Laura Stoica

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Vin 10-Mar-2006 13:24

Nu stiu daca e valabila ipoteza ta. N-am auzit pana acum sa te omoare un airbag. In schimb stiu pe cineva care a iesit in decor, s-a rasturnat, iar airbagul l-a pocnit in fata. Avea centura si nu s-a ales cu altceva decat cu nasul spart de la airbag.Cand a iesit in decor nu avea mai mult de 60/ora.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 10-Mar-2006 13:43

Că tot suntem la capitolul fizică de liceu, hai să demonstrez cum poate să te omoare un airbag :twisted:

Deci asupra persoanei din maşină ĂŽn momentul impactului forţele acţionează cam aşa:

Cod: Selectaţi tot

  (F1)         (F2)
------> OM <------
<------
  (F3)


Unde:

F1 - forţa inerţială
F2 - forţa exercitată de airbag
F3 - forţa de reacţiune cauzată de centura de siguranţă

În cazul ideal am avea un Ftotal = F1 + F2 - F3 = m * a, unde "m" este masa omului iar "a" este acceleraţia la care este supus corpul uman.

Ideea e ca acest "a" să nu depăşească 30g (g - acceleraţia gravitaţională), fiindcă altfel se produc leziuni interne letale!

Fără centura pusă avem un Ftotal1 = F1 + F2 = m * a', iar a' corespunzător acestui Ftotal1 poate să depăşească uşor această valoare critică!

Aviz amatorilor de plimbări fără centura de siguranţă!


Later edit: la ce e bun airbagul atunci :twisted: Păi acel F2 se exercită pentru câteva milisecunde, ĂŽn momentul imediat următor apare deformarea elastică a airbagului, care are rolul de a micşora treptat acceleraţia la care e supus organismul uman - reducând riscul leziunilor interne. Cei care au gândit acest sistem sigur au făcut mai multe calcule decât mine aici, şi le-a dat un rezultat cu plus :roll:

Avatar utilizator
AlexC
pasionat
Mesaje: 121
Membru din: Dum 18-Apr-2004 21:24
Localitate: Bucuresti

Mesajde AlexC » Vin 10-Mar-2006 13:56

Amandoi aveau centurile puse,Dumnezeu sa ii ierte,totul s-a intamplat din cauza unui destept cu o masina de 2 lei care s-a bagat el pe contrasens ca e "jmecher"...ce pot sa mai zic

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 10-Mar-2006 14:11

maximus scrie:off topic
renault megan II are 5 stele gratie avertizorului sonor in cazul ca centurile nu sunt puse altfel ar avea 4 stele , in concluzie stelele astea tin de tot felul de gadget-uri .
cum sa fie sigur renault-ul cand are aripile din fibra de sticla , renault clio este o bataie de joc nu o masina parerea mea
si cand ma gandesc ca am fost la un click distanta sa-mi cumpar unul


Dumnezeu sa ii odihneasca in pace. E intr-adevar o tragedie, mai ales ca era si insarcinata :( .

Aripile din plastic/fibra de sticla sau ce or mai fi ele, au un rol foarte important si nu sunt puse doar din economie de tabla.
1. La impact usor plasticul revine la loc, deci nu mai e nevoie de indreptat
2. La impact frontal, aacele aripi se crapa pur si simplu si astfel usile se pot deschide(la aripile din tabla, de cele mai multe ori la impact frontal blocau deschiderea usilor fata).
Impact frontal la peste 100km/h nu te mai scapa decat tancu poate.

RIP

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Vin 10-Mar-2006 14:26

da dar nu preluau si ele din forta lovituri?
ca au fost concepute mai mult pt atragerea clientilor ceva de genul " stiti , daca cineva va loveste usor in aripa nu mai trebuie mers la service , indreptat , vopsit etc. ca sunt din fibra de sticla si revine la loc ,restul na cred ca stiti toti , omu' incantat .
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Vizitator

Mesajde Vizitator » Vin 10-Mar-2006 14:41

Masina era un clio symbol din cate am vazut eu, si din cate stiu eu nu s-a facut un crash test de catre euroncap pe acest model exact
Asa ca nr de stele e doar o presupunere; nu ca nr de stele ar ajuta ceva ; pe mine personal ma cam lasa rece clasificarea asta cu stele de la euroncap
avand in vedere ca, clio symbol e o masina low buget cum spunea cineva mai sus , si tabla de pe papuc nu e chiar asa subtire cum spunea altcineva, s-a ajuns la inca o tragedie. pacat
Dar probabil ca adevarata cauza e starea tehnica a papucului si/sau soferul acestuia; sunt multi cei care se plang de soferii de dacii papuc si masini de firma :(

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Vin 10-Mar-2006 14:44

scuze
mesajul de mai sus imi apartine;se pare ca am uitat sa ma autentific

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Vin 10-Mar-2006 15:07

Dumnezeu sa ii odihneasca.

Este regretabil ca astfel de accidente se intampla.
Eu insist (pentru ca ma cunosc) ca toti cei care merg cu mine in masina sa poarte centura de siguranta. In general lumea ma asculta si o pune, au fost si cei care nu au vrut, dar stilul meu de condus i-a convins repede sa faca cum le spun eu.
Singurul care nu a acceptat sa isi puna centura este taicamiu, el zice ca nu trebuie sa isi puna el centura, trebuie sa merg eu cum trebuie.... :?

Mentalitatea unora nu o poti schimba. Nu vor sa isi puna centura.

Inteleg ca sunt persoane pe care CHIAR le deranjeaza centura, dar sunt convins ca sunt multi care nu pun centura pentru ca li se pare o chestie umilitoare sau ceva de genul... :?

In alta ordine de idei... Testele NCAP se fac la viteze de 50 sau 70 km/h parca. Deci stelele valoreaza exact 0 daca nu te afli in conditiile de test.
Unele masini sunt facute sa se deformeze la impact pentru a atenua si prelua socul. Incercati sa intrati cu masina sub un TIR Scania sau un Camion ROMAN. Anuntati-ma si pe mine ce ati deformat la alea...

Referitor la ce zice maximus... uneori nu are importanta ca masina e facuta din Tabla, fibra sau hartie. Rezultatul final la impact este acelasi.
Am citit de mai multe modele de masini suparate (ex: VECTOR sau Charger, succesor pentru Viper) facute din fibra. La 300 km/h cred ca nu mai conteaza din ce e masina in caz de impact. Aia de ce o fi pus fibra?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 10-Mar-2006 15:19

maximus scrie:da dar nu preluau si ele din forta lovituri?
ca au fost concepute mai mult pt atragerea clientilor ceva de genul " stiti , daca cineva va loveste usor in aripa nu mai trebuie mers la service , indreptat , vopsit etc. ca sunt din fibra de sticla si revine la loc ,restul na cred ca stiti toti , omu' incantat .


Nu e de marketing, chiar au rostul lor. Si sa stii ca atunci cand se fac testele Euroncap conteaza si asta cu aripile, si ei mai invoca si protectia pentru pietoni tot cu aceste aripi de plastic.
Niste aripi din tabla nu ar fi facut prea mare lucru la impactul frontal, in cazul de fata, de fapt doar tancul ar fi scapat poate!

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Vin 10-Mar-2006 15:37

Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sofismul asta cu protectia pasiva data de tabla mi se pare un argument de lumea a treia.

Imi amintesc de un dealer Skoda care-mi detalia cat de groasa e tabla la Fabia, prin urmare e o masina sigura, nu conteaza ca n-au obtinut pana acum nici macar pt un model 5 stele, sau mai mult de 12 puncte la impact frontal.

Oameni buni, e ca si cum ati spune ca rezistenta mecanica a unui animal e data de grosimea pielii, nu de schelet!
Grosimea "pielii" e un argument relevant poate pt moluste; o pisica aruncata de la etajul 4 scapa datorita "suspensiilor", nu datorita grosimii pielii. :lol:

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Vin 10-Mar-2006 15:40

Am vazut pozele ,masinia e spulberata.Cu centuri sau fara n-au avut nici o sansa.
http://www.evenimentulzilei.ro
^
^

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Vin 10-Mar-2006 15:45

@mars2k are perfecta dreptate! Nu aripile sint cele care preiau socul in caz de impact. Oricum nu scapi mai ieftin intr-o masina cu o caroserie rigida,tocmai pt. ca nu se deformeaza ca sa atenueze forta de impact.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 10-Mar-2006 16:07

Dumnezeu sa-i ierte pe cei care si-au pierdut viata in accident!
PS:
Se poate sa lasati "stelutele" in pace, ca nu au nici o legatura cu "Laura Stoica"

Avatar utilizator
iussy
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Vin 10-Feb-2006 23:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde iussy » Vin 10-Mar-2006 18:09

Dumnezeu sa-i ierte!
Asta inseamna VITEZA si CONDITIILE IMPROPRII DE DRUM!

Avatar utilizator
ALEXX
pasionat
Mesaje: 181
Membru din: Mie 20-Oct-2004 21:59
Localitate: bucuresti

Mesajde ALEXX » Vin 10-Mar-2006 19:04

Dumneze sa-i ierte.
Chestia cu miscarea organelor in corp la acceleratii bruste sau la schimbarea brusca a sensului acceleratiei este adevarata. Ganditi-va ca in craniu encefalul "pluteste" intr-o cantitate de lichid ( cefalorahidian) ce are rolul de a prelua socurile pe cele trei axe si a nu permite contactul cu oasele. Pe interior oasele craniului prezinta asoeritati si " Varfuri " foarte ascutite. Dca se produce atingerea creierului de aceste oase urmarile pot fi variate si pot cauza chiar moartea prin distrugerea tesutului nervos din acea zona. Pe de alta parte se prea poate sa fi murit din cauza unei fracturi vertebrale coroborata cu o sectionare a maduvei. Oricum ar fi fost este pacat ca s-a intamplat si tyrebuie sa ne dea de gandit la modul in care conducem si responsabilitatea pe care o avem.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats