prevederile directive veþi schimba din nou timbrul de mediu?

De obicei, perioada de adoptare a unei directive dureazã cam cinci ani de zile. Dar prin noul timbru de mediu noi am venit În spiritul discuÞiilor, principiilor ºi contextului european al taxãrii emisiilor de dioxid de carbon ºi În zona de autoturisme, astfel Încât am creat un nou concept care sã conducã la reducerea emisiilor dioxid de carbon pe de o parte, iar pe de altã parte sã constituie acel element care sã ducã la Înnoirea parcului auto.

MulĂži dintre Âşoferii care ĂŽÂşi cumpĂŁrau maÂşini second hand mergeau sĂŁ le ĂŽnmatriculeze ĂŽn Bulgaria. Ce le transmiteĂži acestor Âşoferi?

Ce pot sã le transmit este cã am Încercat sã venim cu o formulã care sã fie sustenabilã ºi care sã nu mai bulverseze atât producãtorii, cât ºi importatorii, dar ºi cetãÞenii.

Cum vor fi folosiÞi banii strânºi din timbrul de mediu?

Acum, veniturile obĂžinute de la taxa auto se duc la AdministraĂžia Fondului de Mediu, care finanĂžeazĂŁ diversele programe din domeniul mediului, precum Rabla sau Casa Verde.

Dar, din cauza greºelilor de pânã acum privind taxele pentru autoturisme, prioritatea zero cu aceºti bani va fi achitarea cãtre cetãÞeni a taxei Încasate ilegal, ceea ce reprezintã aproape trei sferturi din bugetul fondului de mediu.

Împreunã cu ministerul de Finanþe ºi cu cel de Justiþiei vrem sã gãsim o formulã astfel încât aceastã taxã încasatã ilegal sã poatã fi datã înapoi.

De exemplu, în ianuarie 2013, veniturile din colectarea taxei auto au fost doar de 14 milioane de lei, în timp ce restituierea banilor a fost de 19 milioane de lei. Diferenþa de 5 milioane de lei trebuie sã fie plãtitã cãtre cetãþeni. Încercãm sã gãsim cea mai bunã formulã pentru a da banii înapoi.

Cum va fi programul Rabla?

Va avea un nou concept - pe care Încã Îl definim În momentul de faÞã. Pentru cã nu funcÞioneazã cum trebuie. Luãm În calcul ca voucher-ul primit pentru casarea maºinii sã ajungã direct la cetãÞean ºi sã fie majorat. La cât va ajunge valoarea unui voucher e greu de spus, cã va fi 1.500 euro - 2.000 euro e greu de spus, trebuie sã facem niºte analize temeinice. Va fi un concept eco, care Înlocuieºte programul Rabla ºi care vizeazã maºinile non-Euro, Euro 1 ºi Euro 2.

Cum timbrul de mediu va fi mai mic pentru non-euro, Euro 1 Âşi Euro 2, de ce ar mai merge proprietarul unui astfel de autoturism sĂŁ-Âşi caseze maÂşina?

Pe parcursul programãrii multianuale, sunt convinsã cã vom gãsi acele formule prin care sã-i determinãm pe acei cetãÞeni care au rable sã aibã posibilitatea ºi sã opteze pentru achiziÞionarea unei maºini cu o tehnologie nouã mai puÞin poluantã. Sigur cã nu va fi posibil pentru toate cele un million de maºini mai vechi de 15 ani, câte sunt În parcul auto.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 14-Feb-2013 08:07

http://www.auto.ro/stiri/noul-timbru-de ... goare.html

Noul timbru de mediu: Cand va intra in vigoare

Romanii vor plati timbrul de mediu dupa noua formula de calcul incepand cu sfarsitul lunii martie, a declarat ministrul Mediului, Rovana Plumb, pentru Gandul. Noua formula va cuprinde, pe langa calculul emisiilor de CO2, si diferentierea la plata dintre masinile pe benzina si cele cu motorizare diesel.

Timbrul de mediu va intra in vigoare la sfarsitul lunii martie. Potrivit Rovanei Plumb, legea ar putea fi adoptata la urmatoare sedinta de Guvern. Pana la publicarea in Monitorul Oficial, propunerea va mai fi supusa unor proceduri si termene tranzitorii.

In prezent se aplica Legea nr 9/2012, asadar taxa auto nu este suspendata, ci a fost doar pe parcursul anului trecut, in cazul autoturismelor inregistrate in tara inainte de 2007, pentru care la acea vreme nu s-a achitat taxa auto.

Privitor la solicitarile unor producatori de a aplica taxe de trei ori mai mari pentru masinile non Euro, Euro 1 si Euro 2, Rovana Plumb a mentionat ca momentan nu exista nicio modificare fata de propunerea dezbatuta. Daca va fi aprobata, noua formula de calcul prevede o taxa mai mica cu 60-90% fata de actuala formula, dat fiind faptul ca aceste masini au o durata de viata mai mica, deci polueaza mai putin.

In cazul masinilor Euro 6, electrice Âşi hibrid, nu se va achita timbrul de mediu. Pentru autoturismele Euro 5, nivelul taxei va fi asemanator cu cea actuala. Iar la Euro 3 si Euro 4 timbrul de mediu va avea valoare mai mare cu 10-15 % fata de nivelul taxei actuale.

Fata de formula publicata cu cateva saptamani in urma, noul timbru de mediu va face diferenta intre masinile care au propulsie pe benzina si cele pe motorina, acestea din urma fiind mai poluante.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11816
    Cel mai nou membru Jamesitats