
Frana de motor si mers relanti
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Da , asa e ! Mie , lanturile puse pe flansa , mi-au salvat capota si restul masinii
Nici nu stiam ca flansa de pe dreapta era rupta , am vazut dintr-o prostie , ridicand masina sus de tot pe suspensie sa verific ceva sub ea . Cumnatul meu a vazut ca iesise din caroserie aproape de tot amortizorul drept , se mai tinea intr-o bucata de aprox. 1-2 cm de tabla si m-a intrebat daca e normal
sa fie asa . Logic ca nu era , asa ca l-am sunat pe Nick care mi-a spus ce am de facut cu doua bucati de lant , sa nu raman cu masina in drum . Bineinteles , urmatorul pas , dupa ce am "bandajat" flansa , a fost plecarea in ziua urmatoare la Nick , care mi-a schimbat flansa buclucasa , flansa care e si azi pe masina si e in parametrii normali 



Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Azi ma duc sa cumpar sufa
Dane,principiul de calibrare al litrometului nu il stiam si nici nu am gasit ceva pe net. Xantia a fost prima masina care m-a facut sa opresc la marginea drumului si sa ma uit daca e spart vreun furtun de benzina sau rezervorul
....plecam la pescuit, abia pusesem benzina si am coborat o vale abrupta. Pe la finalul coborarii s-a aprins becul portocaliu dar dupa vreo 2 km s-a stins
Dupa faza asta am aflat ca e din ciclul "asa face toate" cum zicea Nic.

Dane,principiul de calibrare al litrometului nu il stiam si nici nu am gasit ceva pe net. Xantia a fost prima masina care m-a facut sa opresc la marginea drumului si sa ma uit daca e spart vreun furtun de benzina sau rezervorul

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Pot fi facute ochiuri la capetele sufelor si din teava de otel batuta peste sufa...Ma gandesc ca daca rezista la remorcarea unei masini, ma gandesc ca rezista si sa sustina greutatea de pe o roata...Dar e munca mai multa si lungimea sufelor nu va fi precisa...Daca gasesti bride de strangere, e perfect!!!
....Oricum...asta nu te scuteste ca pe viitor sa-ti cauti niste flanse, daca nu noi, macar in stare f. buna...Nu de alta, dar chiar si cu lanturi sau sufe de asigurare, banuiesc ca nu e o placere sa te lase cine stie pe unde masina si sa nu-ti poti continua concediul...Asta e doar o solutie de avarie...de sigurantza...cat sa ajungi acasa...Dar imi imaginez ca daca cedeaza o flansa, deja nu mai e o placere sa conduci masina aia...Te limitezi la a ajunge pana acasa...
...Ori daca nu mai am garantia ca masina mea nu cedeaza cand plec undeva mai departe, prefer s-o schimb...
Nu vreau sa par impertinent, dar eu asa gandesc...
...........................................
Nu stiam ca se aprinde becul de benzina la Xantia, cand cobori o panta abrupta...dar e cumva logic...pt. ca rezervorul e destul de plat...
...Am vazut in manualul de service ca e importanta si pozitia/orientarea sondei f. de rezervor...Sant 2 sageti acolo, care trebuie aliniate cand montezi sonda pe rezervor...Altfel indicatia becului de rezerva de benzina, nu va mai fi corecta...
............................................
THUNDER77 - - Tu ai avut mare noroc atunci cu flansa aia!!!...Am vazut si eu pozele facute de tine...Era varza...Mare minune a fost ca nu ti s-a rupt!!!
...Dar de atunci le-ai mai verificat ?!?
...E clar! La masina asta, asta e unul din punctele slabe si trebuie verificat macar de 2-3 ori pe an (zic eu...) ca sa te asiguri ca nu au aparut crapaturi in ele...Daca nu au semne de imbatranire (crapaturi in zona de cauciuc sau rugina in talpa de tabla)...teoretic nu ar trebui sa cedeze...chiar daca nu sant noi...
....Oricum...asta nu te scuteste ca pe viitor sa-ti cauti niste flanse, daca nu noi, macar in stare f. buna...Nu de alta, dar chiar si cu lanturi sau sufe de asigurare, banuiesc ca nu e o placere sa te lase cine stie pe unde masina si sa nu-ti poti continua concediul...Asta e doar o solutie de avarie...de sigurantza...cat sa ajungi acasa...Dar imi imaginez ca daca cedeaza o flansa, deja nu mai e o placere sa conduci masina aia...Te limitezi la a ajunge pana acasa...
...Ori daca nu mai am garantia ca masina mea nu cedeaza cand plec undeva mai departe, prefer s-o schimb...
Nu vreau sa par impertinent, dar eu asa gandesc...
...........................................
Nu stiam ca se aprinde becul de benzina la Xantia, cand cobori o panta abrupta...dar e cumva logic...pt. ca rezervorul e destul de plat...
...Am vazut in manualul de service ca e importanta si pozitia/orientarea sondei f. de rezervor...Sant 2 sageti acolo, care trebuie aliniate cand montezi sonda pe rezervor...Altfel indicatia becului de rezerva de benzina, nu va mai fi corecta...

............................................
THUNDER77 - - Tu ai avut mare noroc atunci cu flansa aia!!!...Am vazut si eu pozele facute de tine...Era varza...Mare minune a fost ca nu ti s-a rupt!!!
...Dar de atunci le-ai mai verificat ?!?
...E clar! La masina asta, asta e unul din punctele slabe si trebuie verificat macar de 2-3 ori pe an (zic eu...) ca sa te asiguri ca nu au aparut crapaturi in ele...Daca nu au semne de imbatranire (crapaturi in zona de cauciuc sau rugina in talpa de tabla)...teoretic nu ar trebui sa cedeze...chiar daca nu sant noi...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
In seara asta am reusit sa finalizez montarea sufelor de protectie, am luat sufa de 6 mm si cleme pentru ochiurile de la capete+ niste suruburi mai lungi cu saibe ca alea originale erau prea scurte.
Bobina iar si-a facut de cap...sau sper ca ea
. Pentru a monta sufele a trebuit sa scot sferele, dupa ce am montat totul la loc am zis sa pornesc motorul si sa strang surubul la disjunctor sa-si faca presiunea.
Motorul a pornit repede dar facea ca un diesel cu un piston, m-am dus repede la toba si se auzea puf, puf, puf si scotea fum. Nu am vazut ce culoare avea fumul ca era bezna afara. Ca si cum era inecat dar de unde fumul ala
Mersul asta neregulat a durat doar cateva de secunde dupa care a disparut subit.
E al doilea episod de genul care il face la pornire rece...de fapt erau vreo 20 de grade afara. Ma intreb cum o sa faca cand o sa fie -20


Bobina iar si-a facut de cap...sau sper ca ea

Motorul a pornit repede dar facea ca un diesel cu un piston, m-am dus repede la toba si se auzea puf, puf, puf si scotea fum. Nu am vazut ce culoare avea fumul ca era bezna afara. Ca si cum era inecat dar de unde fumul ala

Mersul asta neregulat a durat doar cateva de secunde dupa care a disparut subit.
E al doilea episod de genul care il face la pornire rece...de fapt erau vreo 20 de grade afara. Ma intreb cum o sa faca cand o sa fie -20

-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
Este f. bine ca ti-ai asigurat suporturile de sfere (flansele...)...Vezi totusi ca s-ar putea sa fie prea lejere sufele alea!!!...Ma gandesc sa nu ajunga totusi in capota...Pt. ca sufele alea se intind in momentul in care cedeaza flansa!!!...Incearca sa le faci ceva mai fixe...
....Eu zic totusi sa pandesti cand se mai dezmembreaza o Xantia X2 si poate gasesti niste flanse in stare f. buna, macar, daca nu ai cum sa cumperi unele noi!!!!...In una din pozele pe care le-ai pus anterior, se vede o flansa naspa (cu cauciucul taiat...)...
........................................
...Faza cu fumul negru si pornirea intr-un cilindru, s-a intamplat pt. ca a fost destul de cald afara...probabil ca s-a nimerit sa opresti motorul (sa tai contactul) cu motorul un pic turat...probabil ca ai benzina proasta in masina...etc...A fost un concurs de imprejurari...
...Dar cel mai sigur, toate problemele astea vin de la niste bujii proaste...chiar daca sant...NGK!!!...Din cauza bujiilor proaste, ori de cate ori amestecul nu e dozat PERFECT, bujiile se inneaca (se uda) extrem de usor...
...Cumpara-ti un set de bujii BOSCH Super4 - FR78X (cu 4 electrozi) si daca o sa mai ai probleme de genul asta...poti sa ma injuri...Iti garantez ca motorul masinii tale va porni de fiecare data dupa a 3-a rotatie facuta cu demarorul (ca sa genereze ECU scanteie...)...Masina mea asa porneste...Si BX-ul pe care l-am avut anterior si care avea tot bujii BOSCH cu 4 electrozi...cu motorul cu multe sute de mii de Km, tot asa pornea...
...Pe Xantia nu am bateria extrem de puternica...si asta iarna la -18grdC, abia mai invartea electromotorul...Dar stiam ca la a 3-a rotatie pornea motorul....
...Eu ma oftic ca momentan nu reusesc sa identific niste bujii cu 4 electrozi, un pic mai reci decat cele pe care le am acum...pt. ca astea sant prea calde pt. motorul 1,8-8V...La 16V merg...Dar o descurc eu si pe asta!!!
...Oricum...M-am cam convins eu cum e si cu NGK...si cu Champion...si cu alte gunoaie...Raman pe BOSCH!!!
............................................
Nu cred ca acum bobina iti face figuri...Daca era ea de vina, iti intrerupea si dupa pornire...si...mai mult...iti intrerupea dupa ce se incalzea...
...Sigur...Nu este in regula cu capacul ala crapat...pt. ca poate sa ia umezeala pe acolo...in spatiul de sub...de la bujii/fishe...Daca vrei tu sa fii cu sufletul impacat, poti cumpara una de ocazie (de la cineva de incredere...care sa te asigure ca e buna...) si o schimbi...ca sa vezi cum merge si cu alta...
...Dar prima data schimba-ti bujiile alea de pe motor...Mai mult ca sigur ca tot montandu-le/demontandu-le ca sa te uiti cum arata, probabil ai fisurat vreuna...Sau daca le-ai curatzat cumva cu peria de sarma...le-ai distrus!!!...Pe bujiile actuale nu ai ce sa cauti cu peria de sarma...surubelnita, sau alte scule metalice!!!...Si nu vorbesc prostii!!!!!!!!!
...Daca cumva le-ai curatzat cu peria de sarma, ai facut zgarieturi/fisuri pe izolatorul central de pe electrod...Astfel bujiile alea nu vor mai lucra nici o data cum trebuie!!!
...La bujii nu ai ce sa cauti!!!...Le montezi cu grija cand le cumperi si pe urma nu le mai demontezi pana nu le schimbi!!!...Nu ai ce sa cauti tu...sa le reglezi distantza...sa le cureti cu peria...etc...Asta daca vrei sa-ti functioneze rotund motorul!!!...Cand nu mai merg cum trebuie, le schimbi!!! Altceva nu ai ce sa le faci!!!...Spun asta din experientza...(fara lipsa de modestie)...chiar consider ca m-am lovit de suficiente situatii de genul asta in activitatea mea...cat sa fie suficient sa le bag la cap...Doar incerc sa te ajut!!!
...Si exploziile alea scapate in esapament (de pe filmare) erau tot de la bujii proaste!!!...Acum se leaga lucrurile...Cum au dat de ceva mai multa benzina...s-au scurtcircuitat (udat) si nu a mai ramas decat una (din 4) care mai dadea scanteie...Pana la urma s-a aerisit motorul si au luat-o si celelalte...
...DA! Cu bujiile astea, ai toate sansele ca la iarna la -20 grd (cand nu se mai vaporizeaza cum trebuie benzina...) sa nu mai poti porni motorul...
....Eu zic totusi sa pandesti cand se mai dezmembreaza o Xantia X2 si poate gasesti niste flanse in stare f. buna, macar, daca nu ai cum sa cumperi unele noi!!!!...In una din pozele pe care le-ai pus anterior, se vede o flansa naspa (cu cauciucul taiat...)...
........................................
...Faza cu fumul negru si pornirea intr-un cilindru, s-a intamplat pt. ca a fost destul de cald afara...probabil ca s-a nimerit sa opresti motorul (sa tai contactul) cu motorul un pic turat...probabil ca ai benzina proasta in masina...etc...A fost un concurs de imprejurari...
...Dar cel mai sigur, toate problemele astea vin de la niste bujii proaste...chiar daca sant...NGK!!!...Din cauza bujiilor proaste, ori de cate ori amestecul nu e dozat PERFECT, bujiile se inneaca (se uda) extrem de usor...
...Cumpara-ti un set de bujii BOSCH Super4 - FR78X (cu 4 electrozi) si daca o sa mai ai probleme de genul asta...poti sa ma injuri...Iti garantez ca motorul masinii tale va porni de fiecare data dupa a 3-a rotatie facuta cu demarorul (ca sa genereze ECU scanteie...)...Masina mea asa porneste...Si BX-ul pe care l-am avut anterior si care avea tot bujii BOSCH cu 4 electrozi...cu motorul cu multe sute de mii de Km, tot asa pornea...
...Pe Xantia nu am bateria extrem de puternica...si asta iarna la -18grdC, abia mai invartea electromotorul...Dar stiam ca la a 3-a rotatie pornea motorul....

...Eu ma oftic ca momentan nu reusesc sa identific niste bujii cu 4 electrozi, un pic mai reci decat cele pe care le am acum...pt. ca astea sant prea calde pt. motorul 1,8-8V...La 16V merg...Dar o descurc eu si pe asta!!!
...Oricum...M-am cam convins eu cum e si cu NGK...si cu Champion...si cu alte gunoaie...Raman pe BOSCH!!!
............................................
Nu cred ca acum bobina iti face figuri...Daca era ea de vina, iti intrerupea si dupa pornire...si...mai mult...iti intrerupea dupa ce se incalzea...
...Sigur...Nu este in regula cu capacul ala crapat...pt. ca poate sa ia umezeala pe acolo...in spatiul de sub...de la bujii/fishe...Daca vrei tu sa fii cu sufletul impacat, poti cumpara una de ocazie (de la cineva de incredere...care sa te asigure ca e buna...) si o schimbi...ca sa vezi cum merge si cu alta...
...Dar prima data schimba-ti bujiile alea de pe motor...Mai mult ca sigur ca tot montandu-le/demontandu-le ca sa te uiti cum arata, probabil ai fisurat vreuna...Sau daca le-ai curatzat cumva cu peria de sarma...le-ai distrus!!!...Pe bujiile actuale nu ai ce sa cauti cu peria de sarma...surubelnita, sau alte scule metalice!!!...Si nu vorbesc prostii!!!!!!!!!
...Daca cumva le-ai curatzat cu peria de sarma, ai facut zgarieturi/fisuri pe izolatorul central de pe electrod...Astfel bujiile alea nu vor mai lucra nici o data cum trebuie!!!
...La bujii nu ai ce sa cauti!!!...Le montezi cu grija cand le cumperi si pe urma nu le mai demontezi pana nu le schimbi!!!...Nu ai ce sa cauti tu...sa le reglezi distantza...sa le cureti cu peria...etc...Asta daca vrei sa-ti functioneze rotund motorul!!!...Cand nu mai merg cum trebuie, le schimbi!!! Altceva nu ai ce sa le faci!!!...Spun asta din experientza...(fara lipsa de modestie)...chiar consider ca m-am lovit de suficiente situatii de genul asta in activitatea mea...cat sa fie suficient sa le bag la cap...Doar incerc sa te ajut!!!
...Si exploziile alea scapate in esapament (de pe filmare) erau tot de la bujii proaste!!!...Acum se leaga lucrurile...Cum au dat de ceva mai multa benzina...s-au scurtcircuitat (udat) si nu a mai ramas decat una (din 4) care mai dadea scanteie...Pana la urma s-a aerisit motorul si au luat-o si celelalte...
...DA! Cu bujiile astea, ai toate sansele ca la iarna la -20 grd (cand nu se mai vaporizeaza cum trebuie benzina...) sa nu mai poti porni motorul...
...Sonda mea de benzina si-a revenit...Ieri a inceput sa indice iar nivelul de benzina corect!!!...
...S-a trezit orgoliul in ea...
...Dar o schimb. Nu ramane asa!!!...Pt. ca mai mult ca sigur va mai face figuri!!!
....................................
Tot ieri mi-am rezolvat si frana de mana care, cu toate ca am montat niste cabluri noi, nu tinea decat pe o roata...si slab......din vina unui mecanic care nu are el chef sa respecte procedura din manual si face misto de mine daca ii arat manualul de service...
...Ieri l-am supravegheat...m-am tinut de el sa respecte ce scrie in manual si...acum imi tine si mie frana de mana la 2-3 clik-uri...
....................................
Acum urmeaza Kit-ul de distributie...neschimbat de cand am luat masina...cu masurarea distantzei la culbutori (am 1-2 culbutori care tzacane enervant...)
...Apoi spalarea instalatiei de racire...spalarea radiatorului...si schimbarea antigelului...

...Dar o schimb. Nu ramane asa!!!...Pt. ca mai mult ca sigur va mai face figuri!!!
....................................
Tot ieri mi-am rezolvat si frana de mana care, cu toate ca am montat niste cabluri noi, nu tinea decat pe o roata...si slab......din vina unui mecanic care nu are el chef sa respecte procedura din manual si face misto de mine daca ii arat manualul de service...
...Ieri l-am supravegheat...m-am tinut de el sa respecte ce scrie in manual si...acum imi tine si mie frana de mana la 2-3 clik-uri...
....................................
Acum urmeaza Kit-ul de distributie...neschimbat de cand am luat masina...cu masurarea distantzei la culbutori (am 1-2 culbutori care tzacane enervant...)
...Apoi spalarea instalatiei de racire...spalarea radiatorului...si schimbarea antigelului...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Sufele le-am lasat mai lejere ca se misca flansele, dar azi le mai strang dupa ce masor cat se misca sfera cu tot cu ciuperca aia.
Ma gandeam ca motorul 1.8 cu 8 valve are tachetii hidraulici dar nu-i asa...doar asta de 16 valve ii are, deci la tine trebuiesc reglati. Cu cablul de frana de mana am avut si eu prb. dar nici nu ma gandeam ca e asa simplu sa-l montezi la maneta ...acolo sub scutul termic. L-am nimerit din prima
Cat de bujii nu stiu ce sa zic, si nici nu vreau sa zic ca Bosch sau NGK sau Champion sunt mai bune deoarece xperienta personala ne infuenteaza.
Eu in 3 ani de cand am masina le-am avut pe toate 3 marci pe masina si pufniturile alea de pe esapament au fost de la inceput.
Masina inainte sa o iau a stat parcata 1 an si ceva...era echipata cu bujii Bosch Silver de la mama lor din austria si nu pornea deloc. Le-am desfacut si le-am incercat la dacie sa vad cu dau scanteie. Scanteiea era, dar nu intre electrozi
...deci pur si simplu s-au stricat stand, ca masina a ajuns pe rotile ei in parcare. Am cumparat alte bujii Bosh cu 2 electrozi cu care am mers vreo cateva luni, dar acum sunt puse pe o dacie si merg bine. NGK-urile si Champion-urile le-am luat dupa recomandarile de pe site-urile lor unde bagi marca si seria motorului. Nu am umblat cu peria de sarma pe ele pt. ca nu e cazul si Iarna trecuta am pornit cu ele fara nici o problema.
Cat de fumul ala, nu stiu daca era negru, ca afara era bezna si cu lanterna nu am vazut mare lucru, masina nu a mai fost pornita de 2 zile. Am schimbat intre timp (2 sapt) si benzinaria, pun numai de la petrom, am masurat pompa de benzina si baga mai mult de 3 bari, supapa vacumatica de pa rampa de injectoare functioneaza...cand ii scot furtunasul se simte in mersul motorului.
Uneori cand bag a 2a si o calc are o ezitare, parca s-ar gandi daca sa se accelereze sau nu....daca pompa bag benzina inseamna ca scanteie nu da. Consumul e ca la carte, in oras nu mai putin de 10~12 (depinde de picior) iar in afara cred ca pot scoate mai putin de 7 fara AC si accelerari progresive.
La motorul tau Bosch recomanda urmatoarele serii de bujii: Super plus (FR 7 DC+), Super plus CNG/LPG-Gas (FR 6 DC+), Iridium CNG/LPG-Gas (FR 6 KI 332 S)
Ma gandeam ca motorul 1.8 cu 8 valve are tachetii hidraulici dar nu-i asa...doar asta de 16 valve ii are, deci la tine trebuiesc reglati. Cu cablul de frana de mana am avut si eu prb. dar nici nu ma gandeam ca e asa simplu sa-l montezi la maneta ...acolo sub scutul termic. L-am nimerit din prima

Cat de bujii nu stiu ce sa zic, si nici nu vreau sa zic ca Bosch sau NGK sau Champion sunt mai bune deoarece xperienta personala ne infuenteaza.
Eu in 3 ani de cand am masina le-am avut pe toate 3 marci pe masina si pufniturile alea de pe esapament au fost de la inceput.
Masina inainte sa o iau a stat parcata 1 an si ceva...era echipata cu bujii Bosch Silver de la mama lor din austria si nu pornea deloc. Le-am desfacut si le-am incercat la dacie sa vad cu dau scanteie. Scanteiea era, dar nu intre electrozi

Cat de fumul ala, nu stiu daca era negru, ca afara era bezna si cu lanterna nu am vazut mare lucru, masina nu a mai fost pornita de 2 zile. Am schimbat intre timp (2 sapt) si benzinaria, pun numai de la petrom, am masurat pompa de benzina si baga mai mult de 3 bari, supapa vacumatica de pa rampa de injectoare functioneaza...cand ii scot furtunasul se simte in mersul motorului.
Uneori cand bag a 2a si o calc are o ezitare, parca s-ar gandi daca sa se accelereze sau nu....daca pompa bag benzina inseamna ca scanteie nu da. Consumul e ca la carte, in oras nu mai putin de 10~12 (depinde de picior) iar in afara cred ca pot scoate mai putin de 7 fara AC si accelerari progresive.
La motorul tau Bosch recomanda urmatoarele serii de bujii: Super plus (FR 7 DC+), Super plus CNG/LPG-Gas (FR 6 DC+), Iridium CNG/LPG-Gas (FR 6 KI 332 S)
Sufele - Mie mi s-au parut in poze cam lejere...Ma gandesc sa nu cumva in caz de rupere a flansei, sa nu ajunga cumva in capota...pt. la shoc se mai intind...Daaa! Trebuie sa ramana un pic lejere, ca sa se poata misca suportul sferei...Cred totusi ca era mai bine daca le faceai din sufa de 5 mm...pt. ca ar fi fost mai flexibile...Astea par cam rigide...dar probabil sant mai rezistente...
...Oricum ai facut bine ca le-ai facut...in conditiile in care nu poti schimba suporturile sferelor!!!
.................................
Tachetii...Nuuu! 1,8-8v are tacheti cu pastile...Nu sant nici reglabili, nici hidraulici...Reglajul se face prin schimbarea pastilelor...Se gasesc de cumparat pastile de diferite grosimi...
...Mi se pare sistemul cel mai tampit...pt. ca nu poti face usor reglajul...Dar specialistii spun ca acesta e cel mai fiabil sistem...Spun ca cei hidraulici nu mentin jocurile optime la pornire...si se uzeaza...Iar cei clasici se mai deregleaza...
...Eu nu sant de aceeasi parere, dar...
...Cei mai destepti mi se par cei hidraulici (cum ai tu pe 16v...) pt. ca se autoregleaza singuri si preintampina jocurile excesive...in timp...si uzura axei cu came...si nici nu se pot deregla...
...................................
Cablurile de frana de mana...La mine nu stiu de ce mecanicul s-a apucat sa demonteze egalizatorul ala de pe caroserie (cel in care se introduc cablurile de frana...)...Am impresia ca nu era necesar...Cred ca se puteau baga cablurile pe pipaite in el...In fine...Bine ca s-a rezolvat...
..................................
Bujiile...Eu pana acum nu am avut nici o problema cu Bosch...Intotdeauna cu ele motorul a pornit perfect, chiar si la -20 grd...In plus am remarcat ca sant rezistente la innecarea motorului...Spre exemplu NGK-Iridium crapa imediat daca se stropesc cu benzina (am patit asta la moto (pe service) cu cateva seturi de bujii...Devin irecuperabile...In viata mea nu mai cumpar asa ceva!!!...Si sant si scumpe!!!
NGK-urile obisnuite sant destul de rezistente (am pe motocicleta)...dar sant duble la pret fatza de celelalte (22 RON in loc de 11 RON) si nu sant convins ca merg mai bine ca Bosch-urile cu 1 electrod...
..................................
Pornirea intr-un cilindru la tine...cu fum pe esapament...a fost pt. ca s-a innecat motorul (100%)...Exces de benzina nu poate fi, pt. ca injectia nu poate face asa ceva...Mai ramane aprinderea...Ori ai 1...2...3 fishe mai sensibile la umezeala si probabil ca daca spui ca masina a stat 2 zile nepornita...probabil a existat ceva condens prin zona lor...Ori bujiile fac figuri...Altceva nu poate fi, daca in rest motorul merge OK!!!
...Pana si PUF-PUF-urile alea pe esapament in revenire, tot asta indica!!!...1-2 bujii care din cand in cand rateaza scanteia (scanteia se produce alaturi..nu intre electrozi...dar pur accidental...)
u e nevoie sa le fi facut tu ceva...Bujiile pot fi defecte de noi, sau se pot fisura extrem de usor de la o pornire la care motorul s-a innecat (daca sant proaste calitativ...)...La Bosch nu am patit asa ceva...La NGK da...de mai multe ori...
....................................
Pompa de benzina...m-am uitat acum in manualul Haynes si la injectia Sagem pe care o ai tu pe masina, pompa trebuie sa bage 3,0 Atm (+- 0.2 Atm)...dar regulatorul pneumatic din rampa de injectie trebuie sa descarce pe retur la o anumita presiune...Nu stiu cat ar trebui sa fie la masina ta...La mine la injectia Bosch regleaza la 2,0 Atm in mers constant si 2,5 Atm in timpul accelerarii....Banuiesc ca si la Sagem sant aceleasi valori...
...Presiunea se masoara la un surub special de pe rampa de injectie (la unul din capete...).
...Pompa de benzina trebuie verificata si ca debit!!!...Trebuie sa dea 110...120 L/ora...Verifici cat scoate intr-un minut si inmultesti cu 60.
Dar in principiu, daca este capabila sa ridice 3 Atm, este OK.
...Mai poate fi o problema si daca regulatorul mentine presiunea in rampa mai mare decat trebuie (daca e decalibrat)...pt. ca in timpul cat sant deschise injectoarele, se injecteaza o cantitate mai mare de benzina...Dar ar trebui sa-ti creasca si consumul de benzina...si nu cred ca e cazul la tine....pt. ca masina nu consuma excesiv...
....................................
Ezitarile la accelerare...pot fi din multe alrte cauze!!...Nu doar pompa de benzina si bujiile conteaza!!!
- Poate fi senzorul de depresiune MAP (de pe admisie) defect.
- Poate fi un furtun sau o garnitura de pe admisie fisurat/a si permite aspiratia de aer fals...care da peste cap tot sistemul de injectie...
- Pote fi murdar potentiometrul de clapeta
- Poate fi oxidata o mufa de la un senzor de la injectie...care face contact cand vrea....
- Pot fi injectoarele murdare (calaminate)
................
Cei de la Haynes la capitolul "Defecte Posibile" pt. ezitari la accelerare, dau urmatoarele:
- Bujii defecte sau cu distantza incorecta
- Aer fals pe la corpul port-clapeta, galeria de admisie, sau furtunele de vacuum de pe admisie
- Injectoare blocate/murdare
- Decfect in sistemul de injectie
.....Cu bujiile o reolvi usor...
.....Aerul fals e cel mai parshiv...pt. ca e al naibii de greu sa-ti dai seama daca galeria de admisie e perfect etansa...Trebuie sa inspectezi vizual toate furtunele...sa fie in perfecta stare...Iar galeria nu trebuie sa aiba urme sau pete la imbinari...sa nu fie umeda sau sa aiba pete uscate maronii la imbinari...
.....Injectoarele pot fi curatzate la un service specializat, dar obligatoriu pe un stand cu ultrasunete...Pt. ca doar cu solutie nu rezolvi mare lucru...La mine s-a simtit cand am curatzat injectoarele!!!...La rulajul pe care il au masinile noastre, chiar e recomandata curatarea injectoarelor...De obicei se face dupa 100.000 Km...Poti fi convins ca nu a facut nimeni operatia asta!!!
...Daca injectoarele sant murdare cu calamina, injecteaza benzina in cateva jeturi (si nu se mai vaporizeaza cum trebuie...) in loc sa o pulverizeze intr-o ploaie fina de benzina...Asta mareste consumul de benzina, dar afecteaza si demarajul.
DE OBICEI, MOTOARELE CARE EZITA LA ACCELERARE, AU INJECTOARELE MURDARE!!!
...................Marea problema la motoarele cu injectie, e faptul ca injectia, permanent cauta sa se adapteze...Si daca ai un senzor defect, poate trece in sistem-avarie si ia de bune niste valori fixe
...Daca ai injectoarele murdare, ea va simti un amestec mai sarac si va tine injectoarele mai mult timp deschise (imbogatirea amestecului se face prin marirea timpului cat sant tinute deschise injectoarele...Astfel variaza si cantitatea de benzina injectata...
In felul asta, in cilindri va intra o cantitate mai mare de benzina, prost amestecata cu aerul, care nu va arde complet...in toate regimurile...
...Mai mult!!!...Daca ai deconectat bateria, ECU se reseteaza la valorile memorate din fabrica...Astfel ca la reconectare, este nevoie de o perioada de 15 min. in care ECU invatza (se adapteaza) dupa stilul de conducere al soferului...De aceea, timp de 15 min. fie tii motorul accelerat peste 2000 RPM si il turezi la toate regimurile de turatie...fie pleci cu masina si mergi 15 min. in care incerci sa mergi si turat...si mai putin turat...dar peste 2000 RPM...
...Ma gandesc ca tu ai deconectat parca ECU...atunci cand i-ai facut poze...
.....................
Eu unul as incepe cu bujiile...Le-as mai schimba o data...pt. ca nu costa o avere...costa in jur de 11 RON/buc...Incearca cu niste bujii obisnuite (cu un singur electrod...ca sa fie ieftine...)...Sau daca ai bani, incearca Bosch FR78X-Super4 (cu 4 electrozi)...Poate ca avand mai multi electrozi, vor reusi sa compenseze anumite imperfectiuni ale fiselor...bobinei...sau injectiei...
...Dupa aceea incearca cu alta bobina SH cu tot cu alte fishe...Poate bobina scapa din cand in cand scanteia la masa...Cine mai stie ce e acolo...
- Uneori scanteile scapate spre masa, se si aud (se aude trosnitura scanteii) iar la sistemele deschise, daca e complet bezna, se vad scanteile ratate...La tine totul e inchis sub bobina...
.........................
Multumesc pt. indicele bujiilor pt. masina mea!!! Inca o data mi se confirma ca se pot monta si bujii mai reci FR6 DC in loc de FR7DC...
...Oricum ai facut bine ca le-ai facut...in conditiile in care nu poti schimba suporturile sferelor!!!
.................................
Tachetii...Nuuu! 1,8-8v are tacheti cu pastile...Nu sant nici reglabili, nici hidraulici...Reglajul se face prin schimbarea pastilelor...Se gasesc de cumparat pastile de diferite grosimi...
...Mi se pare sistemul cel mai tampit...pt. ca nu poti face usor reglajul...Dar specialistii spun ca acesta e cel mai fiabil sistem...Spun ca cei hidraulici nu mentin jocurile optime la pornire...si se uzeaza...Iar cei clasici se mai deregleaza...
...Eu nu sant de aceeasi parere, dar...

...................................
Cablurile de frana de mana...La mine nu stiu de ce mecanicul s-a apucat sa demonteze egalizatorul ala de pe caroserie (cel in care se introduc cablurile de frana...)...Am impresia ca nu era necesar...Cred ca se puteau baga cablurile pe pipaite in el...In fine...Bine ca s-a rezolvat...
..................................
Bujiile...Eu pana acum nu am avut nici o problema cu Bosch...Intotdeauna cu ele motorul a pornit perfect, chiar si la -20 grd...In plus am remarcat ca sant rezistente la innecarea motorului...Spre exemplu NGK-Iridium crapa imediat daca se stropesc cu benzina (am patit asta la moto (pe service) cu cateva seturi de bujii...Devin irecuperabile...In viata mea nu mai cumpar asa ceva!!!...Si sant si scumpe!!!
NGK-urile obisnuite sant destul de rezistente (am pe motocicleta)...dar sant duble la pret fatza de celelalte (22 RON in loc de 11 RON) si nu sant convins ca merg mai bine ca Bosch-urile cu 1 electrod...
..................................
Pornirea intr-un cilindru la tine...cu fum pe esapament...a fost pt. ca s-a innecat motorul (100%)...Exces de benzina nu poate fi, pt. ca injectia nu poate face asa ceva...Mai ramane aprinderea...Ori ai 1...2...3 fishe mai sensibile la umezeala si probabil ca daca spui ca masina a stat 2 zile nepornita...probabil a existat ceva condens prin zona lor...Ori bujiile fac figuri...Altceva nu poate fi, daca in rest motorul merge OK!!!
...Pana si PUF-PUF-urile alea pe esapament in revenire, tot asta indica!!!...1-2 bujii care din cand in cand rateaza scanteia (scanteia se produce alaturi..nu intre electrozi...dar pur accidental...)
u e nevoie sa le fi facut tu ceva...Bujiile pot fi defecte de noi, sau se pot fisura extrem de usor de la o pornire la care motorul s-a innecat (daca sant proaste calitativ...)...La Bosch nu am patit asa ceva...La NGK da...de mai multe ori...
....................................
Pompa de benzina...m-am uitat acum in manualul Haynes si la injectia Sagem pe care o ai tu pe masina, pompa trebuie sa bage 3,0 Atm (+- 0.2 Atm)...dar regulatorul pneumatic din rampa de injectie trebuie sa descarce pe retur la o anumita presiune...Nu stiu cat ar trebui sa fie la masina ta...La mine la injectia Bosch regleaza la 2,0 Atm in mers constant si 2,5 Atm in timpul accelerarii....Banuiesc ca si la Sagem sant aceleasi valori...
...Presiunea se masoara la un surub special de pe rampa de injectie (la unul din capete...).
...Pompa de benzina trebuie verificata si ca debit!!!...Trebuie sa dea 110...120 L/ora...Verifici cat scoate intr-un minut si inmultesti cu 60.
Dar in principiu, daca este capabila sa ridice 3 Atm, este OK.
...Mai poate fi o problema si daca regulatorul mentine presiunea in rampa mai mare decat trebuie (daca e decalibrat)...pt. ca in timpul cat sant deschise injectoarele, se injecteaza o cantitate mai mare de benzina...Dar ar trebui sa-ti creasca si consumul de benzina...si nu cred ca e cazul la tine....pt. ca masina nu consuma excesiv...
....................................
Ezitarile la accelerare...pot fi din multe alrte cauze!!...Nu doar pompa de benzina si bujiile conteaza!!!
- Poate fi senzorul de depresiune MAP (de pe admisie) defect.
- Poate fi un furtun sau o garnitura de pe admisie fisurat/a si permite aspiratia de aer fals...care da peste cap tot sistemul de injectie...
- Pote fi murdar potentiometrul de clapeta
- Poate fi oxidata o mufa de la un senzor de la injectie...care face contact cand vrea....
- Pot fi injectoarele murdare (calaminate)
................
Cei de la Haynes la capitolul "Defecte Posibile" pt. ezitari la accelerare, dau urmatoarele:
- Bujii defecte sau cu distantza incorecta
- Aer fals pe la corpul port-clapeta, galeria de admisie, sau furtunele de vacuum de pe admisie
- Injectoare blocate/murdare
- Decfect in sistemul de injectie
.....Cu bujiile o reolvi usor...
.....Aerul fals e cel mai parshiv...pt. ca e al naibii de greu sa-ti dai seama daca galeria de admisie e perfect etansa...Trebuie sa inspectezi vizual toate furtunele...sa fie in perfecta stare...Iar galeria nu trebuie sa aiba urme sau pete la imbinari...sa nu fie umeda sau sa aiba pete uscate maronii la imbinari...
.....Injectoarele pot fi curatzate la un service specializat, dar obligatoriu pe un stand cu ultrasunete...Pt. ca doar cu solutie nu rezolvi mare lucru...La mine s-a simtit cand am curatzat injectoarele!!!...La rulajul pe care il au masinile noastre, chiar e recomandata curatarea injectoarelor...De obicei se face dupa 100.000 Km...Poti fi convins ca nu a facut nimeni operatia asta!!!
...Daca injectoarele sant murdare cu calamina, injecteaza benzina in cateva jeturi (si nu se mai vaporizeaza cum trebuie...) in loc sa o pulverizeze intr-o ploaie fina de benzina...Asta mareste consumul de benzina, dar afecteaza si demarajul.
DE OBICEI, MOTOARELE CARE EZITA LA ACCELERARE, AU INJECTOARELE MURDARE!!!
...................Marea problema la motoarele cu injectie, e faptul ca injectia, permanent cauta sa se adapteze...Si daca ai un senzor defect, poate trece in sistem-avarie si ia de bune niste valori fixe
...Daca ai injectoarele murdare, ea va simti un amestec mai sarac si va tine injectoarele mai mult timp deschise (imbogatirea amestecului se face prin marirea timpului cat sant tinute deschise injectoarele...Astfel variaza si cantitatea de benzina injectata...
In felul asta, in cilindri va intra o cantitate mai mare de benzina, prost amestecata cu aerul, care nu va arde complet...in toate regimurile...
...Mai mult!!!...Daca ai deconectat bateria, ECU se reseteaza la valorile memorate din fabrica...Astfel ca la reconectare, este nevoie de o perioada de 15 min. in care ECU invatza (se adapteaza) dupa stilul de conducere al soferului...De aceea, timp de 15 min. fie tii motorul accelerat peste 2000 RPM si il turezi la toate regimurile de turatie...fie pleci cu masina si mergi 15 min. in care incerci sa mergi si turat...si mai putin turat...dar peste 2000 RPM...
...Ma gandesc ca tu ai deconectat parca ECU...atunci cand i-ai facut poze...
.....................
Eu unul as incepe cu bujiile...Le-as mai schimba o data...pt. ca nu costa o avere...costa in jur de 11 RON/buc...Incearca cu niste bujii obisnuite (cu un singur electrod...ca sa fie ieftine...)...Sau daca ai bani, incearca Bosch FR78X-Super4 (cu 4 electrozi)...Poate ca avand mai multi electrozi, vor reusi sa compenseze anumite imperfectiuni ale fiselor...bobinei...sau injectiei...
...Dupa aceea incearca cu alta bobina SH cu tot cu alte fishe...Poate bobina scapa din cand in cand scanteia la masa...Cine mai stie ce e acolo...


.........................
Multumesc pt. indicele bujiilor pt. masina mea!!! Inca o data mi se confirma ca se pot monta si bujii mai reci FR6 DC in loc de FR7DC...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Cu placere, la noi sunt recomandate mai reci bujiile ca altfel ar aparea autodetonatii. Ca sa-ti dai seama daca bujiile sunt mai reci bagi o scobitoare sau un ac pe langa izolatia electrodului si masori distanta pana la buza bujiei. Cu cat distanta e mai mica cu atat bujia e mai rece, nici nu trebuie sa stii seria,masori si cumperi pe alea cu distanta cat mai mica.
Cat de faza cu fumul...ma gandesc la o faza si am sa o repet sa vad daca chiar asa e. Penultima data am pornit masina pentru vreo 10 secunde sa virez rotile, cum era motorul rece si turatia la relanti la 1200rpm, injectoarele baga benzina multa mai ales cu motorul rece. Ma gandesc ca o fi ramas benzina mai multa in cilindri de la pornirea aia scurta dar o sa mai repet experienta sa vad daca e de la asta.
Dane, cat despre admisie am curatat totul, galeria nu are nici un smac in ea:
-am pornit motorul cu furtunul ala gros de la filtru de aer scos, la relanti am acoperit cu palma furtunul si motorul da sa se opreasca, deci aer fals pica
-am cumparat senzor unghi clapeta de acceleratie, nici o diferenta
-am deconectat senzorul MAP, motorul da sa moara dupa accelerare, deci functioneaza
-am masurat senzorii dupa valorile date in autodata, totul corespunde
-mufele toate inspectate si curatate cu spray de contacte, nu am gasit nimic oxidat
-injectoarele le-am curatat prin metoda din video de mai jos si arunca toate frumos in 2 jeturi
http://www.youtube.com/watch?v=VFJlTfHyrUk
Ecu a fost resetat si am mers un sfert de ora in toate regimurile de turatie. Atunci cand am facut poze nu l-am deconecta, doar l-am tras putin din cutie sa se vada mai bine.
Din pacate nu am pe nimeni pe aici ca sa-mi dea o bobina de proba, dar m-am pus pe strans bani sa o cumpar de noua
O sa incerc urmatorul test: scot capacul si toate bujiile, scot mufele de la injectoare, leg capacul si bujiile la masa si dau la cheie....macar sa vad cum e scanteia.

Cat de faza cu fumul...ma gandesc la o faza si am sa o repet sa vad daca chiar asa e. Penultima data am pornit masina pentru vreo 10 secunde sa virez rotile, cum era motorul rece si turatia la relanti la 1200rpm, injectoarele baga benzina multa mai ales cu motorul rece. Ma gandesc ca o fi ramas benzina mai multa in cilindri de la pornirea aia scurta dar o sa mai repet experienta sa vad daca e de la asta.
Dane, cat despre admisie am curatat totul, galeria nu are nici un smac in ea:
-am pornit motorul cu furtunul ala gros de la filtru de aer scos, la relanti am acoperit cu palma furtunul si motorul da sa se opreasca, deci aer fals pica
-am cumparat senzor unghi clapeta de acceleratie, nici o diferenta
-am deconectat senzorul MAP, motorul da sa moara dupa accelerare, deci functioneaza
-am masurat senzorii dupa valorile date in autodata, totul corespunde
-mufele toate inspectate si curatate cu spray de contacte, nu am gasit nimic oxidat
-injectoarele le-am curatat prin metoda din video de mai jos si arunca toate frumos in 2 jeturi
http://www.youtube.com/watch?v=VFJlTfHyrUk
Ecu a fost resetat si am mers un sfert de ora in toate regimurile de turatie. Atunci cand am facut poze nu l-am deconecta, doar l-am tras putin din cutie sa se vada mai bine.
Din pacate nu am pe nimeni pe aici ca sa-mi dea o bobina de proba, dar m-am pus pe strans bani sa o cumpar de noua

O sa incerc urmatorul test: scot capacul si toate bujiile, scot mufele de la injectoare, leg capacul si bujiile la masa si dau la cheie....macar sa vad cum e scanteia.
Da! Stiu treaba cu adancimea canalului din bujie vs. cifra termica...dar nu te ajuta cu nimic...pt. ca nu ai la dispozitie toata gama de bujii atunci cand le comanzi la magazin...
...Cand comanzi, comanzi dupa codul bujiei si ti se aduce un singur set de bujii...
...Oricum nu stii ce cifra termica are o bujie care are santul adanc de 8 mm de ex. ...Stii ce cifra termica are acea bujie ?!? Chiar nu ai cum!!!
...Mi se pare mult mai cinstit sa consulti un tabel de echivalentza intre bujiile de diferite marci...In felul asta iti poti face idee care e mai rece si care e mai calda...Spre exemplu la BOSCH cu cat scade cifra din cod, cu atat bujia e mai rece...FR8DC este echivalentul bujiei romanesti cu cifra termica 240 (difera doar filetul, modul de etansare si hexagonul, in functie de literele din cod)...FR7DC e echivalentul bujiei romanesti de 260 (adica ceva mai rece decat cea anterioara)...FR6DC e echivalent pt. cifra termica 280 (si mai rece...)
...La NGK e invers...Cu cat cifra din cod creste, bujia e mai rece...BCPR6ES e mai rece decat BCPR5ES...
Dupa coduri alegi bujiile mai usor...Trebuie doar sa ai un tabel de echivalentza pt. bujii...
...............................................
Fumul dens si pornirea intr-un cilindru....Mai mult ca sigur ca asta s-a intamplat...Chiar nu e indicat sa pornesti un motor rece si sa-l opresti imediat (la toate masinile si motocicletele din lumea asta...)!!!...Asta pt. ca bujiile nu apuca sa ajunga la temperatura de regim...de autocuratire...Exact asta s-a intamplat!!! Ai pornit motorul, bujiile/motorul nu au apucat sa se incalzeasca, s-au stropit cu condens+benzina care nu au apucat sa arda/evapore...si la urmatoarea pornire ai pornit motorul cu bujiile ude/scurtcircuitate...Motorul a pornit totusi intr-un cilindru, iar flacara de la el, a ars toate gazele nearse din ceilalti cilindrii...De aceea a fumegat asa!!!...Dupa aceea, prin invartire, motorul s-a aerisit si au luat-o pe rand si ceilalti cilindri...
NU MAI REPETA PROBA ASTA!!! LASA MOTORUL IN PACE!!!! NU-I FACI DECAT RAU!!! EVITA SA-L MAI PORNESTI SI SA-L OPRETI IMEDIAT!!! DACA TE-AI HOTARAT SA-L PORNESTI, LASA-L SA FUNCTIONEZE MACAR 5-10 MIN...
..........................................................
Proba cu palma pusa in furtunul de admisie e nerelevanta pt. aerul fals!!!...Pt. ca motorul oricum are nevoie de un volum mai mare de aer, ca sa functioneze...Nu te gandi ca ar putea functiona doar cu ce ar aspira pe o fisura dintr-un furtun!!!
...E normal sa se opreasca daca ii astupi admisia!!!
...Ca sa iti faci idee...e suficient un volum mai mic decat poate scoate o bricheta cand apesi pe buton, ca sa se perturbe GRAV functionarea motorului...Oricat de putin aer fals aspirat intre clapeta de admisie si supapele de admisie (pe la corpul clapetei...la garnitura galeriei de admisie...la furtunele legate in admisie in aceasta portiune...) perturba GRAV functionarea motorului!!!
DE ACEEA TI-AM SPUS CA E GREU DE DEPISTAT O EVENTUALA ASPIRATIE DE AER FALS!!!
...Nu cunosc decat 3 metode de depistare a intrarii de aer fals
1 - Metoda vizuala - Inspectezi vizual toate furtunele (sa nu aiba fisuri)...iar starea garniturilor nu poate fi verificata decat prin demontare...
2 - Se ung cu vaselina abundenta zonele pe unde suspectezi eventuale infiltrari de aer fals...si daca se imbunatateste functionarea motorului, inseamna ca pe acolo se infiltreaza aer fals.
3 - Plimbi o bricheta cu butonul apasat (dar fara sa-i dai foc) astfel incat sa scape gaz (sau o seringa din care picuri putina benzina...) pe langa zonele pe care le suspectezi ca fiind neetanse...in timp ce motorul functioneaza...Si la fel...daca se imbunatateste functionarea motorului, pe acolo motorul aspira aer fals...
NU RECOMAND METODA ASTA!!! MI SE PARE RISCANTA!!!
Altfel nu ai cum sa-ti dai seama daca cauza defectiunii este aerul fals...
................................................
Senzorii...E bine ca i-ai masurat, pt. ca acum stii care e situatia...Totusi vezi ca anumiti senzori se poate intampla sa o ia razna doar atunci cand se incalzesc!!!...Nik spune ca a patit asta cu un senzor MAP...care o lua razna dupa ce se incalzea motorul...
................................................
Injectoarele...E bine ca ti le-ai curatzat!...Eu nu pot face asta, pt. ca la mine benzina intra in injectoare prin laterala lor...prin mai multe gauri cu sita...Daca nu sant montate pe galeria de admisie (care e corp-comun cu rampa de injectie) nu am cum sa le alimentez cu lichid de curatare...pt. ca nu am cum sa etansez zona aia...
...Totusi recomand curatarea cu ultrasunete+solutie...Pt. ca din experientza iti spun ca daca le cureti doar cu una din metode, de obicei nu se curatza complet...Nici doar cu solutie...nici doar cu ultrasunete...Chiar si dupa 2 sedinte de ultrasunete tot nu si-au dat drumul...Pt. ca atat ultrasunetele, cat si solutia (singure) dizloca mai tarziu anumite depuneri care ajung in gaura injectorului mai tarziu...dupa ce le montezi...
...La mine injectoarele si-au dat drumul (motorul a inceput sa traga bine) la o saptamana dupa ce le-am curatzat...Acum e OK!
...Daca le-ai facut sa pulverizeze bine, e OK, dar daca nu le-ai curatzat si cu ultrasunete, mai ramane totusi mizerie prin ele, pe care solutia nu poate sa o dizloce...si aceasta e suport aderent pt. urmatoarea mizerie care ajunge acolo...
De aceea e indicat sa le cureti prin ambele metode simultan!!!
.................................................
Bobina...Nu prea ai ce sa vezi daca o scoti de acolo...Pt. ca daca nu sta in pozitia de lucru, este departe de masa si nu vei vedea daca scapa vre-o scanteie prin vre-o fisura...posibila...Pt. ca asta poate fi singura problema...daca ar fi fost scurtcircuitata, nu ti-ar fi mers motorul deloc...
...Las-o asa si fa-ti rost de alta (daca o suspectezi de defect)...Nu-ti mai consuma timpul si energia de pomana!!!
Vorbeste cu Nik sau cu Dl. Benny...poate te ajuta cu o bobina...
...EU TOTUSI ITI RECOMAND SA INCEPI CU BUJIILE!!!...Cumpara un set de bujii noi...chiar daca tu stii ca le-ai schimbat de curand...Te costa doar 45...50 RON toate...Eu cred ca ai una care scapa scanteie din cand in cand la masa...in loc s-o dea intre electrozi...Dar doar din cand in cand...cand are ea chef...
...Ia niste bujii noi si nu te mai baga tu sa modifici distantza intre electrozi...sa le zgandari...Monteaza-le cum vin ele...
...Mai poti sa incerci sa vezi daca se pot comanda separat fishele de bujii (putzele acelea scurte infipte in bobina)...Ma gandesc ca nu ar trebui sa fie scumpe...Si acelea pot scapa din cand in cand cate o scanteie la masa, daca au vre-un defect...
...Mentionez ca aceste defecte nu pot fi vazute cu ochiul liber...Curentul simte pe unde e calea mai scurta spre masa si daca cauciucul de la fishe e mai poros intr-o zona (lucru pe care tu nu ai cum sa-l vezi...) scapa uneori scantei pe acolo...

...Oricum nu stii ce cifra termica are o bujie care are santul adanc de 8 mm de ex. ...Stii ce cifra termica are acea bujie ?!? Chiar nu ai cum!!!
...Mi se pare mult mai cinstit sa consulti un tabel de echivalentza intre bujiile de diferite marci...In felul asta iti poti face idee care e mai rece si care e mai calda...Spre exemplu la BOSCH cu cat scade cifra din cod, cu atat bujia e mai rece...FR8DC este echivalentul bujiei romanesti cu cifra termica 240 (difera doar filetul, modul de etansare si hexagonul, in functie de literele din cod)...FR7DC e echivalentul bujiei romanesti de 260 (adica ceva mai rece decat cea anterioara)...FR6DC e echivalent pt. cifra termica 280 (si mai rece...)
...La NGK e invers...Cu cat cifra din cod creste, bujia e mai rece...BCPR6ES e mai rece decat BCPR5ES...
Dupa coduri alegi bujiile mai usor...Trebuie doar sa ai un tabel de echivalentza pt. bujii...
...............................................
Fumul dens si pornirea intr-un cilindru....Mai mult ca sigur ca asta s-a intamplat...Chiar nu e indicat sa pornesti un motor rece si sa-l opresti imediat (la toate masinile si motocicletele din lumea asta...)!!!...Asta pt. ca bujiile nu apuca sa ajunga la temperatura de regim...de autocuratire...Exact asta s-a intamplat!!! Ai pornit motorul, bujiile/motorul nu au apucat sa se incalzeasca, s-au stropit cu condens+benzina care nu au apucat sa arda/evapore...si la urmatoarea pornire ai pornit motorul cu bujiile ude/scurtcircuitate...Motorul a pornit totusi intr-un cilindru, iar flacara de la el, a ars toate gazele nearse din ceilalti cilindrii...De aceea a fumegat asa!!!...Dupa aceea, prin invartire, motorul s-a aerisit si au luat-o pe rand si ceilalti cilindri...
NU MAI REPETA PROBA ASTA!!! LASA MOTORUL IN PACE!!!! NU-I FACI DECAT RAU!!! EVITA SA-L MAI PORNESTI SI SA-L OPRETI IMEDIAT!!! DACA TE-AI HOTARAT SA-L PORNESTI, LASA-L SA FUNCTIONEZE MACAR 5-10 MIN...
..........................................................
Proba cu palma pusa in furtunul de admisie e nerelevanta pt. aerul fals!!!...Pt. ca motorul oricum are nevoie de un volum mai mare de aer, ca sa functioneze...Nu te gandi ca ar putea functiona doar cu ce ar aspira pe o fisura dintr-un furtun!!!



...Ca sa iti faci idee...e suficient un volum mai mic decat poate scoate o bricheta cand apesi pe buton, ca sa se perturbe GRAV functionarea motorului...Oricat de putin aer fals aspirat intre clapeta de admisie si supapele de admisie (pe la corpul clapetei...la garnitura galeriei de admisie...la furtunele legate in admisie in aceasta portiune...) perturba GRAV functionarea motorului!!!
DE ACEEA TI-AM SPUS CA E GREU DE DEPISTAT O EVENTUALA ASPIRATIE DE AER FALS!!!
...Nu cunosc decat 3 metode de depistare a intrarii de aer fals
1 - Metoda vizuala - Inspectezi vizual toate furtunele (sa nu aiba fisuri)...iar starea garniturilor nu poate fi verificata decat prin demontare...
2 - Se ung cu vaselina abundenta zonele pe unde suspectezi eventuale infiltrari de aer fals...si daca se imbunatateste functionarea motorului, inseamna ca pe acolo se infiltreaza aer fals.
3 - Plimbi o bricheta cu butonul apasat (dar fara sa-i dai foc) astfel incat sa scape gaz (sau o seringa din care picuri putina benzina...) pe langa zonele pe care le suspectezi ca fiind neetanse...in timp ce motorul functioneaza...Si la fel...daca se imbunatateste functionarea motorului, pe acolo motorul aspira aer fals...
NU RECOMAND METODA ASTA!!! MI SE PARE RISCANTA!!!
Altfel nu ai cum sa-ti dai seama daca cauza defectiunii este aerul fals...
................................................
Senzorii...E bine ca i-ai masurat, pt. ca acum stii care e situatia...Totusi vezi ca anumiti senzori se poate intampla sa o ia razna doar atunci cand se incalzesc!!!...Nik spune ca a patit asta cu un senzor MAP...care o lua razna dupa ce se incalzea motorul...
................................................
Injectoarele...E bine ca ti le-ai curatzat!...Eu nu pot face asta, pt. ca la mine benzina intra in injectoare prin laterala lor...prin mai multe gauri cu sita...Daca nu sant montate pe galeria de admisie (care e corp-comun cu rampa de injectie) nu am cum sa le alimentez cu lichid de curatare...pt. ca nu am cum sa etansez zona aia...

...Totusi recomand curatarea cu ultrasunete+solutie...Pt. ca din experientza iti spun ca daca le cureti doar cu una din metode, de obicei nu se curatza complet...Nici doar cu solutie...nici doar cu ultrasunete...Chiar si dupa 2 sedinte de ultrasunete tot nu si-au dat drumul...Pt. ca atat ultrasunetele, cat si solutia (singure) dizloca mai tarziu anumite depuneri care ajung in gaura injectorului mai tarziu...dupa ce le montezi...
...La mine injectoarele si-au dat drumul (motorul a inceput sa traga bine) la o saptamana dupa ce le-am curatzat...Acum e OK!
...Daca le-ai facut sa pulverizeze bine, e OK, dar daca nu le-ai curatzat si cu ultrasunete, mai ramane totusi mizerie prin ele, pe care solutia nu poate sa o dizloce...si aceasta e suport aderent pt. urmatoarea mizerie care ajunge acolo...
De aceea e indicat sa le cureti prin ambele metode simultan!!!
.................................................
Bobina...Nu prea ai ce sa vezi daca o scoti de acolo...Pt. ca daca nu sta in pozitia de lucru, este departe de masa si nu vei vedea daca scapa vre-o scanteie prin vre-o fisura...posibila...Pt. ca asta poate fi singura problema...daca ar fi fost scurtcircuitata, nu ti-ar fi mers motorul deloc...
...Las-o asa si fa-ti rost de alta (daca o suspectezi de defect)...Nu-ti mai consuma timpul si energia de pomana!!!
Vorbeste cu Nik sau cu Dl. Benny...poate te ajuta cu o bobina...
...EU TOTUSI ITI RECOMAND SA INCEPI CU BUJIILE!!!...Cumpara un set de bujii noi...chiar daca tu stii ca le-ai schimbat de curand...Te costa doar 45...50 RON toate...Eu cred ca ai una care scapa scanteie din cand in cand la masa...in loc s-o dea intre electrozi...Dar doar din cand in cand...cand are ea chef...
...Ia niste bujii noi si nu te mai baga tu sa modifici distantza intre electrozi...sa le zgandari...Monteaza-le cum vin ele...
...Mai poti sa incerci sa vezi daca se pot comanda separat fishele de bujii (putzele acelea scurte infipte in bobina)...Ma gandesc ca nu ar trebui sa fie scumpe...Si acelea pot scapa din cand in cand cate o scanteie la masa, daca au vre-un defect...
...Mentionez ca aceste defecte nu pot fi vazute cu ochiul liber...Curentul simte pe unde e calea mai scurta spre masa si daca cauciucul de la fishe e mai poros intr-o zona (lucru pe care tu nu ai cum sa-l vezi...) scapa uneori scantei pe acolo...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep