Jante mai mari sau mai mici - Avantaje si dezavantaje

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Jante mai mari sau mai mici - Avantaje si dezavantaje

Mesajde MisterClaude » Lun 28-Iul-2014 15:16

Salutare din nou,

Am tot cautat pe internet dar nu m-am lamurit, asa vin la voi cu intrebari :)
Vad la multi dintre voi ca aveti jante pe 15". Eu am pe 14", iar in talon e trecut clar: 185/65/14 (acte de Spania).

Daca-i pun jante pe 15", nu pot aparea probleme ? Ce-mi trece prin cap:

1. Trage mai greu
2. Se da peste cap vitezometrul
3. Uzura mai rapida a anumitor piese, din cauza "fortarii" acestora ?
4. Eventuale probleme cu directia + trepidatii la viteze mari
5. Se atinge de caroserie pe interior, in curbe ?
6. Probleme legale... legate de dimensiunile diferite din talon.

Pot sau nu sa apara problemele de mai sus ? In concluzie, daca tragem linie si adunam, se merita sa pun jante mai mari (singurul avantaj ar fi aspectul?)

Si daca pot pune mai mari... ce dimensiuni recomandati (mentionez ca am prindere in 4 prezoane - Xantia X1 1.8i 16v, 110cp , 1997).
Web design profesionist.

Avatar utilizator
claus4you
pasionat
Mesaje: 415
Membru din: Vin 23-Ian-2009 15:04
Localitate: floresti - prahova

Mesajde claus4you » Lun 28-Iul-2014 16:03

eu am pus r16, cu anvelope 205 45 r16 dar poti merge mai bine pe 205 50 r16(recomandat) daca e, la 45 copiaza denivelarile drumului
eu am avut, J7 (latimea jantei) et 15 aici trebuie sa fi atent sa fie 15 recomandat maxim 18
mai mult nu pot sa-ti spun ca nu am merg decat 3 luni cu ele,dupa care s-a dezmembrat masina(accident)
eu :D

Avatar utilizator
claus4you
pasionat
Mesaje: 415
Membru din: Vin 23-Ian-2009 15:04
Localitate: floresti - prahova

Mesajde claus4you » Lun 28-Iul-2014 16:05

eu am pus r16, cu anvelope 205 45 r16 dar poti merge mai bine pe 205 50 r16(recomandat) daca e, la 45 copiaza denivelarile drumului
eu am avut, J7 (latimea jantei) et 15 aici trebuie sa fi atent sa fie 15 recomandat maxim 18
mai mult nu pot sa-ti spun ca nu am merg decat 3 luni cu ele,dupa care s-a dezmembrat masina(accident)
eu :D

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 28-Iul-2014 16:11

Probabil arata frumos cu r16... dar mi se par cam mari. Daca e sa le schimb, parca r15 as pune...mi-e sa nu fortez :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7679
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 28-Iul-2014 16:13

1,3,4. trage mai greu daca diametrul rotii creste; daca pui roti mai mari dar micsorezi garda la cauciucuri ca sa ajungi la acelasi diametru, nu trage mai greu; poate si greutatea sa afecteze trasul, sau sa faca masina sa nu mai fie vioaie, asta daca pui roti de 20 de kile in loc de unele de 10
2. vitezometrul se da peste cap doar daca modifici diametrul rotii, altfel indica corect.
5. atinge de caroserie daca le pui exagerat de late, sau daca te joci mult cu ET-ul. saaau... atinge pe spate in interior daca ai bratele uzate rau si stau culcate rotile.
6. probleme legale exista, daca dai de RAR mobil si e unul tare zelos in echipaj, poti sa ramai fara talon.

acum... din proprie experienta.
eu am dat jos de la prima xantie rotile pe 14 in prima zi in care am luat-o, si i-am pus pe 15, apoi pe 16. cu cele pe 14 era tare sprintena, si cand am trecut la 15, apoi la 16, se simtea ca o carutza lesinata, la care caii dorm :lol: . adicatelea am trecut de la 185.65.14 la 205.55.16 la final, deci... un diametru muuult mai mare, si o greutate de asemenea mult mai mare. consumul era mai mare cu cel putin un litru in oras; confortul... aici este o mare problema: cu cele pe 14 aproape era ok, cu cele pe 15 a fost cel mai misto (205.60.15), dar pe 16... pierde farmecul suspensiei hidrauilce. pe parte de stabilitate... aici... merita tot efortul!!! pe 14 e tragic, pe 15 e oarecum ok, dar pe 16... zici ca esti cu trenul pe sine. eu nu as mai merge cu nici o masina cu roti mai mici de 16. e putin mai rigida, dar, dinamica masinii e complet diferita si e mult mai precisa.

