Bx renascut
Moderator: Echipa Tehnica
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Bx renascut
Cred ca a venit timpul sa-mi prezint masina,un bx break din '87 ,19D(probabil unii o recunosc,fiind a lui Adi Musat,activ si el pe acest forum )
O am din ianuarie 2013,si in timpul asta nu am putut doar sa o conduc,am tot bibilit-o,sa ma pot folosi de ea;i-am pus alt motor(cel cu admisie individuala,care cica e mai puternic,70 de caluti),frane pe fata noi,ceva pivoti,bielete antiruliu,rulmenti fata,modificari pe la interior ,motorina lhm si vreo 40 de mii de km pana acum.I-am facut evacuare cap coada din inox,duplex in spate,e cam galagioasa dar merge
Insa,dupa ploile din ultima vreme,apa intrata peste tot in masina m-a obligat sa iau masuri,si desi voiam o rezolvare rapida si eficienta,se pare ca am ales calea mai grea;am demolat masina si sper s-o pun inapoi cum a fost :d
Las pozele sa vorbeasca
Pana acum am apucat sa tai in partea din spate destul de mult ,am si indreptat putin tablele,fiindca in iarna am fost lovit din spate,si s-a facut putin acordeon atunci...
Usile le-am demontat complet,urmand insonorizare,recablare,montat totul inapoi inclusiv fetele si oglinzile pentru cele din fata,si cand le montez vreau doar sa bag bolturile,sa trag firele si cam atat
Pe masura ce avansez cu lucrarea o sa revin cu poze
O am din ianuarie 2013,si in timpul asta nu am putut doar sa o conduc,am tot bibilit-o,sa ma pot folosi de ea;i-am pus alt motor(cel cu admisie individuala,care cica e mai puternic,70 de caluti),frane pe fata noi,ceva pivoti,bielete antiruliu,rulmenti fata,modificari pe la interior ,motorina lhm si vreo 40 de mii de km pana acum.I-am facut evacuare cap coada din inox,duplex in spate,e cam galagioasa dar merge
Insa,dupa ploile din ultima vreme,apa intrata peste tot in masina m-a obligat sa iau masuri,si desi voiam o rezolvare rapida si eficienta,se pare ca am ales calea mai grea;am demolat masina si sper s-o pun inapoi cum a fost :d
Las pozele sa vorbeasca
Pana acum am apucat sa tai in partea din spate destul de mult ,am si indreptat putin tablele,fiindca in iarna am fost lovit din spate,si s-a facut putin acordeon atunci...
Usile le-am demontat complet,urmand insonorizare,recablare,montat totul inapoi inclusiv fetele si oglinzile pentru cele din fata,si cand le montez vreau doar sa bag bolturile,sa trag firele si cam atat
Pe masura ce avansez cu lucrarea o sa revin cu poze
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
bai nene... esti nebun
daca erai doar in faza de gandire ca ai vrea sa faci asa ceva, ma rugam eu de tine sa nu o faci, dar acum e prea tarziu.
o sa ai mult de munca, dar daca ai vreme de lucru si avant, pot sa zic doar spor la treaba, si sa iti iese ce doresti!
daca erai doar in faza de gandire ca ai vrea sa faci asa ceva, ma rugam eu de tine sa nu o faci, dar acum e prea tarziu.
o sa ai mult de munca, dar daca ai vreme de lucru si avant, pot sa zic doar spor la treaba, si sa iti iese ce doresti!
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Din fericire masina asta e inmatriculata,servici nu mai am deci tot timpul din lume(oarecum,ca incerc sa-mi castig si existenta cumva ) )
Zilele astea de caroserie nu m-am atins,pozele sunt facute saptamana trecuta,acum sta invelita,fiindca momentan sunt concentrat pe usi,astazi le-am insonorizat ,am reusit sa pun inapoi internele la o singura usa,iar maine o sa trag tare sa le termin,sau cel putin asta e planul de bataie;
Usile le-am desfacut complet dupa cum se vede in poze,cel mai greu fiind sa scot gemuletele de la usile spate,si probabil o sa fie si cel mai greu lucru de facut la montaj;am spalat broastele,limitatoarele la deschiderea usilor,manerele,tijele,culisele la geamuri,periile pe care culiseaza,chederele...acum doar trebuie sa fac puzzle-ul cu piese curate,nu e greu dar nici usor insa insonorizarea aia o sa aiba rezultat bun sper eu
multumesc de sustinere
turbo...inca nu stiu pe cand,planul este sa termin bx-ul,poate sa-l si vopsesc integral,dupa care trag tare la oltcitul care zace desfacut intr-o magazie,si cu care vreau sa ma plimb anul asta
Zilele astea de caroserie nu m-am atins,pozele sunt facute saptamana trecuta,acum sta invelita,fiindca momentan sunt concentrat pe usi,astazi le-am insonorizat ,am reusit sa pun inapoi internele la o singura usa,iar maine o sa trag tare sa le termin,sau cel putin asta e planul de bataie;
Usile le-am desfacut complet dupa cum se vede in poze,cel mai greu fiind sa scot gemuletele de la usile spate,si probabil o sa fie si cel mai greu lucru de facut la montaj;am spalat broastele,limitatoarele la deschiderea usilor,manerele,tijele,culisele la geamuri,periile pe care culiseaza,chederele...acum doar trebuie sa fac puzzle-ul cu piese curate,nu e greu dar nici usor insa insonorizarea aia o sa aiba rezultat bun sper eu
multumesc de sustinere
turbo...inca nu stiu pe cand,planul este sa termin bx-ul,poate sa-l si vopsesc integral,dupa care trag tare la oltcitul care zace desfacut intr-o magazie,si cu care vreau sa ma plimb anul asta
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Frate, n-am mai vazut atata rugina de la rusoaica mea din Romania
Daca iti reuseste proiectul, e foarte tare!
Eu as incerca sa rezolv intai problemele de caroserie. Iar daca rezultatul e multumitor, m-as apuca de cele de mecanica.
Insa as incerca sa o pastrez cat mai apropiata de configuratia originala, fara modificari! In curand o sa fie masina de epoca (deja la mine este de epoca de 2 ani!) iar o masina de epoca cu modificari nu face nici o ceapa degerata.
Oricum n-o sa castigi prea multe curse de dragstere cu ea, asa ca incearca sa o tii cat mai apropiata de original.
Uite cat cere asta pe una din acelasi an in stare buna
http://www.2ememain.be/autos/autos/citr ... 94291.html. Si probabil va creste valoarea, dupa ce si ultimile care au fost fabricate vor depasi 25-30 ani vechime.
Pentru sudura ar trebui sa discuti cu un specialist in materiale, care sa ti le aleaga in asa fel incat sa nu apara coroziunea a doua zi. Asta e o intreaga arta si nu intotdeauna cel care stie sa tina aparatul de sudura stie si sa aleaga sarma sau electrozii potriviti.
PS
Ma intreb daca nu iti poti gasi una cu caroserie buna pe afara, pe post de donator de organe. Cauti si tu in S Frantei sau in Italia (unde nu ruginesc asa repede), o cumperi cu nimic si o aduci pe platforma...
Daca iti reuseste proiectul, e foarte tare!
Eu as incerca sa rezolv intai problemele de caroserie. Iar daca rezultatul e multumitor, m-as apuca de cele de mecanica.
Insa as incerca sa o pastrez cat mai apropiata de configuratia originala, fara modificari! In curand o sa fie masina de epoca (deja la mine este de epoca de 2 ani!) iar o masina de epoca cu modificari nu face nici o ceapa degerata.
Oricum n-o sa castigi prea multe curse de dragstere cu ea, asa ca incearca sa o tii cat mai apropiata de original.
Uite cat cere asta pe una din acelasi an in stare buna
http://www.2ememain.be/autos/autos/citr ... 94291.html. Si probabil va creste valoarea, dupa ce si ultimile care au fost fabricate vor depasi 25-30 ani vechime.
Pentru sudura ar trebui sa discuti cu un specialist in materiale, care sa ti le aleaga in asa fel incat sa nu apara coroziunea a doua zi. Asta e o intreaga arta si nu intotdeauna cel care stie sa tina aparatul de sudura stie si sa aleaga sarma sau electrozii potriviti.
PS
Ma intreb daca nu iti poti gasi una cu caroserie buna pe afara, pe post de donator de organe. Cauti si tu in S Frantei sau in Italia (unde nu ruginesc asa repede), o cumperi cu nimic si o aduci pe platforma...
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Din pacate,desi masini s-or mai gasi,banii nu-i pot culvita in gradina iar eu din ea nu vreau sa fac monument istoric.o sa fie in continuare masina de mers la munte ,la mare,carat motoare din craiova,fiare la remat si cate si mai cate ; sudura o sa fie MAG cu sarma sg2 cuprata,tabla o sa folosesc decapata de 0.8,ceva cornier si poate si niste teava patrata in partea din spate...
Si dupa un rezultat satisfacator,si dupa unul total nesatisfacator,daca masina o sa fie cel putin in aceeasi stare ca inainte de a o desface(adica apa intra prin multe locuri,haionul se inchidea foarte greu fiindca fundul masinii era intrat in interior vreo 4cm,plafonul zdranganea etc..) tot o sa fie masina buna de mers pe drum.
Pana o sa fie masina de epoca mai am de asteptat,dar cine stie,daca o tin pana atunci o sa-mi fie usor sa o transcriu.
Linkul nu merge din pacate
Sigla de pe capota o sa dispara cand termin oltcitul,pana atunci asta e oltcitul meu si sper sa nu se supere nimeni!
Si dupa un rezultat satisfacator,si dupa unul total nesatisfacator,daca masina o sa fie cel putin in aceeasi stare ca inainte de a o desface(adica apa intra prin multe locuri,haionul se inchidea foarte greu fiindca fundul masinii era intrat in interior vreo 4cm,plafonul zdranganea etc..) tot o sa fie masina buna de mers pe drum.
Pana o sa fie masina de epoca mai am de asteptat,dar cine stie,daca o tin pana atunci o sa-mi fie usor sa o transcriu.
Linkul nu merge din pacate
Sigla de pe capota o sa dispara cand termin oltcitul,pana atunci asta e oltcitul meu si sper sa nu se supere nimeni!
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
In link era un BX argintiu, din acelasi an ca al tau, 1.4 benzina, la 3500€.... si care s-a vandut in ultima ora, da asta nu mai merge linkul. Cum spuneam cele aflate in stare buna incep sa aiba cota.
Poti gasi unul si la 300€ ca donator de organe daca iti doresti, insa daca zici ca vrei sa il tii pe post de masina de tavaleala probabil nu merita. Eu am crezut ca ai de gand sa o restaurezi.
Poti gasi unul si la 300€ ca donator de organe daca iti doresti, insa daca zici ca vrei sa il tii pe post de masina de tavaleala probabil nu merita. Eu am crezut ca ai de gand sa o restaurezi.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
lasa nene acolo stema, mie chiar imi place si... de ce sa ma supar? ce... tu te superi pe mine daca ii pun la a mea cercurile de la audi, ca sa intru si eu in randul lumii? a? si mai scriu si tdi pe spate, na, ca sa se oftice toti dusmanii
acum serios vorbind, ai de lucru gramada la caroserie. oricum, daca ai aparatul tau de sudura, o sa fie si munca si distractie. la mine a fost munca si nervi, ca nu am avut aparatul meu, iar sudorul era putin defect la mansarda: asteptam dupa el cu zilele ca sa vina, si cand faceam si eu un gratar linistit ma pomeneam cu el cu chef de munca
imi aduc aminte ca cx-ul break al meu a fost cam in starea asta la caroserie, si dupa cateva luni de munca i-am dat de cap. l-am mai tinut 4 ani dupa aia, si mare rugina nu a mai luat, dar am dat cu grund si antifon in el de m-am saturat.
acum serios vorbind, ai de lucru gramada la caroserie. oricum, daca ai aparatul tau de sudura, o sa fie si munca si distractie. la mine a fost munca si nervi, ca nu am avut aparatul meu, iar sudorul era putin defect la mansarda: asteptam dupa el cu zilele ca sa vina, si cand faceam si eu un gratar linistit ma pomeneam cu el cu chef de munca
imi aduc aminte ca cx-ul break al meu a fost cam in starea asta la caroserie, si dupa cateva luni de munca i-am dat de cap. l-am mai tinut 4 ani dupa aia, si mare rugina nu a mai luat, dar am dat cu grund si antifon in el de m-am saturat.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Asa se mai gasesc si pe la noi la 1500-2000ron masini donatoare,dar din pacate toate costa parale,si eu incerc sa tin costurile la minim pe cat posibil
Ce fac eu nu e restaurare,fiindca nu tin cont de multe chestii care tin de originalitatea modelului insa important este sa nu-mi mai intre apa in masina,sa nu mai zdrangane tablele pe ea,sa fie o masina buna cu aspect de dric.
E totusi bine ca am aparat,il folosesc si eu cum stiu,dar e bine asa decat sa stai sa alergi dupa sudori...mai bine sa alerge altii dupa mine )
Anul trecut la cateva luni dupa ce am luat-o am carat in porbagaj vreo 500 de kile de pamant,si m-am trezit peste noapte ca masina mea sta mult prea jos in pozitia de repaus,si chiar si ridicata,sta tot prea jos de spate,cand am deschis porbagajul puntea ridicase tabla din porbagaj vreo 10cm fiindca erau ruginite contraaripile,atunci i-am facut prima carpeala,am pus o bara intre "oale" acolo unde vin centurile de siguranta,doua cricuri,am dus puntea la locul ei,si apoi am sudat doua corniere de 4x4 cat tine podeaua,si apoi pe verticala am sudat niste tabla de 1 de inox cred ca se mai vede pe partea dreapta o ramasita dupa ce am decupat eu acum,de tinut a tinut,nu s-a mai lasat desi a fost incarcata destul de bine ,insa nu a fost "waterproof"
Am reusit astazi sa cablez usile de pe fata,nu am pus papuci la firele pentru difuzoare fiindca intai trebuie sa pun fata de usa,dar fetele de usi le pun dupa ce pun material insonorizant si pe tabla asta,bx-ul de fabrica are o folie ,eu am dat-o jos si o sa pun materialul vietii ,membrana bituminoasa ;am avut noroc ca am avut si o instalatie electric de pe un citroen AX si am putut lua firele de care am avut nevoie,firele vechi din usi fiind cam praf, usor rascoapte acolo unde e burduful de trecere din usa in stalp; si fiindca masina nu avea ,mi-am tras fire sa pot actiona geamul de pe dreapta de la usa soferului,dar o sa vad de unde iau un buton...ca eu am doar 2,si mai trebuie unul
Daca tot am vazut care e treaba si cu martorii pentru usi deschise,cei din broaste,am decis sa montez in bord langa turometru panoul ala mic cu masina,care in mod normal e prin bord pe undeva,dar cum eu am un display "mic" acolo sigur nu mai avea loc si mi-am tras fire si pentru chestia asta,deja in usa soferului am un manunchi de fire de care pot agata linistit masina sa o tractez
mai am sa cablez usile spate,dar pe langa asta vreau sa vad daca pot monta geamuri electrice,care sa se deschida macar 4-5cm fiindca mai jos de atat imi loveste macaraua in magnetul difuzorului;cand am pus difuzoarele,am blocat macaraua manuala cu un surub,si am taiat cremaliera ca sa am loc,dar acum o sa incerc sa fac loc,si sa tai mai putin din cremaliera,cat sa pot cobori putin geamul;macaraua e cam la fel,doar ca trebuie sa amputez axul pe care se punea manivela...
Gata ma opresc cu povestile aici deocamdata...
Daca are cineva si nu are ce face cu ele,accept ca si donatie doua tetiere de scaune fata de serie 2 cred,cu un singur picior,sa pun si pe bancheta din spate,eventual si un buton de geam electric
Ce fac eu nu e restaurare,fiindca nu tin cont de multe chestii care tin de originalitatea modelului insa important este sa nu-mi mai intre apa in masina,sa nu mai zdrangane tablele pe ea,sa fie o masina buna cu aspect de dric.
E totusi bine ca am aparat,il folosesc si eu cum stiu,dar e bine asa decat sa stai sa alergi dupa sudori...mai bine sa alerge altii dupa mine )
Anul trecut la cateva luni dupa ce am luat-o am carat in porbagaj vreo 500 de kile de pamant,si m-am trezit peste noapte ca masina mea sta mult prea jos in pozitia de repaus,si chiar si ridicata,sta tot prea jos de spate,cand am deschis porbagajul puntea ridicase tabla din porbagaj vreo 10cm fiindca erau ruginite contraaripile,atunci i-am facut prima carpeala,am pus o bara intre "oale" acolo unde vin centurile de siguranta,doua cricuri,am dus puntea la locul ei,si apoi am sudat doua corniere de 4x4 cat tine podeaua,si apoi pe verticala am sudat niste tabla de 1 de inox cred ca se mai vede pe partea dreapta o ramasita dupa ce am decupat eu acum,de tinut a tinut,nu s-a mai lasat desi a fost incarcata destul de bine ,insa nu a fost "waterproof"
Am reusit astazi sa cablez usile de pe fata,nu am pus papuci la firele pentru difuzoare fiindca intai trebuie sa pun fata de usa,dar fetele de usi le pun dupa ce pun material insonorizant si pe tabla asta,bx-ul de fabrica are o folie ,eu am dat-o jos si o sa pun materialul vietii ,membrana bituminoasa ;am avut noroc ca am avut si o instalatie electric de pe un citroen AX si am putut lua firele de care am avut nevoie,firele vechi din usi fiind cam praf, usor rascoapte acolo unde e burduful de trecere din usa in stalp; si fiindca masina nu avea ,mi-am tras fire sa pot actiona geamul de pe dreapta de la usa soferului,dar o sa vad de unde iau un buton...ca eu am doar 2,si mai trebuie unul
Daca tot am vazut care e treaba si cu martorii pentru usi deschise,cei din broaste,am decis sa montez in bord langa turometru panoul ala mic cu masina,care in mod normal e prin bord pe undeva,dar cum eu am un display "mic" acolo sigur nu mai avea loc si mi-am tras fire si pentru chestia asta,deja in usa soferului am un manunchi de fire de care pot agata linistit masina sa o tractez
mai am sa cablez usile spate,dar pe langa asta vreau sa vad daca pot monta geamuri electrice,care sa se deschida macar 4-5cm fiindca mai jos de atat imi loveste macaraua in magnetul difuzorului;cand am pus difuzoarele,am blocat macaraua manuala cu un surub,si am taiat cremaliera ca sa am loc,dar acum o sa incerc sa fac loc,si sa tai mai putin din cremaliera,cat sa pot cobori putin geamul;macaraua e cam la fel,doar ca trebuie sa amputez axul pe care se punea manivela...
Gata ma opresc cu povestile aici deocamdata...
Daca are cineva si nu are ce face cu ele,accept ca si donatie doua tetiere de scaune fata de serie 2 cred,cu un singur picior,sa pun si pe bancheta din spate,eventual si un buton de geam electric
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Va multumesc amandorura!
Astazi am reusit sa montez si sa cablez si usile spate , am scos mecanismul de actionare manuala pentru macaralele spate,si am pus motorasele,dar in usi nu am apucat sa le mai bag,si oricum trebuie sa pun si fata de usa de forma,plus difuzoarele,ca sa vad cata cursa o sa am la macarale,sa le si pot bloca sa nu coboare mai jos decat trebuie ca sa nu forteze in difuzor...
Are cineva idee cum se baga inapoi geamurile mici de pe usile spate?mihai stan mi-a spus ca intra cu chederul pus doar jumatate pe geam,apoi kilarit sa intre...nu ma intrebati cum le-am scos,ca nici eu nu mai stiu,atat de mult m-am chinuit...
Astazi am reusit sa montez si sa cablez si usile spate , am scos mecanismul de actionare manuala pentru macaralele spate,si am pus motorasele,dar in usi nu am apucat sa le mai bag,si oricum trebuie sa pun si fata de usa de forma,plus difuzoarele,ca sa vad cata cursa o sa am la macarale,sa le si pot bloca sa nu coboare mai jos decat trebuie ca sa nu forteze in difuzor...
Are cineva idee cum se baga inapoi geamurile mici de pe usile spate?mihai stan mi-a spus ca intra cu chederul pus doar jumatate pe geam,apoi kilarit sa intre...nu ma intrebati cum le-am scos,ca nici eu nu mai stiu,atat de mult m-am chinuit...
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern