Catalitic converter fault&engine coolant temp too high
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Catalitic converter fault&engine coolant temp too high
Am plecat in concediu.Am alimentat sanatos vreo 50 litri benzina dintr.o statie franciza Lukoil.Dupa vreo 10 km a.nceput nebunia.Prima data s.a aprins antipolution fault.Apoi Cataltic converter fault cu becul galben de engine clipind si cu motorul mergand oribil,parca in 3 pistoane si 2 timpi,fara putere,parca mergeam cu tractorul...Dupa ce am scos bornele a mai mers parca,dar cu antipolutionul aprins.Apoi a.nceput faza cu engine coolant temp. Too high,sarea acul de temp. Direct in rosu apoi scadea instantaneu iar eroarea disparea.Dupa care iar catalitic converter fault...In fine,am ajuns la destinatie cu nervii la pamant...A doua zi am bagat vreo 30 l benzina de petrom,am resetat bornele si am curatat toate fisele pe care le.am vazut in fata ochilor,iar acum vad ca merge normal,nu mai am nici o eroare aprinsa...Stie cineva ce.i cu catalitic converter fault si engine temp coolant too high si de ce.a facut toate figurile astea?Chiar asa de proasta sa fi fost benzina aia?O fi altceva si nu.mi dau eu seama?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
PRIMO:
Am ajuns acasa din concediu pana la urma...
Azi am rezolvat eroarea "Engine coolant temp too high".
In fata, la ventilatorul de radiator (chiar in spatele grilei fata) este o componenta formata dintr-o chestie spiralata (ca o rezistenta de radiator de pe vremuri dar cu niste spire mai mari, vreo 6-7 la numar) iar intre spire se afla o rezistenta termica ce comanda treapta I de ventilator.
Eh, aia era stricata si ventilatorul meu nu mai pornea pe treapta I ci doar pe treapta II (maxim adica).Asa incat exista un interval de 3-4-5 secunde in care dadea o eroare extraordinar de enervanta, pana pornea treapta II.Oricum, odata cu pornirea AC porneste automat si ventilatorul de radiatiator pe treapta I.Ori eu cum am mers cu AC-ul pornit, facea erori din astea intr-o veselie.Dar s-a rezolvat.
Nici n-a mai schimbat rezistenta aia, a pus pe direct, a verificat din tester daca porneste pe ambele trepte, si gata.
La celelalte erori, inca mai astept.
La tester a aratat o eroare pe injectorul 4.Poate sa fie injectorul de vina sau poate sa fie o problema de cablaj la respectivul injector.Asa incat azi a schimbat injectoarele 3 si 4 intre ele si acum astept sa pandesc pana-mi da prima data iar Antipolution fault.
Daca eroarea e tot pe injectorul 4 atunci e o problema de cablaj.
Daca se muta pe injectorul 3 atunci e injectorul de vina.
Va tin la curent.
Deci urmeaza SECUNDO si TERZO.Ma refer la erorile din titlu...
Am ajuns acasa din concediu pana la urma...
Azi am rezolvat eroarea "Engine coolant temp too high".
In fata, la ventilatorul de radiator (chiar in spatele grilei fata) este o componenta formata dintr-o chestie spiralata (ca o rezistenta de radiator de pe vremuri dar cu niste spire mai mari, vreo 6-7 la numar) iar intre spire se afla o rezistenta termica ce comanda treapta I de ventilator.
Eh, aia era stricata si ventilatorul meu nu mai pornea pe treapta I ci doar pe treapta II (maxim adica).Asa incat exista un interval de 3-4-5 secunde in care dadea o eroare extraordinar de enervanta, pana pornea treapta II.Oricum, odata cu pornirea AC porneste automat si ventilatorul de radiatiator pe treapta I.Ori eu cum am mers cu AC-ul pornit, facea erori din astea intr-o veselie.Dar s-a rezolvat.
Nici n-a mai schimbat rezistenta aia, a pus pe direct, a verificat din tester daca porneste pe ambele trepte, si gata.
La celelalte erori, inca mai astept.
La tester a aratat o eroare pe injectorul 4.Poate sa fie injectorul de vina sau poate sa fie o problema de cablaj la respectivul injector.Asa incat azi a schimbat injectoarele 3 si 4 intre ele si acum astept sa pandesc pana-mi da prima data iar Antipolution fault.
Daca eroarea e tot pe injectorul 4 atunci e o problema de cablaj.
Daca se muta pe injectorul 3 atunci e injectorul de vina.
Va tin la curent.
Deci urmeaza SECUNDO si TERZO.Ma refer la erorile din titlu...
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
MĂŁ bucur cĂŁ ai rezolvat Âşi cĂŁ acum Âştii ce anume e defect.
Totuºi, mã Întreb ce legãturã are acel termorezistor cu faptul cã temperatura sãrea În maxim ºi revenea la loc Într-o secundã sau cât povesteai tu cã dureazã.
Acea componentã, Într-adevãr, este În cutia pentru treapta respectivã de vitezã a ventilatorului, dar chiar dacã rãmâi fãrã ventilaÞie de tot, apa fiind un lichid cu inerÞie termicã foarte mare, nu prea poate sã sarã ca nebuna În temperaturã.
Eu cred cĂŁ tot de pe la mufa sondei sau chiar sonda e defectĂŁ, deÂşi mai probabil,e doar un contact imperfect.
Dar nu mã mai mirã nimic, de exemplu la mine se aprinde de câteva zile, simbolul de bujii când deschid orice uºã. ªi clar nu au legãturã Între ele.
Totuºi, mã Întreb ce legãturã are acel termorezistor cu faptul cã temperatura sãrea În maxim ºi revenea la loc Într-o secundã sau cât povesteai tu cã dureazã.
Acea componentã, Într-adevãr, este În cutia pentru treapta respectivã de vitezã a ventilatorului, dar chiar dacã rãmâi fãrã ventilaÞie de tot, apa fiind un lichid cu inerÞie termicã foarte mare, nu prea poate sã sarã ca nebuna În temperaturã.
Eu cred cĂŁ tot de pe la mufa sondei sau chiar sonda e defectĂŁ, deÂşi mai probabil,e doar un contact imperfect.
Dar nu mã mai mirã nimic, de exemplu la mine se aprinde de câteva zile, simbolul de bujii când deschid orice uºã. ªi clar nu au legãturã Între ele.
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Acum, dupa ce spui ca ai umblat la fiecare mufa, inclusiv la soclul sondei de temperatura, e posibil sa nu-ti mai faca, dar sigur nu are cum sa fie de la acea piesa. Cand e busita, nu mai porneste ventilatorul si apa va creste dupa o curba destul de lenta, adica nu ai cum sa ai salturi din normal in maxim in decurs de secunde.
Dar daca n-o sa-ti mai apara mesajul, chiar nu mai conteaza, important este ca nu-ti mai apare.
Dar daca n-o sa-ti mai apara mesajul, chiar nu mai conteaza, important este ca nu-ti mai apare.
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Hm, de fapt apa nu crestea fizic ci doar acul sarea in rosu.Dar ordinea era urmatoarea:
1. alerta sonora + mesajul "engine coolant temp too high" pe display
2.saritura acului in rosu
3.revenirea acului pe normal dupa 2-3-4 secunde si mers normal la masina
Chestia asta se intampla chiar si cand NU porneam motorul, ci doar puneam contacul pe ultima treapta.
Eu cred asa: temp apei crestea la un moment dat, cum e si normal.Apoi intra comanda de treapta I ventilator , care la mine nu mergea.
Panicat probabil cand vedea ca ventilatorul nu pleaca si nici apa nu scadea, computerul dadea direct aler
ta in bord.Apoi dadea comanda de treapta II, ventilatorul pornea, apa se racea si ma lasa in pace.Plus ca treapta I era cam obligatoriu sa plece la AC pornit.
Nu stiam treaba asta cu AC-ul,am aflat-o ulterior, insa am intuit-o pe drum, astfel ca am cam suferit si am inceput sa merg la un moment dat cu AC-ul oprit.Observasem eu ca rata erorilor de genul asta era mult mai mica cu AC-ul oprit.
Eu zic totusi ca de la asta era problema, altfel ar fi un pic ilogic ca treapta I sa nu functioneze deloc si computerul sa su sesizeze in bord si la display nici o eroare.Asa ca el o sesiza in felul lui, adica cu acel mesaj.
Ar fi fost culmea sa-mi dea mesaj in bord in genul "termorezistenta de la treapta I de ventilator arsa"...
1. alerta sonora + mesajul "engine coolant temp too high" pe display
2.saritura acului in rosu
3.revenirea acului pe normal dupa 2-3-4 secunde si mers normal la masina
Chestia asta se intampla chiar si cand NU porneam motorul, ci doar puneam contacul pe ultima treapta.
Eu cred asa: temp apei crestea la un moment dat, cum e si normal.Apoi intra comanda de treapta I ventilator , care la mine nu mergea.
Panicat probabil cand vedea ca ventilatorul nu pleaca si nici apa nu scadea, computerul dadea direct aler

Nu stiam treaba asta cu AC-ul,am aflat-o ulterior, insa am intuit-o pe drum, astfel ca am cam suferit si am inceput sa merg la un moment dat cu AC-ul oprit.Observasem eu ca rata erorilor de genul asta era mult mai mica cu AC-ul oprit.
Eu zic totusi ca de la asta era problema, altfel ar fi un pic ilogic ca treapta I sa nu functioneze deloc si computerul sa su sesizeze in bord si la display nici o eroare.Asa ca el o sesiza in felul lui, adica cu acel mesaj.
Ar fi fost culmea sa-mi dea mesaj in bord in genul "termorezistenta de la treapta I de ventilator arsa"...

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Din cate stiu eu, cand e AC pornit, ventilatorul porneste pe treapta a II-a si nu pe prima.
Apoi, scenariul pe care l-ai facut tu, m-a amuzat foarte tare... Deci, computerul s-a speriat si a aruncat acul in rosu si apoi a dat sa porneasca treapta II...
Forte tare.
Acum serios vorbind, nu asa lucreaza computerul si nu asta este procedura.
Iar mesaje pe computer vei avea numai acolo unde exista un senzor fizic sau acolo unde computerul poate face o estimare a unor anumiti parametri, prin colectarea de date de la mai multi senzori.
Din pacate, cei de la Citroen au uitat sa puna un senzor de rotire a axului motorului de la ventilator.
Cand acesta nu merge, nu exista niciun mesaj.
Indicatia acului de la temperatura apei, va reflecta mereu temperatura apei, indiferent de valoarea acesteia. Astfel, o crestere sau scadere in decurs de secunde, fiind imposibila fizic, ramane doar explicatia cu contacte aiurea pe undeva in zona sondei.
Dar noi acum discutam ca sa facem conversatie. Bine ca nu mai ai probleme si totul e ok.
Cat despre cine si cum e de vina, macar sa nu stim noi nimic despre cum functioneaza masina asta, dar sa nu avem niciodata nicio problema.
Drumuri bune fara erorile alea!
Apoi, scenariul pe care l-ai facut tu, m-a amuzat foarte tare... Deci, computerul s-a speriat si a aruncat acul in rosu si apoi a dat sa porneasca treapta II...



Acum serios vorbind, nu asa lucreaza computerul si nu asta este procedura.
Iar mesaje pe computer vei avea numai acolo unde exista un senzor fizic sau acolo unde computerul poate face o estimare a unor anumiti parametri, prin colectarea de date de la mai multi senzori.
Din pacate, cei de la Citroen au uitat sa puna un senzor de rotire a axului motorului de la ventilator.
Cand acesta nu merge, nu exista niciun mesaj.
Indicatia acului de la temperatura apei, va reflecta mereu temperatura apei, indiferent de valoarea acesteia. Astfel, o crestere sau scadere in decurs de secunde, fiind imposibila fizic, ramane doar explicatia cu contacte aiurea pe undeva in zona sondei.
Dar noi acum discutam ca sa facem conversatie. Bine ca nu mai ai probleme si totul e ok.
Cat despre cine si cum e de vina, macar sa nu stim noi nimic despre cum functioneaza masina asta, dar sa nu avem niciodata nicio problema.
Drumuri bune fara erorile alea!
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Azi am schimbat injectorul.
Inainte sa-l schimbe, a scos rampa afara, cu injectoarele cu fundu-n sus, fara a fi deconectate si am dat la automat sa le vedem efectiv cum lucreaza.
La primele chei se vedea cum NU lucreaza injectorul de pe cilindrul 3.Dar asta doar la primele 2-3 chei.La urmatoarele mergea ca uns.
L-am schimbat pana la urma si-apoi am plecat la plimbare cu masina.Am mers vreo 70 km aproape si vad ca nu-i mai apare nici o eroare.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca si inainte injectorul ala cand pufaia cand nu pufaia, care e explicatia concreta pentru care aparea antipolution fault?
Deci: pufaia, exploda si ardea si totul era ok.
Apoi nu mai pufaia benzina, deci nu exploda nimic...si de ce antipolution fault?Si de ce catalitic converter fault?

Inainte sa-l schimbe, a scos rampa afara, cu injectoarele cu fundu-n sus, fara a fi deconectate si am dat la automat sa le vedem efectiv cum lucreaza.
La primele chei se vedea cum NU lucreaza injectorul de pe cilindrul 3.Dar asta doar la primele 2-3 chei.La urmatoarele mergea ca uns.
L-am schimbat pana la urma si-apoi am plecat la plimbare cu masina.Am mers vreo 70 km aproape si vad ca nu-i mai apare nici o eroare.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca si inainte injectorul ala cand pufaia cand nu pufaia, care e explicatia concreta pentru care aparea antipolution fault?
Deci: pufaia, exploda si ardea si totul era ok.
Apoi nu mai pufaia benzina, deci nu exploda nimic...si de ce antipolution fault?Si de ce catalitic converter fault?


- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
taviciobanu scrie:Azi am schimbat injectorul.
Inainte sa-l schimbe, a scos rampa afara, cu injectoarele cu fundu-n sus, fara a fi deconectate si am dat la automat sa le vedem efectiv cum lucreaza.
La primele chei se vedea cum NU lucreaza injectorul de pe cilindrul 3.Dar asta doar la primele 2-3 chei.La urmatoarele mergea ca uns.
L-am schimbat pana la urma si-apoi am plecat la plimbare cu masina.Am mers vreo 70 km aproape si vad ca nu-i mai apare nici o eroare.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca si inainte injectorul ala cand pufaia cand nu pufaia, care e explicatia concreta pentru care aparea antipolution fault?
Deci: pufaia, exploda si ardea si totul era ok.
Apoi nu mai pufaia benzina, deci nu exploda nimic...si de ce antipolution fault?Si de ce catalitic converter fault?![]()
Sunt mesaje de defect generale, care dupa investigare amanuntita cu echipamentul de diagnostic se interpreteaza codurile de defect si de acolo mai departe se elimina defectul, asta la modul ideal

Cat te-a costat un injector nou?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes