Pai tocmai asta face acel histerezis de care vorbeam eu.
Daca pentru un anumit timp nivelul de lumina din proximitatea senzorului este suficient de mare incat sa comande stingerea acestora, atunci acest circuit intra si pune si el o intrebare: a trecut x minute de cand nivelul de lumina este suficient? Daca da, stinge farurile, daca nu, mai asteapta si le lasa aprinse.
problema aprindere automata faruri!
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Bun. Hai sa dezactivam de tot functia, ca sa stim daca e din com sau de la aprinderea automata.
Pune cheia, invarte-o pana se aprinde bordul, apoi tine mana mult timp pe butonul din capatul manetei din stanga.
La un moment dat, ar trebui sa ai un mesaj de afisajul central. Ma gandesc ca ai masina cu computer de bord, cu afisaj multifunctional.
Mesajul trebuie sa-ti spuna ca ai dezactivat aprinderea automata a luminilor.
Scoate cheia, apoi porneste motorul. Acum ar trebui sa nu se mai aprinda farurile deloc, nici cand ai maenta pe pozitia auto.
Daca tot se apind, inseamna ca ai ceva probleme cu maneta sau cu com-ul.
Intrebare: de la maneta, poti opri faza scurta? Poti aprinde numai pozitiile, de exemplu?
Ce varianta de masina ai? Parca var I, nu? Din ce an e masina?
Pune cheia, invarte-o pana se aprinde bordul, apoi tine mana mult timp pe butonul din capatul manetei din stanga.
La un moment dat, ar trebui sa ai un mesaj de afisajul central. Ma gandesc ca ai masina cu computer de bord, cu afisaj multifunctional.
Mesajul trebuie sa-ti spuna ca ai dezactivat aprinderea automata a luminilor.
Scoate cheia, apoi porneste motorul. Acum ar trebui sa nu se mai aprinda farurile deloc, nici cand ai maenta pe pozitia auto.
Daca tot se apind, inseamna ca ai ceva probleme cu maneta sau cu com-ul.
Intrebare: de la maneta, poti opri faza scurta? Poti aprinde numai pozitiile, de exemplu?
Ce varianta de masina ai? Parca var I, nu? Din ce an e masina?
-
- simpatizant
- Mesaje: 55
- Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
- Localitate: Arad
- Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008
Am un C5 din 2001. Cand functia este pe automat, daca pun pe pozitii de stinge faza scurta. Daca nu este pe automat farurile raman stinse pana le aprind eu manual. Si cand le activez/dezactivez imi arata pe afisajul central daca a fost activata/dezactivata.
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Destul de enervant senzorul ala de intuneric.Pana la urma l-am scos.M-am dus la mecanic, a pus laptopul si l-a dezactivat.In paralel a activat aprinderea automata a farurilor.
Chestia asta functioneaza asa:pui contactul-nu pornesc farurile;pornesti motorul-pornesc farurile dar bordul nu se lumineaza;ramane insa aprins martorul de faza scurta, restul indicatoarelor nu sunt luminate;din pozitia asta poti sa dai flash-uri fara sa ramai pe faza lunga-maneta revine singura pe faza scurta; practic te scapa de grija aprinsului farurilor si sa stiti ca uneori chiar e bine sa umbli cu farurile aprinse, esti vazut mai bine, poti fi evitat mai usor.
De stins farurile nu prea ai cum sa le stingi decat daca treci pe pozitii.Daca vrei sa ti se lumineze bordul atunci rotesti de maneta in sus 2 pozitii trecand prin becurile de pozitie si farurile raman tot aprinse.
Senzorul ala v-am spus era destul de enervant;cand dadea de umbre mai ciudate incepea sa aprinda farurile, de multe ori aia din trafic aveau impresia ca-i semnalizez, dar eu nu faceam nimic, treceam doar prin niste zone mai intunecate.
Mi se pare mai util asa.
Chestia asta functioneaza asa:pui contactul-nu pornesc farurile;pornesti motorul-pornesc farurile dar bordul nu se lumineaza;ramane insa aprins martorul de faza scurta, restul indicatoarelor nu sunt luminate;din pozitia asta poti sa dai flash-uri fara sa ramai pe faza lunga-maneta revine singura pe faza scurta; practic te scapa de grija aprinsului farurilor si sa stiti ca uneori chiar e bine sa umbli cu farurile aprinse, esti vazut mai bine, poti fi evitat mai usor.
De stins farurile nu prea ai cum sa le stingi decat daca treci pe pozitii.Daca vrei sa ti se lumineze bordul atunci rotesti de maneta in sus 2 pozitii trecand prin becurile de pozitie si farurile raman tot aprinse.
Senzorul ala v-am spus era destul de enervant;cand dadea de umbre mai ciudate incepea sa aprinda farurile, de multe ori aia din trafic aveau impresia ca-i semnalizez, dar eu nu faceam nimic, treceam doar prin niste zone mai intunecate.
Mi se pare mai util asa.

- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
taviciobanu scrie:Destul de enervant senzorul ala de intuneric.Pana la urma l-am scos.M-am dus la mecanic, a pus laptopul si l-a dezactivat.In paralel a activat aprinderea automata a farurilor.
Chestia asta functioneaza asa:pui contactul-nu pornesc farurile;pornesti motorul-pornesc farurile dar bordul nu se lumineaza;ramane insa aprins martorul de faza scurta, restul indicatoarelor nu sunt luminate;din pozitia asta poti sa dai flash-uri fara sa ramai pe faza lunga-maneta revine singura pe faza scurta; practic te scapa de grija aprinsului farurilor si sa stiti ca uneori chiar e bine sa umbli cu farurile aprinse, esti vazut mai bine, poti fi evitat mai usor.
De stins farurile nu prea ai cum sa le stingi decat daca treci pe pozitii.Daca vrei sa ti se lumineze bordul atunci rotesti de maneta in sus 2 pozitii trecand prin becurile de pozitie si farurile raman tot aprinse.
Senzorul ala v-am spus era destul de enervant;cand dadea de umbre mai ciudate incepea sa aprinda farurile, de multe ori aia din trafic aveau impresia ca-i semnalizez, dar eu nu faceam nimic, treceam doar prin niste zone mai intunecate.
Mi se pare mai util asa.
Tavi, la tine facea asa pentru ca era defect. Altminteri, nu face deloc asa.
-
- simpatizant
- Mesaje: 55
- Membru din: Mie 03-Aug-2011 20:38
- Localitate: Arad
- Masina: Citroen C5 III 2.0 HDI 2008
Problema s-a rezolvat. Intr-o zi am reglat oglinda si a cazut cu totul. Atunci am vazut ca senzorul de lumina era desprins/cazut. L-am pus la loc si aprinderea automata funtioneaza corect, se aprinde doar seara. Multumesc oricum pentru sfaturi si raspunsuri.
''Singura forta mai puternica decat aburul,electricitatea sau energia nucleara este vointa oamenilor'' Albert Einstein
Înapoi la “Electrica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot