Pornire Diesel
Moderator: Echipa Tehnica
Am gasit un releu, azi il primesc, e pentru BX 19D conform catalogului. Acum trebuie sa aflu cum il conectez ...
Releul actual are cele doua fire groase prin care se alimenteaza bujiile, plus doua fire la care e conectat un buton. Daca am inteles bine pe langa cele doua fire groase mai am de conectat un fir la firul de excitatie electromotor, si banuiesc ca inca doua la buton sau contact. Are cumva si bec indicator in bord?? Deci inca doua fire?? Din pacate nu am gasit nici o schema electrica pt. BX diesel ...
Ideal ar fi fost sa citeasca temperatura dupa motor ... dar tot e mai bine decat numarand ...
Multumesc pentru oferta Teo, dar deja l-am comandat ...
Am aruncat o privire mai atenta releului montat acum, si este o cutiuta albastra, pe ea scrie Electronique, Made in France, dar interior nu este decat un releu, nu exista nici urma de termistor sau altceva care sa sugereze o posibilitate de termostatare si/sau temporizare.
Si inca o intrebare: unde anume este montat?? Ma gandesc ca sigur conteaza pozitia lui fata de motor.
Releul actual are cele doua fire groase prin care se alimenteaza bujiile, plus doua fire la care e conectat un buton. Daca am inteles bine pe langa cele doua fire groase mai am de conectat un fir la firul de excitatie electromotor, si banuiesc ca inca doua la buton sau contact. Are cumva si bec indicator in bord?? Deci inca doua fire?? Din pacate nu am gasit nici o schema electrica pt. BX diesel ...
Ideal ar fi fost sa citeasca temperatura dupa motor ... dar tot e mai bine decat numarand ...
Multumesc pentru oferta Teo, dar deja l-am comandat ...
Am aruncat o privire mai atenta releului montat acum, si este o cutiuta albastra, pe ea scrie Electronique, Made in France, dar interior nu este decat un releu, nu exista nici urma de termistor sau altceva care sa sugereze o posibilitate de termostatare si/sau temporizare.
Si inca o intrebare: unde anume este montat?? Ma gandesc ca sigur conteaza pozitia lui fata de motor.
d
la el ai urmatoarele fire. 2 fire groase cu clema ptr bujii ...adica unul direct pe +baterie si celalant pe bujii,si inca 4 fire pe soclu
1)+12v de dupa contact sau mai bine zis de pe traseul de electrovalva la pompa de injectie
2)masa
3)intrare reset (exitatie electromotor)
4) iesire bec bujii (ptr becul din bord)
releul de bujii e pozitionat pe aripa interioara din stanga..in spatele farului stinga
1)+12v de dupa contact sau mai bine zis de pe traseul de electrovalva la pompa de injectie
2)masa
3)intrare reset (exitatie electromotor)
4) iesire bec bujii (ptr becul din bord)
releul de bujii e pozitionat pe aripa interioara din stanga..in spatele farului stinga
Din pacate sunt nevoit sa readuc in atentia voastra acest subiect pentru ca nu am reusit sa identific pinii releului ....
Am facut urmatoarea schita:

L-am si demontat, dar are destul de multa electronica si nu ma pricep prea bine ... asa ca nu m-am prins.
Nu am incercat sa-l leg cumva pentru ca daca leg +12V la iesirea pentru becul din bord, sau inversez + cu - am toate sansele sa-l bulesc!
Am facut urmatoarea schita:

L-am si demontat, dar are destul de multa electronica si nu ma pricep prea bine ... asa ca nu m-am prins.
Nu am incercat sa-l leg cumva pentru ca daca leg +12V la iesirea pentru becul din bord, sau inversez + cu - am toate sansele sa-l bulesc!
I-am dat de cap in cele din urma cu ajutorul unui prieten electronist.
Conform schitei anterioare pinii se conecteaza asa:
1 - +12Vcc de la contact
2 - -12Vcc (l-am legat la caroserie)
3 - La excitatie demaror
4 - La becul din bord
Pe cele doua suruburi se conecteaza +12Vcc, la cel cu diametrul mai mic, direct dupa borna + de la baterie, iar cel mai gros se leaga la bujiile incandescente.
Montarea releului mi-a imbunatatit pornirea. Din testele pe care le-am facut inainte de a-l monta am constatat ca el tine alimentate bujiile si in timpul cand functioneaza demarorul.
Conform schitei anterioare pinii se conecteaza asa:
1 - +12Vcc de la contact
2 - -12Vcc (l-am legat la caroserie)
3 - La excitatie demaror
4 - La becul din bord
Pe cele doua suruburi se conecteaza +12Vcc, la cel cu diametrul mai mic, direct dupa borna + de la baterie, iar cel mai gros se leaga la bujiile incandescente.
Montarea releului mi-a imbunatatit pornirea. Din testele pe care le-am facut inainte de a-l monta am constatat ca el tine alimentate bujiile si in timpul cand functioneaza demarorul.
si inca citeva secunde dupa. daca pui contactul si bujiile si nu dai la cheie dupa ce se stinge becul ai sa vezi ca se mai aude un "tzac" la citeva secunde dupa ce s-a stins becul, ceea ce inseamna ca abia atunci se opresc. asta ca sa asigure functionarea motorului cind e foarte rece afara. cum e pina la urma, e temporizat in functie de temperatura?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Este posibil dar nu neaparat, prietenul meu nu a vazut vre-un termistor sau ceva similar dar nici nu a cautat cu atentie, el crede ca montajul (destul de complex ....) ar putea stabilii timpul in functie de curentul consumat de bujii, sau rezistenta acestora, care se modifica, spune el, in functie de temperatura pe care o au bujiile ...
Eu nu sunt comvins ca e asa, cred ca mai simplu e sa puna un termistor.
Releul meu are un C.I. LM2901 care este un "low power quad voltage comparator", si destul de multe piese pe langa el. Nu este original, este nou compatibil cu cel original, l-am luat ca piesa de schimb si este produs in Germania de HUCO.
Eu nu sunt comvins ca e asa, cred ca mai simplu e sa puna un termistor.
Releul meu are un C.I. LM2901 care este un "low power quad voltage comparator", si destul de multe piese pe langa el. Nu este original, este nou compatibil cu cel original, l-am luat ca piesa de schimb si este produs in Germania de HUCO.
e posibil sa fie temporizat in functie de rezistenta bujiilor care difera in functie de temperatura exterioara, asa cum spune prietenul tau
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Pai daca e bazat pe rezistenta bujiilor, atunci masoara, de fapt, chiar temperatura din motor si asta este ideal. Daca motorul e foarte rece atunci le poate tine cuplate mai mult si cand motorul e cald, poate sa nu le mai cupleze chiar de loc.
La masina veche (un Seat Ibiza diesel, cu motor Fiat ) am si eu un releul defect care mai poate fi comandat doar dintr-un buton. Daca motorul este caldut (estimez ca la vreo 40-50 de grade) pot porni usor fara bujii. In schimb cand motorul e foarte rece (sa zic sub -5 grade) atunci e nevoie sa cuplez bujiile cate 2-3 cicluri normale (de 15 secunde). Si atunci mai am nevoie si de multa bafta .
Timerul din releu mai este doar partial functional si decupleaza doar martorul din bord dar nu si bujiile- daca uit butonul cuplat am descarcat bateria in cateva minute.
La masina veche (un Seat Ibiza diesel, cu motor Fiat ) am si eu un releul defect care mai poate fi comandat doar dintr-un buton. Daca motorul este caldut (estimez ca la vreo 40-50 de grade) pot porni usor fara bujii. In schimb cand motorul e foarte rece (sa zic sub -5 grade) atunci e nevoie sa cuplez bujiile cate 2-3 cicluri normale (de 15 secunde). Si atunci mai am nevoie si de multa bafta .

Timerul din releu mai este doar partial functional si decupleaza doar martorul din bord dar nu si bujiile- daca uit butonul cuplat am descarcat bateria in cateva minute.

- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Mai oameni buni lasati-le draq de bujii si temperatura lor....
La motoarele mai vechi(de ex. xantia) releul sta conectat in functie de informatia primita de la o sonda de temperatura.
La modelele mai noi(de ex. xsara) informatia este primita de la ECU motorului.

-1150 releu bujii
-1160 bujii
-1320 engine management control unit
-V1150 bec indicator bujii.
La motoarele mai vechi(de ex. xantia) releul sta conectat in functie de informatia primita de la o sonda de temperatura.
La modelele mai noi(de ex. xsara) informatia este primita de la ECU motorului.

-1150 releu bujii
-1160 bujii
-1320 engine management control unit
-V1150 bec indicator bujii.
in sfarshit un raspuns pertinent !!!! :roll:
corect, timerul citeshte valoarea sondei de temperatura a apei. alta decat cea care comanda indicatorul de bord!
imaginatzi-va ca schimbatzi bujiile, nu neaparat toate, shi valoarea asha zis interpretata de releu se modifica odata cu proprietatzile noilor bujii, de cele mai multe ori nu tocmai originale
ar fi o intreaga distractzie in mintea temporizatorului! :D
corect, timerul citeshte valoarea sondei de temperatura a apei. alta decat cea care comanda indicatorul de bord!
imaginatzi-va ca schimbatzi bujiile, nu neaparat toate, shi valoarea asha zis interpretata de releu se modifica odata cu proprietatzile noilor bujii, de cele mai multe ori nu tocmai originale
ar fi o intreaga distractzie in mintea temporizatorului! :D
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
@marian, la BX nu e valabila schema de la Xantia. si cu toate astea difera temporizarea in fct de temperatura. din pacate nu reusesc sa imi dau seama exact ce citeste temperatura si de unde, dar timpul difera clar
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
vezi ca releul e pereche cu bujiile (e vorba de tensiune, timp de stat sub tensiune...) deci trebuie sa le schimbi si pe alea daca schimbi releul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO