Laura Stoica
Moderator: Echipa Tehnica
Că tot suntem la capitolul fizică de liceu, hai să demonstrez cum poate să te omoare un airbag
Deci asupra persoanei din maşină ĂŽn momentul impactului forţele acţionează cam aşa:
Unde:
F1 - forţa inerţială
F2 - forţa exercitată de airbag
F3 - forţa de reacţiune cauzată de centura de siguranţă
Ăn cazul ideal am avea un Ftotal = F1 + F2 - F3 = m * a, unde "m" este masa omului iar "a" este acceleraţia la care este supus corpul uman.
Ideea e ca acest "a" să nu depăşească 30g (g - acceleraţia gravitaţională), fiindcă altfel se produc leziuni interne letale!
Fără centura pusă avem un Ftotal1 = F1 + F2 = m * a', iar a' corespunzător acestui Ftotal1 poate să depăşească uşor această valoare critică!
Aviz amatorilor de plimbări fără centura de siguranţă!
Later edit: la ce e bun airbagul atunci
Păi acel F2 se exercită pentru câteva milisecunde, ĂŽn momentul imediat următor apare deformarea elastică a airbagului, care are rolul de a micşora treptat acceleraţia la care e supus organismul uman - reducând riscul leziunilor interne. Cei care au gândit acest sistem sigur au făcut mai multe calcule decât mine aici, şi le-a dat un rezultat cu plus 

Deci asupra persoanei din maşină ĂŽn momentul impactului forţele acţionează cam aşa:
Cod: Selectaţi tot
(F1) (F2)
------> OM <------
<------
(F3)
Unde:
F1 - forţa inerţială
F2 - forţa exercitată de airbag
F3 - forţa de reacţiune cauzată de centura de siguranţă
Ăn cazul ideal am avea un Ftotal = F1 + F2 - F3 = m * a, unde "m" este masa omului iar "a" este acceleraţia la care este supus corpul uman.
Ideea e ca acest "a" să nu depăşească 30g (g - acceleraţia gravitaţională), fiindcă altfel se produc leziuni interne letale!
Fără centura pusă avem un Ftotal1 = F1 + F2 = m * a', iar a' corespunzător acestui Ftotal1 poate să depăşească uşor această valoare critică!
Aviz amatorilor de plimbări fără centura de siguranţă!
Later edit: la ce e bun airbagul atunci


maximus scrie:off topic
renault megan II are 5 stele gratie avertizorului sonor in cazul ca centurile nu sunt puse altfel ar avea 4 stele , in concluzie stelele astea tin de tot felul de gadget-uri .
cum sa fie sigur renault-ul cand are aripile din fibra de sticla , renault clio este o bataie de joc nu o masina parerea mea
si cand ma gandesc ca am fost la un click distanta sa-mi cumpar unul
Dumnezeu sa ii odihneasca in pace. E intr-adevar o tragedie, mai ales ca era si insarcinata

Aripile din plastic/fibra de sticla sau ce or mai fi ele, au un rol foarte important si nu sunt puse doar din economie de tabla.
1. La impact usor plasticul revine la loc, deci nu mai e nevoie de indreptat
2. La impact frontal, aacele aripi se crapa pur si simplu si astfel usile se pot deschide(la aripile din tabla, de cele mai multe ori la impact frontal blocau deschiderea usilor fata).
Impact frontal la peste 100km/h nu te mai scapa decat tancu poate.
RIP
da dar nu preluau si ele din forta lovituri?
ca au fost concepute mai mult pt atragerea clientilor ceva de genul " stiti , daca cineva va loveste usor in aripa nu mai trebuie mers la service , indreptat , vopsit etc. ca sunt din fibra de sticla si revine la loc ,restul na cred ca stiti toti , omu' incantat .
ca au fost concepute mai mult pt atragerea clientilor ceva de genul " stiti , daca cineva va loveste usor in aripa nu mai trebuie mers la service , indreptat , vopsit etc. ca sunt din fibra de sticla si revine la loc ,restul na cred ca stiti toti , omu' incantat .
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
Masina era un clio symbol din cate am vazut eu, si din cate stiu eu nu s-a facut un crash test de catre euroncap pe acest model exact
Asa ca nr de stele e doar o presupunere; nu ca nr de stele ar ajuta ceva ; pe mine personal ma cam lasa rece clasificarea asta cu stele de la euroncap
avand in vedere ca, clio symbol e o masina low buget cum spunea cineva mai sus , si tabla de pe papuc nu e chiar asa subtire cum spunea altcineva, s-a ajuns la inca o tragedie. pacat
Dar probabil ca adevarata cauza e starea tehnica a papucului si/sau soferul acestuia; sunt multi cei care se plang de soferii de dacii papuc si masini de firma
Asa ca nr de stele e doar o presupunere; nu ca nr de stele ar ajuta ceva ; pe mine personal ma cam lasa rece clasificarea asta cu stele de la euroncap
avand in vedere ca, clio symbol e o masina low buget cum spunea cineva mai sus , si tabla de pe papuc nu e chiar asa subtire cum spunea altcineva, s-a ajuns la inca o tragedie. pacat
Dar probabil ca adevarata cauza e starea tehnica a papucului si/sau soferul acestuia; sunt multi cei care se plang de soferii de dacii papuc si masini de firma

Dumnezeu sa ii odihneasca.
Este regretabil ca astfel de accidente se intampla.
Eu insist (pentru ca ma cunosc) ca toti cei care merg cu mine in masina sa poarte centura de siguranta. In general lumea ma asculta si o pune, au fost si cei care nu au vrut, dar stilul meu de condus i-a convins repede sa faca cum le spun eu.
Singurul care nu a acceptat sa isi puna centura este taicamiu, el zice ca nu trebuie sa isi puna el centura, trebuie sa merg eu cum trebuie....
Mentalitatea unora nu o poti schimba. Nu vor sa isi puna centura.
Inteleg ca sunt persoane pe care CHIAR le deranjeaza centura, dar sunt convins ca sunt multi care nu pun centura pentru ca li se pare o chestie umilitoare sau ceva de genul...
In alta ordine de idei... Testele NCAP se fac la viteze de 50 sau 70 km/h parca. Deci stelele valoreaza exact 0 daca nu te afli in conditiile de test.
Unele masini sunt facute sa se deformeze la impact pentru a atenua si prelua socul. Incercati sa intrati cu masina sub un TIR Scania sau un Camion ROMAN. Anuntati-ma si pe mine ce ati deformat la alea...
Referitor la ce zice maximus... uneori nu are importanta ca masina e facuta din Tabla, fibra sau hartie. Rezultatul final la impact este acelasi.
Am citit de mai multe modele de masini suparate (ex: VECTOR sau Charger, succesor pentru Viper) facute din fibra. La 300 km/h cred ca nu mai conteaza din ce e masina in caz de impact. Aia de ce o fi pus fibra?
Este regretabil ca astfel de accidente se intampla.
Eu insist (pentru ca ma cunosc) ca toti cei care merg cu mine in masina sa poarte centura de siguranta. In general lumea ma asculta si o pune, au fost si cei care nu au vrut, dar stilul meu de condus i-a convins repede sa faca cum le spun eu.
Singurul care nu a acceptat sa isi puna centura este taicamiu, el zice ca nu trebuie sa isi puna el centura, trebuie sa merg eu cum trebuie....

Mentalitatea unora nu o poti schimba. Nu vor sa isi puna centura.
Inteleg ca sunt persoane pe care CHIAR le deranjeaza centura, dar sunt convins ca sunt multi care nu pun centura pentru ca li se pare o chestie umilitoare sau ceva de genul...

In alta ordine de idei... Testele NCAP se fac la viteze de 50 sau 70 km/h parca. Deci stelele valoreaza exact 0 daca nu te afli in conditiile de test.
Unele masini sunt facute sa se deformeze la impact pentru a atenua si prelua socul. Incercati sa intrati cu masina sub un TIR Scania sau un Camion ROMAN. Anuntati-ma si pe mine ce ati deformat la alea...
Referitor la ce zice maximus... uneori nu are importanta ca masina e facuta din Tabla, fibra sau hartie. Rezultatul final la impact este acelasi.
Am citit de mai multe modele de masini suparate (ex: VECTOR sau Charger, succesor pentru Viper) facute din fibra. La 300 km/h cred ca nu mai conteaza din ce e masina in caz de impact. Aia de ce o fi pus fibra?
maximus scrie:da dar nu preluau si ele din forta lovituri?
ca au fost concepute mai mult pt atragerea clientilor ceva de genul " stiti , daca cineva va loveste usor in aripa nu mai trebuie mers la service , indreptat , vopsit etc. ca sunt din fibra de sticla si revine la loc ,restul na cred ca stiti toti , omu' incantat .
Nu e de marketing, chiar au rostul lor. Si sa stii ca atunci cand se fac testele Euroncap conteaza si asta cu aripile, si ei mai invoca si protectia pentru pietoni tot cu aceste aripi de plastic.
Niste aripi din tabla nu ar fi facut prea mare lucru la impactul frontal, in cazul de fata, de fapt doar tancul ar fi scapat poate!
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sofismul asta cu protectia pasiva data de tabla mi se pare un argument de lumea a treia.
Imi amintesc de un dealer Skoda care-mi detalia cat de groasa e tabla la Fabia, prin urmare e o masina sigura, nu conteaza ca n-au obtinut pana acum nici macar pt un model 5 stele, sau mai mult de 12 puncte la impact frontal.
Oameni buni, e ca si cum ati spune ca rezistenta mecanica a unui animal e data de grosimea pielii, nu de schelet!
Grosimea "pielii" e un argument relevant poate pt moluste; o pisica aruncata de la etajul 4 scapa datorita "suspensiilor", nu datorita grosimii pielii.
Imi amintesc de un dealer Skoda care-mi detalia cat de groasa e tabla la Fabia, prin urmare e o masina sigura, nu conteaza ca n-au obtinut pana acum nici macar pt un model 5 stele, sau mai mult de 12 puncte la impact frontal.
Oameni buni, e ca si cum ati spune ca rezistenta mecanica a unui animal e data de grosimea pielii, nu de schelet!
Grosimea "pielii" e un argument relevant poate pt moluste; o pisica aruncata de la etajul 4 scapa datorita "suspensiilor", nu datorita grosimii pielii.

Am vazut pozele ,masinia e spulberata.Cu centuri sau fara n-au avut nici o sansa.
http://www.evenimentulzilei.ro
http://www.evenimentulzilei.ro
^
^
^
Dumneze sa-i ierte.
Chestia cu miscarea organelor in corp la acceleratii bruste sau la schimbarea brusca a sensului acceleratiei este adevarata. Ganditi-va ca in craniu encefalul "pluteste" intr-o cantitate de lichid ( cefalorahidian) ce are rolul de a prelua socurile pe cele trei axe si a nu permite contactul cu oasele. Pe interior oasele craniului prezinta asoeritati si " Varfuri " foarte ascutite. Dca se produce atingerea creierului de aceste oase urmarile pot fi variate si pot cauza chiar moartea prin distrugerea tesutului nervos din acea zona. Pe de alta parte se prea poate sa fi murit din cauza unei fracturi vertebrale coroborata cu o sectionare a maduvei. Oricum ar fi fost este pacat ca s-a intamplat si tyrebuie sa ne dea de gandit la modul in care conducem si responsabilitatea pe care o avem.
Chestia cu miscarea organelor in corp la acceleratii bruste sau la schimbarea brusca a sensului acceleratiei este adevarata. Ganditi-va ca in craniu encefalul "pluteste" intr-o cantitate de lichid ( cefalorahidian) ce are rolul de a prelua socurile pe cele trei axe si a nu permite contactul cu oasele. Pe interior oasele craniului prezinta asoeritati si " Varfuri " foarte ascutite. Dca se produce atingerea creierului de aceste oase urmarile pot fi variate si pot cauza chiar moartea prin distrugerea tesutului nervos din acea zona. Pe de alta parte se prea poate sa fi murit din cauza unei fracturi vertebrale coroborata cu o sectionare a maduvei. Oricum ar fi fost este pacat ca s-a intamplat si tyrebuie sa ne dea de gandit la modul in care conducem si responsabilitatea pe care o avem.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats