Jante de 15 pe C5 II
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 157
- Membru din: Lun 17-Oct-2011 17:17
- Localitate: Galati
- Masina: ex_C5.II 1.6 hdi
- 2: Opel Astra J 1.4 turbo 140cp, 2017
"Este multe si grele!" Autoturismul C5.II era incaltat cu 215.55.R16 asa cum este batut in cuie in Cartea de Indentitate! Dupa ce am consultat calculatorul cauciucuri si dimensiunile jantelor mele, dupa ce am urmarit discutiile si parerile de pe forum, m-am hotarat si i-am pus jante pe 15 cu gume 195.65. De aici schimbarea ... (nelegala). Totusi, imi pare rau ca nu pot sa va arat masina, ca sa va conving!!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Cu un ciocan de 2kg se poate orice, doar ca s-ar putea sa nu fie de acord rar-ul cand vei merge la ei.
Diferenta in diametru dintre cele doua variante pe care le-ai postat tu este de 11mm si nu cred ca este foarte mare.
Iata ce spune calculatorul meu:
Si pe mine m-ar interesa lucrul asta, dar parca eu am 225 si nu 215. Nu mai stiu sigur, dar o sa ma uit ca m-ai facut curios.
Diferenta in diametru dintre cele doua variante pe care le-ai postat tu este de 11mm si nu cred ca este foarte mare.
Iata ce spune calculatorul meu:

Si pe mine m-ar interesa lucrul asta, dar parca eu am 225 si nu 215. Nu mai stiu sigur, dar o sa ma uit ca m-ai facut curios.
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Ideea e ca as scuti aproape 1000 de lei pt 4 buc Dunlop Blue Response daca le iau pe 205 (350 lei/buc) si nu pe 215 (580 lei/buc)
.Din ce am observat, sunt singurele cu clasa A la rularea pe asfalt umed, si clasa B la economia de combustibil.Iar ca zgomot la rulare-stau f bine - 68 db.Cat despre RAR, nu am ce cauta pe acolo, pt ca masina o mai pastrez, macar sa-mi scot banii investiti in ea.
Sper, totusi, sa nu ma prinda in trafic, dar mai bine imi asum riscul asta decat sa dau o gramada de bani pe gumele adecvate, pt ca nici chinezesti la 200 lei/buc nu vreau.Apropo,Messersmith, la C 5 II ai sigur 215/55/16-cel putin eu asa am trecut in carte, doar daca anteriorul proprietar nu a echipat-o cu gume de 225.Cred ca ai luat-o second, daca nu ma insel?Toate bune !
http://www.anvelopeautoieftine.ro/anvel ... 31808.html
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

http://www.anvelopeautoieftine.ro/anvel ... 31808.html
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut,
Sunt ceva probleme cred, la ce vrei tu sa faci. Am considerat si eu acelasi lucru ca si tine, doar ca voiam sa trec pe 15 pentru confort sporit, si sunt foarte multe motive sa nu faci modificarea.
In primul rand nu treci itp-ul cu ele.
In al doilea rand daca te opreste ARR-ul in trafic sa-ti faca itp-ul, nu-l treci iar amenda pentru cauciucuri neomologate iti spulbera toate economia.
In al treilea rand daca faci un accident si ajungi sa faci itp-ul cu politistul de manuta o incurci rau. In caz ca ai ceva in neregula tu o sa fii vinovat. (eu am avut accident cu o asa zisa victima si am facut itp-ul cu politistul de fata si s-a legat de absolut orice chichitza; inclusiv de 5% diferenta intre cele 2 roti la frana de mana chestie insignifianta la un itp normal). Nu doresc nimanui sa treaca prin emotii de genul ala si nici prin 7 luni fara permis.
In al patrulea rand echivalentul pentru 215/55/16 este 205/60/16.
Nu in ultimul rand, diferenta intre cele 2 dimensiuni la oricare 2 cauciucuri IDENTICE ca brand, MODEL, INDICE VITEZA INCARCARE, EFICIENTA FRANARE SI ENERGETICA, zgomot in mers, este mult mai mica decat ai tu impresia si in general e undeva intre 50-100 lei. Mare atentie la indicii de viteza si incarcare, probabil de aici venind impresia ta ca sunt mai ieftine alea cu o dimensiune mai mica. Apropo dimensiune aia pe care a dat-o tu 205/55/16, e foarte putin cautata si probabil sa gasesti mai ieftine.
Sunt si eu proaspat posesor de C5 si am luat-o cu niste anvelope atat de praf incat nu am ajuns cu toate 4 acasa, unul m-a lasat pe drum. Mi-e frica sincer sa ies pe asfalt umed cu masina.
Am intors problema dimensiunilor pr toate partile, pe mine interesandu-ma confortul.
Din punctul meu de vedere sunt foarte multe motive sa nu-ti iei alte dimensiuni decat cele omologate si ti-am insirat mai sus cateva.
Cauciucurile cu dimensiuni si indici ceruti pentru C5 incep de pe la 300 si se tot duc. La 500-600 iei ceva bun.
Eu probabil o sa-mi iau niste Hankook K115 cu indici B, B, 70db (eficienta energetica, eficienta franare ploaie, si zgomot rulare) si dimensiunile din carte 215/55/16. Sunt cam peste tot in jur de 470 lei bucata. Nu sunt ieftine dar pana la urma le iau pentru mine. Singura problema e ca nu au indice de viteza W(270km/h) ci V(240km/h). Asta in cazul in care nu gasesc niste opinci facute prin romania ca mai nou cam toti marii producatori au cate o fabrica pe la noi.
Sfatul meu pentru cei care vor sa treaca la alte dimensiuni este sa n-o faca. Poate suna cam apocaliptic argumentatia mea dar sunt motive reale, nu am inventat eu nimic.
Alta impresie de a mea e ca un cauciuc mediu (450-550 lei) isi face banii comparativ cu unul entry level (250-350 lei) in comportamentul pe sosea, modul de uzura, modul de franare, zgomot etc.
Spor.
(sper sa nu se inteleaga ca m-am rastit pe sectiunea cu majuscule ci am vrut doar sa accentuez niste aspecte)
Sunt ceva probleme cred, la ce vrei tu sa faci. Am considerat si eu acelasi lucru ca si tine, doar ca voiam sa trec pe 15 pentru confort sporit, si sunt foarte multe motive sa nu faci modificarea.
In primul rand nu treci itp-ul cu ele.
In al doilea rand daca te opreste ARR-ul in trafic sa-ti faca itp-ul, nu-l treci iar amenda pentru cauciucuri neomologate iti spulbera toate economia.
In al treilea rand daca faci un accident si ajungi sa faci itp-ul cu politistul de manuta o incurci rau. In caz ca ai ceva in neregula tu o sa fii vinovat. (eu am avut accident cu o asa zisa victima si am facut itp-ul cu politistul de fata si s-a legat de absolut orice chichitza; inclusiv de 5% diferenta intre cele 2 roti la frana de mana chestie insignifianta la un itp normal). Nu doresc nimanui sa treaca prin emotii de genul ala si nici prin 7 luni fara permis.

In al patrulea rand echivalentul pentru 215/55/16 este 205/60/16.
Nu in ultimul rand, diferenta intre cele 2 dimensiuni la oricare 2 cauciucuri IDENTICE ca brand, MODEL, INDICE VITEZA INCARCARE, EFICIENTA FRANARE SI ENERGETICA, zgomot in mers, este mult mai mica decat ai tu impresia si in general e undeva intre 50-100 lei. Mare atentie la indicii de viteza si incarcare, probabil de aici venind impresia ta ca sunt mai ieftine alea cu o dimensiune mai mica. Apropo dimensiune aia pe care a dat-o tu 205/55/16, e foarte putin cautata si probabil sa gasesti mai ieftine.
Sunt si eu proaspat posesor de C5 si am luat-o cu niste anvelope atat de praf incat nu am ajuns cu toate 4 acasa, unul m-a lasat pe drum. Mi-e frica sincer sa ies pe asfalt umed cu masina.
Am intors problema dimensiunilor pr toate partile, pe mine interesandu-ma confortul.
Din punctul meu de vedere sunt foarte multe motive sa nu-ti iei alte dimensiuni decat cele omologate si ti-am insirat mai sus cateva.
Cauciucurile cu dimensiuni si indici ceruti pentru C5 incep de pe la 300 si se tot duc. La 500-600 iei ceva bun.
Eu probabil o sa-mi iau niste Hankook K115 cu indici B, B, 70db (eficienta energetica, eficienta franare ploaie, si zgomot rulare) si dimensiunile din carte 215/55/16. Sunt cam peste tot in jur de 470 lei bucata. Nu sunt ieftine dar pana la urma le iau pentru mine. Singura problema e ca nu au indice de viteza W(270km/h) ci V(240km/h). Asta in cazul in care nu gasesc niste opinci facute prin romania ca mai nou cam toti marii producatori au cate o fabrica pe la noi.

Sfatul meu pentru cei care vor sa treaca la alte dimensiuni este sa n-o faca. Poate suna cam apocaliptic argumentatia mea dar sunt motive reale, nu am inventat eu nimic.
Alta impresie de a mea e ca un cauciuc mediu (450-550 lei) isi face banii comparativ cu unul entry level (250-350 lei) in comportamentul pe sosea, modul de uzura, modul de franare, zgomot etc.
Spor.
(sper sa nu se inteleaga ca m-am rastit pe sectiunea cu majuscule ci am vrut doar sa accentuez niste aspecte)
-
- pasionat
- Mesaje: 593
- Membru din: Lun 19-Noi-2007 21:49
- Localitate: Falticeni-Suceava
- Masina: C 5 III Tourer, 2.0 HDI,163 cai, 2014
- 2: Ex : C 5 I și C 5 II
- 3: Tel : 0745.81.83.40
Am mai vazut la alte masini trecut in carte anvelope optionale, dar din pacate eu NU am norocul asta!Am doar 215/55/16.Ca sa ma duc sa ma complic cu RAR-ul, Citronelul, am citit si posturile colegului MBC...si cred ca mai bine risc asa, cat timp mai tin masina, altfel ce motiv oi mai avea sa trec la next level- CX7???Sper sa se intample in viitorul nu prea indepartat, dar deocamdata sunt f multumit de actuala"partenera", care nu are "decat" 206.000 km trecute fix !
Pt Colegul Iulian-_arg : intr-o mare parte ai dreptate si te inteleg, dar fiecare spera ca ce i s-a intamplat altuia poate nu i se va intampla si lui, nu?
In ce priveste ITP-ul, nu ar fi deloc o problema, pt ca traim in Romania-tara tuturor posibilitatilor, nu?
Cat despre diferenta de pret, intra pe site-ul indicat si vezi exact valorile date de mine.De 4 ani de cand am masina, am avut mereu jantele de pe masina veche, cu gume de 195/65/15.Astea vreau sa le echipez ca optiune de iarna , iar cele originale cu 8 spite, model Suzuka, pe 16 '' vreau sa le folosesc pe timp de vara cu 205/55/16.In ce priveste accidentele, am fost implicat intr-unul cu primul C 5(eu nefiind vinovat)- nu a avut nimeni treaba cu dimensiunile anvelopelor, etc nici la mine dar nici la vinovat.Iar la urma urmei aceste dimensiuni se afla doar in carte, nu?Care nu e obligatorie la prezentare in caz de control, nu?
In ce priveste brandul, am inteles ca sunt fabricate in Polonia.Dar si Mercedes + alte marci premium au furnizori de piese din Romania, nu?Nu cred ca-si strica un brand imaginea facand rabat de calitate pt un pret mai mic

Pt Colegul Iulian-_arg : intr-o mare parte ai dreptate si te inteleg, dar fiecare spera ca ce i s-a intamplat altuia poate nu i se va intampla si lui, nu?


In ce priveste brandul, am inteles ca sunt fabricate in Polonia.Dar si Mercedes + alte marci premium au furnizori de piese din Romania, nu?Nu cred ca-si strica un brand imaginea facand rabat de calitate pt un pret mai mic
Ultima oară modificat Mie 09-Oct-2013 17:38 de către danutz, modificat de 2 ori în total.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut
referitor la economia de 1000 lei pe care ai impresia ca a-i face-o:
- 579 lei - Anvelope Vara DUNLOP SP Sport BluResponse 205/60 R16 96 V XL - (B, A, 68dB)
- 599 lei - Anvelope Vara DUNLOP SP Sport BluResponse 215/55 R16 97 H XL - (B, A, 68dB)
E o diferenta de indice de viteza si incarcare pentru ca nu am gasit identice din toate punctele de vedere
Insa poti vedea mai clar diferenta aproximativa de pret. E foarte mica.
Eficientele si zgomotul sunt exceptionale.
Daca iti permiti, mergi pe modelul asta.
Spor
referitor la economia de 1000 lei pe care ai impresia ca a-i face-o:
- 579 lei - Anvelope Vara DUNLOP SP Sport BluResponse 205/60 R16 96 V XL - (B, A, 68dB)
- 599 lei - Anvelope Vara DUNLOP SP Sport BluResponse 215/55 R16 97 H XL - (B, A, 68dB)
E o diferenta de indice de viteza si incarcare pentru ca nu am gasit identice din toate punctele de vedere
Insa poti vedea mai clar diferenta aproximativa de pret. E foarte mica.
Eficientele si zgomotul sunt exceptionale.
Daca iti permiti, mergi pe modelul asta.
Spor
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Masina e mult mai confortabila pe 15, asta e clar. Nu am avut nici un accident cu C5-ul, dar nu se uita nimeni la anvelope in caz de accident - teoretic. La mine nu s-a uitat niciodata cand am condus alte masini si pe BX tot cauciucuri aiurea aveam.
As mai cumpara in acest moment inca o data anvelope pe 15 cu jante pe 15? Nu.
PS: Echivalentul Peugeot 407 este 205/60/R16. Teoretic, dpdv tehnic nu ar trebui sa ai probleme cu acestea. Ramane insa probleme legalitatii. Daca ai cutie automata, nici sa nu te gandesti sa pui altceva inafara de standard.
As mai cumpara in acest moment inca o data anvelope pe 15 cu jante pe 15? Nu.
PS: Echivalentul Peugeot 407 este 205/60/R16. Teoretic, dpdv tehnic nu ar trebui sa ai probleme cu acestea. Ramane insa probleme legalitatii. Daca ai cutie automata, nici sa nu te gandesti sa pui altceva inafara de standard.
"If in doubt, flat out!"
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Daca accidentul este cu victima, ranit sau mort, masina este dusa la rar, insotita de militian in mod obligatoriu. Stiu asta pentru ca baiatul unui prieten apropiat a avut un accident, a fost lovit de un altul si a fost usor ranita prietena lui. Desi nu el era de vina, ambele masini au fost testate la sange.
Se fac diferite teste, dar se pune foarte mare accent pe dimensiunile anvelopelor si pe adancimea santurilor lor.
Se fac diferite teste, dar se pune foarte mare accent pe dimensiunile anvelopelor si pe adancimea santurilor lor.
mesersmith scrie:Daca accidentul este cu victima, ranit sau mort, masina este dusa la rar, insotita de militian in mod obligatoriu. Stiu asta pentru ca baiatul unui prieten apropiat a avut un accident, a fost lovit de un altul si a fost usor ranita prietena lui. Desi nu el era de vina, ambele masini au fost testate la sange.
Se fac diferite teste, dar se pune foarte mare accent pe dimensiunile anvelopelor si pe adancimea santurilor lor.
se numeste Expertiza Tehnica Auto si nu este altceva decat "o verificare RAR" cu militianul de fata.
Trust me, cercetez astfel de evenimente.
Blackberry Fan.
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
In lege spune ca masina trebuie sa respecte specificatiile trecute in cartea de identitate, adica:
-daca in carte scrie ca are 5 locuri -> tu nu poti baga 6 in masina pe principiul "ca inacpe"
-daca greutatea maxima pe care o poti tracta e 1 tona -> si tu tragi 1.5 tone pe principiul "ca poate"
-transporti ceva mai mare decat lungimea/latimea autovehicululi, iti pui geamuri fumurii, etc...
Pentru nerespecarea acestor specificatii politisul poate iti retina certificatul de imatriculare.
Faptul ca folosesti alte anvelope decat cele din certificat nu constitue o inalcare asa de grava ca si cele prezentate mai sus (in opinia mea...logic gandind) dar daca dai peste un "tont de politai" s-ar putea sa ii se puna pata pe tine (oricum le place sa faca abuz de "putere", ca sa isi demonstreze superioritatea, ca de..poate)
N-am auzit niciodata scenarii de astea legate de anvelope ..Dar in opinia mea e o grija in plus, inca un risc asumat.
In plus societatile de asigurari sunt mari vanatori de portite,numai numai sa nu iti plateasca dauna.
(Plateste tu , ca atunci schimbat anvelopele cu altele decat cele inscrise in certificat inseamna ca iti asumi responsabilitatea)
-daca in carte scrie ca are 5 locuri -> tu nu poti baga 6 in masina pe principiul "ca inacpe"
-daca greutatea maxima pe care o poti tracta e 1 tona -> si tu tragi 1.5 tone pe principiul "ca poate"
-transporti ceva mai mare decat lungimea/latimea autovehicululi, iti pui geamuri fumurii, etc...
Pentru nerespecarea acestor specificatii politisul poate iti retina certificatul de imatriculare.
Faptul ca folosesti alte anvelope decat cele din certificat nu constitue o inalcare asa de grava ca si cele prezentate mai sus (in opinia mea...logic gandind) dar daca dai peste un "tont de politai" s-ar putea sa ii se puna pata pe tine (oricum le place sa faca abuz de "putere", ca sa isi demonstreze superioritatea, ca de..poate)
N-am auzit niciodata scenarii de astea legate de anvelope ..Dar in opinia mea e o grija in plus, inca un risc asumat.
In plus societatile de asigurari sunt mari vanatori de portite,numai numai sa nu iti plateasca dauna.
(Plateste tu , ca atunci schimbat anvelopele cu altele decat cele inscrise in certificat inseamna ca iti asumi responsabilitatea)
bogdancraciun scrie:
Pentru nerespecarea acestor specificatii politisul poate iti retina certificatul de imatriculare.
...sau sa-ti deschida penal pentru omor din culpa, sau pentru vatamare corporala, sau pentru etc...
bogdancraciun scrie:
Faptul ca folosesti alte anvelope decat cele din certificat nu constitue o inalcare asa de grava ca si cele prezentate mai sus (in opinia mea...logic gandind) dar daca dai peste un "tont de politai" s-ar putea sa ii se puna pata pe tine (oricum le place sa faca abuz de "putere", ca sa isi demonstreze superioritatea, ca de..poate)
Nu stii ce vorbesti.

In dinamica unui accident (operatiune care se face in faza de cercetare) anvelopele neconforme, de cele mai multe ori, sunt cauza evenimentului.
Intr-un astfel de dosar de cercetare, printre multe altele, se includ niste capitole importante:
- cauza evenimentului;
- persoana care este de vina;
- cadrul legal incalcat de persoana care este de vina;
- agentul material al abaterii!
Blackberry Fan.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo