termostat

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

termostat

Mesajde silviu.macovei » Lun 22-Iul-2013 15:52

de curand am observat ceva neobisnuit la indicatorul pt temp apei (ultimii 1000km parcursi). De cand am masina tot timpul acul urca pana pe la mijloc si ramanea acolo indifferent de vreme. Acum insa de vreo spt se comporta asa:

- in oras cu / fara clima pronita acul ajunge la mijloc si acolo intepeneste
- in afara orasului cu clima ajunge la maxim un sfert (afara canicula, nu conditii de ploaie, mai racaroase sa zicem) si acolo intepeneste
- in afara orasului fara clima ajunge cam pana la o treime si acolo intepeneste

viteza de mers in afara este maxim 130, in limte normae,l nu o forjez. consumul am observant ca a ramas la fel, motorul trage bine, nimic neschimbat, pe motor sau sub masina nu vad urme de lichide.

nu imi explic de ce scade atat de mult temperatura apei la drum intins. Inca mai sunt in CO deci o sa mai fac vreo 1000km, justifica aceste oscilatii o eventuala inlocuire a termostatului ? Sau ar trebui sa mai vad ceva (cel putin vizual la motor) care sa imi spuna ca ceva e in neregula ?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 23-Iul-2013 10:49

Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 24-Iul-2013 04:50

Eu pariez deja ca e blocat pe pozitia "deschis" sau "partial deschis".
Oricum nu mai obtureaza corect circuitul de racire cand apa/antigelul este inca rece.
Sunt curios daca voi fi confirmat de "viata". :)
Bafta!

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Joi 25-Iul-2013 08:25

iuliu m. scrie:Eu pariez deja ca e blocat pe pozitia "deschis" sau "partial deschis".
Oricum nu mai obtureaza corect circuitul de racire cand apa/antigelul este inca rece.
Sunt curios daca voi fi confirmat de "viata". :)
Bafta!
Nu dispera ,este vara , o sa observi mai bine la iarna :roll: :D

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Joi 25-Iul-2013 21:18

mesersmith scrie:Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.


m-am intors din CO, o sa verific maine

intre timp nu m-a ocolit deja celebrul "antipollution system faulty".... E a treia oara cand imi apare in ultimele 2 luni asa ca din senin si tot asa dispare. In toate cazurle am miscat/atins cu mana un fir care mie imi parea indoit/pozitie nefireasca de sub plasticul care acopera motorul. Coincidenta e prea mare deci banueisc ca asta ar fi motivul, maine o sa pun o poza cu pozitia exacta pt ca nu stiu cum se numeste firul respectiv. Fiind 4 mufe in total banuiesc ca e legat de cilindri motorului.

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Vin 26-Iul-2013 08:59

am efectuat testul, radiatorul si furtunul de sus se incalzezc in primele 1-2 minute, acul de pe bord nici macar nu e ridicat iar cand incepe sa urce (fara sa ajunga nici macar la o treime) furtunul si radiatorul deja frig...

intrebarea urmatoare este cat mai pot merge asa (desigur nu f mult dar abia in august o sa ajung pe la un service), deci o sa mai merg 3-400 km in oras. e grav ?

seria masinii este: VF7RCRFJC76665825, imi poate confirma cineva daca e k codul piesei de termostat ?



1338 A0




01

CAP TERMOSTAT INTEGRAT

89 DEG

multumesc

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 26-Iul-2013 10:19

Poti sa mergi oricat asa, nu e nicio problema.
Lucrul asta te va deranja la iarna, cand apa se va incalzi mult mai greu.
Adica, principial, lucrurile stau in felul urmator.
Daca termostatul este bun, se va deschide numai dupa ce apa din motor va atinge 97 de grade, daca-mi amintesc bine.
Abia atunci se va deschide termostatul si va deschide calea apei catre radiator, pentru a o raci.
Daca termostatul este defect si este permanent deschis, apa va trece mereu si prin radiator si ii va creste temperatura la pastele cailor, iar tie o sa-ti clantane dintii in masina. :razz: :razz: :razz:
Asta doar iarna.
Vara nu o sa simti nimic si nici n-o sa afectezi nimic la masina.

silviu.macovei
pasionat
Mesaje: 134
Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt

Mesajde silviu.macovei » Vin 26-Iul-2013 13:39

silviu.macovei scrie:
mesersmith scrie:Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.


m-am intors din CO, o sa verific maine

intre timp nu m-a ocolit deja celebrul "antipollution system faulty".... E a treia oara cand imi apare in ultimele 2 luni asa ca din senin si tot asa dispare. In toate cazurle am miscat/atins cu mana un fir care mie imi parea indoit/pozitie nefireasca de sub plasticul care acopera motorul. Coincidenta e prea mare deci banueisc ca asta ar fi motivul, maine o sa pun o poza cu pozitia exacta pt ca nu stiu cum se numeste firul respectiv. Fiind 4 mufe in total banuiesc ca e legat de cilindri motorului.


atasat si poza respectiva
Imagine

Imagine


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187780
    Total subiecte 18656
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11826
    Cel mai nou membru Lucian68