Martor presiunea uleiului aprins :(

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mar 14-Mar-2006 11:50

@mars2k:
Spune-mi te rog ai sunat in prealabil la ATS Pipera ? sau te-ai dus direct... pentru ca nu raspunde nimeni la telefon si mi-e teama ca odata ajuns acolo mi se va zice ca nu pot intra pentru ca nu am programare...ca nu se poate, ca la romani...

Eu am problema cu martorul autodiagnostic care s-a aprins azi si motorul arde prost de tot, parca in 3 pistoane, nu tine ralanti-ul, da beepuri...

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 14-Mar-2006 11:58

@B25BUY: Nici eu n-am reusit sa vorbesc cu ei ieri, asa ca m-am dus direct acolo.
In cazul unei urgente, te rezolva si fara programare, doar ca va trebui sa astepti (eu am asteptat vreo 2 ore).
In cazul cel mai rau, le lasi masina acolo sa se ocupe de ea ziua urmatoare.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 08-Noi-2006 13:30

Sper din tot sufletul sa nu aiba legatura cu topicul acesta - totusi, postez aici, "just in case".

Facut revizia de cca o luna la ATS, nu am verificat exact cat ulei mi-au pus, oricum joja electronica indica (= trecut) in mod consistent 6/6 (6 patratele din 6),
deci nici un motiv sa-mi murdaresc mainile pt "extra info" de la cea manuala.

Numai ca de vreo 3 zile, joja electronica imi indica (= prezent) in mod consistent (*) nivel maxim depasit (6/6 + max clipind intermitent).
Am verificat pe cea manuala si nivelul e peste maxim - cam pe toata lungimea zonei din plastic (deci cu cca 15 mm peste nivelul maxim).

Exista vreun motiv pt care nivelul uleiului ar putea creste? :?

(*) in mod consistent = de fiecare data cand "pun contactul", indiferent de motor cald/rece, masina inclinata sau nu, parcata pe bordura sau nu, etc.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 14:07

In mod normal n-are cum sa-ti creasca nivelul uleiului dintr-o data, daca n-are de unde. Eu zic ca mesterii de la ATS ti-au pus prea mult ulei sau nu l-au scurs bine pe cel vechi. Altfel nu pot sa-mi explic. In manualul masinii e descrisa procedura de verificare a nivelului la ulei: mers cu masina, oprit pe o suprafata orizontala, lasat masina 10-15 minute sa se raceasca nitel motorul si verificat pe joja manuala nivelul uleiului. E normal sa-ti apara diferente intre nivelul la ulei cu motorul rece si situatia cu motorul cald. Dar din ceea ce spui tu reiese ca si cu motorul rece ai avea un nivel depasit al uleiului. Oricum, nu e bine sa mergi cu masina avand un nivel prea mare la ulei. In caz ca nu-i dai singur de cap sau cu ajutorul altor colegi de forum, mergi din nou la ATS...

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 08-Noi-2006 14:09

Mi-e greu sa cred ca, de exemplu, nu au schimbat si filtrul de ulei si doar au golit baia. Ma gandesc insa si la faptul ca la motorul pe benzina "intra" 3.2 litri de ulei, o cantitate mai greu de dozat decat 3.8 la motorina (sper sa nu fi incurcat niste cifre - astept corectii de la cei care au cartea masinii la indemana). Dar chiar daca au pus mai mult, ar fi trebuit sa se vada pe joja manuala! Exista insa si posibilitatea ca senzorul din baie sa se fi miscat intre timp si sa nu mai arate exact realitatea. Multe posibilitati, putine solutii. Ai sunat la ATS?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 08-Noi-2006 14:09

mars2k scrie:Exista vreun motiv pt care nivelul uleiului ar putea creste? :?


Da!

La motoarele pe benzina-la rece, amestecul este bogat in benzina. La orice motor o mica parte din amestec scapa pe langa segmenti, ajungand in baia de ulei. Benzina continuta in gazele scapate, se amesteca cu uleiul, determinand cresterea nivelului. Binenteles ca uleiul se degradeaza...
Fenomenul apare mai ales la drumuri foarte scurte prin oras, la temperaturi scazute cand se merge cu "socul" tras

Cei drept chestia asta era specifica masinilor vechi, pe carburator. La injectie nu ar trebui sa fie evident fenomenul pt ca gestiunea electronica isi face mult mai bine treaba...dar se poate si cum am spus eu :?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 08-Noi-2006 14:15

Mi-au povestit si mie "batranii" de problema Daciilor care "dadeau gaze" in baie si carora le puneau preventiv uleiuri gen 15W-50. Dar la un C3 din 2004? :shock:

Avatar utilizator
Gusti
pasionat
Mesaje: 161
Membru din: Joi 18-Mai-2006 12:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde Gusti » Mie 08-Noi-2006 14:17

offtopic : ce joja electronica?????? c3 are asa ceva?
pt nava spatiala n-am avut bani, de asta mi-am luat C4 Coupe 1.6i 16v Jaune Scott VTRVroom Racing Bucuresti !![url=http://upload4.postimage.org/1947160/photo_hosting.html][img:520520e6fa]http://up

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 08-Noi-2006 14:18

Gusti scrie:offtopic : ce joja electronica?????? c3 are asa ceva?

Da, iti spune nivelul uleiului cand pui contactul. Sau cel putin modelul "vechi" fabricat pana in 2005 asa face :roll:

Avatar utilizator
Gusti
pasionat
Mesaje: 161
Membru din: Joi 18-Mai-2006 12:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde Gusti » Mie 08-Noi-2006 14:20

dancld multumesc mult ... la c4 arata doar oil ok sau check oil sau no oil sau orice oil :) ... dar in nici un caz nu arata un nivel ceva ..oricum multumesc pt info
pt nava spatiala n-am avut bani, de asta mi-am luat C4 Coupe 1.6i 16v Jaune Scott VTRVroom Racing Bucuresti !![url=http://upload4.postimage.org/1947160/photo_hosting.html][img:520520e6fa]http://up

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 08-Noi-2006 14:23

Primul model de C3 are si indicatie de nivel al uleiului cand se pune contactul. Ma indoiesc totusi ca e o problema cu senzorul electronic din moment ce si joja manuala arata in mod clar o depasire a nivelului. Mai ramane problema cu scapatul benzinei, dar cum se face ca problema asta a aparut taman dupa schimbul de ulei?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 08-Noi-2006 14:51

Concluzia: telefon la ATS si diagnosticata problema de urgenta. Daca "da gaze in baie" sper ca mai e in garantie :lol: Ca vorbim deja de schimbat set motor, etc :!:

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mie 08-Noi-2006 15:09

Sau poate au pus ceva mai mult ulei ;)

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 08-Noi-2006 15:10

Daca "da gaze in baie" n-ar trebui ca motorul sa-si fi pierdut (mult) din puterea nominala?

Eu am facut un diagnostic cu cca 2 luni in urma si isi atinge puterea nominala (cu benzina OMV 100):
Imagine

Dane, sa ma duc la ATS "doar" cu indicatorul de "nivel maxim depasit" e pierdere de vreme,
de 2 ori am plecat de la ei cu indicatorul asa (dupa prima revizie, respectiv inlocuirea filtrului din topicul acesta).

Oricum, mai e in garantie pana in aprilie 2007.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Mie 08-Noi-2006 15:14

Poti sa incerci urmatoarea chestie, sa pornesti motorul cu busonul de ulei desfacut. Daca simti ca ies gaze sub presiune :shock: Ups, nu-mi vine sa cred ca dau asemenea sfaturi :lol:


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot