Top al fiabilitatii marcilor auto
Moderator: Echipa Tehnica
Sistemul de sunet de pe c4 e jalnic! JALNIC!
Mai bine se aude in Logan!
PS: ma refer la stock!
Mai bine se aude in Logan!
PS: ma refer la stock!
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]
nu stiu adrian ce zice masina ta, dar la volum mare poti spune de calitate. daca distorsioneaza e problema. mie nu mi-a distorsionat, doar plasticele din jur care trebuie sa le izolez cumva. am fost la service au umplat pe acolo, dar cica la ei nu se aude (precizez ca nu prea am timp sa aleg, fiind toata ziua la birou. am lasat masina la pranz, si am luat-o seara)
si sa compari cu logan-ul chiar ca e absurd.
si sa compari cu logan-ul chiar ca e absurd.
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]
OPUS Workshop
:: LED designs ::
OPUS Workshop
:: LED designs ::
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
TUV Report 2013 - ghid fiabilitate maÂşini second hand ĂŽn Germania :
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... a-10462974
TĂV (Technischen Ăberwachungs-Vereinen sau, ĂŽn traducere, AsociaĂžia GermanĂŁ pentru InspecĂžiile Tehnice Periodice) realizeazĂŁ anual un studiu pe un numĂŁr de câteva milioane de maÂşini ĂŽn circulaĂžie, ĂŽn urma cĂŁruia sunt evidenĂžiate plusurile Âşi minusurile a sute de modele. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai important GHID PENTRU CLIENĂII DE MAÂŞINI SECOND HAND din Germania - iatĂŁ ĂŽn continuare TOP 10 TĂV Report 2013.
TĂV Report are deja o tradiĂžie de 40 de ani, primele astfel de rapoarte statistice privind defecĂžiunile maÂşinilor controlate cu ocazia inspecĂžiilor periodice apĂŁrând din 1972.
Ăn ce priveÂşte TĂV Report 2013, vorbim despre controalele efectuate ĂŽntre iulie 2011 Âşi iunie 2012, pe un numĂŁr de circa 8,1 milioane de maÂşini aflate ĂŽn circulaĂžie ĂŽn Germania. Deci o bazĂŁ de date uriaºã, care oferĂŁ o imagine suficient de concludentĂŁ pentru un numĂŁr de 222 de modele dintre cele mai cunoscute.
Fiind vorba despre inspecĂžii tehnice periodice, specialiÂştii TĂV ĂŽmpart maÂşinile pe categorii de vechime: ĂŽntre 2 Âşi 3 ani, ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, ĂŽntre 6 Âşi 7 ani, ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, respectiv ĂŽntre 10 Âşi 11 ani. Astfel cĂŁ devine mai simplu de verificat ce potenĂžiale defecĂžiuni poate avea o maÂşinĂŁ de o anumitĂŁ vechime.
Inginerii TĂV fac un rezumat al fiecĂŁrei verificĂŁri tehnice, ĂŽn care evidenĂžiazĂŁ, ĂŽn primul rând, tipurile de defecĂžiuni constatate, grupate pe 7 categorii:
sistem de iluminare
suspensii faÞã ºi spate
sistem de frânare (efectul la apãsarea pedalei de frânã, gradul de uzurã al conductelor ºi celorlalte componente)
sistem de direcĂžie (mĂŁrimea jocului volanului Âşi gradul de uzurĂŁ al casetei de direcĂžie)
sistem de evacuare
coroziune (atât a componentelor caroseriei, cât ºi a subansamblelor structurii)
Ăn final, pentru un anumit model dintr-o anumitĂŁ categorie de vechime, se obĂžine o anumitĂŁ medie de defecĂžiunilor constatate, consideratĂŁ ĂŽn procente. Cu cât acest procent este mai mic, cu atât modelul respectiv promite o fiabilitate mai bunĂŁ, cel puĂžin ĂŽn teorie.
Ăn cazul TĂV Report 2013, numĂŁrul de maÂşini controlate a fost mai mare cu 4,2% faÞã de TĂV Report 2012, ceea ce se reflectĂŁ Âşi ĂŽntr-o uÂşoarĂŁ creÂştere a procentului de defecĂžiuni constatate, de la 19,7% (TĂV Report 2012) la 20% (TĂV Report 2013).
