untdelemn....

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

untdelemn....

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 13:01

Salutare !
Probabil ca s-a mai discutat pe aici ( am mai vazut cateva posturi, dar tot nu m-am lamurit) dar ma intereseaza o parere pertinenta de la cei care au avut in exploatare motorul 1,6 BFZ de pe xantia : Ce ulei de motor imi recomandati, avand in vedere ca masina e : 1. pe benzina; 2. fabricata in '96; 3. se apropie vertiginos de 180.000 km; 4. nu are instalatie GPL; 5. Nu-mi papa deloc ulei :D ; 6.vreau sa pun ceva de calitate.

Intreb toate astea deoarece am tot experimentat cu diverse marci de-a lungul timpului, si parca se poate si mai bine( care era bun iarna nu era la fel de bun vara, si invers). As dori sa exludem din start Aral si Castrol ( am eu senzatia, poate falsa, ca rar mai gasesti Castrol original, in consecinta asta de-l am acum in motor, Magnatec 10W-40 cred ca e contrafacut).
Am auzit lucruri bune de Liqui Molly sau Motul....dar doar din auzite si pe alte marci de masini..asa ca va intreb pe voi :?

Emil Paunas
pasionat
Mesaje: 173
Membru din: Mar 04-Mar-2008 20:00
Localitate: TARGOVISTE, DB

Mesajde Emil Paunas » Mar 16-Apr-2013 13:13

Salut! foloseste cu incredere Motul. Eu din asta pun de vreo 3 ani (Motul 8100x-cess 5w40) la toate motoarele din batatura, inclusiv in bx, benzina sau diesel si merg super, fara consum intre schimburi. Si sigur nu e contrafacut, made in france. mai ales cum il cumpar eu, la butoi de 60 l :)

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 13:23

Ms de sfat !! Si inca o chestie : daca e din '96, pe benzina, cu aer conditionat ( nefunctional pe moment - ceva pe la compresor face scurt)...are filtru de habitaclu ?? si daca da, unde este pozitionat?? Intreb datorita urmatoarei constatari : daca merg cu aerul rece pornit ( nu AC, doar comutat butonul pe rece) nu simt nici un miros ciudat, dar daca dau pe cald :shock: , vine un miros tare inecacios, ceva ce aduce cu mirosul de migdale sau nuci arse.. :( si parca se abureste oleaca parbrizul in partea de jos (asta daca e aerul cald directionat spre parbriz) -dar va rog, daca e cumva o problema de la caloriferul de caldura ( sa fie fisurat sau sa aiba vreun por ceva) spuneti-mi frumos( ca m-am crucit cand am citit ce inseamna demontarea lui :( ) sau spuneti-mi ca se poate repara porul/fisura cu chestie din aia de torni in radiator cand are vreun por si-l astupa :D

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 16-Apr-2013 14:22

In partea dreapta a bordului , cum ar veni la picioarele pasagerului sub torpedou se afla filtru de habitaclu. Trebuie desfacute suruburile ce prind materialul de tapiserie si se ajunge usor la el, cat si la motorul aerotermei.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 14:48

Multumesc de sfaturi. Am inteles ce am de facut cu filtrul de habitaclu. Dar cu mirosul de care am spus mai sus, cum sta treaba, sa fie din filtrul de habitaclu sau altceva??

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 16-Apr-2013 14:52

Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 16-Apr-2013 15:19

Mirosul poate proveni de la filtru dar partea cu aburitul parbrizului suna cam nasol. Nu iti ramane decat sa scoti filtru, cureti putin pe acolo cu o carpa umeda dar daca se abureste parbrizul si mirosul ala nu dispare mai bine iei legatura cu, colegii care au mai intampinat aceasta problema.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 16-Apr-2013 15:45

Ce miroase in interior e clar fisurat radiatorul de caldura, ar fi bine sa-l schimbi acum vara Solutiile pentru pori sunt numai provizoriu.Si in a doilea rand sanatatea este mai importanta , antigelul este toxic,merita investitia. :?

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 15:52

benny_merty scrie:Ce miroase in interior e clar fisurat radiatorul de caldura, ar fi bine sa-l schimbi acum vara Solutiile pentru pori sunt numai provizoriu.Si in a doilea rand sanatatea este mai importanta , antigelul este toxic,merita investitia. :?


Merci de sfat, dar nu investitia intr-un calorifer nou ar fi marea problema, ci munca de schimbare a acestuia. Am inteles ca trebuie demontat aproape tot bordul..daca ma duc la service, probabil manopera va depasi valoarea caloriferului nou :(

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 16-Apr-2013 15:57

Daca vrei sa te apuci sa schimbi iata fazele de lucru. :shock: http://xantia.voila.net/refection_radia ... uffage.htm :steering:

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 16:04

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Ce's nebun ?!?!?!?!?!?! Pai, hai sa zic, de reusit sa desfac tot, sa zicem ca ar merge( dar nici sculele nu le am pt asa ceva)...dar sub nici o forma nu mai pot reface totul la loc...cred ca e munca de 1-2 zile... sper sa nu fie caloriferul totusi.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 16-Apr-2013 16:06

Vezi la ce service te duci ,Ar fi ideal la cine a mai facut aceasta operatie si sa nu pui radiator fabricat in China aici la Sibiu am patito cu trei bucati au crapat dupa 2 luni si unul dupa 2 saptamani. Deci atentie.!!!! :?

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 16-Apr-2013 16:11

Deci atunci cel mai bine ia legatura cu Nic de la Craiova si in cateva ore demontat si montat la loc.Eu primul la el la-m schimbat acum cativa ani. :idea:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 16-Apr-2013 16:59

mda.... e durere si nu prea, daca stii ce ai de facut. eu o pot face in 4-5 ore daca te inhami sa vin incoace. trebuie sa iti scoti freonul din instalatie (daca mai ai), pentru ca altfel il vei pierde. este destul de mult de munca, si personal garantez ca va iesi ca inainte de demontare. calorifer recomand sa iei unul mai de marca, nu alea de 70 lei, pentru ca nu va tine mult.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mar 16-Apr-2013 18:17

Avand simptomele :
- miros urat cand dau drumul la caldura ( vorba unui coleg cand a mers cu mine: " ce dreacu' ai carat mah, dihori ??" :D );
- disparitie suspecta a mici cantitati de antigel la anumite intervale de timp( si pe la motor nu are cum ca nu are nici 10.000 km de la reparatia capitala);
-dezaburire extrem de anevoioasa si nu in totalitate;
- cand dau caldura pe parbriz, apare abur si o chestie uleioasa ( sesizabil dupa vreo 100 km mersi cu caldura pornita, de la ultima curatare a partii interioare a parbrizului)
-urme uleioase ( covorasele aproape lucesc in zona aia, parca as fi dat cu silicon) pe covorasele de cauciuc din fata, in dreptul fantelor de aerisire de pe consola de sub schimbator
........concluzia e ca am caloriferul spart. Norocul meu !!!! :twisted: Acum va trebui sa mai astepte reparatia, deoarece trebuie revizia facuta, cu schimbarea tuturor celor 4 filtre ( ulei, aer, benzina, habitaclu), ulei bun, asigurare ca expira si aia, rovigneta picara tot luna asta..sper ca nu-i bai daca mai circul asa cu ea, ca la caldura nu mai dau drumul, ca e destula afara.. oi vedea, ca de facut trebuie !!


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199