ca o concluzie: daca vrei sa iti pui alte roti, la ce dimensiuni ai tu standard, poti sa iti pui linistit 205.55.15. sau 195.60.15. daca pui 205.50.15 va fi prea rigida, iar daca pui cu garda de 60, o sa fie mai mari si o sa te penalizeze la consum. cred ca cel mai bine ai merge pe 195; la cele de 195 cauta neaparat jante late de 6.5", iar pentru 205 sa fie de 7". se asaza mult mai bine cauciucul si elimina mult din balans fata de jantele originale de 5 sau 5.5, sau 6 la xantia hdi; ET sa cauti sa fie intre 8 si 18, nu mai mic si nici mai mare. (8 au jantele pe 15 de 5.5, dunlop);

daca vrei sa pui mai mari... poti fizic, dar nu o sa iti convina. daca nu respecti totusi anumite limite, o sa te penalizeze la consum, si o sa mai traga si de articulatii. eu mi-am pus acum un set pe 17, cu cauciucuri 215.45.17. pot spune ca e de neclintit, dar... e imposibil de mers prin gropile noastre.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 28-Iul-2014 16:15

Diferenta de diametru intre 185/65/14 sau de ex 205/50/16 e de 2.5%, deci e nesemnificativa dpdv al vitezometrului, modului cum trage, riscul sa atinga aripa, etc.

Insa eu n-as pune roti mai GRELE, indiferent de marime. As face orice ca sa reduc masa nesuspendata, nu s-o cresc.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 28-Iul-2014 16:19

Multumesc mult de raspunsuri.
Bratele pe spate le-am reparat anul trecut, cu inlocuirea rulmentilor, acum nu mai stau inclinate rotile, deci aici nu-i problema.
Pe fata, fix astazi am schimbat bucse, pivoti, bascule, bielete... deci o sa mai tina o perioada.

Dupa cum ai zis si tu... prea mari n-as pune ca nu vreau sa ma rupa consumul si nici sa n-o simt ca o caruta cu cai lesinati. Acum e sprinena binisor, aia 110 cai sunt vioi :)
Oare cat m-ar ajunge niste jante de aliaj pe 15" ?

Si revenind la tine. De 17 ??? N-ai niste poze?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Lun 28-Iul-2014 17:48

Daca sunt prea late pneurile mai pot sa apara probleme atunci cand e lasata pe burta, pot atinge in colturile barei spate. Cel putin asa e la XM daca pui pneuri peste 215 latime cu talon normal (60 sau 65, nu mai stiu exact). Dezavantajul pneurilor cu talon mic (45, 55, etc) e ca sunt foarte rigide, pe langa zero confort exista si riscul sa se deformeze foarte usor jantele (in general cele de tuning sunt din materiale similare cu plastilna, raportat la drumurile noastre si o sa fii lunar la roluit cu ele. :) )
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 28-Iul-2014 18:11

M-am hotarat la jante de 15". Anvelope de 195/55/15. Rezulta un diametru al rotii cu 0.6mm mai mic :)) Jante aliaj. Ramane sa strang bani.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 28-Iul-2014 22:14

Misterclaude nu te supara ca intervin in topicul tau dar am o intrebare.
Pe jantele de 15 de aliaj, de activa daca nu ma insel, am momentan cauciucuri de 195/65/15. Pe cele de tabla de iarna am tot de 195/65/15.
Pe cele de iarna rotile par mai subtiri...mai anemice ca sa zic asa fata de cele de vara, banuiesc ca e din cauza ET-ului?
Pe astea de aliaj ce cauciucuri mai mari se pot pune sa mearga si masina bine si sa arate bine?
Imagine

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 28-Iul-2014 22:48

kady28 scrie:Misterclaude nu te supara ca intervin in topicul tau dar am o intrebare.
Pe jantele de 15 de aliaj, de activa daca nu ma insel, am momentan cauciucuri de 195/65/15. Pe cele de tabla de iarna am tot de 195/65/15.
Pe cele de iarna rotile par mai subtiri...mai anemice ca sa zic asa fata de cele de vara, banuiesc ca e din cauza ET-ului?
Pe astea de aliaj ce cauciucuri mai mari se pot pune sa mearga si masina bine si sa arate bine?
Imagine


nu ma supĂŁr Kady, doamne fereste.
DupĂŁ pĂŁrerea mea, pentru ca masina sĂŁ tragĂŁ bine nu trebuie sĂŁ-i modifici diametrul roții. Asa nici nu dai peste cap nimic. Cu un calculator de cauciucuri mi-am transformat 185/65/14 in 195/55/15. Astfel ramane același diametru, doar ca roata devine cu 1 cm mai latĂŁ, deci mai stabilĂŁ și mai puțin "anemicĂŁ".

si ca sa-ti raspund la intrebare... poate doar "pare" mai micĂŁ din cauza jantelor... din moment ce cauciucurile au aceeasi dimensiune, probabil e de la ET.

Personal, de cât sã pun jante de 17", sa arate bine si sa tragã anemic, prefer jante de 14-15, sa tragã bine si sa arate anemic.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7679
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 29-Iul-2014 01:43

nu doar par mai late si chiar sunt intr-un fel mai late. mai late. jantele de tabla de la s2 1.8 16v sunt de 5.5, iar jantele de activa sunt de 6" latime. asta inseamna 1.2-1.3 cm, ceea ce se simte. eu pe cele de 16 le am de 7.5" latime, asa ca anvelopele de 205 par de 225!
cele de 17 care le-am pus acum sunt de test si sunt de 8", dar oricum o sa le dau jos pana gasesc unele care sa vina bine, ca astea nu sunt ce trebuie :lol: poze nu am, si nici nu cred ca reusesc sa fac, ca dimineata vreau sa le dau jos sa le dau inapoi.
in alta ordine de idei, greutatea conteaza enorm de mult. cele pe 16 care le am sunt mai usoare ca unele de activa, dar nu sunt la fel de rezistente; pe de alta parte, am avut un set de jante de aliaj de c5 care arata ca alea de tabla, foarte usoare (cred ca au 4.5 kile, nu mai retin exact), si pot spune ca masina era extrem de manevrabila si vioaie cu acele roti. combinate si cu cauciucuri michelin energy saver, erau ceva iesit din comun. dar... din cauza aspectului am renuntat la ele.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 29-Iul-2014 07:29

La mine, pe jantele de aliaj, cauciucurile par mereu un pic desumflate desi am bagat in ele 2.3 bari. Banuiesc ca o fi din cauza ca balonul e prea mare.
Ma gandeam in viitor sa trec la 205/ 55 dar nu stiu daca e ok pt. masina.
Banuiesc ca masina e mai manevrabila cand sunt rotile mai usoare deoarece acestea se comporta ca un giroscop, cu cat au masa mai mare cu atat tind sa-si mentina directia si masina e mai greu de manevrat.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Mar 29-Iul-2014 08:05

Dupa cate vad eu toti incercati sa puneti genti mai mari.!!! :(
Eu unul am pus 185/65/ 14'' in loc de185/65/ 15'' . :roll:
Motivul plecare ff buna consum mai ales in oras 1litru mai putin. :wink:
Pentru stabilitate am luat flansele de la discurile vechi si le-am montat sub cele existente si iata ca ies mai in exterior cu aporximativ 1 cm .
Si cu toate aceatea ajung sa rulez si cu 220 de km la ora. :shock:
Cum se comporta masina mai ales la plecare o poate comfirma Nic. [dj01fad].
Si cum mai nou cum merg cu ulei de gatit de la restuarante la UN LEU litrul!!!!
In principiu merg cu 7 lei la suta de km.
:steering:
Si in rest apa paie si talpa la podea.
SI cu bani in buzunar. :supz:
Imagine

Acum sa vad comenterii.
:shout:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 29-Iul-2014 08:24

Am mai auzt si pe la altii de faza cu uleiul... Dar nu stiu ce sa zic.... inca sunt un pic Toma necredinciosul :)
Web design profesionist.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187793
    Total subiecte 18658
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV