diesel vs. benzina
Moderator: Echipa Tehnica
-
mbc
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Nu ca vreau sa ma laud, dar eu am si 16v si VVT, deci dupa 4000 suna... dumnezeiesc motorul
E de preferat totusi ca uleiul sa fie cald cand urci peste 4000 in ture. Chiar inainte de a ajunge in parcarea firmei este un semafor si vreo 5 benzi. Evident ca de cele mai multe ori nu pot sta calm si o calc in draci - deja fiind cald motorul. 
"If in doubt, flat out!"
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mers intre 110 si 140 cu consum de 7.9 ti se pare ok? ce zici de mers cu 180-190 si varfuri de 200, cu consum de 6.5? eu daca merg cu 120 imi consuma sub 5! iar in oras, in cazul in care o chinui de-i sare apa din borcan, ajunge la 10, iar la un mers total indiferent consuma undeva sub 8 prin aglomeratie. la cate masini am avut, cred ca pot sa fac comparatie la consum...
poluare... nu negreala polueaza, ci emisiile de co2, care sunt mai mici la diesel. asta e, ce sa-i faci? loganul pe benzina are emisii de 160 si e euro 4, iar geamantanul meu are si motorul mai mare, e si euro 3, si are emisii de 154...
poluare... nu negreala polueaza, ci emisiile de co2, care sunt mai mici la diesel. asta e, ce sa-i faci? loganul pe benzina are emisii de 160 si e euro 4, iar geamantanul meu are si motorul mai mare, e si euro 3, si are emisii de 154...
-
marianmarian
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
Kady 28 - Forjarea masinii nu rezolva decat in mica masura problema ancrasarii injectoarelor!!!...Injectoarele la benzinare sant inainte de supapa de admisie...Deci nu au treaba cu ce se intampla in camerele de ardere...Poate doar fortandu-le la un debit mai mare de benzina...sa-si mai dea drumul putin...Senzatia ca masina trage mai bine, apare probabil pt. ca se mai curata catalizatorul...galeriile de evacuare...supapele...etc...Atat! ...In rest nu faci decat sa chinui inutil motorul...sa-i bagi uzuri nejustificate, chinuindu-l cu o injectie care nu dozeaza amestecul cum trebuie...
.................................
Injectoarele murdare - Nu se curata decat ori cu ultrasunete + solutii pe banc specializat, ori cu solutii bagate in benzina...Se mai pot demonta injectoarele si baga in solventi cateva ore...apoi probe la rece...
Problema injectoarelor murdare - E vorba de calamina pietrificata pe ele, de la aerul murdar...benzina cu impuritati...ulei de motor prost/uzat care nu mai respecta specificatiile si se arde...supape de admisie care nu mai inchid perfect si scapa gaze in admisie...etc...
Pe langa faptul ca toate aceste conditii sant intrunite in Romania, in plus masinile pe care le avem noi au fost rulate afara (pana sa ajunga la noi...cel putin 200...300.000 Km...Rulaj in care nimeni afara nu face operatia de curatire a injectoarelor...Strainii de obicei schimba masinile peste un anumit rulaj (cand incep sa faca probleme) si le dau la prostii de romani...care in saracia lor, se incanta cu aceste masini, care inca arata si merg acceptabil, dar care incep sa ceara bani si intretinere...
Asta e! Asta ne e soarta! Gunoierii Europei !!!
.................................
Injectoarele murdare - Nu se curata decat ori cu ultrasunete + solutii pe banc specializat, ori cu solutii bagate in benzina...Se mai pot demonta injectoarele si baga in solventi cateva ore...apoi probe la rece...
Problema injectoarelor murdare - E vorba de calamina pietrificata pe ele, de la aerul murdar...benzina cu impuritati...ulei de motor prost/uzat care nu mai respecta specificatiile si se arde...supape de admisie care nu mai inchid perfect si scapa gaze in admisie...etc...
Pe langa faptul ca toate aceste conditii sant intrunite in Romania, in plus masinile pe care le avem noi au fost rulate afara (pana sa ajunga la noi...cel putin 200...300.000 Km...Rulaj in care nimeni afara nu face operatia de curatire a injectoarelor...Strainii de obicei schimba masinile peste un anumit rulaj (cand incep sa faca probleme) si le dau la prostii de romani...care in saracia lor, se incanta cu aceste masini, care inca arata si merg acceptabil, dar care incep sa ceara bani si intretinere...
Asta e! Asta ne e soarta! Gunoierii Europei !!!
Nic - Pt. o masina de 1800 cc si 1200 Kg pe benzina, consumul de 7,9l/100 la viteze de 120...140, pe un drum aglomerat (de Craciun) cu nenumarate depasiri...si cu ceva greutate in masina...mi se pare decent! Nu cer si nu ma astept la altceva de la o masina din categoria asta...Pe mine ma multumeste!...Nici Oltcit-urile pe care le-am avut nu consumau mai putin la drum...
...BX-ul...cu atat mai putin!
Si probabil ca daca voi curata injectoarele ca la carte, va consuma si mai putin...
................................
Despre poluare - CO (monoxidul de carbon) se masoara, dar nu el este cel mai nociv !!! El "doar" distruge stratul de ozon al planetei...
Cele mai nocive pt. sanatatea noastra (in mod direct) sant hidrocarburile nearse...particulele de funingine...si acizii rezultati in urma arderii...E o tampenie cu normele de poluare, pt. ca tin cont numai de CO...In realitate, hidrocarburile nearse genereaza cancerul si alte afectiuni grave !!!
...Ori la capitolul asta, Diesel-urile stau de departe mult mai prost!...Pot sa le puna ei mama filtrelor de particule, ca tot polueaza...
Iti poti da seama de cat de nocive sant gazele de Diesel si prin faptul ca daca stai in spatele unei benzinare cu catalizator, n-ai nici o problema...Nu te deranjeaza nimic...Pe cand in spatele unui Diesel, aerul devine irespirabil de cele mai multe ori...De ce crezi ca organimul iti da astfel de semnale ?!?...Oare nu pt. faptul ca ceva e in neregula si ca ar fi bine sa iesi din mediul acela toxic ?!??????
...E adevarat! Benzinarele produc ceva mai mult CO din cate imi aduc aminte...Dar repet...nu acela e cel mai nociv pt. sanatate!!!
Si probabil ca daca voi curata injectoarele ca la carte, va consuma si mai putin...
................................
Despre poluare - CO (monoxidul de carbon) se masoara, dar nu el este cel mai nociv !!! El "doar" distruge stratul de ozon al planetei...
Cele mai nocive pt. sanatatea noastra (in mod direct) sant hidrocarburile nearse...particulele de funingine...si acizii rezultati in urma arderii...E o tampenie cu normele de poluare, pt. ca tin cont numai de CO...In realitate, hidrocarburile nearse genereaza cancerul si alte afectiuni grave !!!
...Ori la capitolul asta, Diesel-urile stau de departe mult mai prost!...Pot sa le puna ei mama filtrelor de particule, ca tot polueaza...
Iti poti da seama de cat de nocive sant gazele de Diesel si prin faptul ca daca stai in spatele unei benzinare cu catalizator, n-ai nici o problema...Nu te deranjeaza nimic...Pe cand in spatele unui Diesel, aerul devine irespirabil de cele mai multe ori...De ce crezi ca organimul iti da astfel de semnale ?!?...Oare nu pt. faptul ca ceva e in neregula si ca ar fi bine sa iesi din mediul acela toxic ?!??????
...E adevarat! Benzinarele produc ceva mai mult CO din cate imi aduc aminte...Dar repet...nu acela e cel mai nociv pt. sanatate!!!
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Asa este, ca la noi nu rezolva totul, dar la dacia cu carburator facea minuni
Cu putina pricepere cred ca inainte de a curata injectoarele la o firma, le poti testa acasa. Eu asa am facut anu trecut dupa o metoda vazuta intr-un filmulet de pe youtube: un spray de curatat carburatoru, niste cablu, un intrerupator fara retinere si o sursa de 12v cc. Dupa ce am vazut ca pulverizeaza toate frumos m-am linistit.
Cu putina pricepere cred ca inainte de a curata injectoarele la o firma, le poti testa acasa. Eu asa am facut anu trecut dupa o metoda vazuta intr-un filmulet de pe youtube: un spray de curatat carburatoru, niste cablu, un intrerupator fara retinere si o sursa de 12v cc. Dupa ce am vazut ca pulverizeaza toate frumos m-am linistit.
danny29 - Nemtii au restrictii in multe orase...In functie de cat polueaza masina, ti se elibereaza o eticheta rotunda verde, care se lipeste pe parbriz....Orasele sant impartite in zone (cum e la impozite pt. locuinte la noi...) si in functie de cifra inscriptionata pe eticheta de pe parbrizul masinii tale, ai voie sa intri pana la un anumit nivel al orasului...Daca ai depasit zona si intri mai mult in centru...ai rupt-o in fericire cu amenda...
..............................
Masina mea, cand a venit din Germania, avea eticheta cu "2"....Am inteles de la fostul proprietar ca putea intra pana aproape de centru...
..............................
Masina mea, cand a venit din Germania, avea eticheta cu "2"....Am inteles de la fostul proprietar ca putea intra pana aproape de centru...
kady 28 - Multumesc pt. sfat! Stiu ca se pot curata si asa, dar sant convins ca nu e o curatire riguroasa...Nu de pomana s-au inventat standurile cu ultrasunete...Vreau sa stiu ca sant curatate cum trebuie...Cand voi avea bani, o voi face si pe asta...Treaba cu aditivul in benzina am facut-o doar ca pe o masura de moment...pt. ca aveam de facut un drum si consuma enorm...(9L/100 in afara orasului cu 100...110 km/h...)...Momentan am rezolvat problema, dar nu e de durata...
-
bogdancraciun
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
In general motoarele diesel sunt mai eficiente decat motoarele otto.In teorie cu pana la 15 %, daca unul pe benzina are eficinta de 25-30%,un diesel modern ajunge aproape de 40%.
ex: daca 1 L motorina contine X kJ energie...................se produce energie mecanica = X/40*100 KJ.( restul se pierde,ex: caldura)
Deci chiar daca, gazele motoarelor diesel sunt mai poluante, una diesel arde 4 L/100km....in timp ce una pe benzina arde 7l/100.
Altfel spus,daca cosideram un diessel si un benzinar cu aceiasi putere, conduse in acelasi regim mediu 1000 km.Teoretic benzinarul arde cu 30 L in plus.
Deci nu as spune neaparat ca benzinarele sunt mai "eco"...Oricum, pentru buzunar, e clar cine e mai eco
Petru calculele "teoretice " de mai sus am luat ca exemplu un C3 de 1.4 hdi( consum mediu aprox 4.2 ) si c3 1.4i ( consum mediu 6.5-7).
ex: daca 1 L motorina contine X kJ energie...................se produce energie mecanica = X/40*100 KJ.( restul se pierde,ex: caldura)
Deci chiar daca, gazele motoarelor diesel sunt mai poluante, una diesel arde 4 L/100km....in timp ce una pe benzina arde 7l/100.
Altfel spus,daca cosideram un diessel si un benzinar cu aceiasi putere, conduse in acelasi regim mediu 1000 km.Teoretic benzinarul arde cu 30 L in plus.
Deci nu as spune neaparat ca benzinarele sunt mai "eco"...Oricum, pentru buzunar, e clar cine e mai eco
Petru calculele "teoretice " de mai sus am luat ca exemplu un C3 de 1.4 hdi( consum mediu aprox 4.2 ) si c3 1.4i ( consum mediu 6.5-7).
bogdancraciun - Bun! E clar ca la acelasi rulaj, un motor pe benzina arde o cantitate mai mare de combustibil decat un Diesel....Problema este alta!...Motorina e un combustibil de calitate inferioara, iar prin arderea lui rezulta reziduuri mult mai multe si mai nocive!!!
...Un motor Diesel arde mai putin combustibil, dar scoate mai multe reziduuri (hidrocarburi nearse...funingine...etc...etc...etc...).
..............................
Cat despre economie...exact cum s-a mai scris...Diesel-ul e doar aparent mai eftin in exploatare, prin faptul ca consuma mai putin combustibil la 100 Km...Pe moment, daca ai de facut un drum, scoti mai putini bani din buzunar pt. combustibil...Dar pe zeci de mii de km e mai scump, datorita consumabilelor si reparatiilor.
Cei care sustin ca Diesel-ul lor e mai economic...le place sa se minta singuri...pt. ca Diesel-ul nu e mai ieftin in exploatare!!! Acest lucru e demonstrat de experti...Nu emit eu principii!!!...Deci nu are rost sa mai despicam noi subiectil asta, pt. ca l-au studiat expertii in domeniu...
.................................
Pe langa aceste neajunsuri, se adauga mirosul....zgomotul...discomfortul pe care ti-l produci tie si celor din jur...Dincolo de aceasta discutie, pe mine ma deranjeaza teribil ca atunci cand ies sa ma plimb cu bicicleta...sa iau o gura de aer curat...sa tot treaca tot felul de "romani" cu Diesel-uri si care tot lasa in urma miros de motorina arsa...si respir fum de Diesel, in loc sa respir aer curat...
...Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca toti Diesel-istii, au prostul obicei ca acum iarna, sa-si lase motoarele pornite in parcare, cat curata geamurile de gheata...pt. ca porcariile de motoare Diesel se incalzesc extrem de greu...Si in tot acest timp, in jurul acelor masini, aerul devine irespirabil...
...Chiar mi-am adus aminte acum de o faza de acum cateva zile...Umblam cu niste acte prin oras, cu masina si intr-o parcare, am parcat langa Audi A6 nou...al carui proprietar statea pe loc cu motorul pornit si vorbea la telefon....Cat am parcat masina, deja aeroterma a inceput sa-mi bage gaze de Diesel in cabina...Am injurat din tot sufletul...
Nu exista zi de la Dumnezeu sa nu ma intoxice vre-un maniac Diesel-ist cu fumul de la masinuta lui minunata!!!
...Un motor Diesel arde mai putin combustibil, dar scoate mai multe reziduuri (hidrocarburi nearse...funingine...etc...etc...etc...).
..............................
Cat despre economie...exact cum s-a mai scris...Diesel-ul e doar aparent mai eftin in exploatare, prin faptul ca consuma mai putin combustibil la 100 Km...Pe moment, daca ai de facut un drum, scoti mai putini bani din buzunar pt. combustibil...Dar pe zeci de mii de km e mai scump, datorita consumabilelor si reparatiilor.
Cei care sustin ca Diesel-ul lor e mai economic...le place sa se minta singuri...pt. ca Diesel-ul nu e mai ieftin in exploatare!!! Acest lucru e demonstrat de experti...Nu emit eu principii!!!...Deci nu are rost sa mai despicam noi subiectil asta, pt. ca l-au studiat expertii in domeniu...
.................................
Pe langa aceste neajunsuri, se adauga mirosul....zgomotul...discomfortul pe care ti-l produci tie si celor din jur...Dincolo de aceasta discutie, pe mine ma deranjeaza teribil ca atunci cand ies sa ma plimb cu bicicleta...sa iau o gura de aer curat...sa tot treaca tot felul de "romani" cu Diesel-uri si care tot lasa in urma miros de motorina arsa...si respir fum de Diesel, in loc sa respir aer curat...
...Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca toti Diesel-istii, au prostul obicei ca acum iarna, sa-si lase motoarele pornite in parcare, cat curata geamurile de gheata...pt. ca porcariile de motoare Diesel se incalzesc extrem de greu...Si in tot acest timp, in jurul acelor masini, aerul devine irespirabil...
...Chiar mi-am adus aminte acum de o faza de acum cateva zile...Umblam cu niste acte prin oras, cu masina si intr-o parcare, am parcat langa Audi A6 nou...al carui proprietar statea pe loc cu motorul pornit si vorbea la telefon....Cat am parcat masina, deja aeroterma a inceput sa-mi bage gaze de Diesel in cabina...Am injurat din tot sufletul...
Nu exista zi de la Dumnezeu sa nu ma intoxice vre-un maniac Diesel-ist cu fumul de la masinuta lui minunata!!!
la treaba cu motoarele diesel ai câtãva dreptate, motoarele din grupul vag fac ceea ce zici tu, motoarele de la peugeot citroen, fiat, renault, ford, astea sunt masini testate de mine, nu mai au mirosul specific de motorina, eu pornesc masina in garaj jos la subsol cu usa inchisa si iti zic sincer ca nu ma omoara mirosul de motorina, am avut o octavia tour aia daca o lãsam 5 minute mureai in garaj, iar la treaba cu Încãlzitu in interior, motorul de pe masina care o conduc nu fac nici un km si sa incalzit deja, in schimb la octavia faceam peste 15 km, parerile is impartite, eu unul nu as mai da motorina pe benzina, am avut o caruta de masini pe benzina, cand simti cuplu la un diesel iti zic ca nu iti mai trebuie benzina, la motoarele diesel nu mai ai treaba cu relantiu, clapeta de acceleratie, parerea mea e ca un motor diesel ii mai fiabil daca il intretii cum trebuie, ulei la timp, motorina buna, samd.
Nu sĂŁriți prea tare cu gura(tastatura)
Referitor la treaba cu abtibildurile in geam la nemții știam treaba asta, dar parca la francezi nu vrea sa mai lase masini diesel, nu conteaza ce euro au, 4-5
http://www.b1.ro/stiri/auto/francezii-v ... 37957.html
Nu sĂŁriți prea tare cu gura(tastatura)
Referitor la treaba cu abtibildurile in geam la nemții știam treaba asta, dar parca la francezi nu vrea sa mai lase masini diesel, nu conteaza ce euro au, 4-5
http://www.b1.ro/stiri/auto/francezii-v ... 37957.html
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady


