Cutie viteze
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
fi atent ca discul e prost. am patit-o si eu; am plecat in probe dupa montaj, si a mers cateva sute de metrii, apoi nu a mai intrat cu motorul oprit deloc. ba chiar daca tineam ambreiajul calcat, si o porneam cu ea bagata intr-o viteza, pleca de pe loc. am desfacut din nou, si dupa ceva deliberari am decis sa pun alt disc, placa si rulmentul le-am lasat asa. psihoza, dupa aia a mers perfect. discul era NOU, marca sachs. il am si acum, dar imi e frica sa il mai folosesc. eu cred totusi ca ramanea blocat pe priza, altfel nu im explic. l-am invartit pus pe priza de la alta cutie, si parea foarte drept.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Inainte sa schimb kit-ul de ambreiaj mai rar imi intra din prima in marsarier, acum ca naiba ca intra din prima de fiecare data.
Cum ai zis Nic, ceva de genul am patit si eu in probe, a intrat in viteze cateva sute de metri si deodata nu a mai vrut decat cu dubladebraiere si cablul strans la maxim. Acum de unde sa vina zgomotul ala, ori placa de presiune agata undeva, ori ramane discul blocat pe caneluri.
Cum ai zis Nic, ceva de genul am patit si eu in probe, a intrat in viteze cateva sute de metri si deodata nu a mai vrut decat cu dubladebraiere si cablul strans la maxim. Acum de unde sa vina zgomotul ala, ori placa de presiune agata undeva, ori ramane discul blocat pe caneluri.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
asa e. dar el a umlat la sincronul de 3-4, nu la 1-2 si 5, care inainte mergeau perfect. mai exista posibilitatea sa fi indoit vreo tija de la cautator/furci, dar ma cam indoiesc. totusi nimic nu e imposibil.
porcaria cea mai mare e ca trebuie sa desfaca iar. iar daca desface, nu stie unde sa umble.
porcaria cea mai mare e ca trebuie sa desfaca iar. iar daca desface, nu stie unde sa umble.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Sunt 3 cazuri:
1. intra fara nici o problema in mers sau pe loc, cu motorul oprit sau pornit.
2. nu intra deloc, ba a1-a cand stau la semafor, ba a 4-a, ba a 5-a. In aceste momente fac dubla debraiere si intra. Cel mai des parca face in a 5a si m-am invatat sa schimb pe la 100 cu dubla pedala. Cazul asta a fost si cu motorul oprit si oricat as fi apasat pedala de ambreiaj nu voia sa intre iar dupa ce am pornit motorul cand am apasat ambreiajul s-a auzit un clanc si gata..mergea in orice viteza...deci ramasese ceva blocat.
In cazul asta cand nu vrea sa intre nu caraie, pur si simplu nu se duce maneta...bineinteles ca nu o fortez ca sa nu o stric mai rau.
3. Caraie cu simpla debraiere doar cand trec din viteza superioara in inferioara, cel mai des am patit din a4-a in a3-a cand vreau sa aplic frana de motor. Cu dubla debraiere nu caraie deloc indiferent de situatie.
In oras cum merg maxim cu viteza a 3a nu caraie dar patesc cazurile 1 si 2 aleatoriu.
Timoneria este originala, tijele nu sunt indoite, nucile la tije nu au joc, bucsa la tija lunga nu e rupta, sunt unse cu toate alifiile.
Cand am umblat in cutie am batut toate stifturile la loc cum trebuie, furcile si pinioanele mergeau ca unse, am verificat totul inainte sa o strang.
http://www.eastment.net/BE3%20Gearbox%20Strip.htm
Suspectez discul cum a zis Nic sau placa de presiune dar daca o desfac prefer sa iau doar alt disc si sa pun placa de presiune veche.
Pana atunci o sa debraiez dublu la orice schimbare de viteza sa nu stric sincroanele.
Sincroanele se strica foarte usor, cand incepi sa impingi de schimbator sincronul este deja cuplat pe pinion. Deci cand vreau sa bag in viteza si nu intra sincronul forteaza pe pinion iar daca cutia nu este decuplata complet de motor sincronul se uzeaza..pinionul si sincronul invartindu-se cu viteze diferite.
Apropo Sorine, zici ca acul de la kilometraj merge aiurea, dar pe afisajul cu cristale lichide iti inregistreaza numarul de km? Daca da nu cred ca senzorul de viteza e problema.
1. intra fara nici o problema in mers sau pe loc, cu motorul oprit sau pornit.
2. nu intra deloc, ba a1-a cand stau la semafor, ba a 4-a, ba a 5-a. In aceste momente fac dubla debraiere si intra. Cel mai des parca face in a 5a si m-am invatat sa schimb pe la 100 cu dubla pedala. Cazul asta a fost si cu motorul oprit si oricat as fi apasat pedala de ambreiaj nu voia sa intre iar dupa ce am pornit motorul cand am apasat ambreiajul s-a auzit un clanc si gata..mergea in orice viteza...deci ramasese ceva blocat.
In cazul asta cand nu vrea sa intre nu caraie, pur si simplu nu se duce maneta...bineinteles ca nu o fortez ca sa nu o stric mai rau.
3. Caraie cu simpla debraiere doar cand trec din viteza superioara in inferioara, cel mai des am patit din a4-a in a3-a cand vreau sa aplic frana de motor. Cu dubla debraiere nu caraie deloc indiferent de situatie.
In oras cum merg maxim cu viteza a 3a nu caraie dar patesc cazurile 1 si 2 aleatoriu.
Timoneria este originala, tijele nu sunt indoite, nucile la tije nu au joc, bucsa la tija lunga nu e rupta, sunt unse cu toate alifiile.
Cand am umblat in cutie am batut toate stifturile la loc cum trebuie, furcile si pinioanele mergeau ca unse, am verificat totul inainte sa o strang.
http://www.eastment.net/BE3%20Gearbox%20Strip.htm
Suspectez discul cum a zis Nic sau placa de presiune dar daca o desfac prefer sa iau doar alt disc si sa pun placa de presiune veche.
Pana atunci o sa debraiez dublu la orice schimbare de viteza sa nu stric sincroanele.
Sincroanele se strica foarte usor, cand incepi sa impingi de schimbator sincronul este deja cuplat pe pinion. Deci cand vreau sa bag in viteza si nu intra sincronul forteaza pe pinion iar daca cutia nu este decuplata complet de motor sincronul se uzeaza..pinionul si sincronul invartindu-se cu viteze diferite.
Apropo Sorine, zici ca acul de la kilometraj merge aiurea, dar pe afisajul cu cristale lichide iti inregistreaza numarul de km? Daca da nu cred ca senzorul de viteza e problema.
Nu merge nici contorul, am spus, am schimbat tot Este un contact imperfect, cand merge, daca iau o groapa, moare kilometrajul
Cand mergi , cu piciorul pe acceleratie, si in viteza, incepe sa debreiezi, si vezi daca dupa momentul cand incepe sa creasca turatia la motor, mai ai cursa la pedala de ambreiaj Daca da, tinand cont ca intra bine in marsarier, nu cred ca este de la ambreiaj
Cand mergi , cu piciorul pe acceleratie, si in viteza, incepe sa debreiezi, si vezi daca dupa momentul cand incepe sa creasca turatia la motor, mai ai cursa la pedala de ambreiaj Daca da, tinand cont ca intra bine in marsarier, nu cred ca este de la ambreiaj
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
daca zici ca ti-a facut si pe loc cu motorul oprit treapta 5, incep sa cred eu ca nu e de la ambreiaj.
hai sa iti zic eu care poate fi explicatia:
acolo sunt 3 tije, care se ghideaza toate pe cautator. daca nu se aliniaza toate 3 perfect, nu poti sa misti una din ele sa cuplezi viteza. daca zici ca iti face probleme treapta 1,2 si 5, atunci cel mai probabil ar fi o treaba la tija de la 3,4; ori sincronul nu se stabilizeaza la mijloc in punctul mort sa se alinieze tija cu celelalte, ori e ceva stramb. cand auzi clanc la a doua debraiere, poti sa auzi chiar tijele/furcile din cutie cum sar si se aliniaza.
hai sa iti zic eu care poate fi explicatia:
acolo sunt 3 tije, care se ghideaza toate pe cautator. daca nu se aliniaza toate 3 perfect, nu poti sa misti una din ele sa cuplezi viteza. daca zici ca iti face probleme treapta 1,2 si 5, atunci cel mai probabil ar fi o treaba la tija de la 3,4; ori sincronul nu se stabilizeaza la mijloc in punctul mort sa se alinieze tija cu celelalte, ori e ceva stramb. cand auzi clanc la a doua debraiere, poti sa auzi chiar tijele/furcile din cutie cum sar si se aliniaza.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo