Astept pareri la cele de mai jos.
Am verificat si am gasit in Adevarul din 6 ianuarie acest interviu cu directorul RAR, Radian Tufa:
Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot ĂŽnmatricula toate maşinile aduse din străinătate
- Ce schimbări majore vor avea loc ĂŽn activitatea Registrului Auto Român ĂŽn acest an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, ĂŽn 2007, să fim ĂŽn acord cu ceea ce se ĂŽntâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează ĂŽnmatriculările maşinilor din import de ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu ĂŽn luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru ĂŽnseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul ĂŽn funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă ĂŽncă o bază de calcul ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care ĂŽndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru ĂŽn România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla ĂŽn zona ĂŽn care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja ĂŽn circulaţie, dar numai ĂŽn momentul unei noi ĂŽnmatriculări, adică atunci când maşina ĂŽşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani ĂŽn ţările Uniunii Europene.
- Ce alte măsuri veţi lua ĂŽn cursul acestui an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie, prin ordin al ministrului transporturilor a fost introdusă obligativitatea limitatoarelor de viteză pentru toate tipurile de autovehicule de peste 3,5 tone. Aceste aparate nu permit să se depăşească viteza maximă legală. Sperăm ca această măsură să contribuie la creşterea siguranţei pe drumurile publice. De asemenea, am introdus şi obligativitatea montării de camere video ĂŽn staţiile de inspecţie tehnică. Fiecare maşină care va intra ĂŽn staţie va fi fotografiată, astfel ĂŽncât să se vadă clar numărul de ĂŽnmatriculare. Service-urile au obligaţia să păstreze imaginile timp de 30 de zile. Am luat această măsură pentru a stopa cazurile ĂŽn care anumiţi intermediari ofereau contra cost revizia tehnică fără ca maşinile să treacă prin service. Ăn plus, inginerii RAR care monitorizează staţiile de inspecţie tehnică au dreptul de a bloca ĂŽn service, timp de cel mult 45 de minute, maşinile asupra cărora există dubii. Toate aceste prevederi vor fi puse ĂŽn aplicare ĂŽn următoarele două-trei săptămâni.
- Acum câteva luni spuneaţi că veţi mai ridica o reprezentanţă RAR ĂŽn Bucureşti. Ăn ce fază se află acest proiect?
- Proiectul noii reprezentanţe RAR din Bucureşti este gata, a fost găsită şi locaţia şi ĂŽn curând vor ĂŽncepe lucrările. Până la sfârşitul acestui an, noua reprezentanţă va fi dată ĂŽn funcţiune şi va fi destinată doar autoturismelor. Sediul din Voluntari va fi exclusiv pentru autovehiculele de peste 3,5 tone. Ăn acest an, ĂŽn baza aceluiaşi tip de proiect, vor fi ridicate noi reprezentanţe ĂŽn Neamţ, Brăila, Braşov şi Bihor. Până la sfârşitul lui 2007, Registrul Auto Român va avea toate reprezentanţele ĂŽn proprietate.
Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
Ăn momentul ĂŽn care obligativitatea ĂŽndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru ĂŽnmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să ĂŽndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată.Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute ĂŽn funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. Ăn principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja ĂŽn circulaţie ĂŽn momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor ĂŽndrepta către maşini mai noi.
Ăn 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost ĂŽnmatriculate anul trecut ĂŽn România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români ĂŽn 2005. Principala condiţie pentru ĂŽnmatriculare o reprezintă ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3. Ăn general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei ĂŽn vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.
Din nou despre inmatricularea din 2007
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai tocmai asta e si spilul. Practic bariera fiscala e singura care mai ramine la indemina, pentru ca restul devin ilegale. Adica nu mai pot sa zica "nu poti inmatricula masina asta pt ca nu are euroX", acum vor zice "o poti inmatricula, dar te costa cit nu face". Ginditi-va ca cei mai afectati de treaba asta sint cei de la dacia cu modelul "minune" golan. Daca nu s-ar impune restrictii fiscale, golanul practic nu s-ar mai vinde, pentru ca de banii aia iti iei o masina adevarata din vest.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Eu zic sa facem miting sa nu fie taxe mari!
Pe alte forumuri am auzit imbecili "gandind" asa: da, e bine sa nu mai fie taxe, sa liberalizam piata (ei se cred liberali in gandire, ca e de bon ton), dar sa ne pazim de afluxul de vechituri din Vest si sa facem asa incat romanii sa cumpere masini noi! Ca, vezi Doamne, e treaba cu poluarea si uzura morala!
Da, de acord, dragi imbecili, dar eu nu am bani de masina noua! Asadar, azi, cu 2000 de euro am BX, maine, dupa liberalizare, am Xantia. Care e problema? E, cumva, BX-ul actual si toate rablele pe care le tot recilculam intre noi, deasupra masinilor din veste de 10 ani, bine intretinute etc.?
Cei care fac politica ecologista nu-si dau seama ca o infuzie de masini vechi acum ar fi la fel de bine venita ca cea din anii 90, cand au intrat masini vechi, dar net superioae carutelor de Dacii. Iar Loganul, sa ma scuze, dar vorba cuiva de pe alt forum, mai am si pretentii estetice de la o masina. Ce sa fac daca-mi plac altele...?
Serios, merita facute presiuni ca golanii care facbrica Loganuri sa nu aiba ultimul cuvant aici. Dracu sa-i ia! Cine vrea Golan, n-are decat, eu vreau Xantie! AM zis!
Pe alte forumuri am auzit imbecili "gandind" asa: da, e bine sa nu mai fie taxe, sa liberalizam piata (ei se cred liberali in gandire, ca e de bon ton), dar sa ne pazim de afluxul de vechituri din Vest si sa facem asa incat romanii sa cumpere masini noi! Ca, vezi Doamne, e treaba cu poluarea si uzura morala!

Da, de acord, dragi imbecili, dar eu nu am bani de masina noua! Asadar, azi, cu 2000 de euro am BX, maine, dupa liberalizare, am Xantia. Care e problema? E, cumva, BX-ul actual si toate rablele pe care le tot recilculam intre noi, deasupra masinilor din veste de 10 ani, bine intretinute etc.?
Cei care fac politica ecologista nu-si dau seama ca o infuzie de masini vechi acum ar fi la fel de bine venita ca cea din anii 90, cand au intrat masini vechi, dar net superioae carutelor de Dacii. Iar Loganul, sa ma scuze, dar vorba cuiva de pe alt forum, mai am si pretentii estetice de la o masina. Ce sa fac daca-mi plac altele...?
Serios, merita facute presiuni ca golanii care facbrica Loganuri sa nu aiba ultimul cuvant aici. Dracu sa-i ia! Cine vrea Golan, n-are decat, eu vreau Xantie! AM zis!

Eu cred ca cei mai multi se vor orienta la masini pe la 2-3 mii de euro. Adica masini un jur de 10 ani care oricum respecta barem un euro 2 si mult mai bune decat shtifturile ambulante care se taraie pe strazi
Asa ca treaba cu "invazia de vechituri" este doar o abureala de la Logan&Co ca sa-si pastreze vanzarile
Cine isi permite permite masina noua, masina noua isi va cumpara. Dar nu trebuie sa fortezi oamenii sa dea un avans de cateva mii de euro si apoi sa se indatoreze pe 3, 5, 7 ani pt ca au de ales intre Logan sau cine stie ce tzeapa la mana a doua
Asa ca treaba cu "invazia de vechituri" este doar o abureala de la Logan&Co ca sa-si pastreze vanzarile
Cine isi permite permite masina noua, masina noua isi va cumpara. Dar nu trebuie sa fortezi oamenii sa dea un avans de cateva mii de euro si apoi sa se indatoreze pe 3, 5, 7 ani pt ca au de ales intre Logan sau cine stie ce tzeapa la mana a doua
Zvonerii, raspandacii si altii de teapa lor isi fac datoria: testeaza reactia opiniei publice, in cazul de fata, la o taxa de, sa zicem, 2000 euro. In final, daca se va aproba o taxa de 500 euro, multi vor fi multumiti, spunand ca e suportabila.
Daca pe cei de la APIA pot oarecum sa-i mai inteleg in demersurile lor (pur si simplu nu vor sa lase din mana castigurile), n-as putea avea aceeasi intelegere fata de cei care ar aproba o asemenea aberatie. Ori ne aliniem integral la legile comunitatii europene, ori incepem sa avem legi specifice doar noua si sa ramanem "originali".
Intr-o economie declarata de piata, orice ingradeste libera concurenta, avantajand anumite cecuri de interese este impotriva acestui concept.
Daca pe cei de la APIA pot oarecum sa-i mai inteleg in demersurile lor (pur si simplu nu vor sa lase din mana castigurile), n-as putea avea aceeasi intelegere fata de cei care ar aproba o asemenea aberatie. Ori ne aliniem integral la legile comunitatii europene, ori incepem sa avem legi specifice doar noua si sa ramanem "originali".
Intr-o economie declarata de piata, orice ingradeste libera concurenta, avantajand anumite cecuri de interese este impotriva acestui concept.
Foarte inspirata este si Sulfina Barbu:
"Daca nu luam o masura impotriva invaziei de masini vechi aduse din tarile UE dupa anularea restrictiilor, am putea ajunge un cimitir de masini vechi, o tara plina de gunoaie"
Noi suntem deja o tara plina de gunoaie (de tot felul, nu numai masini)
"Rabla" tipica din vest este net superioara harburilor care circula pe la noi
"Daca nu luam o masura impotriva invaziei de masini vechi aduse din tarile UE dupa anularea restrictiilor, am putea ajunge un cimitir de masini vechi, o tara plina de gunoaie"
Noi suntem deja o tara plina de gunoaie (de tot felul, nu numai masini)
"Rabla" tipica din vest este net superioara harburilor care circula pe la noi
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats