salut. de ceva vreme (vreo doua saptamani) sunt posesorul (sper fericit) a unui C5 din 2001 de 2 litri cu 110 caluti varianta LX. sunt familiarizat cu citronelele dar doar cu cele cu suspensia de tabla (xsara, saxo, ax) asa ca incerc sa va cer parerea voua celor mai familiarizati ca mine in privinta catorva aspecte;
1. ce inaltime ar trebui sa aiba masina pe pozitia de mers (led-ul verde in bord)? pentru ca a mea mi se pare cocotata (am 170 mm la prag si 100 mm intre balonul rotii si bosajul aripii)
2. aleator in timpul mersului mi se aprind becurile STOP si cel cu simbolul franei insotite de trei bipuri. ce vrea sa imi semnalizeze? am verificat nivelurile de lichid de frana si hidraulic dar sunt in regula
3. din ce am observat masina nu se coboara la nivelul minim (led-ul se aprinde in bord si se transforma din rosu in verde daca rulez cu o viteza mai mare de 22 km/h) dar se salta ca un veritabil cocostarc pe nivelul maxim. e de rau?
4. pe modelul meu exista navigatie built in? si daca da, se poate "transplanta" de pe o masina "donor" sau am nevoie si de ceva programare? pentru ca in anglia fara navigatie esti precum un tap in mijlocul unei farmacii.
5. modelul LX are computer de calatorie sau sunt modele cu si modele fara; pentru ca eu am butonul pe levierul de comanda a stergatorelor de parbriz dar nu se intampla nimic pe display daca il apas.
in rest masina merge ok este nefiresc de legata pentru 150000 mile poate un pic cam teapana atunci cand treci peste legendarele speedbreakers englezesti. un singur dezavantaj pana acum; are volanul pe partea care nu trebuie si deja oglinda din stanga a cazut victima dar sper sa fie singurul eveniment de acest gen. multumesc mult pentru raspunsuri
c5 2.0 hdi 110 lx
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
c5 2.0 hdi 110 lx
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
-
- pasionat
- Mesaje: 104
- Membru din: Vin 30-Noi-2012 22:45
- Localitate: medgidia
- Masina: c 5 2004 raposata ...
- 2: c 5 x7 2008 exclusiv
da ledul verde trebuie sa stea aprins asta este pozitia de mers,si in legatura cu acel stop si cu semnul franii aprins cred ca nu se dezactiveaza frana de mana complet si asta sa fie cauza,si cu lasatul sau coboratul masinii in mers nui recomandat si pe cea mai de jos treapta nu poti merge cu mai mult de 10 km/h
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Nu trebuie sa faci tu nimic in legatura cu garda la sol.Sistemul e de asa natura construit incat revine singur la pozitia normala de mers atunci cand depasesti viteza de 40 km/h.Daca variaza pozitia in timpul mersului atunci n-ai decat 2 posibilitati:ori e un defect pe undeva ori apesi din greseala (tu sau vreun obiect, ceva) pe butoanele dintre cotiere.
Un X mare pe display inseamna ca pozitia pe care vrei sa i-o dai tu nu e permisa si deci nu te lasa.
Joaca-te cu suspensia pe loc si zii mai multe amanunte.Normal trebuie sa ai 4 pozitii:\
1.sport-cea mai joasa
2.normala
3.ridicata un pic-maxim 40 km/h
4.ridicata la maxim-maxim 10 km/h
Daca drumul e bun si ai mai mult de 110 km/h trece singura pe sport;daca se prosteste drumul si/sau scade viteze sub 90 km/h revine singura la normal.cu ea ridicata chiar la maxim daca treci de 40km/h revine singura la pozitia de mers normala, trecand prin pozitia intermediara.
Un X mare pe display inseamna ca pozitia pe care vrei sa i-o dai tu nu e permisa si deci nu te lasa.
Joaca-te cu suspensia pe loc si zii mai multe amanunte.Normal trebuie sa ai 4 pozitii:\
1.sport-cea mai joasa
2.normala
3.ridicata un pic-maxim 40 km/h
4.ridicata la maxim-maxim 10 km/h
Daca drumul e bun si ai mai mult de 110 km/h trece singura pe sport;daca se prosteste drumul si/sau scade viteze sub 90 km/h revine singura la normal.cu ea ridicata chiar la maxim daca treci de 40km/h revine singura la pozitia de mers normala, trecand prin pozitia intermediara.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Re: c5 2.0 hdi 110 lx
NOS_feratu scrie:salut. de ceva vreme (vreo doua saptamani) sunt posesorul (sper fericit) a unui C5 din 2001 de 2 litri cu 110 caluti varianta LX. sunt familiarizat cu citronelele dar doar cu cele cu suspensia de tabla (xsara, saxo, ax) asa ca incerc sa va cer parerea voua celor mai familiarizati ca mine in privinta catorva aspecte;
1. ce inaltime ar trebui sa aiba masina pe pozitia de mers (led-ul verde in bord)? pentru ca a mea mi se pare cocotata (am 170 mm la prag si 100 mm intre balonul rotii si bosajul aripii)
2. aleator in timpul mersului mi se aprind becurile STOP si cel cu simbolul franei insotite de trei bipuri. ce vrea sa imi semnalizeze? am verificat nivelurile de lichid de frana si hidraulic dar sunt in regula
3. din ce am observat masina nu se coboara la nivelul minim (led-ul se aprinde in bord si se transforma din rosu in verde daca rulez cu o viteza mai mare de 22 km/h) dar se salta ca un veritabil cocostarc pe nivelul maxim. e de rau?
4. pe modelul meu exista navigatie built in? si daca da, se poate "transplanta" de pe o masina "donor" sau am nevoie si de ceva programare? pentru ca in anglia fara navigatie esti precum un tap in mijlocul unei farmacii.
5. modelul LX are computer de calatorie sau sunt modele cu si modele fara; pentru ca eu am butonul pe levierul de comanda a stergatorelor de parbriz dar nu se intampla nimic pe display daca il apas.
in rest masina merge ok este nefiresc de legata pentru 150000 mile poate un pic cam teapana atunci cand treci peste legendarele speedbreakers englezesti. un singur dezavantaj pana acum; are volanul pe partea care nu trebuie si deja oglinda din stanga a cazut victima dar sper sa fie singurul eveniment de acest gen. multumesc mult pentru raspunsuri
1-nu stiu si nu vreau sa spun prostii. Aveam o documentatie in sensul asta. Daca o gasesc, o sa-ti dau valorile de fabrica. Altminteri, ar trebui masurate de un coleg de forum.
2-Tu ai o masina foarte veche, cu BSI din prima generatie. Nu stiu daca ai sau nu si senzori de placute de frana. Verifica senzorul de la rezervorul de lichid de frana, senzorii de la placutele de pe fata si contactul de la frana de mana. Toate trei ar trebui sa te avertizeze cam in acelasi mod, pentru ca eu cred ca ai ecran central din prima generatie, adica cu 2 linii.
3-Asa cum ti s-a mai explicat aici, exista doar o singura pozitie de mers normal, restul sunt limitate in functionare de parametrii tai dinamici, asa cum ti-a explicat Tavi. Adica, daca tu vrei sa mergi pe pozitia f jos cu 50km la ora, nu se poate, computerul de suspensie intelege ca este un natarau la volan si nu-i da voie sa-si strice masina. Nu la tine ma refeream, ci in genral. La fel si pentru celelalte 3 pozitii care nu sunt pentru mers normal.
Tavi, aceasta masina nu trece in functia sport peste 110km la ora, ci doar coboara cu 11mm. Nu cred ca exista varianta asta si cu functia sport.

4-Nu cred ca exista modelul tau si cu navigatie, desi nu stiu sigur. Mi se pare cam veche. Oricum, chiar daca ar fi, nu-ti recomand astfel de operatii, avand in vedere cat costa un navigator. Chiar nu merita. In plus, depinzi de mesteri, de Lexia, etc.
Si mai e si foarte antica grafic in comparatie cu orice navigator independent de pe piata. Nu mi-as pune navigator original nici gratuit.
5-Exista doua model de calculator de bord pentru masinile de pana in 2003, cu si fara indicatiile de consum si distanta.
De care afisaj central ai?


Pentru cel din prima poza, nu exista aceasta functie. Pentru cel din a doua poza, exista
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Da Marius, ai dreptate cu suspensia peste 110 km/h, my mistake...
Interesant, eu am afisaj ca cel din a 2-a figura.M-ar interesa o navigatie, se poate pune?Cam cu ce costuri?
Deocamdata studiez problema cu radiocd-ul care stie numai audio si nu mp3.Mi-a picat o informatie cum ca la noi in Tg-Jiu e un baiat care stie sa-l faca si mp3 doar din soft, fara alte device-uri suplimentare.Sunt pe cale sa iau legatura cu el.Daca aflu ceva, dau un claxon.
Interesant, eu am afisaj ca cel din a 2-a figura.M-ar interesa o navigatie, se poate pune?Cam cu ce costuri?
Deocamdata studiez problema cu radiocd-ul care stie numai audio si nu mp3.Mi-a picat o informatie cum ca la noi in Tg-Jiu e un baiat care stie sa-l faca si mp3 doar din soft, fara alte device-uri suplimentare.Sunt pe cale sa iau legatura cu el.Daca aflu ceva, dau un claxon.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
multumesc tuturor foarte mult pentru raspunsuri. in mare parte m-am lamurit multumita voua. am senzori pe (toate) placutele de frana, iar display-ul central este din cel cu doua linii. senzorii sunt intregi si in pozitie (cel putin asa am putut vedea). sunt un pic ingrijorat de cat de teapana este suspensia cand treci peste "mortii" de pe sosea (spui ca nici macar nu ai cursa la suspensie) ...asa ar trebui sa se comporte? sau e ceva problematic in sistemul hidraulic. in istoricul service pe care il am nu scrie nimic despre vreo interventie la sistemul hidraulic ceea ce cred ca nu e bine, nu?
in alta ordine de idei, tin foarte mult la aspectul original al oricarei masini pe care am avut-o o am si o voi avea, de aceea am intrebat de un navigator built in pentru ca daca urasc ceva la masini sunt suportii prinsi cu banda dublu adeziva sau ventuzele prin geamuri si luminitile de la casetofoanele aftermarket. sper sa gasesc o solutie cat mai eleganta pentru ca am descoperit ca sistemele de navigatie originale costa o avere chiar si la mana a doua plus ca nu mai exista suport tehnic pentru ele. va tin la curent cu ce am mai facut.
si ca veni vorba de BSI; pot fi implementate/activate functiile de follow me si acelea de aprindere si stingere a luminilor din habitaclu la incuierea/descuirea masinii? multumesc mult
in alta ordine de idei, tin foarte mult la aspectul original al oricarei masini pe care am avut-o o am si o voi avea, de aceea am intrebat de un navigator built in pentru ca daca urasc ceva la masini sunt suportii prinsi cu banda dublu adeziva sau ventuzele prin geamuri si luminitile de la casetofoanele aftermarket. sper sa gasesc o solutie cat mai eleganta pentru ca am descoperit ca sistemele de navigatie originale costa o avere chiar si la mana a doua plus ca nu mai exista suport tehnic pentru ele. va tin la curent cu ce am mai facut.
si ca veni vorba de BSI; pot fi implementate/activate functiile de follow me si acelea de aprindere si stingere a luminilor din habitaclu la incuierea/descuirea masinii? multumesc mult
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Doua sunt motivele pentru care suspensia poate fi rigida.
Inaltimea neconforma pentru pozitia de mers normala, adica treapta de mers normal si una sau mai multe sfere care si-au pierdut presiunea.
Povesteste mai exact cum se comporta si in ce situatii anume.
In ceea ce priveste implementarea functiilor pe care le doresti, nu cred ca se poate, BSI-ul tau fiind unul foarte vechi, functiile de care spui tu sunt pe varianta II.
Referitor la senzorii de la placutele de frana, daca tot iti mai apare indicatorul de defectiune la sistemul de franare, scoate firele de tot de la placutele de frana, izoleaza-le capetele si lasa-le asa o perioada, timp in care urmaresti daca iti mai apare avertizarea.
Personal, eu cred ca e ceva de la maneta de frana de mana, de la contactorul pe care il apasa ea.
Dar spune-mi inca o chestie, cand iti apare acea avertizare? In stationare sau in mers?
Inaltimea neconforma pentru pozitia de mers normala, adica treapta de mers normal si una sau mai multe sfere care si-au pierdut presiunea.
Povesteste mai exact cum se comporta si in ce situatii anume.
In ceea ce priveste implementarea functiilor pe care le doresti, nu cred ca se poate, BSI-ul tau fiind unul foarte vechi, functiile de care spui tu sunt pe varianta II.
Referitor la senzorii de la placutele de frana, daca tot iti mai apare indicatorul de defectiune la sistemul de franare, scoate firele de tot de la placutele de frana, izoleaza-le capetele si lasa-le asa o perioada, timp in care urmaresti daca iti mai apare avertizarea.
Personal, eu cred ca e ceva de la maneta de frana de mana, de la contactorul pe care il apasa ea.
Dar spune-mi inca o chestie, cand iti apare acea avertizare? In stationare sau in mers?
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... cele trei bipuri insotite de avertizarile STOP si frana aprinse apar aleatoriu, in trafic, in parcare, chiar si cand ma pregatesc sa pornesc motorul cateodata. nu sunt genul care foloseste frana de mana prea des, cei drept frana de mana are o oarecare cursa "in gol" daca pot spune asa in sensul ca prinde cam la al doilea dinte. in ce priveste hidraulica, la drum intins este fantastica, parca plutesti deasupra drumului, in schimb cand este vorba de abordarea la viteza mica a denivelarilor de pe asfaltul englezesc -speedbreakers- mi se pare ca masina este teapana scuturandu-se din toate incheieturile... in fine poate este doar o impresie de-a mea. ca tot veni vorba de BSI, poate fi acesta inlocuit cu unul din generatia a II a sau apar probleme de compatibilitate? pentru ca masinile donor se gasesc relativ usor si la preturi nu tocmai mari. multumesc pentru raspunsuri si sugestii 

'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Verifica pe rand starea senzorului din vasul de lichid de frana si apoi, contactorul de la maneta de frana de mana.
Posibil ca unul dintre acestea sa fie defect.
Cat priveste schimbarea BSI-ului, probabil ca se poate, dar ai nevoie de cineva care sa se ocupe exclusiv de masina ta si de acest proiect, sa citeasca mult, sa faca tot felul de incercari sau mai stiu eu ce. Nu m-as baga la asa ceva, pentru ca intuiesc un volum mare de munca.
Posibil ca unul dintre acestea sa fie defect.
Cat priveste schimbarea BSI-ului, probabil ca se poate, dar ai nevoie de cineva care sa se ocupe exclusiv de masina ta si de acest proiect, sa citeasca mult, sa faca tot felul de incercari sau mai stiu eu ce. Nu m-as baga la asa ceva, pentru ca intuiesc un volum mare de munca.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu