Ulei fierbinte! Supraincalzire motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Ulei fierbinte! Supraincalzire motor

Mesajde KyoViking » Lun 25-Mar-2013 16:11

Buna, am si eu o problema cu masina respectiv motorul. Joi am observatca dupa ce am mers cu masina in jur de 12 km acul mic de la temperatura de ulei cred se indrepta spre rosu. Acul din dreapta turatiilor. Nu am bagat in seama si pana azi nu am mai mers cu masina deloc. Azi insa dupa 25 min acul era chiar spre rosu, chiar daca nu am turat masina mai mult de 3000 de turatii. Cand am ajuns acasa m-am uitat la joja si era un pic stropita cu ulei. Am desfacut si capacul pe unde introduci uleisi iesea aburi. Am desfacut si la antigel (butoiasul de deasupra de uleiul hidraulic) si iesea un pic de aburi si din antigel sau ce era, culoarea fiin usor maronie. Motorul este 2.0 HDI 79 KW RHS. Daca ma-ti putea ajuta va rog. Nu as vrea sa merg deocamdata la mecanic pentru ca am mai avut experiente neplacute cu ei.
Am uitat sa precizez ca temperatura de afara nu este mai mult de 5 grade, si nu am vazut sa iasa fum din esapament. Schimbul de ulei l-am facut anu8l trecut in vara, de atunci nu am facut mai mult de 15 mii de kilometri.
Ultima oară modificat Lun 25-Mar-2013 16:20 de către KyoViking, modificat 1 dată în total.
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 25-Mar-2013 16:13

Temperatura apei cat era?
Daca variantiile pe acul din dreapta sunt rapide, suspectez senzorul de temperatura ulei.

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Lun 25-Mar-2013 16:35

temperatura apei era ca si intotdeauna normala adica la mijloc, nu s-a miscat deloc mai sus. Variatiile nu sunt rapide, am observat insa o data cand am accelerat s-a miscat cam 0.2 cm in sus, in rest crestea constant acul de la ulei
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 25-Mar-2013 16:43

Nu vad cum s-ar putea duce in rosu temperatura la ulei si cea de la apa sa ramana la valori normale. Banuiesc ca este senzorul de temperatura.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 25-Mar-2013 16:45

Nivelul uleiului si nivelul antigelului este bun?
"If in doubt, flat out!"

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Lun 25-Mar-2013 17:57

Da, uleiul este aproape de maxim, l-am verificat sambata si antigelul este pana aproape de gat!
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Lun 25-Mar-2013 22:16

Adaug si 2 poze. Prima este dupa ce motorul a fost oprit in jur de 45 min la temperatura exterioara 5 grade. iar a doua este la 2-3 minute dupa ce am pornit motorul si am turat un pic motorul sa vad daca creste si a crescut un pic. Dar in mers s-a apropiat si mai mult de rosu. Asta a fost pe la ora 17:00, iar acum (21:30) cand m-am dus sa vad daca a mai scazut dar a fost tot la mijloc. Maine dimineata verific din nou uleiul. as mai putea sa merg cu ea in jur de 20 km prin oras? sau este prea periculos?
Imagine

Imagine
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 25-Mar-2013 22:20

Auzi, dar dimineata, dupa o noapte de stat, dupa ce pui contactul, unde sta acul?

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Lun 25-Mar-2013 22:24

Azi dimineata stiu sigur ca a fost jos. Ma uit si la dimineata. Cam ce ar fi indicat schimb uleiul prima data sau sa incerc sa schimb senzorul?
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Mar 26-Mar-2013 13:18

Azi dimineta cand am pus contactul acul de la ulei era la mijloc. Am pornit motorl si am parcurs in jur de 1 km si a ramas la fel. A mai aparut o problema care cred ca ii la rulmentul de presiune de la ambreiaj, nu mai prindea pine ambreiajul si murea motorul daca lasam de el si vroiam sa plec din loc. Asta nu ii problema asa mare ca se poate schimba. Sunt mai ingrijorat de ulei. Se poate sa se fi dereglat acul de la temperatura prea mare a uleiului sau a fost de la inceput numai senzorul stricat. Am m-ai observat ceva si anume ca nu am auzit de vreo 2-3 saptamani sa porneasca ventilatorul. Este normal pentru perioada asta fiind temp. mai joase?
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 26-Mar-2013 13:54

Cand pornesti motorul, acel ac trebuie sa fie la minim.
Faptul ca e la mijloc imi spune ca e defect ori senzorul de temperatura, ori indicatorul, motorasul lui.
La mijloc, temperatura ar trebui sa fie de 115 grade. E clar ca nu poate fi o indicatie corecta, daca doar ai pornit motorul.
Asa incat, nu cred ca ar trebui sa-ti faci niciun fel de grija, temperatura sigur nu are acea valoare.
Daca vrei sa fii sigur, poti s-o si masori.
Dar, temperatura la ulei, in mod logic, nu are cum sa fie peste cea a apei, asa incat...stai linistit.
Stii sa se fi umblat la combina cu ceasuri? Ai desfacut-o vreodata? Sau prorprietarul anterior?


Imagine


In alta ordine de idei, ventilatorul porneste in doua situatii: atunci cand temperatura apei creste peste o anumita valoare si atunci cand este pornit aerul conditionat.
Aceasta din urma conditie, este si ea la randu-i conditionata de temperatura exteriora.
Astfel, la sub +5 grade, compresorul nu cupleaza si deci, nici ventilatorul nu va mai porni din acest motiv.

Pentru problema cu ambreiajul, nu am inteles deloc ce ai explicat, dar nici nu cred ca de la rulment se ineaca motorul.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 26-Mar-2013 13:55

Ai pus ceva ulei prost sau de ce esti ingrijorat de ulei? Dupa cum a zis Mesersmith probabil ca e senzorul de temperatura ulei defect. Nu e logic deloc sa urce uleiul mult mai mult decat apa. E ilogic sa fie cald uleiul cand pornesti la rece.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 26-Mar-2013 14:04

Poate doar daca toata noaptea ai avut un spiridus sub masina care a facut foc cu lemne ca sa se incalzeasca. :razz: :razz: :razz:
Ultima oară modificat Mar 26-Mar-2013 14:07 de către mesersmith, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 26-Mar-2013 14:07

eu cred ca da la masa undeva si da eroarea
verifica bine firele de la senzor
cum se face ca o data e rece o data e cald :shock:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

KyoViking
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
Localitate: Arad
Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008

Mesajde KyoViking » Mar 26-Mar-2013 14:50

Da, am umblat la bord cand s-a stricat micromotorul de la vitezometru, la asta nu m-am gandit. Cred ca asta este cea mai plauzibila explicatie. Acum m-am mai linistit cand ma gandesc ca poate nu am fost destul de atent cand am pus bordul la loc. Uleiul este Total 5w40 schimbat anul trecut. Multumes mult!
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187780
    Total subiecte 18656
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11826
    Cel mai nou membru Lucian68