Cilindri fata care "agata"

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Cilindri fata care "agata"

Mesajde rufusgti » Joi 23-Feb-2006 18:46

:?: Salutare !!!
Sunt posesorul unui Citroen BX 19GTI 1991 impecabil din punct de vedere estetic ,dar cu cateva probleme la hidraulica . Un singur aspect mai important ma intereseaza si anume faptul ca masina se ridica in trepte de fata si nu dintr-o data.
Intrebarea mea este care ar putea fi fenomenul? Sferele sunt incarcate la presiunile corespunzatoare iar cilindri nu curg deloc si dupa ce masina se ridica suspensia este moale si foarte elastica. Sferele sunt de 500 cm3 cu orificiul de 1,8 si dupa parerea mea sunt cele mai bune pentru confort maxim.
Am fost la un mecanic in Bacau ,d-nul Sandu Valentin si mi-a spus ca problema e de la corector. Asa o fi? (corectorul este curatat iar LHM-ul este nou - filtre curatate etc.)

Cum pot sa asociez o imagine la profil? :roll:
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 23-Feb-2006 21:24

Un singur aspect mai important ma intereseaza si anume faptul ca masina se ridica in trepte de fata si nu dintr-o data.

Inaltimea reglata incorect sau uzura cilindrilor. Apesi partea din fata si in momentul cand eliberezi observi ca se ridica la fel "sacadat" vinovati sunt cilindrii daca nu treci la reglarea inaltimii.

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Joi 23-Feb-2006 22:00

Dupa ce am ridicat-o suspensia este elastica. Daca apas botul masinii aceasta revine in pozitia normala lin si nu sacadat .
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 23-Feb-2006 23:37

daca se ridica sacadat, indiferent de inaltimea la care e setata sa se ridice (la maxim se observa cel mai bine) 99,9% sint cilindrii de suspensie. din pacate, cind masina e pe normal si te lasi pe ea nu se observa nimic. cel putin la a mea, care are aceeasi problema, se ridica f greu si in trepte indiferent de pozitia manetei, cind e pe normal si ma las pe ea nu se intimpla nimic neobisnuit si nici nu sar retururile si nici nu are alte scurgeri. din pacate reparatia consta doar in schimbarea garniturilor din interiorul cilindrilor, lucru care insa nu diminueaza si uzura lor, uzura fiind motivul din care se intimpla fenomenul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Vin 24-Feb-2006 10:10

Afecteaza cumva calitatea suspensiei? Pot aparea batai ?
La mine in dreapta se aude ceva ciudat cu toate ca am schimbat pivotul si o bucsa la bascula. Poate fi de la cilindru?
Plus ca in momentul cand trec peste o denivelare masina parca se dezmembreaza in dreapta-fata .
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Vin 24-Feb-2006 10:17

Verifica si bieleta antiruliu. La mici denivelari, daca este uzata, face galagie mare.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 24-Feb-2006 12:17

Intrebare de baraj: nu poate fi de la o pompa hidraulica uzata? Adica pompa merge in 3-4 pistoane in loc de 5. Probabil ca toti avem problema asta :cry:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Vin 24-Feb-2006 14:32

Pompa este noua (cu factura),schimbata anul trecut de fostul proprietar.
Azi am schimbat sfera centrala cu una de pe un XM care e de 500cm3 si presiunea de 70. Surpriza !!! Cand am ridicat masina prima data cilindrii fata nu au "agatat" deloc. S-a ridicat din prima in pozitia normala si destul de repede. A disparut uzura de la cilindri??? [-X
In plus masina e mai comfortabila. Unele denivelari nici nu se simt.
Dupa ce am miscat-o de vreo 3 ori sus-jos iar se ridica sacadat pe fata :mrgreen:
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 24-Feb-2006 16:00

Sa nu fii prea pretentios...E o masina de 15 ani totusi.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 24-Feb-2006 16:52

Mai poti incerca sa ungi cilindrii cu vaselina siliconica sau macar cu LHM
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Vin 24-Feb-2006 17:02

Stiu chestia asta cu unsul cilindrilor si am si facut-o dar nici o diferenta . Si nu am de ce sa-i ung daca pe treapta normala masina este foarte elastica de fata ,cilindrii functionand f. bine ,fara sa "agate".
Eu vreau sa rezolv problema nu pentru ca ma deranjeaza ci deoarece am de gand sa reconditionez complet masina (acolo unde este nevoie). Sa functioneze ca din fabrica. #-o
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 24-Feb-2006 18:04

Azi am schimbat sfera centrala cu una de pe un XM care e de 500cm3 si presiunea de 70. Surpriza !!! Cand am ridicat masina prima data cilindrii fata nu au "agatat" deloc. S-a ridicat din prima in pozitia normala si destul de repede. A disparut uzura de la cilindri???

Nici eu nu cred ca este de la cilindri, ci mai curand de la ancrasarea corectoarelor de inaltime.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 24-Feb-2006 18:26

M-am gandit la urmatorul ,,scenariu,, :lol: : Daca debitul prin corectoare catre cilindri este mai mic decat ar trebui, la ridicarea masinii, debitul pe care il furnizeaza pompa este mai mare decat ,,pierderile,, catre cilindri, si ca urmare conj.disj. va efectua cateva cicluri de inchidere-deschidere, si ca urmare va rezulta ridicarea in trepte, precum si o pierdere de presiune pe returul regulatorului. Cand ai pus sfera de xm, conj. nu a mai efectuat ciclurile de inchidere-deschidere, deoarece sfera a ,,furat,, din debitul pompei.
Astept si eu alte explicatii :lol:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 24-Feb-2006 19:56

eu unul cred ca e o "combinata" in cazul asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Vin 24-Feb-2006 20:21

rufusgti scrie: In plus masina e mai comfortabila. Unele denivelari nici nu se simt.

E doar o parere, un efect "placebo". Sfera centrala nu are nici un efect in confortul suspensiei, chiar daca e sparta sau are 200x bari.
Oricum cred ca presiunea este prea mare, ar trebui sa fie incarcata la 62 +2/-32 bar.
Singurul avantaj la o astfel de sfera ar putea fi cantitate de energie (lhm) inmagazinata mai mare, daca zici ca e de 5oo cmc.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo