frana de motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

AleX_201
simpatizant
Mesaje: 36
Membru din: Dum 02-Mar-2008 23:20
Localitate: spania

frana de motor

Mesajde AleX_201 » Mar 02-Dec-2008 23:09

m-am obisnuit sa folosesc "excesiv" frana de motor.adica de cate ori pot o folosesc,dar numai sa ma ajut la opriri/incetiniri (fara sa SUPRATUREZ motoru).ma intreb daca nu poate dauna in vreun anume fel.
inca o intrebare (nu gasesc topic si ca sa nu deschid altu intreb aici).cand trebuie schimbat lichidul de la suspensie C5.in cartea masinii nu gasesc.un pret poate???
Mersi.

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Mar 02-Dec-2008 23:56

E ideal sa folosesti frana de motor! Lichidul hidraulic se schimba la 5 ani sau 150000 km. Sa folosesti numai LDS! Cred sa fie acum in jur de 200 ron la ATS... Daca gasesti mai ieftin... Trebuie doar sa ai pe cineva priceput!
Passion pour C5

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mie 03-Dec-2008 12:18

e chiar indicat sa folesti frana de motor mai ales iarna !

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 03-Dec-2008 12:24

eu folosesc tot timpul frana de motor, unii chiar ma intreaba ca ce am cu ea si de ce nu folosesc franele... ei bine... e mult mai bine cu frana de motor, poti sa conduci mult mai sportiv asa, si ai control mult mai bun asupra masinii in acest fel. cat despre faptul ca i-ar putea dauna... sincer... nici nu m-a interesat. mai nou mi-am luat masina cu cutie automata, si chiar si la aia schimb treptele manual ca sa pot folosi frana de motor.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 03-Dec-2008 12:46

Da, iarna chiar foloseste frana de motor...mai ales dca nu ai cauciucuri de iarna.
Proportia e cam jumatate la mine..frana de serviciu si frana de motor.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

kristi
pasionat
Mesaje: 287
Membru din: Joi 20-Apr-2006 18:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde kristi » Mie 11-Mar-2009 10:02

Lds-ul se schimba la 200000 km atunci cand trebuie sa faci si prima revizie la sistemul de suspensie. Ca perioada de timp nu mai stiu cat e garantat (in caz ca nu faci 200000 de km si se aduna multi ani de cand este fabricata masina).

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mie 11-Mar-2009 10:34

Este mai sigur, si as spune eu mai ieftin sa folosesti frana de motor. Unii mai comozi, ca mine de exemplu prefera frana de serviciu si cea de motor mai rar sau doar in conditii de carosabil alunecos. daca te-ai obisnuit cu frana de motor este foarte bine.
Probabil o sa scada durata de viata a motorului (dar nu o sa mai fie 600.000km ci o sa fie 570.000:) ).
Si am inteles ca mersul turat ajuta la ungerea mai buna a turbinei.

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

frana de motor

Mesajde cornelioan » Mar 24-Mar-2009 12:29

Da-i inainte cu frana de motor si vei avea numai satisfactii.

eugeniu
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Mie 25-Iun-2014 07:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugeniu » Joi 26-Iun-2014 12:21

Si eu folosesc destul de mult frana de motor si singurele lucruri pe care le-am patit sunt urmatoarele:

- consum mai mic in oras;

- mai putin scartait al placutelor de frana si grad de utilizare mai mic;

- mai putin fum cand treci de 3000 rpm

- un sunet mult mai smoth al motorului.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 26-Iun-2014 12:31

mda... si o uzura mai mare a volantei...

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 26-Iun-2014 14:38

Probabil cele cu masa dubla sufera de la frana de motor, dar in rest numai lucruri bune.
Eu folosesc foarte mult frana de motor..pana aproape ajunge turatia motorului de relanti.
Avantajele sunt:
-ungerea motorului la turatie mai buna ca la relanti
-racirea mai buna a motorului, deoarege lichidul de racire circula cu viteza mai mare prin motor
-consumul care este 0 deoarece injectia se opreste cand turatia vibrochenului este mai mare decat turatia comandata din senzorul clapeta sau pedala daca e diesel.
Cand mergi cu AC pornit daca scoti masina din viteza compresorul va fi invartit de motor care consuma benzina/motorina..dar daca folosesti frana de motor, injectia se opreste si energia pentru a invarti compresor va veni din inertia masinii..si uite asa mai faci economie la combustibil :wink:
Si cum zice si Nic...mergi mai sportiv 8)


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot