[CUMPAR] Compresor AC

Tot ce este legat in mod direct de Citroen. Cititi cu atentie REGULILE publicate in header-ul sectiunii! Anunturile vor contine OBLIGATORIU o descriere cat mai detaliata a produsului, datele de contact si PRETUL. Nerespectarea acestor reguli duce la stergerea anuntului. ATENTIE: Discutiile Off-Topic vor fi sterse fara notificare prealabila.

Moderatori: Rica, Echipa Tehnica

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

[CUMPAR] Compresor AC

Mesajde Catalin Radu » Lun 18-Noi-2013 14:51

Salut !!
Sunt interesat de achizitia unui compresor AC sh, in buna stare ( functional, fara zgomote pe la rulment/fulie) compatibil cu Xantia mea ( 1,6i, fabr. 1996). As mai avea nevoie si de butonul de comanda AC ( cel de pe bord) cu mufe cu tot ( mufa butonului si cea in care intra).

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mie 27-Noi-2013 10:59

Problema s-a rezolvat partial; adica am facut rost de un compresor functional (Merci Nik si Cristi :D !!!) dar pus pe masina nu functioneaza....dati-mi voie sa explic fenomenul mai pe indelete:
Compresorul vechi, de pe masina mea avea rulmentul praf (de aia l-am schimbat in primul rand), dar in acelasi timp, cand l-am incarcat acum vreo 2 ani cu freon si mi l-au testat cei de la service, mi s-a spus ca are si un scurt in bobina, pentru ca nu cupla deloc...buuunn..l-am dat jos acum si l-am montat pe cel " nou" ...are acelasi scurt (e bobina arsa domle). Compresorul vechi, odata dat jos de pe masina si testat, culmea, cupla ambreiajul pe el..deci nu are nimic bobina..De ce puse pe masina si alimentate "pe direct" nu functioneaza nici unul, dar date jos cupleaza amandoua???repet,alimentarea facuta pe direct, ocolind butonul de comanda, relee, circuite...etc... :?: :shock:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 27-Noi-2013 13:24

Asta chiar e ciudat, ambreiajul cupleaza cand e compresorul demontat si nu mai cupleaza cand e pus pe masina ..pe direct :shock:
Ai folosit aceeasi sursa de alimentare? Firele sunt ok?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 27-Noi-2013 14:09

mda... e direct stupid, pe mine ma depaseste. mai ales ca pe masina de pe care i l-am dat eu functiona... o fi totusi bobina arsa, cine dreaq stie.
cataline, am gasit inca o bobina, o sa ti-o timit daca e...

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mie 27-Noi-2013 15:21

Nu e vorba ca vreau alta bobina (e buna aia de pe compresorul vechi :shock: ), si cred ca nik are dreptate cand spune ca e complet functional compresorul pe care mi l-a dat; odata ce al meu, care pe masina nu cupla (avea simptome de bobina arsa) si demontat cupleaza , si ala de pe masina nu cupleaza (pe aceleasi fire, direct de la acumulatorul masinii...da-o-n ma-sa). Undeva e o problema electrica, daca aveti o idee de unde sa incep cautarea...chestia e stupida si aberanta, asa cum spune si Nik...dar este.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 27-Noi-2013 15:41

Mda, in experienta personala cu electrica si electronica am intalnit mereu fenomene ciudate. Ex: Montam ledurile la masina si nu functionau, veneam cu ele in casa si le alimentam..mergeau ](*,)
Cauze probabile: lipituri reci, contacte imperfecte, cabluri intrerupte.
Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. Daca misti de fire si se modifica rezistenta afisata ceva nu e in regula.
Ce serie are compresorul? ...poate gasim datele tehnice pentru el.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mie 27-Noi-2013 15:57

kady28 scrie:Verifica rezistenta bobinei ambreiajului cu un ohm-metru, trebuie sa fie de cativa ohmi. Sau verifica continuitatea bobinei.
Verifica tensiunea care vine pe alimentarea bobinei, pe mufa dupa ce ai pornit motorul si ai apasat butonul de AC.
Verifica firele de la bobina, cel mai bine cu ohm-metru conectat la ambele capete ale bobinei. .


Pai daca l-am pus pe direct, cu 2 fire, alimentat direct din acumulatorul masinii, cu motorul pornit, si nu a cuplat....
Fenomenul inexplicabil e ca ala de l-am dat jos in mod sigur nu a functionat alimentat direct din acumulatorul masinii atata timp cat a stat montat..dar demontat si alimentat in acelasi mod merge... :shock:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mie 27-Noi-2013 16:22

Pentru acest fenomen pune carcasa compresorului la masa. Si vezi ce se intampla. :o
In mufa compresorului este o dioda :shock: .Incearca sa ajungi la ea o indepartezi de un capat si alimentezi bobina intr-un capat cu + apoi inversezi si vezi reactia. Am patit acest fenomen si de atunci nu mai folosesc dioda in circuit. 8)

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 27-Noi-2013 17:28

da!!!! de asta am uitat!!! am patit acum ceva vreme treaba asta, adica am taiat mufa de la compresor, si era scurtcircuitata; eu am crezut ca e mufa topita si defecta, nu am stiut de dioda... daca acea dioda exista acolo, si cumva alimentezi invers compresorul... dioda se pune in scurt, si se intampla treaba asta.
ai verificat daca ai continuitate pe vreunul din pinii din mufa si carcasa compresorului?!

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mie 27-Noi-2013 18:13

parca a verificat continuitatea dar sincer, nu-mi amintesc rezultatul..Dar informatiile voastre sunt binevenite, in special treaba cu acea dioda...o sa-i amintesc electricianului sa verifice si posibilitatea asta.
Acum sincer, o las mai moale cu el, ca e iarna si am si o perioada mai aglomerata la munca....sunt foarte multumit ca nu mai huruie rulmentul.
Saritori oameni!!! Merci mult !!!!! :D

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mie 27-Noi-2013 21:39

Dioda se afla aici .Foto. :shock:

Imagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 28-Noi-2013 01:59

atunci avem o explicatie :lol:
poti sa faci operatia asta (adica sa scoti dioda) si fara sa dai jos compresorul de pe masina :D

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 28-Noi-2013 11:01

Daa, daca are dioda si e strapunsa asta e explicatia.
Ambreiajul nu ar trebui sa cupleze indiferent de polaritatea cu care e alimentata bobina? Sau e si vreun magnet permanent pe acolo?

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Joi 28-Noi-2013 16:40

Daca dai jos dioda poti sa alimentezi indiferent de polaritate ambreajul va cupla. :shock:

De ce nu ai schimbat numai rulmentul la compresorul tau.
Rulmentul are cod; NA 4907
Dimensiuni 35/55/20 mm.
Se scoate usor cu o presa foarte simpla.foto

Imagine

Imagine

:steering:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 28-Noi-2013 17:10

benone, tu vorbesti despre compresor delphi/harrison... el are compresor sanden, si difera complet.


Înapoi la “Vanzari/Cumparari/Schimburi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru Shraunouw