Ăn schimb, defecĂžiunile mici sunt mai puĂžine, scĂŁzând de la 26,3% (TĂV Report 2013) la 24,9% (TĂV Report 2012). De asemenea, procentul maÂşinilor fĂŁrĂŁ nici o defecĂžiune constatatĂŁ la controlul tehnic este Âşi el mai bun: 55,1% (TĂV Report 2013) faÞã de 53,9% (TĂV Report 2012).
Ăn continuare, topurile celor mai fiabile modele, respectiv ale celor cu cele mai multe defecĂžiuni, ĂŽn funcĂžie de categoriile de vechime - pe paginile urmĂŁtoare.
Cel mai bine cotat model ĂŽntre 2 Âşi 3 ani ĂŽn TĂV Report 2013 este Volkswagen Polo, care e creditat cu o ratĂŁ a defecĂžiunilor de numai 2,2%. Pe podium mai urcĂŁ Mazda3, cu 2,7%, precum Âşi un alt model al concernului Volkswagen, SUV-ul Audi Q5, cu 2,8%, un rezultat bun mai ales dacĂŁ luĂŁm ĂŽn considerare kilometrajul mediu destul de mare, de 61.000 km.
Volkswagen are douã modele În primele 10 poziÞii, pe lângã Polo un rezultat bun obÞinând ºi VW Golf Plus, cu un procent de 3,1%, la fel ca Mazda2. Toyota, Însã, dominã TOP 10, având nu mai puÞin de 4 modele Între primele zece: Avensis (cu 2,9%), Prius, Yaris ºi iQ (toate trei cu un rezultat de 3,5%).
Volkswagen Golf demonstreazã cã nu degeaba e cel mai vândut model din Europa În ultimii ani, ocupând poziÞia 16, cu 4%, foarte aproape de vãrul Audi A3 (poziÞia 13, cu 3,9%). Totuºi, Mazda3 ºi Toyota Auris (locul 11, cu 3,8%) devanseazã compacta germanã, demonstrând cã japonezii rãmân redutabili.
La polul opus, ĂŽn TOP 10 al modelelor cu cele mai multe probleme (adicĂŁ un procent mare al defecĂžiunilor) remarcĂŁm prezenĂža a douĂŁ modele Dacia: Sandero (9,1%) Âşi Logan (pe ultimul loc, cu 13,3%). De altfel, ĂŽn ciuda faptului cĂŁ modelele Dacia sunt considerate ca având un bun raport preĂž/fiabilitate, Logan s-a regĂŁsit pe ultima poziĂžie Âşi ĂŽn cazul TĂV Report 2012, atunci având un procent de 12,5%.
Printre ”codaÂşi” se numĂŁrĂŁ Âşi modele italiene, coreene Âşi franĂžuzeÂşti, singurele modele ”made in Germany” din TOP 20 al modelelor cu cele mai mari procente ale defecĂžiunilor fiind fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy.
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
Poate pĂŁrea surprinzĂŁtor, dar ĂŽn categoria modelelor cu o vechime ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, cel mai bine ĂŽn TĂV Report 2013 stĂŁ o maÂşinĂŁ cu... propulsie hibridĂŁ. Este vorba despre Toyota Prius, care, cu un procent de 4% al defecĂžiunilor semnalate Âşi un kilometraj mediu de 63.000 km, ocupĂŁ prima poziĂžie ĂŽn aceastĂŁ categorie.
Prius este urmatĂŁ de alte douĂŁ modele japoneze: Mazda2 (cu 4,8%) Âşi un alt model Toyota, Âşi anume Auris (cu 5%). De altfel, trei din primele cinci modele din aceastĂŁ categorie sunt Toyota, deÂşi TOP 10 este dominat de modele germane, ĂŽn principal ale concernului Volkswagen - nu mai puĂžin de trei modele Porsche regĂŁsim ĂŽn primele zece modele!
De remarcat poziÞionarea mai bunã a douã modele germane Daimler (smart ForTwo, poziÞia a patra, cu 5,1%, respectiv Mercedes-Benz C-Class, poziÞia a ºasea, cu 5,3%), precum ºi venerabilul deja Ford Fusion (5,9%), la egalitate cu VW Golf Plus. Dacã ne referim la cele mai bune 20 de modele Între 4 ºi 5 ani, vedem cã e o chestiune de Germania vs. Japonia, modelele teutone ocupând 11 poziÞii.
La coada clasamentului regĂŁsim, din nou, un model Dacia: Logan, cu un procent semnificativ de 25,8% - cam la fel ca ĂŽn TĂV Report 2012, când se plasa pe penultima poziĂžie, cu un pocent de 21,1% al defecĂžiunilor.
Pe lângĂŁ Dacia mai regĂŁsim ĂŽn acest TOP 10 al ”codaÂşilor” Âşase modele franĂžuzeÂşti, trei de la Renault, respectiv trei de la PSA, precum Âşi douĂŁ modele italiene, produse de Fiat, dar Âşi un model Seat.
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 6 Âşi 7 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
La fel ca ĂŽn cazul TĂV Report 2012, Âşi de aceastĂŁ datĂŁ, ĂŽn TĂV Report 2013, prima poziĂžie a topului modelelor cu cea mai micĂŁ ratĂŁ a defecĂžiunilor este ocupatĂŁ de sportiva germanĂŁ Porsche 911 (5,5%).
Ăn rest, ĂŽnsĂŁ, TOP 10 este dominat fĂŁrĂŁ drept de apel de japonezi, ĂŽn special de Toyota, cu 4 modele, din care douĂŁ pe locurile doi Âşi trei: Corolla Verso (7,1%) Âşi SUV-ul compact RAV4 (8%).
Germanii au patru modele În acest TOP 10: pe lângã Porsche 911, se plaseazã bine VW Golf Plus (9,3%), Ford Focus C-Max (9,4%) ºi Ford Fusion (9,5%). Iar dacã ne referim la primele 20 de modele, japonezii se pot lãuda cu 11 poziÞii ocupate, În timp ce 6 poziÞii din cele 9 ocupate de germani revin unor modele ale concernului Volkswagen.
La coada clasamentului regĂŁsim un model italian: Fiat Stilo (31,8%). Ăn rest, patru din cele 10 modele ”codaÂşe” sunt de origine Renault: Espace, Laguna, Kangoo Âşi Clio. NemĂžii nu lipsesc din acest top: pe lângĂŁ fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy mai remarcĂŁm prezenĂža SUV-ului Mercedes-Benz ML (cu 26,2%), ceva mai prost poziĂžionat decât principalul sĂŁu concurent, BMW X5 (23,4%).
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
ÂŞi ĂŽn cazul modelelor cu vechime ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, cel mai bine cotat model, din punct de vedere al procentului de defecĂžiuni, este Porsche 911, cu 8,8%. Sportiva germanĂŁ este urmatĂŁ de berlina japonezĂŁ Toyota Avensis (9,9%) Âşi de citadina japonezĂŁ Honda Jazz (10,7%).
Japonezii fac din nou legea ĂŽn TOP 10, cu 8 modele produse de aceÂştia, patru dintre ele fiind construite de Toyota (Avensis, RAV4, Corolla Âşi Yaris). Cel mai bine plasat model german, dupĂŁ 911, este Ford Fusion, urmat de VW Golf.
Cel mai prost plasat model din aceastĂŁ categorie de vechime este modelul american Chrysler PT Cruiser (cu 36,8%), dar TOP 10 al ”codaÂşilor” este ĂŽmpĂŁrĂžit ĂŽn mod egal ĂŽntre italieni (douĂŁ modele Fiat Âşi unul Alfa Romeo), francezi (trei modele Renault) Âşi nemĂži (VW Sharan, Ford Galaxy Âşi Mercedes-Benz ML).
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 10 Âşi 11 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
Iatã cã Porsche 911 reuºeºte ºi de aceastã datã sã obÞinã prima poziÞie, fiind considerat cel mai puÞin problematic model cu vârsta Între 10 ºi 11 ani, obÞinând un procentaj de 11%, clar mai bun decât al modelelor de pe urmãtoarele poziÞii: Toyota RAV4 (14,2%) ºi Mercedes-Benz SLK (16,9%).
Din nou, japonezii se prezintã mai bine, 6 modele din TOP 10 fiind produse de mãrci japoneze, patru dintre modele purtând sigla Toyota (RAV4, Corolla, Yaris ºi Avensis). De remarcat prezenÞa În acest TOP 10 a nu mai puÞin de trei modele sport (911, SLK ºi MX-5), dar ºi a ineditului Audi A2 (pe poziÞia a 10-a, cu 22,4%), monovolumul de oraº având caroserie de aluminiu.
Dintre cele mai puĂžin de ĂŽncredere modele se remarcĂŁ Fiat Bravo / Brava pe ultima poziĂžie (cu o ratĂŁ a defecĂžiunilor de 38,9%), urmat de douĂŁ modele Ford: monovolumul Galaxy (38,8%) Âşi citadina Ka (37,8%). Din nou, nu lipsesc din acest TOP 10 al codaÂşilor douĂŁ modele Renault (Kangoo Âşi Laguna), monovolumul VW Sharan sau SUV-ul Mercedes-Benz ML, la care se mai adaugĂŁ douĂŁ modele Alfa Romeo, 156 Âşi 147.
CONCLUZIE
DupĂŁ cum am spus Âşi la ĂŽnceput, aceste statistici se bazeazĂŁ pe verificĂŁrile tehnice realizate de TĂV pe parcursul unui an, ĂŽntre iulie 2011 - iunie 2012. Pentru cei interesaĂži de maÂşini second-hand din Germania, TĂV Report 2013 poate constitui un ghid suficient de bun, dar trebuie Ăžinut seama de o observaĂžie importantĂŁ.
ÂŞi anume aceea cĂŁ TĂV Report 2013 ia ĂŽn considerare doar problemele constatate cu ocazia inspecĂžiei tehnice periodice, nu Âşi defecĂžiunile survenite ĂŽn tot ciclul de viaÞã al maÂşinii - de aceste aspecte se ocupĂŁ organismul german ADAC, acesta având la rândul sĂŁu statistici anuale privind defecĂžiunile survenite la maÂşinile din Germania.
Prin urmare, TĂV Report 2013 nu trebuie considerat o ”biblie” a cumpĂŁrĂŁtorului de maÂşini second-hand, dar reuÂşeÂşte sĂŁ contribuie la formarea unei pĂŁreri mai informate ĂŽn privinĂža maÂşinilor second hand. Pentru mai multe detalii despre TĂV Report 2013, puteĂži achiziĂžiona catalogul dedicat.
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... a-10462974
TĂV (Technischen Ăberwachungs-Vereinen sau, ĂŽn traducere, AsociaĂžia GermanĂŁ pentru InspecĂžiile Tehnice Periodice) realizeazĂŁ anual un studiu pe un numĂŁr de câteva milioane de maÂşini ĂŽn circulaĂžie, ĂŽn urma cĂŁruia sunt evidenĂžiate plusurile Âşi minusurile a sute de modele. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai important GHID PENTRU CLIENĂII DE MAÂŞINI SECOND HAND din Germania - iatĂŁ ĂŽn continuare TOP 10 TĂV Report 2013.
TĂV Report are deja o tradiĂžie de 40 de ani, primele astfel de rapoarte statistice privind defecĂžiunile maÂşinilor controlate cu ocazia inspecĂžiilor periodice apĂŁrând din 1972.
Ăn ce priveÂşte TĂV Report 2013, vorbim despre controalele efectuate ĂŽntre iulie 2011 Âşi iunie 2012, pe un numĂŁr de circa 8,1 milioane de maÂşini aflate ĂŽn circulaĂžie ĂŽn Germania. Deci o bazĂŁ de date uriaºã, care oferĂŁ o imagine suficient de concludentĂŁ pentru un numĂŁr de 222 de modele dintre cele mai cunoscute.
Fiind vorba despre inspecĂžii tehnice periodice, specialiÂştii TĂV ĂŽmpart maÂşinile pe categorii de vechime: ĂŽntre 2 Âşi 3 ani, ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, ĂŽntre 6 Âşi 7 ani, ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, respectiv ĂŽntre 10 Âşi 11 ani. Astfel cĂŁ devine mai simplu de verificat ce potenĂžiale defecĂžiuni poate avea o maÂşinĂŁ de o anumitĂŁ vechime.
Inginerii TĂV fac un rezumat al fiecĂŁrei verificĂŁri tehnice, ĂŽn care evidenĂžiazĂŁ, ĂŽn primul rând, tipurile de defecĂžiuni constatate, grupate pe 7 categorii:
sistem de iluminare
suspensii faÞã ºi spate
sistem de frânare (efectul la apãsarea pedalei de frânã, gradul de uzurã al conductelor ºi celorlalte componente)
sistem de direcĂžie (mĂŁrimea jocului volanului Âşi gradul de uzurĂŁ al casetei de direcĂžie)
sistem de evacuare
coroziune (atât a componentelor caroseriei, cât ºi a subansamblelor structurii)
Ăn final, pentru un anumit model dintr-o anumitĂŁ categorie de vechime, se obĂžine o anumitĂŁ medie de defecĂžiunilor constatate, consideratĂŁ ĂŽn procente. Cu cât acest procent este mai mic, cu atât modelul respectiv promite o fiabilitate mai bunĂŁ, cel puĂžin ĂŽn teorie.
Ăn cazul TĂV Report 2013, numĂŁrul de maÂşini controlate a fost mai mare cu 4,2% faÞã de TĂV Report 2012, ceea ce se reflectĂŁ Âşi ĂŽntr-o uÂşoarĂŁ creÂştere a procentului de defecĂžiuni constatate, de la 19,7% (TĂV Report 2012) la 20% (TĂV Report 2013).
Ăn schimb, defecĂžiunile mici sunt mai puĂžine, scĂŁzând de la 26,3% (TĂV Report 2013) la 24,9% (TĂV Report 2012). De asemenea, procentul maÂşinilor fĂŁrĂŁ nici o defecĂžiune constatatĂŁ la controlul tehnic este Âşi el mai bun: 55,1% (TĂV Report 2013) faÞã de 53,9% (TĂV Report 2012).
Ăn continuare, topurile celor mai fiabile modele, respectiv ale celor cu cele mai multe defecĂžiuni, ĂŽn funcĂžie de categoriile de vechime - pe paginile urmĂŁtoare.
Cel mai bine cotat model ĂŽntre 2 Âşi 3 ani ĂŽn TĂV Report 2013 este Volkswagen Polo, care e creditat cu o ratĂŁ a defecĂžiunilor de numai 2,2%. Pe podium mai urcĂŁ Mazda3, cu 2,7%, precum Âşi un alt model al concernului Volkswagen, SUV-ul Audi Q5, cu 2,8%, un rezultat bun mai ales dacĂŁ luĂŁm ĂŽn considerare kilometrajul mediu destul de mare, de 61.000 km.
Volkswagen are douã modele În primele 10 poziÞii, pe lângã Polo un rezultat bun obÞinând ºi VW Golf Plus, cu un procent de 3,1%, la fel ca Mazda2. Toyota, Însã, dominã TOP 10, având nu mai puÞin de 4 modele Între primele zece: Avensis (cu 2,9%), Prius, Yaris ºi iQ (toate trei cu un rezultat de 3,5%).
Volkswagen Golf demonstreazã cã nu degeaba e cel mai vândut model din Europa În ultimii ani, ocupând poziÞia 16, cu 4%, foarte aproape de vãrul Audi A3 (poziÞia 13, cu 3,9%). Totuºi, Mazda3 ºi Toyota Auris (locul 11, cu 3,8%) devanseazã compacta germanã, demonstrând cã japonezii rãmân redutabili.
La polul opus, ĂŽn TOP 10 al modelelor cu cele mai multe probleme (adicĂŁ un procent mare al defecĂžiunilor) remarcĂŁm prezenĂža a douĂŁ modele Dacia: Sandero (9,1%) Âşi Logan (pe ultimul loc, cu 13,3%). De altfel, ĂŽn ciuda faptului cĂŁ modelele Dacia sunt considerate ca având un bun raport preĂž/fiabilitate, Logan s-a regĂŁsit pe ultima poziĂžie Âşi ĂŽn cazul TĂV Report 2012, atunci având un procent de 12,5%.
Printre ”codaÂşi” se numĂŁrĂŁ Âşi modele italiene, coreene Âşi franĂžuzeÂşti, singurele modele ”made in Germany” din TOP 20 al modelelor cu cele mai mari procente ale defecĂžiunilor fiind fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy.
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
Poate pĂŁrea surprinzĂŁtor, dar ĂŽn categoria modelelor cu o vechime ĂŽntre 4 Âşi 5 ani, cel mai bine ĂŽn TĂV Report 2013 stĂŁ o maÂşinĂŁ cu... propulsie hibridĂŁ. Este vorba despre Toyota Prius, care, cu un procent de 4% al defecĂžiunilor semnalate Âşi un kilometraj mediu de 63.000 km, ocupĂŁ prima poziĂžie ĂŽn aceastĂŁ categorie.
Prius este urmatĂŁ de alte douĂŁ modele japoneze: Mazda2 (cu 4,8%) Âşi un alt model Toyota, Âşi anume Auris (cu 5%). De altfel, trei din primele cinci modele din aceastĂŁ categorie sunt Toyota, deÂşi TOP 10 este dominat de modele germane, ĂŽn principal ale concernului Volkswagen - nu mai puĂžin de trei modele Porsche regĂŁsim ĂŽn primele zece modele!
De remarcat poziÞionarea mai bunã a douã modele germane Daimler (smart ForTwo, poziÞia a patra, cu 5,1%, respectiv Mercedes-Benz C-Class, poziÞia a ºasea, cu 5,3%), precum ºi venerabilul deja Ford Fusion (5,9%), la egalitate cu VW Golf Plus. Dacã ne referim la cele mai bune 20 de modele Între 4 ºi 5 ani, vedem cã e o chestiune de Germania vs. Japonia, modelele teutone ocupând 11 poziÞii.
La coada clasamentului regĂŁsim, din nou, un model Dacia: Logan, cu un procent semnificativ de 25,8% - cam la fel ca ĂŽn TĂV Report 2012, când se plasa pe penultima poziĂžie, cu un pocent de 21,1% al defecĂžiunilor.
Pe lângĂŁ Dacia mai regĂŁsim ĂŽn acest TOP 10 al ”codaÂşilor” Âşase modele franĂžuzeÂşti, trei de la Renault, respectiv trei de la PSA, precum Âşi douĂŁ modele italiene, produse de Fiat, dar Âşi un model Seat.
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 6 Âşi 7 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
La fel ca ĂŽn cazul TĂV Report 2012, Âşi de aceastĂŁ datĂŁ, ĂŽn TĂV Report 2013, prima poziĂžie a topului modelelor cu cea mai micĂŁ ratĂŁ a defecĂžiunilor este ocupatĂŁ de sportiva germanĂŁ Porsche 911 (5,5%).
Ăn rest, ĂŽnsĂŁ, TOP 10 este dominat fĂŁrĂŁ drept de apel de japonezi, ĂŽn special de Toyota, cu 4 modele, din care douĂŁ pe locurile doi Âşi trei: Corolla Verso (7,1%) Âşi SUV-ul compact RAV4 (8%).
Germanii au patru modele În acest TOP 10: pe lângã Porsche 911, se plaseazã bine VW Golf Plus (9,3%), Ford Focus C-Max (9,4%) ºi Ford Fusion (9,5%). Iar dacã ne referim la primele 20 de modele, japonezii se pot lãuda cu 11 poziÞii ocupate, În timp ce 6 poziÞii din cele 9 ocupate de germani revin unor modele ale concernului Volkswagen.
La coada clasamentului regĂŁsim un model italian: Fiat Stilo (31,8%). Ăn rest, patru din cele 10 modele ”codaÂşe” sunt de origine Renault: Espace, Laguna, Kangoo Âşi Clio. NemĂžii nu lipsesc din acest top: pe lângĂŁ fraĂžii Volkswagen Sharan Âşi Ford Galaxy mai remarcĂŁm prezenĂža SUV-ului Mercedes-Benz ML (cu 26,2%), ceva mai prost poziĂžionat decât principalul sĂŁu concurent, BMW X5 (23,4%).
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
ÂŞi ĂŽn cazul modelelor cu vechime ĂŽntre 8 Âşi 9 ani, cel mai bine cotat model, din punct de vedere al procentului de defecĂžiuni, este Porsche 911, cu 8,8%. Sportiva germanĂŁ este urmatĂŁ de berlina japonezĂŁ Toyota Avensis (9,9%) Âşi de citadina japonezĂŁ Honda Jazz (10,7%).
Japonezii fac din nou legea ĂŽn TOP 10, cu 8 modele produse de aceÂştia, patru dintre ele fiind construite de Toyota (Avensis, RAV4, Corolla Âşi Yaris). Cel mai bine plasat model german, dupĂŁ 911, este Ford Fusion, urmat de VW Golf.
Cel mai prost plasat model din aceastĂŁ categorie de vechime este modelul american Chrysler PT Cruiser (cu 36,8%), dar TOP 10 al ”codaÂşilor” este ĂŽmpĂŁrĂžit ĂŽn mod egal ĂŽntre italieni (douĂŁ modele Fiat Âşi unul Alfa Romeo), francezi (trei modele Renault) Âşi nemĂži (VW Sharan, Ford Galaxy Âşi Mercedes-Benz ML).
SĂŁ vedem situaĂžia modelelor ĂŽntre 10 Âşi 11 ani, pe urmĂŁtoarea paginĂŁ
Iatã cã Porsche 911 reuºeºte ºi de aceastã datã sã obÞinã prima poziÞie, fiind considerat cel mai puÞin problematic model cu vârsta Între 10 ºi 11 ani, obÞinând un procentaj de 11%, clar mai bun decât al modelelor de pe urmãtoarele poziÞii: Toyota RAV4 (14,2%) ºi Mercedes-Benz SLK (16,9%).
Din nou, japonezii se prezintã mai bine, 6 modele din TOP 10 fiind produse de mãrci japoneze, patru dintre modele purtând sigla Toyota (RAV4, Corolla, Yaris ºi Avensis). De remarcat prezenÞa În acest TOP 10 a nu mai puÞin de trei modele sport (911, SLK ºi MX-5), dar ºi a ineditului Audi A2 (pe poziÞia a 10-a, cu 22,4%), monovolumul de oraº având caroserie de aluminiu.
Dintre cele mai puĂžin de ĂŽncredere modele se remarcĂŁ Fiat Bravo / Brava pe ultima poziĂžie (cu o ratĂŁ a defecĂžiunilor de 38,9%), urmat de douĂŁ modele Ford: monovolumul Galaxy (38,8%) Âşi citadina Ka (37,8%). Din nou, nu lipsesc din acest TOP 10 al codaÂşilor douĂŁ modele Renault (Kangoo Âşi Laguna), monovolumul VW Sharan sau SUV-ul Mercedes-Benz ML, la care se mai adaugĂŁ douĂŁ modele Alfa Romeo, 156 Âşi 147.
CONCLUZIE
DupĂŁ cum am spus Âşi la ĂŽnceput, aceste statistici se bazeazĂŁ pe verificĂŁrile tehnice realizate de TĂV pe parcursul unui an, ĂŽntre iulie 2011 - iunie 2012. Pentru cei interesaĂži de maÂşini second-hand din Germania, TĂV Report 2013 poate constitui un ghid suficient de bun, dar trebuie Ăžinut seama de o observaĂžie importantĂŁ.
ÂŞi anume aceea cĂŁ TĂV Report 2013 ia ĂŽn considerare doar problemele constatate cu ocazia inspecĂžiei tehnice periodice, nu Âşi defecĂžiunile survenite ĂŽn tot ciclul de viaÞã al maÂşinii - de aceste aspecte se ocupĂŁ organismul german ADAC, acesta având la rândul sĂŁu statistici anuale privind defecĂžiunile survenite la maÂşinile din Germania.
Prin urmare, TĂV Report 2013 nu trebuie considerat o ”biblie” a cumpĂŁrĂŁtorului de maÂşini second-hand, dar reuÂşeÂşte sĂŁ contribuie la formarea unei pĂŁreri mai informate ĂŽn privinĂža maÂşinilor second hand. Pentru mai multe detalii despre TĂV Report 2013, puteĂži achiziĂžiona catalogul dedicat.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 78573.html
Românii considerã cã Honda este cea mai fiabilã marcã auto
Un studiu realizat de Auto.ro ĂŽmpreunĂŁ cu Daedalus Millward Brown relevĂŁ faptul cĂŁ marca Honda se aflĂŁ ĂŽn topul indicelui de satisfacție al românilor. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ Mazda și Volvo.
Conform raportului anual “Analiza pieĂžei auto 2012 din România”, românii se declarĂŁ cel mai satisfĂŁcuți de Honda. La capitolul „Nivel general de satisfacție fațĂŁ de autoturism”, marca niponĂŁ a acumulat 6,29 puncte dintr-un maxim de 7. Pe locurile urmĂŁtoare ĂŽn clasamentul satisfacției se aflĂŁ Mazda cu 6,12 puncte, urmatĂŁ de Volvo cu 6,1 puncte. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ, ĂŽn ordine, BMW (6 puncte), Toyota (5,93 puncte), Mercedes-Benz (5,91 puncte), Nissan (5,9 puncte), Volkswagen (5,82 puncte), Skoda (5,82 puncte) și Audi (5,82 puncte).
Tot marca Honda conduce și ĂŽn clasamentul fiabilitĂŁții percepute. Cu 6,47 de puncte din 7 posibile, brandul nipon a depĂŁșit Volvo (6,24 puncte) și Toyota (6,16 puncte). Și ĂŽn privința costurilor de ĂŽntreținere, respondenții au considerat cĂŁ Honda se comportĂŁ cel mai bine. Cu 5,76 puncte din 7, acest brand ocupĂŁ locul ĂŽntâi la acest capitol fiind urmat de cehii de la Skoda (5,75 puncte) și germanii de la Opel (5,71 puncte). Conform realizatorilor studiului, posesorii de Honda (91,8%) sunt și cei care ar recomanda cel mai des pentru achiziție același brand datoritĂŁ gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de ĂŽntreținere și service. Ăn aceastĂŁ privințĂŁ pe locul secund se aflĂŁ KIA (90,8%), iar pe locul trei Audi (88,4%).
“Analiza pieĂžei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro ĂŽn parteneriat cu compania de cercetare de piaÞã Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat ĂŽn perioada iunie-decembrie 2012, pe un eÂşantion reprezentativ de 11.740 de respondenĂži cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folositĂŁ a fost sondajul online.
Românii considerã cã Honda este cea mai fiabilã marcã auto
Un studiu realizat de Auto.ro ĂŽmpreunĂŁ cu Daedalus Millward Brown relevĂŁ faptul cĂŁ marca Honda se aflĂŁ ĂŽn topul indicelui de satisfacție al românilor. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ Mazda și Volvo.
Conform raportului anual “Analiza pieĂžei auto 2012 din România”, românii se declarĂŁ cel mai satisfĂŁcuți de Honda. La capitolul „Nivel general de satisfacție fațĂŁ de autoturism”, marca niponĂŁ a acumulat 6,29 puncte dintr-un maxim de 7. Pe locurile urmĂŁtoare ĂŽn clasamentul satisfacției se aflĂŁ Mazda cu 6,12 puncte, urmatĂŁ de Volvo cu 6,1 puncte. Pe locurile urmĂŁtoare se aflĂŁ, ĂŽn ordine, BMW (6 puncte), Toyota (5,93 puncte), Mercedes-Benz (5,91 puncte), Nissan (5,9 puncte), Volkswagen (5,82 puncte), Skoda (5,82 puncte) și Audi (5,82 puncte).
Tot marca Honda conduce și ĂŽn clasamentul fiabilitĂŁții percepute. Cu 6,47 de puncte din 7 posibile, brandul nipon a depĂŁșit Volvo (6,24 puncte) și Toyota (6,16 puncte). Și ĂŽn privința costurilor de ĂŽntreținere, respondenții au considerat cĂŁ Honda se comportĂŁ cel mai bine. Cu 5,76 puncte din 7, acest brand ocupĂŁ locul ĂŽntâi la acest capitol fiind urmat de cehii de la Skoda (5,75 puncte) și germanii de la Opel (5,71 puncte). Conform realizatorilor studiului, posesorii de Honda (91,8%) sunt și cei care ar recomanda cel mai des pentru achiziție același brand datoritĂŁ gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de ĂŽntreținere și service. Ăn aceastĂŁ privințĂŁ pe locul secund se aflĂŁ KIA (90,8%), iar pe locul trei Audi (88,4%).
“Analiza pieĂžei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro ĂŽn parteneriat cu compania de cercetare de piaÞã Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat ĂŽn perioada iunie-decembrie 2012, pe un eÂşantion reprezentativ de 11.740 de respondenĂži cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folositĂŁ a fost sondajul online.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO