imi dispare apa din circuitul de racire
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
imi dispare apa din circuitul de racire
De vreo 2 luni completez din ce in ce mai des cu lichid de racire ajungand chiar la drumurile lungi sa am cate doua sticle de 2 litri la mine si eventual mai umplu pe parcurs recipientii mentionati . E drept ca se disting urme clare de scurgeri pe la buson asa ca l-am inlocuit... fara rezultat. Am verificat daca ies bule de gaz in vasul de expansiune si nu am sesizat vreuna .... Nu am urme de ulei in apa dar se simte presiunea din sistem cand desfac busonul... Este posibil ca sa piarda ceva apa la schimbatorul de caldura de la clima pentru ca aerul scos e umed , si clar nu mai seamana cu sistemul eficient de acum 3 luni sa zicem... Din experienta celor patiti, vreau parerea voastra : doar radiatorul de clima sau/si garnitura de chiulasa ?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
VerificĂŁ peste tot pe unde poĂži de scurgeri.
Radiator, pompĂŁ de apĂŁ, conducte, etc.
DacĂŁ se prelinge pe undeva pe unde e cald, apa se va evapora Âşi n-o sĂŁ vezi baltĂŁ pe niciunde.
Apoi, umple bazinul cu apã pânã sus, pânã dã afarã ºi apoi, cu capacul scos, porneºte motorul ºi pui pe cineva sã-Þi accelereze foarte lin, ca sã nu-Þi arunce apa afarã.
Acum vei putea vedea dacĂŁ ĂŽĂži scoate bule.
Atunci când aruncã apa pe la buºon, e clar cã presiunea a crescut foarte tare ºi asta se poate Întâmpla doar de la garniturã de chiulasã.
Acel buÂşon are o supapĂŁ pe el, care sĂŁ se deschidĂŁ peste o anumitĂŁ presiune.
FĂŁ Âşi o aerisire, dar sunt convins cĂŁ instalaĂžia e plinĂŁ de aer.
DacĂŁ nu te descurci, sunĂŁ-mĂŁ sĂŁ-Ăži explic ce Âşi cum sĂŁ faci.
0723224905, dar dacĂŁ suni dupĂŁ ora 17 sau ĂŽn week-end, scrie un sms ĂŽnainte
Radiator, pompĂŁ de apĂŁ, conducte, etc.
DacĂŁ se prelinge pe undeva pe unde e cald, apa se va evapora Âşi n-o sĂŁ vezi baltĂŁ pe niciunde.
Apoi, umple bazinul cu apã pânã sus, pânã dã afarã ºi apoi, cu capacul scos, porneºte motorul ºi pui pe cineva sã-Þi accelereze foarte lin, ca sã nu-Þi arunce apa afarã.
Acum vei putea vedea dacĂŁ ĂŽĂži scoate bule.
Atunci când aruncã apa pe la buºon, e clar cã presiunea a crescut foarte tare ºi asta se poate Întâmpla doar de la garniturã de chiulasã.
Acel buÂşon are o supapĂŁ pe el, care sĂŁ se deschidĂŁ peste o anumitĂŁ presiune.
FĂŁ Âşi o aerisire, dar sunt convins cĂŁ instalaĂžia e plinĂŁ de aer.
DacĂŁ nu te descurci, sunĂŁ-mĂŁ sĂŁ-Ăži explic ce Âşi cum sĂŁ faci.
0723224905, dar dacĂŁ suni dupĂŁ ora 17 sau ĂŽn week-end, scrie un sms ĂŽnainte
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
sunt curios daca gasesti pierderea
eu am inlocuit pompa cu chitul de distributie la 200000 km,am avut ceva pierdere de lichi de racier la pompa dar si dupa inlocuirea ei cu una noua tot am avut cand si cand pirdere de lichid de racire.
am fost cu masina in reprezentanta si nu au gasit scurgeri de lichid de racier.
dupa parerea mea si a colegilor au spus ca pompa e problema
de ce
pentru ca presetupa pompei inbatraneste (se usuca semeringu de etansare ) de la data fabricatiei si pana se vinde si acum totul e ok.
am avut dou pierderi de la inlocuirea pompei si totul e ok
am testat si daca chiloasa e buna.
eu am inlocuit pompa cu chitul de distributie la 200000 km,am avut ceva pierdere de lichi de racier la pompa dar si dupa inlocuirea ei cu una noua tot am avut cand si cand pirdere de lichid de racire.
am fost cu masina in reprezentanta si nu au gasit scurgeri de lichid de racier.
dupa parerea mea si a colegilor au spus ca pompa e problema
de ce
pentru ca presetupa pompei inbatraneste (se usuca semeringu de etansare ) de la data fabricatiei si pana se vinde si acum totul e ok.
am avut dou pierderi de la inlocuirea pompei si totul e ok
am testat si daca chiloasa e buna.
- floreacioaca
- pasionat
- Mesaje: 287
- Membru din: Dum 12-Sep-2010 15:22
- Localitate: Oradea
- Masina: Citroen C5 I Exclusive
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
marianmarian scrie:sunt curios daca gasesti pierderea
eu am inlocuit pompa cu chitul de distributie la 200000 km,am avut ceva pierdere de lichi de racier la pompa dar si dupa inlocuirea ei cu una noua tot am avut cand si cand pirdere de lichid de racire.
am fost cu masina in reprezentanta si nu au gasit scurgeri de lichid de racier.
dupa parerea mea si a colegilor au spus ca pompa e problema
de ce
pentru ca presetupa pompei inbatraneste (se usuca semeringu de etansare ) de la data fabricatiei si pana se vinde si acum totul e ok.
am avut dou pierderi de la inlocuirea pompei si totul e ok
am testat si daca chiloasa e buna.
Cand e pompa dusa, nu-ti dispare apa prin capacul vasului.
Doar presiunea prea mare in instalatie poate arunca apa pe acolo si presiunea asta doar de la garnitura poate fi.
Mie mi-a luat ceva timp pana mi-am dat seama ca o pierdeam pe la capacul vasului.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
din pacate, garnitura de chiulasa.verifici simplu. cu motorul cald, desfaci busonul. il pui la loc si lasi motorul sa mearga vreo 2 minute eventual si putin turat. daca atunci cind deschizi din nou busonul ai presiune e clar garnitura pentru ca in cele 2 minute presiunea nu putea creste din cauza dilatarii apei, ea fiind deja calda. cind garnitura e arsa bine, nici nu trebuie 2 minute ,sunt suficiente si vreo 15 secunde de accelerare.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Multumesc tuturor pentru sfaturi ! Totusi am umplut corect instalatia si am aerisit-o din aerisitorul manual aflat la iesirea din motor si asta pentru ca, de mai mult timp tin sub observatie fenomenul. O alta observatie a mea e ca daca circul putin si nu apuca sa se incalzeasca apa foarte tare ( ex in oras pe drumuri scurte ) trec cateva zile pana la o noua completare iar in varianta drumurilor lungi trebuie sa ma inarmez cu bidoane pline ....Voi incerca varianta de verificare a garniturii de chiulasa sugerata mai sus..... Poate cineva care a inlocuit garnitura de chiulasa sa-mi dea niste indicatii din propria experienta ? Ca de exemplu : costuri ? garnitura de producator sau originala ? se recomanda inlocuirea altor repere cu ocazia asta ?..etc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Eu am schimbat-o la var I.
A trebuit sa rectific putin chiulasa, pentru ca o incinsesem si s-a curbat putin.
Garnitura va fi cu atat mai groasa cu cat s-a rectificat chiulasa.
Evident, exista niste valori prestabilite.
Din cate povestesti, simptomele sunt identice cu cele pe care le aveam eu.
Ma indoiesc ca Citroen sau PSA produce si garniturile si stiu ca acestea sunt produse de diversi producatori, mai importanti sau mai obscuri.
Eu am cumparat de la un producator important, dar nu mai tin minte care.
A trebuit sa rectific putin chiulasa, pentru ca o incinsesem si s-a curbat putin.
Garnitura va fi cu atat mai groasa cu cat s-a rectificat chiulasa.
Evident, exista niste valori prestabilite.
Din cate povestesti, simptomele sunt identice cu cele pe care le aveam eu.
Ma indoiesc ca Citroen sau PSA produce si garniturile si stiu ca acestea sunt produse de diversi producatori, mai importanti sau mai obscuri.
Eu am cumparat de la un producator important, dar nu mai tin minte care.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu