Frana de motor si mers relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 02-Oct-2013 20:54

Probabil masina e fabricata chiar la schimbarea de serie...
Am mai gasit si eu o X2 1,8-16v fabricata in 1998 ...albastra...f. frumoasa...tocmai la Dorohoi...pe care era mai-mai sa o cumpar (inainte de cea pe care o am)...Am dat si avans pt. ea pt. ca nu aveam toti banii...Dar cand m-am dus la RAR cu actele...mi-au zis ca e Euro 2... :evil: cu toate ca stiam ca motoarele LFY sant euro 3...Trebuia sa platesc taxa de mediu aprox 1800 euro...pt. ca era mai recenta ca an de fabricatie...Nu aveam atatia bani...Asa ca a trebuit sa cumpar o masina mai batrana...
...Cei de la RAR mi-au explicat ca masinile fabricate inainte de 2000...2001 nu a prins norma de poluare Euro 3...chiar daca masinile erau pregatite sa fie omologate Euro 3...
...Cam asta e povestea...pt. ca m-am lovit si eu de ea...Eu mi-am dorit 1,8-16v...dar cum nemernicul de Stat Roman are grija sa ne ia banii din buzunare cu ambele maini si sa nu ne ofere decat bataie de joc...am abandonat cautarea si am luat 1,8-8v...tot Euro 2, dar mai batrana...ca sa fie taxa mai mica (pt. ca asa se calcula atunci taxa...)...
..............................................
Sincopele in esapament...daca apar sporadic...cand si cand...sant din cauza unei bujii care mai rateaza cate o scanteie...Dar sant firesti...Nu e nici o problema...
...In schimb, daca o bujie/bobina nu lucreaza, motorul se tureaza greu si trepideaza...Se simte...E imposibil sa nu-ti dai seama ca merge in 3 cilindri...indiferent in ce stare e toba de esapament si ce zgomot ar scoate...
Daca lucreaza toti 4 cilindrii, motorul se tureaza usor...repede...si merge uns (nu vibreaza)...
................................................
Am mai citit undeva ca la Xantia-benzina, mai apare urmatorul defect:...Se intampla sa nu faca contact cate o mufa de la vre-un senzor de injectie si motorul are tedintza sa se innece in frana de motor...Treaba asta mi s-a intamplat si mie de cateva ori si mi-a relatat-i si @ THUNDER77...la masina lui...Dar apare destul de rar si cu totul intamplator...
.................................................
Arderea bobinelor nu are nici o legatura cu modelul modulului ECU...Mai curand are legatura cu firma care a produs bobinele si cu cat de batrane sant...Mai stiu 2 cazuri de la motociclete in care anumite componente electrice crapa la un anumit numar de Km...Parca sant programate... :twisted:
1 - La un model Honda, bobinele de inductie crapa in jurul a 50.000 Km...Stiu pe cineva caruia i s-a ars una la 49.000 km, a schimbat-o doar pe aia, iar la 51...52.000 km i-a crapat si a 2-a...La fel si cu modulele electronice de aprindere
2 - La motocicleta mea (BMW) crapa releul regulator de tensiune al alternatorului tot in jurul a 50.000 km...Mie mi-a crapat la 47.000 Km...Mai am un prieten tot cu BMW ca al meu, la care a crapat releul la 49.000 km...
....Asta e...Sant facute sa crape ca sa bagam bani in ele... :twisted: Au viatza limitata...
.................................................
Stai linistit ca mai ai o groaza de senzori pe motor...Ai potentiometrul de clapeta...ai sonda de temperatura aer in admisie...sonda de temperatura apa...senzor de rotatie pe volanta...motoras de relanti...senzor de detonatii pe chiulasa sau bloc (la modelul tau)...Si or mai fi si altii...Chiar acum m-am uitat pe service-citroen dupa cateva coduri de piese...si m-am uitat si la 16V-Sagem....Sant o groaza de senzori...
...........................................
O alta defectiune care poate genera lipsa de putere, este lipsa de presiune in rampa injectoarelor...Pt. asta poate fi responsabil ori regulatorul vacuumatic din capatul rampei, ori pompa de benzina din rezervor...Ca sa te asiguri ca totul e OK, trebuie sa masori presiunea din rampa...Unele motoare au un stutz in care se monteaza un manometru obisnuit...Cele care nu au (cazul meu) se inseriaza un manometru pe furtunul de la intrarea in rampa injectoarelor...Afli cat trebuie sa fie presiunea la sistemul tau de injectie si masori (in relanti si in accelerare)
...O pompa care nu ridica presiunea necesara in rampa, face ca injectoarele sa nu pulverizeze corect sau sa nu injecteze cantitatea corecta de benzina...
...Un regulator de presiune defect, fie descarca presiune la o valoare inferioara, sau sa nu descarce si presiunea in rampa sa fie mai mare...caz in care amestecul se imbogateste si creste consumul...
............................
Dupa cum spui tu ca ai gasit bujiile caramizii, amestecul e dozat corect...Iar daca toate bujiile au aceeasi culoare, inseamna ca toate lucreaza OK.
...........................................
Dupa parerea mea ar trebui sa masori toate bobinele pe secundar...sa aiba aceeasi valoare (mai ales ca se stie ca asta e hiba fireasca la 16V...)...Masoara presiunea in rampa ca sa te convingi ca pompa si regulatorul sant OK...Curata injectoarele fiindca pot fi murdare (la un motor cu peste 100.000 Km...)...Nu face nimeni operatia asta afara...
Poti incerca si cu un aditiv de pus in benzina...pt. curatzat injectoare (DuraLube sau STP)...Eu am pus un aditiv in benzina acum ceva timp, si acum am gasit injectoarele curate...In plus s-a simtit si la acceleratii si consumul de benzina...
.....................................
Ai schimbat pana acum filtrul de benzina de sub masina ???
.....................................
Schimba benzinaria de unde cumperi benzina...Incearca sa alimentezi din statii consacrate (Petrom V sau Rompetrol)...Foarte multi benzinari contamineaza benzina cu motorina sau cu apa...!!!! Mai ales cei de la coltul strazii...Eu am patzit-o cu BX-ul si cu motocicleta...Am luat benzina cu motorina...de nu mai tineau relanti-ul nici de frica...Cu BMW-ul mi-am luat-o cu benzina OMW Carrera 100...de era sa raman cu ea in Buzau...Am varsat benzina pe asfalt si nu s-a evaporat vara la 40 grd...Am incercat sa-i dau foc si s-a stins chibritul in ea...N-a vrut sa se aprinda nici de frica nici dupa cateva incercari...Asta dupa ce am schimbat bujiile NGK de 120 RON !!!
................................
Cand am plecat in vara pana la Sebes, am alimentat din Braila de la o benzinarie franciza Rompetrol...M-am rugat de masina pana acolo...Am zis ca-i dau foc...o vand...etc...Cand m-am intors, am alimentat din Brasov, de la o benzinarie Rompetrol (cele care au si bar in interior)...Cand am plecat de acolo, am zis ca nu e masina mea...Tragea de rupea...Am fugarit-o pe Intorsura Buzaului de i-au mers fulgii...Am depasit tot ce mi-a iesit in cale ... :twisted:
...Incearca si treaba asta...Poate ai nimerit o benzina proasta sau cu apa in ea... :idea:
................................
Nu te mai lega de ECU - Daca avea ceva, nu-ti mergeau deloc 2 cilindri...La ala nu exista cand merge cand nu merge...Ori merge bine, ori nu mai merge...Deci nu e de acolo!!!

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 02-Oct-2013 22:05

Trebuie sa intreb prin vecini sa fac rost de un manometru sa masor si presiunea bagata de pompa, filtrul de benzina l-am schimbat acum 15000 km.
De ceva vreme nu mai aud tacanitul din aripa dreapta de la canistra de carbon, dar in weekendul asta o sa am destul timp sa reverific mufele si senzorii.
Injectoarele le-am curatat si le-am testat dupa...pulverizeaza bine toate.
Cu ECU nu mai am nimic, stiu ca nu are nici o treaba cu bobina. Pana gasesc sa iau alta o sa incerc ce mi-ai zis...cu schimbatu benzinariei ca eu deobicei alimentez de la lukoil, si masuratorile pe la senzori.
Simptomele cu pierdutul puterii si unele tremurari ale motorului au aparut in ultima vreme cu o frecventa mai mare, dar motorul in general merge foarte ok, nu papa ulei deloc si are pus 5w40, in acceleratii trage destul...la drum intins nu o iert,deobicei viteza de croaziera este de 110 dar ii mai dau asa un sprint pana pe la 150 iar maxim am dus-o la 180 cu a 4-a :lol:
O sa revin cu noutati: masuratorile la bobina, presiune bagata de pompa benzina

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 02-Oct-2013 23:10

Imi dau seama ca nu o ierti!!!...Daca ai reusit sa-i rupi tamponul anticuplu...e clar!!! :D ...Ala nu cedeaza prea des...Eu nu am reusit sa rup niciunul, nici la BX-ul 19 de 105 cp care tragea de rupea avioane...nici la Xantia...Si le mai alerg si eu cand ma apuca... :twisted:
..............................................
Benzina de la Lukoil...cea mai proasta alegere!!! Nu mai lua de acolo!!!...In Braila, benzina de la toate benzinariile lor e infecta!!!...Miroase a benzina de 75 la esapament...Miroase ca gazolina...Si nici nu trage cum trebuie masina...Incearca prima data sa iei dintr-o benzinarie Rompetrol (dar cele cu fastfood in interior...pt. ca sant si benzinarii simple care sant doar francize Rompetrol...si ai toate sansele sa boteze benzina...)...Eu acum iau benzina din Rompetrol si se pare ca trage mai bine masina...
..............................................
canistra de carbon...nu stiu daca poate influenta in rau functionarea motorului...Doar recupereaza niste vapori de benzina din rezervor din cate stiu eu...
............................................
Uleiul 5w40 nu e cam subtire?!? Stiam ca la Xantia trebuie ori 10w...ori 15w...Nu stiu ce e recomandat la 1,8-16v...S-ar putea sa ai dreptate...sa trebuiasca 5w...La 1,8-8v cele de mai sus sant recomandate...Eu merg cu Castrol Edge 10w60. E cel mai tare ulei pe care l-am intalnit!!! Exclus consum de ulei...exclus uzuri...exclus orice neplaceri!
.............................................
Schimba prima data benzina...E cel mai simplu!...S-ar putea sa nu mai fie nevoie sa-i faci nimic... :lol: Tremuraturile si lipsa de putere cand si cand pot fi din cauza apei in benzina...Nu m-ar mira la Lukoil!!!
...Ca sa scapi de apa din rezervor (sa fii sigur ca nu mai este) ii torni in rezervor un flacon de Izopropil marca 2+2...Alcoolul izopropilic se amesteca cu apa si arde...fara sa dea sincope sau sa afecteze ceva prin motor...Eu am scapat de apa bagata in rezervor la o alimentare pe viscol...dupa care tot dadea sa mi se opreasca motorul (inghetza apa pe conducte)...Dupa ce am turnat aditivul ala, nu a mai facut figuri...
...Fa prima data astea 2 lucruri...Schimba benzina/benzinaria si toarna un aditiv cu izopropil (impotriva apei)...ca sa te asiguri ca nu mai ai apa in rezervor...Dupa aia mai vezi cu celelalte masuratori...daca nu se remediaza problema...
Ia-o sistematic! Nu umbla in mai multe locuri de-o data, pt. ca nu o sa stii ce-a avut...
Spor la treaba!

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 03-Oct-2013 18:44

Azi am pus pe cineva sa impinga de motor si eu m-am uitat la tamponul ala anticuplu...asa cat am vazut nu pare rupt dar parca e prea flexibil. Cum are degajarile alea pe parti atinge cauciucul din mijloc pe ele. Oricum in weekend incerc sa-l schimb.

Acum am demontat bobinele de pe motorul cald si le-am luat la masurat. Intre pinul 1 si 4, 2 si 4 valoarea trebuie sa fie intre 0.45-0.55 ohm. Mi-a dat 0.5 in ambele cazuri...deci e bun.
Intre fisele 1-4, 2-3 tre sa dea aprox 10 kohm si asa mi-a dat si mie...deci asa la prima vedere valorile sunt ok.

Am facut o filmare cu motorul cald, dupa accelerare se aud pufniturile alea.

http://www.youtube.com/watch?v=NffR5tIc1og

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 03-Oct-2013 23:42

suna cam aiurea cand o lasi in relanti... nush ce sa zic. daca ai avea cum sa probezi un set de bobine care stii sigur ca sunt ok... ar fi ceva.
nu conteaza ca ti-a dat bine la masuratoare, pentru ca daca izolatia e strapunsa, fura scanteie. exact asa se intampla la cele clasice cand crapa capacul la delcou, sau era de proasta calitate. poate nu e de acolo... nu stiu...
porcaria e ca pe tester nu prea zice nimic, si trebuie sa o iei pe bajbaite.

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 05-Oct-2013 07:28

Dupa cum se aude motorul cred ca ai bobina dusa la padure . Se aude si zgomot de detonatie , deci asta inseamna ca ai si benzina nearsa pe galerie........Fa o proba , daca ai cum , cu o bobina noua , eu sunt patit cu bobina , am schimbat doua second si pana la urma mi-am luat una noua .
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 05-Oct-2013 08:49

Pai insemana ca bobinei ii place mult la padure :lol: , de cand am masina face asa dar nu mi-a trecut prin cap ca ar fi de vina bobina. Injectoarele cand le-am probat nu aveau scapari si dupa culoarea bujiilor nu pare sa primeasca prea multa benzina....asa ca doar de la lipsa scanteie se poate acumula benzina in evacuare.
Ce marca de bobina ti-ai cumparat?

Bujiile scoase de pe motor.
Imagine

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 05-Oct-2013 09:54

Bujiile arata binisor , ale mele aratau mult mai rau si tot mergea masina . Le-am schimbat acum o luna jumate , odata cu bobina . Bobina noua e Valeo si crede-ma ca s-a schimbat radical mersul masinii .
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 05-Oct-2013 18:46

Mama masii de bobina, azi dupa ce am terminat treburile pe la masina am zis sa fac o tura de proba, cand am pornit-o a scos un nor de fum si tremura motoru...parca ar fi fost inecata. Habar nu am ce i-a venit asa deodata fara sa-i fac nimic. Ori e ceva in benzina..ca dupa asta a rupt asfaltul.

Am schimbat si tamponul ala anticuplu...asa ca recomandare sa nu il schimbati fara sa dati jos piesa ce tine planetara lunga. E chin mare sa-l bagi la loc asa direct pe masina

Am doua intrebari offtopic .
Azi am schimbat bieletele antiruliru si bucsele de la bara, abia cand o montam pe a doua mi-am dat seama ca au suruburile de 10, fata de alea vechi care au de 12. Se poate intampla ceva rau?

A doua intrebare e oarecum legata de prima, bieletele cam nu aveau nimic...cea din stanga era cu burdufurile de cauciuc rupte dar inca nu avea joc.
Cand iau viraj pe pietris se aud niste clampanituri, bucsile la brate nu au nimic, nici capetele de bara, pivotii nici nu misca.
Flansa clampane sau ce...ca nici nu mai stiu de ce sa trag cu levierul? :drive:

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Sâm 05-Oct-2013 19:19

Domnu Kady clampaniturile se aud de la bielete.Schimba burdufele de la cele noi la cele vechi si monteazale la loc.Sau fa bucsi sa le poti folosi. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 05-Oct-2013 19:48

Dl. benny clampaniturile se auzeau si inainte sa schimb bieletele....acelasi zgomot si doar in viraje..la mers inainte chiar de sunt gropi nu se aude nimic.
Alea vechi le-am scos cu flexu ca nu a mai iesit piulita iar hexagonul sa dus ca sa pot tine contra.
O sa caut niste bucse sa pun sus la prinderea pe cilindru desi am strans sanatos.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 05-Oct-2013 23:18

trage frana de mana la primul dinte. daca nu mai face, e de la etrieri. daca tot face, atunci... caseta de directie - mai exact bucsa din dreapta de la cremaliera; sau, flansele de la telescoape, dar mai putin probabil astea.
daca la primul dinte franeaza prea rau, tine tras de maneta doar cat sa simti ca o incetineste putin.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 06-Oct-2013 00:03

M-am uitat si eu acum la filmare...Nu e nimic grav!!!...Nu te mai alarma!!! Eu am crezut ca sant rateuri serioase... :lol: Daca e doar ce se aude pe filmare nu e grav!!! Sigur nu face mai rau ?!?
...Ce se aude la tine in esapament, sant mici sincope date de sistemul de aprindere...Ori o bujie care trage chiulul (chiar daca le-ai schimbat si sant noi...)...ori mai curand o fisha de bujie care scapa cand si cand cate o scanteie la masa...Si in loc sa dea scanteie in bujie...prefera sa o dea spre chiulasa...pt. ca rezistentza izolatorului fishei este mai mica decat rezistentza aerului dintre electrozii bujiei la presiune de 10-11 atmosfere...Fenomenul poate fi amplificat de niste tobe cu sitele distruse si care lasa flacara sa iasa/sa se auda mult mai tare...
...Stiu ca la voi la 16V aveti fishele de bujii mult mai scurte...Sant ca niste "putze" scurte care se infig in bobina si apoi cu totul pe bujii...Nu stiu cum arata exact pt. ca la mine la 8V am fishe clasice lungi...ca la Dacia...
...Sfatul meu este cand ai bani sa-ti cumperi un set de fishe obligatoriu noi!!! Trebuie sa intelegi ca pe sistemul de aprindere nu merge cu piese din dezmembrari!!!...Poate doar cu totul si cu totul accidental sa reusesti sa rezolvi problema...(la elemente de caroserie...nu zic...e OK...si eu cumpar piese din dezmembrari...dar aici chiar nu merge...Poate doar sa faci o proba...nu mai mult...dar nici asa nu poti avea certitudini...)...Apoi sa-ti schimbi tobele de esapament (macar cea finala)...O toba BOSAL noua costa aprox 350 RON...Probabil ca se poate gasi si altceva mai ieftin...la 230 RON...si in urmatorii 3-4 ani stii ca nu mai ai probleme cu toba de esapament...
...Spun de toba pt. ca si o presiune scazuta in toba fara site, favorizeaza scaparea de flacari, atunci cand o bujie "rateaza"...
...In principiu, daca o toba are sitele distruse in ea si nu mai asigura o anumita presiune in evacuare, influenteaza felul in care ies gazele din motor (viteza lor) dar si modul in care se aseaza supapele pe scaune...Daca in evacuare nu exista presiune suficienta, supapele de evacuare vor "tzopai" pe scaune de 2-3 ori dupa inchidere...In felul asta le si soliciti (pt. ca vibreaza...se trantesc cu viteza mai mare pe scaunele de supapa...) si si scapa gaze proaspete nearse in evacuare...in timpul de cateva milisecunde cat tzopaie......gaze care se aprind in galeria incinsa (sau eventual de la urmatoarea explozie)...
...Ce auzi tu pe esapament, sant gaze nearse scapate in esapament si care explodeaza cand dau de urmatoarea flacara...Dar ard cu intarziere...Prob abil ca in anumite regimuri de turatie, sant indeplinite toate conditiile ca...bujia sa rateze...o supapa sa tzopaie mai mult...o flacara care sa aprinda gazele nearse scapate in esapament...
...Daca nu ai avea toba aceea de care spuneai ca ai acoperit-o cu alta foaie de tabla...si care mai mult ca sigur are sitele facute varza in ea...probabil nici nu ai auzi exploziile astea....Cat ai dat la tinichigiu sa-ti repare toba veche ?!?...Gandeste-te ca probabil ai dat 1/4 din pretul unei tobe noi...Si cu ce rezultate ?!?
....Nu-ti fac eu morala pt. ca nu sant in masura...Fiecare isi stie socotelile lui si face ce vrea...Eu doar incerc sa-ti explic ce se intampla in masina ta!!! Ce n-as da sa-mi explice si mie cineva cu lux de amanunte...sa-mi dezlege misterele pe care le am la masina mea... :D
....................................................
Bieletele...Cine ti-a adus acele bielete, a gresit!!! Acelea sant bielete de serie 1 (Xantia 1) pana la o anumita data de fabricatie...Asa am eu pe masina...cu filet mai subtire (M10...in loc de M12...cat iti trebuie tie...)
...Daca le-ai luat de la un magazin de piese, sfatul meu este sa te duci sa-i zici...sa-ti comande altele...si in momentul in care le ai pe alea noi, le schimbi si i le returnezi pe astea...ca sa nu stai fara masina...Daca dureaza doar jumatate de zi (cum e la noi) poti sa te duci direct cu ele la magazin...O sa stai cateva ore fara masina...Nu e un capat de tara!!!
...Schimba-le!!!! Nu le lasa asa...pt. ca nu e treaba!!!...Doar ai dat bani pe ele!!! Nu e vina ta ca ala nu a fost atent!!! E treaba lui ce face cu ele!!!
...Teoretic nu are cum sa se intample ceva grav...pt. ca e vorba de bara stabilizatoare...Dar vor fi predispuse la a se slabi in permanentza...pt. ca e o tija filetata mai mica, introdusa intr-o gaura mai mare...Aia orice i-ai face se va slabi!!!
Nu are sens sa stai tu sa faci tziganie...cu bucse...adaptari...etc...cand tu ai dat niste bani si trebuia sa ti se aduca piesa potrivita!!!
Sfatul meu e sa le dai inapoi si sa ceri piese potrivite pt. masina ta!!! Ei au posibilitatea sa returneze piesele gresit comandate...Deci pt. vanzator nu ar fi problema!!!
Eu asta as face!!!
.............................................
Celelalte clampanituri de la puntea fatza, pot fi identificate tragand de roti sau direct cu levierul de articulatii...Daca spui ca iti apare o clampaneala in viraj, vezi sa nu fie rulmentii de roti sau pivotii...De obicei pe viraj pivotii fac zgomote!!!
...Poti controla vizual si flansele de amortizor de pe fatza...sa nu-ti faca vre-o surpriza!!! Atentie mare ca in cazul asta se lasa cu amortizor iesit prin capota, capota indoita iremediabil si...pierderea controlului directiei....!!!
....Ridici masina, tragi in jos burduful de pe amortizor si te uiti cu o lanterna la zona cu cauciuc...In zona aceea, cauciucul flansei nu trebuie sa aiba nici un fel de fisuri...crapaturi...urme de imbatranire oricat de mici...Sau exfolieri si rugina...Unele flanse cedeaza pt. ca se rugineste talerul de tabla...Asta e semnalizata de faptul ca in zona din aripa, flansa are cauciucul exfoliat...umflat...etc...
...Uite o poza cu o flansa care se pregateste sa faca figura (pe masina mea...)...Urmeaza sa le schimb pe amandoua cat de curand...deja le-am comandat...
Imagine
...Se observa crapaturile in exteriorul zonei de fixare a burdufului...
.....................................
Unele zgomote la puntea fatza sant greu de depistat cand tragi de rot...Spre exemplu mie acum imi zbarnaie marunt ceva pe la directie, dar cand am tras de roti nu s-a simtit nimic...Probabil e doar un inceput de uzura la un rulment de roata sau bieleta de directie...(bieletele antiruliu sant noi...)...Uneori iti dai seama ca o articulatie e uzata, doar cand o demontezi...O vezi cat de usor se roteste...
....................................
Asta trebuie sa fie un exemplu de invatzat si sa incerci sa te porti mai cu blandete cu masina ta...pt. ca nu e un act de inteligentza daca tragi ca apucatul de masina toata ziua, doar pt. a arata celorlalti ce masina ai tu sau cat de tare e masina ta!!!
...Nu spune nimeni sa nu o mai si alergi...Fiecare avem orgoliul nostru...dar o alergi acolo unde e sosea OK...nu prin toate gropile...Si o alergi cu "bun simtz tehnic"...nu pana scoti si ultima suflare din ea...
...E mult mai important sa ai o masina in perfecta stare, de care sa te bucuri mai mult timp pt. ca merge impecabil...mai ales atunci cand ai nevoie de ea...O masina pe care s-o folosesti cu cheltuieli minime...decat sa te simti bine 2 minute ca ai depasit tu nu stiu ce cocalar cu un BMW sau alt cazan...Si pe urma iti dai si banii de tigari ca sa carpesti ce ai stricat tragand aiurea de masina...si stai cu zilele pe sub masina....
...Nu mai injura Xantia ta...pt. ca e o masina destul de fiabila!!!...Cum a zis si Nik...E cel mai fiabil Citroen care s-a fabricat pana acum ! (citez clasici in viatza...) :lol: ...Stai linistit ca si celelalte masini se strica...Unele din ele disperant de des si de scump!!!...Stai linistit!!! Sa vezi cum e sa ti se arda de-o data 3 din 4 injectoare la un Renault Megane 1,5 DCI de doar 4-5 ani vechime...Si nu merg schimbate decat toate 4 (pt. ca ECU recunoaste injectorul de la cilindrul 1...)...Injectoare care costa "doar" 7000 RON (costau acum cativa ani...)...Si sa ti se mai intample treaba asta si la 400 km de casa!!!...Sa mai vii si cu ea pe platforma...alti bani, alta distractie...pt. ca n-ai de unde sa scoti imediat 7000 RON... ...Asta e! Ai masina, trebuie sa bagi mana adanc in buzunar!!!
........................................
Pt. voi...Am gasit un film public itar cu Xantia, pe YT...pe care nu-l vazusem pana acum...Asta apropos de cat de proasta e suspensia asta si de cat de slaba e Xantia!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4PS8KdN7rOY

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 06-Oct-2013 15:00

Nic, frana de mana am reglat-o....de fapt am mai strans cablurile ca trageam cam 4 dinti. Tinea si la primul dar nu chiar tare, acum tine tare si abia daca trag la al doilea dinte. Etrierii par ok si parghiile pt frana de mana se retrag inapoi..inca au arcuri.
Din ce ai zis am inteles ca la primul dinte nu trebuie sa tina asa tare. O sa mai slabesc putin cablurile.
M-am gandit si eu la bucsa aia de pe cremaliera dar inca nu am apucat sa o verific...
Apropo..cred ca am omis ca clampaniturile se aud mai ales cand virez stanga.
Flansele...ce sa zic...sunt de cand masina...le mai torn putin ulei din cand in cand si le verific la plan sa vad daca sunt la acelasi nivel.

Dan, pufniturile nu sunt mai serioase, sunt exact ca in filmulet si doar cand revine motorul la relanti. Inca nu da rateuri sa sperii vecinii :lol:
Din ce am cautate pe internet nu am gasit fise bujii separat...de fapt nici nu pot sa le zic fise ca in interior au doar un arc lung care vine pe bujie si face legatura cu borna bobinei. La-am examinat vizual si par ok...ceea ce m-a ingrijorat a fost crapatura de langa o bobina pe unde poate fugi scanteia. Am lipit o bucata de cauciuc deasupra ei..desi s-ar putea sa fie frectie la picior de lemn.
Toba recunosc ca e carpita si nu stiu ce site mai are prin ea..de aia are zgomotul ala si in viitor e pe lista de investitii. Toba am carpito singur si ca solutie temporara pt. ca era sparta coasca si baraia de sculam tot cartierul. Cand am luat masina au fost prioritare sferele si schimb de toate lichidele tocmai de aceea am ales sa carpesc toba.

Cu bieletele e alta poveste, de 2 ori i-am zis aluia de la magazin ca tre sa fie cu surub de 12 si cand le-am luat erau sigilate si nu m-am mai uitat. M-am apucat de montat, nu mai puteam desface piulitele la alea vechi....mai era si frig si nu am mai fost atent. Am vazut ca difera la surub abia cand montasem una si taiasem piulitele la a doua veche :lol: . Asa ca nu am mai avut nici un chef sa le desfac...sa ma duc iar la magazin..etc.
Azi am gasit un capat de teava de 10 la interior si 12 la ext. iar maine tai din ea sa pun ca niste bucse. Ai dreptate ca ar trebui sa le duc inapoi dar tre sa stau cu masina pe tusa si nu am cum. De acum cand mai cumpar ceva o sa merg cu sublerul la mine :lol:
O sa revin cu niste poze de la flanse..pana acum nu am dat protectia de la cilindru sa le vad mai bine si sper sa nu ma trezesc cu vreo una iesita la lumina prin capota. Periodic le mai verific vizual si cum am scris mai sus, le mai torn ulei.

In general evit gropile si drumurile nasoale chiar cu o cheltuiala in plus si drum mai lung iar cand am forjat-o, asta a fost la drum intins si cat mai liber. Nu o alerg prin gropi si nici nu ma iau la intreceri cu altii...deobicei primesc flash-uri sau cloaxoane pe drumuri cu gropi ca merg prea incet :lol:.
Tin la masina ...tocmai de aia scriu aici pe forum..ca de nu, trageam de ea pana ii zburau rotile. Stiu masini care daca au 5 ani si scartaie toate la ele, iar daca mergi in spatele lor zici ca au soba. Am scos un filtru de habitaclu la una si aveai pamant de flori asigurat...dar nah...fiecare are grija de masina lui cum crede.

Vazusem si eu un filmulet cu xantia pe 3 roti..e folositor ca daca sare una din greseala poti ajunge acasa intreg :lol:
Stau si ma gandesc de ce au facut cate 2 locasuri de bagat cricul pe fiecare parte. Cand pun cricul oricum se ridica ambele roti de pe sol

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 07-Oct-2013 01:13

Salutare!

Frana de mana nu trebuie sa fie asa de stransa!!!...Doar nu e frana de serviciu...Eu as opta mai mult...sa tina la 3-4 dinti...Nu de la primul dinte...Cablurile trebuie sa stea un pic relaxate cand frana nu e trasa...

Flansele de amortizor...Sfatul meu este sa nu mai torni ulei pe ele!!!...Sa nu cumva sa atace/slabeasca cauciucul!!!...Cauciucul se inmoaie de la ulei!!! :idea: ...Ele trebuie sa reziste fara sa le faci nimic...Cand se duc...se duc...
Unele noi costa :
- Original - Stg - 530 RON
- Dr - 730 RON la dealler Citroen ...803 RON la magazin de piese de pe AutoNet
- Birth (Italy) - 435 RON/buc
...In principiu, pt. ca masina ta e mai tanara, ar trebui sa mai reziste 3-4 ani...dar nu se stie nici o data...Bine e sa le verifici periodic!!!
...O flansa uzata de obicei face crapaturi in cauciuc inainte de a ceda...Deci uita-te cum arata!

Crapatura de pe bobina...poate fi o sursa de scapari de scanteie la masa...Dar daca se intampla lucrul asta, ar trebui sa apara si urme de carbonizare acolo...Daca nu, probabil ca nu are nimic...E bine ca ai lipit ceva pe crapatura...ca sa nu intre umezeala acolo...
...Cam toate motoarele mai scapa cate un PUFF pe esapament...Nu e ceva alarmant...Daca o sa schimbi toba de esapament, probabil pufniturile nu se vor mai auzi...
:idea: ...Poti incerca sa micsorezidistantza la bujii la 0,8mm...S-ar putea ca micsorand distantza intre electrozi, rezistentza pe care o intampina scanteia sa fie mai mica si sa se produca doar intre electrozi...nu si spre masa...Dar nu e o regula...
...La motoretele cu magneto pt. aprindere, pe ploaie, era indicat sa micsorezi distantza la bujie de la 0,7, la 0,5, ca scanteia sa intampine rezistentza mai mica si sa nu se mai poate produce in alta parte la masa...din cauza umezelii...Si motoarele functionau f. bine, chiar si cu distantza 0,5...

Asa este! Se aduna f. multe lucruri de facut la o masina...si uneori te coplesesc...Dar daca o exploatezi cu blandete si iti programezi reparatiile/intretinerea, la un momentdat vei reusi sa rezolvi toate problemele....

Bieletele...Si mie imi trebuie bielete cu filet mic (M10) si imi aduce tipul de la magazin mereu M12... :lol: ...Ultima data le-a adus corect... 8) ...Eu unul i-as zice ca nu au fost cele corecte si l-as pune sa aduca altele...Iar cand le aduce, le-as demonta de pe masina si i le-as da inapoi...Chiar nu e vina ta ca el nu ti-a adus ce trebuie!!!

Pe filmul ala, mai era ceva interesant...in a doua parte...Treaba cu obstacolul luat in viteza...chiar cu 4 persoane in masina si...femeie la volan!!!!...E interesant cat de bine isi tine masina directia dupa, chiar cu un pneu dezumflat...masina plina...si apa din belsug pe asfalt!!!
...Testul ala am impresia ca a fost facut cu masina ridicata pe treapta a 3-a...pt. ca pare un pic mai ridicata...

...Cricul...Daaa! Se ridica amandoua rotile...Totusi daca ai de lucru la puntea fatza, e mai sigur s-o suspenzi din fatza...pt. ca motorul e mai greu si e pe fatza...
E indicat sa nu folosesti cricul masinii pt. asta...pt. ca e destul de firav...Eu am reusit sa-i incalec mecanismul/dantura...Cel mai bine e sa ridici masina pe maxim, pui cricul sau un butuc de lemn, apoi o lasi pe pozitia de drum (a-2-a) sau pe minim...Se va suspenda singura fara sa te chinui... :idea:
Citroen-ul DS nici nu avea cric...Avea o tija metalica pe care se suspenda masina... :lol:


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo