Scule necesare:
- cheie torx T30 (pentru suruburile de fixare discuri pe butuc)
- cheie torx T55 (pentru suruburile de fixare portetriere)
- cheie fixa 13 (suruburile de fixare etriere)
- cheie fixa 15 (se tine contra de culise cand se umbla la suruburile de fixare etriere)
- antrenor T (eu asta am avut, la care am adaugat o inelara mai mare pentru a face parghie si a desface mai usor suruburile portetrier).
Se mai folosesc surubelnite, ciocane de diferite greutati daca discurile se incapataneaza sa nu iasa de pe butuci, degripant WD40, vaselina, perie de sarma.
Se demonteaza roata, apoi se demonteaza etrierul prin desfiletarea celor 2 suruburi suruburi cu o cheie de 13, tinand contra in acelasi timp de culise cu o cheie de 15.


Se scot placutele uzate. Asa aratau ale mele:

Se trece apoi la demontarea portetrierului. Eu am curatat bine cu peria de sarma suruburile si am dat cu putin WD40 pe interior, unde se vedeau iesind. Am pus cheia T55 si am aplicat cateva lovituri de ciocan. Apoi am trecut la slabirea lor. Este necesara ceva forta, sunt stranse destul de tare si au pe filet pasta antideblocare.

Am curatat bine cele doua suruburi de fixare ale discului si am aplicat acelasi procedeu ca mai sus cu T30, supa care am slabit suruburile. Am curatat cat mai bine zona dintre disc si exteriorul flansei butucului. Acolo rugineste foarte tare. Am introdus WD40, apoi am batut de cateva ori cu ciocanul si discul s-a desprins. Pe suprafata de contact dintre interiorul discului si flansa amortizorului nu exista rugina, doar oxid care s-a indepartat usor.


S-a curatat bine flansa cu peria de sarma si hartie abraziva.


Am montat discul, urmand instructiunile.


S-a remontat portetrierul, strangand foarte bine suruburile. Apoi am montat pe ele noile tablite venite cu placutele. Se verifica culisele. Acestea trebuie sa se miste usor si sa aiba unsoare. Eu am gasit una singura care se misca greu. Am spalat bine cu WD40, am curata cu o carpa in interior, am introdus vaselina.

Placutele TRW au niste sageti pe ele, iar doua dintre ele au o folie de culoare albastra care se indeparteaza, ramanand o suprafata lipicioasa. Acele placute se monteaza spre interior, unde apasa pistonasele.


Se impinge pistonasul etrierului in interior pana ajunge la capat. In prealabil, se slabeste capacul rezervorului de lichid de frana. Eu am folosit o presa cu surub de impins pistonase pe care o aveam de la vechea Dacie. Se monteaza etrierul pe pozitie, se fixeaza surubul de la partea superioara, apoi cel de la partea inferioara si se strang cu cheia de 13, tinand contra de culise cu cheia de 15.


Discurile cumparate de mine au aplicata o vopsea care NU se curata sub nici o forma de pe suprafetele pe care lucreaza placutele. Aceasta se curata la franare.
Daca pe partea dreapta am terminat relativ repede (maxim 2 ore, timp in care am si vopsit piesele care se vad in poze si nu am lucrat in graba), pe partea stanga am avut mari probleme cu scoaterea discului de pe butuc. Rugina dintre ele era ca un cordon de sudura. M-am chinuit ore bune ieri, am spart rugina aceea cu o surubelnita si ciocanul, am consumat mai bine de jumatate de spray WD40 mare si tot nu am reusit sa-l scot la ora 20.00 aseara. Am suflat iar cu spray, am montat roata si azi-dimineata m-am apucat iar de treaba. Dupa ce am mai curatat putin intre disc si butuc, am aplicat cateva baroase si a inceput sa cedeze. Nu am mai reusit sa fac si poze deoarece vremea s-a stricat, incepuse si o ploaie slaba, mizeria era foarte mare si ma grabeam sa pun totul la loc.
Am facut o proba sa vad cum se prezinta si placutele calca perfect pe discuri, vopseaua aceea curatandu-se aproape in totalitate.