Colegi revin cu rezolvari dar si probleme...asa ca incep cu inceputul.
Am montat releul la contact, totul a mers bine si a functionat din prima.
Se taie firele de la mufa maro la care se ataseaza releul,firele au culoarea rosie care vin la mufa...alimentarea lui trece prin contact daca mai este buna, daca nu se poate lua alimentare de la mufa gri firul alb. Are plus pe ea cand se rasuceste cheia in pozitia accesorii.
Nu e nici o problema deoarece aeroterma primeste comanda de pornire abia dupa ce motorul merge.
Toate bune si frumoase, dupa ce am montat tot..am mai rascolit netul putin si am gasit pe frenchcarforum ca xantia seria 2 are releu separat pentru aeroterma. Este releul verde deschis din poza prins cu clemele de plastic negre, e de 35A si comanda lui este pe siguranta F5. Pe aceasta siguranta este si comanda releului de incalzire oglinzi + luneta.
Acum nu e nefolositor ca am pus releul ala in plus pe contact dar rezolvarea e valabila doar pt. xantia seria 1 care nu au releu separat pt. aeroterma.
Simptomele nu au disparut, cand apas frana aeroterma creste in turatii la fel ca inainte...asa ca la problema asta pentru seria 2 inca nu am rezolvare.
Am masurat tensiunea pe siguranta F21 a aerotermei si cand apas frana scade umpic...tocmai de asta i se modifica si turatia.
Misterclaude daca ai seria 2 nu se rezolva cu releul la contact din pacate.
Am descoperit o chesti si mai nasoala, seara cand am iesit la probe am pornit faza scurta si proiectoarele. In acest timp am pornit si incalzirea lunetei si oglinzilor si am obs. ca tensiunea aratata de voltmetru din plafoniera scade. Pana acum nu stiam exact cat scade, dar se cunostea in iluminarea bordului ca e o cadere de tensiune.
Cu faza scurta, proiectoare si incalzire luneta si oglizi...cu motorul la relanti tensiunea scade pana la 11.6v
Doar cu faza scurta si inclazire luneta si oglinzi, la relanti ,tensiunea este aprox 13v.
Doar cu pozitie si incalzire oglinzi si luneta tensiunea este undeva pe la 13.8v.
Tensiunile le-am masurat si pe bornele bateriei si sunt la fel...deci nu e o cadere de tensiune pe fire.
Daca acceleram motorul peste 1000rpm cand eram cu proiectoarele, faza scurta si inclazire luneta, tensiunea creste peste 13V.
Am probleme cu alternatorul la relanti de nu tine proiectoarele, faza scurta si incalzire luneta?
La voi tot asa face?