Mesajde dan1972 » Mar 01-Oct-2013 04:28
Acum am vazut subiectul si scriu cu intarziere mare...dar poate fi util...
La Bosch, cu cat scade cifra din cod, cu atat bujia e mai rece...FR8 e echivalentul bujiilor 240 (cifra termica)...FR7 echivalent 260...FR6 echivalent 280...
La NGK, cu cat creste cifra din cod, bujia e mai rece (e invers decat la Bosch)
Cateva echivalentze utile:
Bosch Champion NGK
FR8DC RC10YC BCPR5ES
FR7DC RC9YC BCPR6ES
FR6DC RC7YC BCPR7ES
Pt Xantia 1,8 Haynes recomanda Champion RC9YC...Deci pot fi folosite si Bosch FR7DC si NGK BCPR6ES
La Bosch exista bujii cu 4 electrozi cod FR78X...Am impresia ca e o bujie termoelastica, ce acopera gama 7...8...Deci o gama mai mare de temperaturi...Eu am asa ceva pe masina si pot spune ca sant excelente...Nu exista sa dea sincope pe esapament...nu exista sa nu porneasca la a 3-a rotatie a motorului...in orice conditii...la orice temperatura...
...Totusi acum sant tentat sa caut niste bujii mai reci, pt. ca atunci cand e cald, am sesizat ca apare un zgomot de arderi detonante din motor (un crantzanit la accelerarile puternice cand e f. cald afara)...problema e ca nu am gasit cu 4 electrozi, mai reci...Trebuie sa mai caut...
...........................
Distantza intre electrozi eu as lasa-o cum a facut-o fabricantul bujiilor. Daca sant noi, nu as umbla la electrozi...Oricum diferentza de la 0,8 la 0,9 mm e nesemnificativa...si oricum, in timp distantza se mareste...prin uzarea electrozilor...Deci e mai bine sa-i lasi la 0,8 mm