electroventilator (ELV)
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
electroventilator (ELV)
in ipoteza ca ELV merge continuu, datorita calculatorului defect, se poate monta la bord un buton de pornire oprire ELV? se poate intampla ceva negativ? se porneste ELV manual atunci cand apa depaseste temperatura normala de functionare (se poate vedea in bord acest lucru); e cam scump un ELV cu calculator=1.700 lei; multumesc!
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Bineinteles ca se poate, pune pe circuitul ventilatorului un intrerupator, dar Nu este ecomandat si nu cred ca poti sta cu ochii pe temperatura lichidului de racire tot timpul, odata si o data tot vei uita sa pornesti ventilatorul si se va distruge poate altceva, mai ales acum ca vin caldurile. De ce nu verifici senzorul de temperatura lichid de racire, sau nivelul, sau clima s.a.m.d....
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Evident ca se poate. Cu un ciocan de 2kg si cu putina vointa, poti sa pui orice masina pe butuci.
Da, se poate, dar nu te sfatuiesc sa faci asta.
Sfatul meu este sa identifici corect defectiunea si sa faci reparatiile de cuviinta.
Pana a te apuca sa pui tu butoane sau mai stiu eu ce pe masina, povesteste aici ce problema ai, cum a aparut, etc.
Da, se poate, dar nu te sfatuiesc sa faci asta.
Sfatul meu este sa identifici corect defectiunea si sa faci reparatiile de cuviinta.
Pana a te apuca sa pui tu butoane sau mai stiu eu ce pe masina, povesteste aici ce problema ai, cum a aparut, etc.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu recomand montarea unui sistem care sa fie pornit doar manual. nu recomand improvizatii doar ca sa mearga masina. daca tot faci o improvizatie, fa-o macar bine, nu ca sa stai sa dai de buton cand vezi apa la 90 de grade.
rica, nu merge cu termocupla, pentru ca ventilatorul ala pleaca si cu ac-ul, nu numai din temperatura motorului.
probabil singura varianta ar fi adaptarea unul modul bitron de xantia, dar nu e treaba chiar simpla. se poate face, dar... merita? poate iei unul second, ii faci o revizie... adica verifici carbunii, sa fie uns cum trebuie, si scapi mult mai ieftin, dar macar stii ca merge ok masina si nu duci grija ca tre' sa apesi pe buton.
rica, nu merge cu termocupla, pentru ca ventilatorul ala pleaca si cu ac-ul, nu numai din temperatura motorului.
probabil singura varianta ar fi adaptarea unul modul bitron de xantia, dar nu e treaba chiar simpla. se poate face, dar... merita? poate iei unul second, ii faci o revizie... adica verifici carbunii, sa fie uns cum trebuie, si scapi mult mai ieftin, dar macar stii ca merge ok masina si nu duci grija ca tre' sa apesi pe buton.
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
poi nic fara sa umbli la instalatia de AC
nu inteleg de ce nu mere termocupla,doar are aceeasi functie cu butonul
practic in ELV intra doua circuite separate,cel de AC si cel de racire
nu inteleg de ce nu mere termocupla,doar are aceeasi functie cu butonul
practic in ELV intra doua circuite separate,cel de AC si cel de racire
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
electroventilator (ELV)
Cam greu se defecteaza un calculator de motor(ECU).
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Nu va mai agitati, colegul nu a mai intrat.
Probabil ca a renuntat sau s-a dus la service.
Ce mi se pare ciudat, este ca el reclama defectarea calculatorului de motor, dar cumva doar partea de comanda a electroventilatorului.
Eu ma indoiesc ca s-a intamplat asta, sunt multe variante posibile pana la ECU.
Insa trebuie sa stea cineva sa urmareasca semnalele care ies din ECU, catre relee. De obicei, acolo e buba.
Probabil ca a renuntat sau s-a dus la service.
Ce mi se pare ciudat, este ca el reclama defectarea calculatorului de motor, dar cumva doar partea de comanda a electroventilatorului.
Eu ma indoiesc ca s-a intamplat asta, sunt multe variante posibile pana la ECU.
Insa trebuie sa stea cineva sa urmareasca semnalele care ies din ECU, catre relee. De obicei, acolo e buba.
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 20-Apr-2013 20:56
- Localitate: Bucuresti
Am citit postarile voastre, aceeasi problema o am si eu, (bine eu stiu cauza), a avut un accident masina si nu mai am decat mufa ce vine de la ECU cu trei fire, nu gasesc modulul acesta de comanda, daca aveti o schema cu el, v-as fi foarte recunoscator, sau macar o poza.eventual cu o schema sa stiu ce sa cumpar.....Eu am motorul de 1.6hdi si electroventilatorul il pornesc manual cand intru in oras, in afar nu am treaba, dar nu vreau sa raman cu aceasta improvizatie...
MUltumesc anticipat!
MUltumesc anticipat!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Sâm 20-Apr-2013 20:56
- Localitate: Bucuresti
Nu mai am nici un releu, de asta v-am intrebat ptr ca nici nu stiu ce vine acolo, releele vin pe trager si aceasta a fost spulberat, mufa cu 3 fire ce vine din instalatia electrica a mai ramas, daca o sa am timp o sa va pun si o poza...daca poate cineva sa faca o poza la acele relee sa imi fac si eu o idee cum vine acolo m-ar ajuta foarte mult sau chiar o schema...eu nu am gasi nimic pe net.
Stima
Stima
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Pai ce e acolo, nu prea poti sa injghebezi tu.
In mod normal, ar trebui sa te duci la dezmembrari si sa cauti un ansamblu cu totul, pentru ca acolo sunt si niste plasticuri care feresc acele relee de apa si asa mai departe.
In plus, nu prea ai cum sa gasesti tu schema completa, desi eu as avea ceva.
Cel mai comod pentru tine este sa pui acel ansamblu cu totul.
De exemplu, daca releele le poti gasi, in ce le bagi? Ele au niste socluri.
Ca daca te apuci si faci pe genunchi toata acea parte electrica, ai toate sansele sa iei foc cine stie dupa cat timp.
In mod normal, ar trebui sa te duci la dezmembrari si sa cauti un ansamblu cu totul, pentru ca acolo sunt si niste plasticuri care feresc acele relee de apa si asa mai departe.
In plus, nu prea ai cum sa gasesti tu schema completa, desi eu as avea ceva.
Cel mai comod pentru tine este sa pui acel ansamblu cu totul.
De exemplu, daca releele le poti gasi, in ce le bagi? Ele au niste socluri.
Ca daca te apuci si faci pe genunchi toata acea parte electrica, ai toate sansele sa iei foc cine stie dupa cat timp.
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO