motorul nu trage suficient
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
am si eu probleme cu masina si nu imi dau seama ce ar putea fi, cand ajung in 3000 de ture nu mai trage ramane blocat la 3000 de ture, si daca insist cu acceleratia abia trece de 3000, si pe la 3500 iar incepe sa traga, intre 2900 -3500 nu trage, moare deodata de cum ma apropii de 3000 ture, ce sa fie?
C5 HDI 2.0 80kw 2003
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
@Offtopic. Imi place cum suna titlul topicului asta. Suna ca un adevar fundamental: "un corp tinde sa isi mentina starea de repaus sau de miscare rectilinie si uniforma" ; "intr-un sistem izolat entropia creste" ; "orice lucru are un sfarsit (asta se poate deduce din cea dinainte)" si se incheiema cu "motorul nu trage suficient".
Chiar daca nu poate fi demonstrata, aceasta lema e verificata istoric: pana acum niciun motor nu a tras "suficient" vreodata de la inventarea apei calde. Poate motoarele warp cu dilitiu de pe Enterprise ar putea sa traga "suficient", insa nu-s sigur, ca pana si aia au pierdut liniutele cu borgii plus ca trepideaza cand se apropie de warp 10.
Ontopic
Eu as incepe cu chestiile cele mai simple si mai putin dureroase. O diagnoza electronica, un log de paramentri in mers pentru a incerca sa vad de unde vine problema. Turbina sufla? Boostul si/sau debitul arata cum trebuie? Injectoarele pisa? Cam care-i fuel trimul? Sonda labda ce mai face? etc. Abia dupa as incepe sa repar sau sa schimb piese. Chestia asta de baza e foarte usor de facut, poate fi chiar gratis daca ai un prieten cu o scula de diagnoza si timp de-o bere si de-o tura cu masina (in ordine inversa).
Chiar daca nu poate fi demonstrata, aceasta lema e verificata istoric: pana acum niciun motor nu a tras "suficient" vreodata de la inventarea apei calde. Poate motoarele warp cu dilitiu de pe Enterprise ar putea sa traga "suficient", insa nu-s sigur, ca pana si aia au pierdut liniutele cu borgii plus ca trepideaza cand se apropie de warp 10.
Ontopic
Eu as incepe cu chestiile cele mai simple si mai putin dureroase. O diagnoza electronica, un log de paramentri in mers pentru a incerca sa vad de unde vine problema. Turbina sufla? Boostul si/sau debitul arata cum trebuie? Injectoarele pisa? Cam care-i fuel trimul? Sonda labda ce mai face? etc. Abia dupa as incepe sa repar sau sa schimb piese. Chestia asta de baza e foarte usor de facut, poate fi chiar gratis daca ai un prieten cu o scula de diagnoza si timp de-o bere si de-o tura cu masina (in ordine inversa).
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Si eu am probleme cu puterea masinii si mai ales consumul. Injectoarele sunt bune, turbina schimbata, daca scot mufa de la debitmetru trage mai rau. Motorul parca se forteaza la fiecare accelerare mai brusca si daca am turatia pe la 1500 si apas acceleratia pana la jumate, masina aproape nu are nici o reactie si trebuie sa retrogradez. (Nu e normal , desi nu e recomandat)
Eu banuiesc ca ar fi asa : Turbina- tija nu lucreaza in parametri
Debitmetrul -desi nu da eroare pe test ( parca masina nu are aer)
Intercooler: Am ulei la baza lui destul de mult( nu stiu daca neaparat ar fi cauza)
Filtru de particule
Consumul masini in exterior la mers legal , 50km/h in localitati si 100km/h in afara = 6.5 . Dupa parerea mea e foarte mult la motorul asta. Ma astept la un consum de maxim 5.5 la mersul descris.
Am testat in mai multe orase consumul cu clima permanent On: Alba Iulia ~10-12l/100km
Cluj ~12l/100km
Bucuresti 11-13l/100km
Toate filtrele sunt schimbate la timp.
Un exemplul intalnit des: In afara localitatii in treapta 4 ,~70km/h , pentru o depasire decenta trebuie sa ii dau a 3-a , pe cand la un C4 1.6hdi 110Cp exact in acealeasi conditii (4,~70/km/h) masina mananca asfaltul, pe langa a mea.
In concluzie: Nu stiu cu ce sa incep, avand in vedere ca toate costa un sac de bani si mecanici buni , mai rar.
Eu banuiesc ca ar fi asa : Turbina- tija nu lucreaza in parametri
Debitmetrul -desi nu da eroare pe test ( parca masina nu are aer)
Intercooler: Am ulei la baza lui destul de mult( nu stiu daca neaparat ar fi cauza)
Filtru de particule
Consumul masini in exterior la mers legal , 50km/h in localitati si 100km/h in afara = 6.5 . Dupa parerea mea e foarte mult la motorul asta. Ma astept la un consum de maxim 5.5 la mersul descris.
Am testat in mai multe orase consumul cu clima permanent On: Alba Iulia ~10-12l/100km
Cluj ~12l/100km
Bucuresti 11-13l/100km
Toate filtrele sunt schimbate la timp.
Un exemplul intalnit des: In afara localitatii in treapta 4 ,~70km/h , pentru o depasire decenta trebuie sa ii dau a 3-a , pe cand la un C4 1.6hdi 110Cp exact in acealeasi conditii (4,~70/km/h) masina mananca asfaltul, pe langa a mea.
In concluzie: Nu stiu cu ce sa incep, avand in vedere ca toate costa un sac de bani si mecanici buni , mai rar.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
verifica electrovalvele (cele din stanga sus )sa nu prezinte scapari de vacum pe traseul furtunaselor, verifica furtunele de aer dintre turbina-intercooler-admisie (daca nu se intareste cel de sus cand accelerezi posibil capsula vacum de pe turbina sa fie intepata si pierde vacum sau intercooler si furtun fisurat)... bdw sa dai un ochi si pe distributie posibil sa fie sarita 1 dinte 

- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Gropita, dar turbina o simti ca intra?
Exact asa se comporta a mea.
Eu o testam in felul urmaor:
drum liber, in afara localitatii, opream masina pe loc, apoi treapta I un pic, apoi a II-a, pedala la fund si ochii in turometru.
Pe episodul de accelerare, ar trebui sa simti o diferenta uriasa de accelerare, acolo unde intra turbina. Asta este si scopul pentru care fac testul asta in treapta a II-a.
Daca facand asta constati ca se duce in turatie destul de uniform pana cand motorul nu mai poate urca, e clar ca nu functioneaza ceva la turbina sau ceva care intervine in comanda ei.
La mine a fost un simplu furtunas de 1 leu.
Exact asa se comporta a mea.
Eu o testam in felul urmaor:
drum liber, in afara localitatii, opream masina pe loc, apoi treapta I un pic, apoi a II-a, pedala la fund si ochii in turometru.
Pe episodul de accelerare, ar trebui sa simti o diferenta uriasa de accelerare, acolo unde intra turbina. Asta este si scopul pentru care fac testul asta in treapta a II-a.
Daca facand asta constati ca se duce in turatie destul de uniform pana cand motorul nu mai poate urca, e clar ca nu functioneaza ceva la turbina sau ceva care intervine in comanda ei.
La mine a fost un simplu furtunas de 1 leu.
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
La ce sa ma uit mai exact?La cate sunt pe motor ,nu mai stiu la ce sa ma uit. In schimb am observat urmatoarele
1.
2.
3.In debitmetru intra 5 fire, dar cel verde ce rol are ca el nu merge nici unde.
4.
5.Intercoolerul cred ca e fisurat ca are ulei la baza.(Pata mare pe scut)
6. Test acceleratie. OBS! Turatia oscileaza la relanti.
https://www.youtube.com/watch?v=BhKcfMS ... e=youtu.be
1.

2.

3.In debitmetru intra 5 fire, dar cel verde ce rol are ca el nu merge nici unde.

4.

5.Intercoolerul cred ca e fisurat ca are ulei la baza.(Pata mare pe scut)
6. Test acceleratie. OBS! Turatia oscileaza la relanti.
https://www.youtube.com/watch?v=BhKcfMS ... e=youtu.be
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo