Top al fiabilitatii marcilor auto

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
darian
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 25-Oct-2006 08:05
Localitate: Bistrita

Mesajde darian » Dum 04-Feb-2007 20:48

Vazand aceste topori incep sa me bucur pt alegerea facuta. Si era sa ma impinga pacatul sa sar la o conserva VAG.

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Dum 04-Feb-2007 22:29

Sistemul de sunet de pe c4 e jalnic! JALNIC!
Mai bine se aude in Logan!

PS: ma refer la stock!
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Dum 04-Feb-2007 23:25

NU te cred :lol:
Si indraznesc sa spun ca sonorizarea stock la c4 este peste cea a megane-ului, nu doar a ligheanului.
Cosmin
high energy music expression

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Lun 05-Feb-2007 09:29

nu stiu adrian ce zice masina ta, dar la volum mare poti spune de calitate. daca distorsioneaza e problema. mie nu mi-a distorsionat, doar plasticele din jur care trebuie sa le izolez cumva. am fost la service au umplat pe acolo, dar cica la ei nu se aude (precizez ca nu prea am timp sa aleg, fiind toata ziua la birou. am lasat masina la pranz, si am luat-o seara)
si sa compari cu logan-ul chiar ca e absurd.
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 22-Ian-2013 08:28

TUV Report 2013 - ghid fiabilitate maÂşini second hand ĂŽn Germania :

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... a-10462974

TÜV (Technischen Überwachungs-Vereinen sau, în traducere, Asociaþia Germanã pentru Inspecþiile Tehnice Periodice) realizeazã anual un studiu pe un numãr de câteva milioane de maºini în circulaþie, în urma cãruia sunt evidenþiate plusurile ºi minusurile a sute de modele. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai important GHID PENTRU CLIENÞII DE MAªINI SECOND HAND din Germania - iatã în continuare TOP 10 TÜV Report 2013.

TÜV Report are deja o tradiþie de 40 de ani, primele astfel de rapoarte statistice privind defecþiunile maºinilor controlate cu ocazia inspecþiilor periodice apãrând din 1972.

În ce priveºte TÜV Report 2013, vorbim despre controalele efectuate între iulie 2011 ºi iunie 2012, pe un numãr de circa 8,1 milioane de maºini aflate în circulaþie în Germania. Deci o bazã de date uriaºã, care oferã o imagine suficient de concludentã pentru un numãr de 222 de modele dintre cele mai cunoscute.

Fiind vorba despre inspecþii tehnice periodice, specialiºtii TÜV împart maºinile pe categorii de vechime: între 2 ºi 3 ani, între 4 ºi 5 ani, între 6 ºi 7 ani, între 8 ºi 9 ani, respectiv între 10 ºi 11 ani. Astfel cã devine mai simplu de verificat ce potenþiale defecþiuni poate avea o maºinã de o anumitã vechime.

Inginerii TÜV fac un rezumat al fiecãrei verificãri tehnice, în care evidenþiazã, în primul rând, tipurile de defecþiuni constatate, grupate pe 7 categorii:

sistem de iluminare
suspensii faÞã ºi spate
sistem de frânare (efectul la apãsarea pedalei de frânã, gradul de uzurã al conductelor ºi celorlalte componente)
sistem de direcĂžie (mĂŁrimea jocului volanului Âşi gradul de uzurĂŁ al casetei de direcĂžie)
sistem de evacuare
coroziune (atât a componentelor caroseriei, cât ºi a subansamblelor structurii)

În final, pentru un anumit model dintr-o anumitã categorie de vechime, se obþine o anumitã medie de defecþiunilor constatate, consideratã în procente. Cu cât acest procent este mai mic, cu atât modelul respectiv promite o fiabilitate mai bunã, cel puþin în teorie.

În cazul TÜV Report 2013, numãrul de maºini controlate a fost mai mare cu 4,2% faþã de TÜV Report 2012, ceea ce se reflectã ºi într-o uºoarã creºtere a procentului de defecþiuni constatate, de la 19,7% (TÜV Report 2012) la 20% (TÜV Report 2013).

În schimb, defecþiunile mici sunt mai puþine, scãzând de la 26,3% (TÜV Report 2013) la 24,9% (TÜV Report 2012). De asemenea, procentul maºinilor fãrã nici o defecþiune constatatã la controlul tehnic este ºi el mai bun: 55,1% (TÜV Report 2013) faþã de 53,9% (TÜV Report 2012).

În continuare, topurile celor mai fiabile modele, respectiv ale celor cu cele mai multe defecþiuni, în funcþie de categoriile de vechime - pe paginile urmãtoare.

Cel mai bine cotat model între 2 ºi 3 ani în TÜV Report 2013 este Volkswagen Polo, care e creditat cu o ratã a defecþiunilor de numai 2,2%. Pe podium mai urcã Mazda3, cu 2,7%, precum ºi un alt model al concernului Volkswagen, SUV-ul Audi Q5, cu 2,8%, un rezultat bun mai ales dacã luãm în considerare kilometrajul mediu destul de mare, de 61.000 km.

Volkswagen are douã modele În primele 10 poziÞii, pe lângã Polo un rezultat bun obÞinând ºi VW Golf Plus, cu un procent de 3,1%, la fel ca Mazda2. Toyota, Însã, dominã TOP 10, având nu mai puÞin de 4 modele Între primele zece: Avensis (cu 2,9%), Prius, Yaris ºi iQ (toate trei cu un rezultat de 3,5%).

Volkswagen Golf demonstreazã cã nu degeaba e cel mai vândut model din Europa În ultimii ani, ocupând poziÞia 16, cu 4%, foarte aproape de vãrul Audi A3 (poziÞia 13, cu 3,9%). Totuºi, Mazda3 ºi Toyota Auris (locul 11, cu 3,8%) devanseazã compacta germanã, demonstrând cã japonezii rãmân redutabili.

La polul opus, în TOP 10 al modelelor cu cele mai multe probleme (adicã un procent mare al defecþiunilor) remarcãm prezenþa a douã modele Dacia: Sandero (9,1%) ºi Logan (pe ultimul loc, cu 13,3%). De altfel, în ciuda faptului cã modelele Dacia sunt considerate ca având un bun raport preþ/fiabilitate, Logan s-a regãsit pe ultima poziþie ºi în cazul TÜV Report 2012, atunci având un procent de 12,5%.

Printre ”codaÂşi” se numĂŁrĂŁ Âşi modele italiene, coreene Âşi franĂžuzeÂşti, singurele modele ”made in Germany” din TOP 20 al modelelor cu cele mai mari procente ale defecĂžiunilor fiind fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy.



SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ

Poate pãrea surprinzãtor, dar în categoria modelelor cu o vechime între 4 ºi 5 ani, cel mai bine în TÜV Report 2013 stã o maºinã cu... propulsie hibridã. Este vorba despre Toyota Prius, care, cu un procent de 4% al defecþiunilor semnalate ºi un kilometraj mediu de 63.000 km, ocupã prima poziþie în aceastã categorie.

Prius este urmatĂŁ de alte douĂŁ modele japoneze: Mazda2 (cu 4,8%) Âşi un alt model Toyota, Âşi anume Auris (cu 5%). De altfel, trei din primele cinci modele din aceastĂŁ categorie sunt Toyota, deÂşi TOP 10 este dominat de modele germane, ĂŽn principal ale concernului Volkswagen - nu mai puĂžin de trei modele Porsche regĂŁsim ĂŽn primele zece modele!

De remarcat poziÞionarea mai bunã a douã modele germane Daimler (smart ForTwo, poziÞia a patra, cu 5,1%, respectiv Mercedes-Benz C-Class, poziÞia a ºasea, cu 5,3%), precum ºi venerabilul deja Ford Fusion (5,9%), la egalitate cu VW Golf Plus. Dacã ne referim la cele mai bune 20 de modele Între 4 ºi 5 ani, vedem cã e o chestiune de Germania vs. Japonia, modelele teutone ocupând 11 poziÞii.

La coada clasamentului regãsim, din nou, un model Dacia: Logan, cu un procent semnificativ de 25,8% - cam la fel ca în TÜV Report 2012, când se plasa pe penultima poziþie, cu un pocent de 21,1% al defecþiunilor.

Pe lângĂŁ Dacia mai regĂŁsim ĂŽn acest TOP 10 al ”codaÂşilor” Âşase modele franĂžuzeÂşti, trei de la Renault, respectiv trei de la PSA, precum Âşi douĂŁ modele italiene, produse de Fiat, dar Âşi un model Seat.

SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 6 Âşi 7 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ

La fel ca în cazul TÜV Report 2012, ºi de aceastã datã, în TÜV Report 2013, prima poziþie a topului modelelor cu cea mai micã ratã a defecþiunilor este ocupatã de sportiva germanã Porsche 911 (5,5%).

În rest, însã, TOP 10 este dominat fãrã drept de apel de japonezi, în special de Toyota, cu 4 modele, din care douã pe locurile doi ºi trei: Corolla Verso (7,1%) ºi SUV-ul compact RAV4 (8%).

Germanii au patru modele În acest TOP 10: pe lângã Porsche 911, se plaseazã bine VW Golf Plus (9,3%), Ford Focus C-Max (9,4%) ºi Ford Fusion (9,5%). Iar dacã ne referim la primele 20 de modele, japonezii se pot lãuda cu 11 poziÞii ocupate, În timp ce 6 poziÞii din cele 9 ocupate de germani revin unor modele ale concernului Volkswagen.

La coada clasamentului regĂŁsim un model italian: Fiat Stilo (31,8%). În rest, patru din cele 10 modele ”codaÂşe” sunt de origine Renault: Espace, Laguna, Kangoo Âşi Clio. NemĂžii nu lipsesc din acest top: pe lângĂŁ fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy mai remarcĂŁm prezenĂža SUV-ului Mercedes-Benz ML (cu 26,2%), ceva mai prost poziĂžionat decât principalul sĂŁu concurent, BMW X5 (23,4%).

SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ

ÂŞi ĂŽn cazul modelelor cu vechime ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, cel mai bine cotat model, din punct de vedere al procentului de defecĂžiuni, este Porsche 911, cu 8,8%. Sportiva germanĂŁ este urmatĂŁ de berlina japonezĂŁ Toyota Avensis (9,9%) Âşi de citadina japonezĂŁ Honda Jazz (10,7%).

Japonezii fac din nou legea ĂŽn TOP 10, cu 8 modele produse de aceÂştia, patru dintre ele fiind construite de Toyota (Avensis, RAV4, Corolla Âşi Yaris). Cel mai bine plasat model german, dupĂŁ 911, este Ford Fusion, urmat de VW Golf.

Cel mai prost plasat model din aceastĂŁ categorie de vechime este modelul american Chrysler PT Cruiser (cu 36,8%), dar TOP 10 al ”codaÂşilor” este ĂŽmpĂŁrĂžit ĂŽn mod egal ĂŽntre italieni (douĂŁ modele Fiat Âşi unul Alfa Romeo), francezi (trei modele Renault) Âşi nemĂži (VW Sharan, Ford Galaxy Âşi Mercedes-Benz ML).

SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 10 Âşi 11 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ

Iatã cã Porsche 911 reuºeºte ºi de aceastã datã sã obÞinã prima poziÞie, fiind considerat cel mai puÞin problematic model cu vârsta Între 10 ºi 11 ani, obÞinând un procentaj de 11%, clar mai bun decât al modelelor de pe urmãtoarele poziÞii: Toyota RAV4 (14,2%) ºi Mercedes-Benz SLK (16,9%).

Din nou, japonezii se prezintã mai bine, 6 modele din TOP 10 fiind produse de mãrci japoneze, patru dintre modele purtând sigla Toyota (RAV4, Corolla, Yaris ºi Avensis). De remarcat prezenÞa În acest TOP 10 a nu mai puÞin de trei modele sport (911, SLK ºi MX-5), dar ºi a ineditului Audi A2 (pe poziÞia a 10-a, cu 22,4%), monovolumul de oraº având caroserie de aluminiu.

Dintre cele mai puĂžin de ĂŽncredere modele se remarcĂŁ Fiat Bravo / Brava pe ultima poziĂžie (cu o ratĂŁ a defecĂžiunilor de 38,9%), urmat de douĂŁ modele Ford: monovolumul Galaxy (38,8%) Âşi citadina Ka (37,8%). Din nou, nu lipsesc din acest TOP 10 al codaÂşilor douĂŁ modele Renault (Kangoo Âşi Laguna), monovolumul VW Sharan sau SUV-ul Mercedes-Benz ML, la care se mai adaugĂŁ douĂŁ modele Alfa Romeo, 156 Âşi 147.

CONCLUZIE

Dupã cum am spus ºi la început, aceste statistici se bazeazã pe verificãrile tehnice realizate de TÜV pe parcursul unui an, între iulie 2011 - iunie 2012. Pentru cei interesaþi de maºini second-hand din Germania, TÜV Report 2013 poate constitui un ghid suficient de bun, dar trebuie þinut seama de o observaþie importantã.

ªi anume aceea cã TÜV Report 2013 ia în considerare doar problemele constatate cu ocazia inspecþiei tehnice periodice, nu ºi defecþiunile survenite în tot ciclul de viaþã al maºinii - de aceste aspecte se ocupã organismul german ADAC, acesta având la rândul sãu statistici anuale privind defecþiunile survenite la maºinile din Germania.

Prin urmare, TÜV Report 2013 nu trebuie considerat o ”biblie” a cumpĂŁrĂŁtorului de maÂşini second-hand, dar reuÂşeÂşte sĂŁ contribuie la formarea unei pĂŁreri mai informate ĂŽn privinĂža maÂşinilor second hand. Pentru mai multe detalii despre TÜV Report 2013, puteĂži achiziĂžiona catalogul dedicat.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Lun 25-Feb-2013 10:30

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 78573.html

Românii considerã cã Honda este cea mai fiabilã marcã auto

Un studiu realizat de Auto.ro ĂŽmpreunĂŁ cu Daedalus Millward Brown relevĂŁ faptul cĂŁ marca Honda se aflĂŁ ĂŽn topul indicelui de satisfacție al românilor. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ Mazda și Volvo.

Conform raportului anual “Analiza pieĂžei auto 2012 din România”, românii se declarĂŁ cel mai satisfĂŁcuți de Honda. La capitolul „Nivel general de satisfacție fațĂŁ de autoturism”, marca niponĂŁ a acumulat 6,29 puncte dintr-un maxim de 7. Pe locurile urmĂŁtoare ĂŽn clasamentul satisfacției se aflĂŁ Mazda cu 6,12 puncte, urmatĂŁ de Volvo cu 6,1 puncte. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ, ĂŽn ordine, BMW (6 puncte), Toyota (5,93 puncte), Mercedes-Benz (5,91 puncte), Nissan (5,9 puncte), Volkswagen (5,82 puncte), Skoda (5,82 puncte) și Audi (5,82 puncte).

Tot marca Honda conduce și ĂŽn clasamentul fiabilitĂŁții percepute. Cu 6,47 de puncte din 7 posibile, brandul nipon a depĂŁșit Volvo (6,24 puncte) și Toyota (6,16 puncte). Și ĂŽn privința costurilor de ĂŽntreținere, respondenții au considerat cĂŁ Honda se comportĂŁ cel mai bine. Cu 5,76 puncte din 7, acest brand ocupĂŁ locul ĂŽntâi la acest capitol fiind urmat de cehii de la Skoda (5,75 puncte) și germanii de la Opel (5,71 puncte). Conform realizatorilor studiului, posesorii de Honda (91,8%) sunt și cei care ar recomanda cel mai des pentru achiziție același brand datoritĂŁ gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de ĂŽntreținere și service. În aceastĂŁ privințĂŁ pe locul secund se aflĂŁ KIA (90,8%), iar pe locul trei Audi (88,4%).

“Analiza pieĂžei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro ĂŽn parteneriat cu compania de cercetare de piaÞã Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat ĂŽn perioada iunie-decembrie 2012, pe un eÂşantion reprezentativ de 11.740 de respondenĂži cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folositĂŁ a fost sondajul online.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO