Mai actualizeaza calculele, pentru ca pretul motorinei are tendinta de a-l depasi pe cel al benzinei si atunci avantajul dieselului mai ramine doar in ceea ce priveste consumul.
Dieselul e mai scump de intretinut ..au ba?
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@ET: in general masinile diesel sint mai scumpe decit alea pe benzina, deci si suma care se plateste drept rata va fi mai mare, deci un diesel luat in rate/leasing, devine inca si mai scump
Mai actualizeaza calculele, pentru ca pretul motorinei are tendinta de a-l depasi pe cel al benzinei si atunci avantajul dieselului mai ramine doar in ceea ce priveste consumul.
Mai actualizeaza calculele, pentru ca pretul motorinei are tendinta de a-l depasi pe cel al benzinei si atunci avantajul dieselului mai ramine doar in ceea ce priveste consumul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Eu va pot face o comparatie intre solenza pe benzina ( 75 CP ) si BX-ul meu de 65 CP: la consum BX-ul bate solenza de departe- autonomie de 2,5 ori mai mare; la acceleratii senzatia pe care o am cu BX-ul este mai accentuata decat la solenza (asta poate ca si din cauza diferitelor probleme ce cred ca le are solenza) - deci 2-0; si in sfarsit la drum lung parca mai lejer si mai placut e un diesel decat o benzinara. Deci votez cu toata inima pt diesel in care apropos am bagat de vreo 5 ori mai putini bani decat in solenza. Eu nu mai imi cumpar masina pe benzina niciodata- o sa trec de la diesel direct la electric 
Ăntre "benzină" şi "turbodiesel" există şi diferenţa "răspunsului" la acceleraţie - motorul lui Otto urcă imediat ĂŽn turaţie (senzaţia de "maşină nervoasă"), ĂŽn schimb la Diesel senzaţia este de "maşină calmă" - de aceea pentru a obţine răspuns (demaraj), cam trebuie să insişti cu acceleraţia. La drum lung am senzaţia că la diesel trebuie să faci mai puţine operaţiuni, de exemplu nu trebuie neapărat să retrogradezi pentru o depăşire ĂŽn forţă, ba chiar poţi să schimbi viteza superioară ĂŽn timpul depăşirii
(şi ce m-a ĂŽnjurat instructorul pe dacie când am schimbat a 4-a să fac o depăşire
)
Impresia mea e că acei cai putere ĂŽn plus la motorizările echivalente se traduc totuşi ĂŽn maxim 1 secundă ĂŽn minus la "demarajul până la 100" şi ĂŽn viteza maximă mai mare, dar asta nu ajută cu nimic la condusul de zi cu zi
Impresia mea e că acei cai putere ĂŽn plus la motorizările echivalente se traduc totuşi ĂŽn maxim 1 secundă ĂŽn minus la "demarajul până la 100" şi ĂŽn viteza maximă mai mare, dar asta nu ajută cu nimic la condusul de zi cu zi
10 cai nu se simt.
Am mers si eu cu ambele tipuri de masini, Solenza si BX diesel tot de 65 de cai.
Impresia mea e ca Solnita fuge mai bine pana in 120, dupa care trage greu (motor mic, cuplu mic). BX-ul pleaca mai greu, dar cred ca intre 80 si 100 e mai placut de condus (daca te uiti si la consum...).
Treaba cu autonomia de 2,5 ori mai mare cred ca e cam exagerata, Solenza consuma 6 afara, BX-ul sub 5. In oras, Solenza ia, probabil, 10, BX-ul max 7.
Totusi, orice om care a trecut de la motor mic pe benzina la motor mediu sau maricel pe motorina, va avea o impresie mai buna la al doilea. Benzinele mari consuma mult, asa ca nu intra in calcul. Oricum, cu BX-ul cred ca depasesti mai bine decat cu Solenza, fara sa retrogradezi etc.
Dar e si chestie de gust, unii nu suporta startul mai lent al dieselului, iar ceilalti, dimpotriva, se orienteaza dupa consum si dupa cuplul mai bun.
Si eu am zis ca nu-mi mai trebuie masina pe benzina...
Am mers si eu cu ambele tipuri de masini, Solenza si BX diesel tot de 65 de cai.
Impresia mea e ca Solnita fuge mai bine pana in 120, dupa care trage greu (motor mic, cuplu mic). BX-ul pleaca mai greu, dar cred ca intre 80 si 100 e mai placut de condus (daca te uiti si la consum...).
Treaba cu autonomia de 2,5 ori mai mare cred ca e cam exagerata, Solenza consuma 6 afara, BX-ul sub 5. In oras, Solenza ia, probabil, 10, BX-ul max 7.
Totusi, orice om care a trecut de la motor mic pe benzina la motor mediu sau maricel pe motorina, va avea o impresie mai buna la al doilea. Benzinele mari consuma mult, asa ca nu intra in calcul. Oricum, cu BX-ul cred ca depasesti mai bine decat cu Solenza, fara sa retrogradezi etc.
Dar e si chestie de gust, unii nu suporta startul mai lent al dieselului, iar ceilalti, dimpotriva, se orienteaza dupa consum si dupa cuplul mai bun.
Si eu am zis ca nu-mi mai trebuie masina pe benzina...
maximus scrie:revizie la 20.000 km c3 benzina=4.350.000 lei vechi
revizie la 15.000 km c3 diesel= aprox 5.000.000 lei vechi
Hai să vorbim de lucruri serioase: noi dăm mai mult pe Casco decât pe motorină (calcul pe un an). Probabil că la varianta pe benzină comparaţia ar fi avut un rezultat "invers", dar din păcate cele două sume se adună, ies din acelaşi set de buzunare! O maşină, dpdv al banilor, e o "gaură neagră", indiferent de motorizare.
DanCld scrie:ĂŽn schimb la Diesel senzaţia este de "maşină calmă" - de aceea pentru a obţine răspuns (demaraj), cam trebuie să insişti cu acceleraţia.
Esti sigur ca nu e invers?Pai daca dieselul are cuplul mare la turatie joasa nu mai ai la ce sa insisti cu acceleratia nu?
La benzina trebuie sa insisti ca sa urce in ture sa poti simti cu adevarat ce poate masina.
Foarte sigur. Pe Matizul de şcoală apăsam mult mai puţin pe acceleraţie (vorbesc de apăsarea fizică, lungimea cursei) decât la C3-HDI pentru a obţine acelaşi rezultat. Observaţia mi-a fost confirmată atât de instructor cât şi de un amic, "şofer cu vechime"
Observaţie: nu mă refer la cât de tare apeşi pe acceleraţie, sau ce se ĂŽntâmplă dacă o duci la fund, sau cât de repede demarează maşina....
Observaţie: nu mă refer la cât de tare apeşi pe acceleraţie, sau ce se ĂŽntâmplă dacă o duci la fund, sau cât de repede demarează maşina....
Cand ziceam de autonomie ma refeream si la faptul ca cu 60l faci 1000 km la BX iar cu solenza max 500km cu 43l. Ma refeream strict la frecventa vizitelor deloc placute la benzinarie ( asta daca trecem cu vederea peste diferenta de volum al rezervoarelor) Mie imi place sa trec cat mai rar pe la pompa deci mi se pare mai misto cu BX-ul. La consum tin sa-ti spun ca in oras solenza mananca intre9,5-10% iar afara daca te grabesti un pic ( 140-160 pe autostrada si mai faci si ceva depasiri de coloane) mananca peste 8%. O am de 52K si nu mi se pare deloc o masina economica iar de motor sunt profund dezamagit. Si ca sa evit intrebarile va spun ca este masina de servici deci nu sunt masochist.
m.s. scrie:Ford_V6 scrie:o pompa de inalta presiune de la un Opel Vectra 1.7 DTi 120 milioane . . . o pompa de HDI probabil tot pe acolo . . . . un injector de injectie directa motorina e si ala vreo cateva sute bune . . .
la benzina nu o sa intlanesti costurile astea . . . . un injector de MOTRONIC e 2.500.000 Lei . . . . .
Eu nu inteleg de ce bagati astea drept costuri de intretinereNu stiu ca o pompa de injectie,o turbina sau injectoarele sa fie trecute pe lista de consumabile. Daca va referiti la costuri de intretinere, comparati pretul litrului de ulei,al filtrelor,placutelor frana,etc.
Calculele astea de care aminteşti tu referitoare la diesel/benzină, privind consumabilile, reviziile şi eventualele ĂŽnlocuiri de piese etc, nu au fost făcute de noi ci de specialişti ĂŽn domeniu, iar concluzia a fost că cheltuielile la un motor diesel se amortizează după 100.000 Km.
Subiectul a fost tratat pe larg, dacă ai timp te rog citeşte tot ce s-a postat..
Când o să ajungi ĂŽn service o să vezi şi o să te convingi singur.
Scuza-ma,dar nu inteleg.Eu nu am contestat faptul ca la motorina ar fi costuri de intretinere mai mici.E si normal ca piesele/componentele unui motor diesel,sa fie mai scumpe, din moment ce pretul din fabrica a acelui motor e mai mare decit al celui pe benzina. Dar a spune ca in costurile de intretinere a unei masini trebuie iei in calcul si schimbarea unor astfel de componente, mie mi se pare exagerat. E ca si cum la 60k te-ar programa sa-ti schimbe turbina sau pompa de injectie. In felul asta as trece direct la bicicleta
P.S.> am fost la revizie la 20k si m-a costat 498 RON.
P.S.> am fost la revizie la 20k si m-a costat 498 RON.
DanCld scrie:Foarte sigur. Pe Matizul de şcoală apăsam mult mai puţin pe acceleraţie (vorbesc de apăsarea fizică, lungimea cursei) decât la C3-HDI pentru a obţine acelaşi rezultat. Observaţia mi-a fost confirmată atât de instructor cât şi de un amic, "şofer cu vechime"![]()
Observaţie: nu mă refer la cât de tare apeşi pe acceleraţie, sau ce se ĂŽntâmplă dacă o duci la fund, sau cât de repede demarează maşina....
Nu inteleg nimic din ce ai scris tu acolo
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady



