Buna ziua,
Doresc sa cumpar un C4 hatchback din Belgia.
E din 2011, motor diesel, 1.6, 110 CV, 50mii km, echipare Seduction. Se pare ca noua ar fi costat 19 mii si ceva desi vad ca ele incep noi de pe la 15 mii.
Masina am vazut-o, arata bine, are bluetooth, senzori parcare spate, clima auto dual zone. Nu are nagivatie. Cauciucurile neschimbate niciodata.
Revizii la Citroen.
Vanzatorul e serios. Mi-a zis ca a avut o singura problema s-a stricat geamul dreapta fata si a fost reparat in garantie.
Pret 10500 eur. E un pret bun zic eu vazand celelalte anunturi din Belgia. Si sigur ar mai lasa putin.
Acum sa o aduc in tara m-ar mai costa 400 eur platforma, taxa prima inmatric. max 80 eur, altele sa mai zicem inca 100-200 eur. Deci total vreo 11000 euro.
Intrebari:
1. Cum e pretul? Pe autovit http://www.autovit.ro/autoturisme/citro ... 11?q=C4&fq[odometer][to]=90000 masinile au preturi de la 7000 la 12000. Unele sunt incredibil de ieftine, imposibil sa fie masini in regula.
2. Cam cat ar trebui sa o tin sa nu se deprecieze f mult? E destul de greu de estimat datorita plajei f mari de pe autovit. Daca o tin 3 ani si merg cu ea 25-30000 km cat as luat pe ea? Conform autovit http://www.autovit.ro/autoturisme/citro ... 08?q=C4&fq[odometer][to]=100000 vreo 4-6000 euro. Adica mai nimic. La 4 ani tre sa fie deja depreciata.
Nu-s pasionat de C4, e doar e prima masina iesita in cale. Putea fi si alta marca. Nu am timp de cautat f mult. Ma intereseaza sa fie fiabila si sa nu se deprecieze prea mult.
4. Intrebare: in mod normal inca 3 ani si 25-30000 km ar trebui sa decurga fara incidente.
5. Exista service-uri de reprezentanta bune in Buc?
6. Intretinerea zice lumea pe site ca nu e f mare.
Multumesc.
Sfat achizitie C4 din 2011, 50 mii km
Moderator: Echipa Tehnica
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Din ce spui tu, o sa faci cam 8000km/an. La rulajul asta nu prea are sens sa faci foarte multe calcule economice. Daca te apuci sa calculezi, ajungi la concluzia ca e mai interesant sa mergi cu taxiul sau sa inchiriezi o masina cand pleci in vacanta si ai mult mai putine dureri de cap.
In plus, la 8000km/an ai putea foarte bine sa iei in calcul o masina pe benzina. Dpdv strict economic iei un logan si-ti raman si bani sa faci turul europei cu el.
Daca totusi insisti s-o cumperi, si totusi vrei sa piezi minimul prin devalorizare, cel mai rentabil e s-o tii cam 15 ani, la rulajul tau. In 15 ani ajunge sa aiba ~175000km, ceea ce nu e foarte mult. Si pe urma o dai la fier vechi. Ai pierdut 10k€ in 15 ani, ceea ce e mai avantajos decat sa pierzi 4500€ in 3 ani.
Insa masina nu inseamna doar calcul economic.... daca o iei pentru ca iti place, go for it, nu mai sta sa faci calcule ca oricum dau cu virgula.
Eu zic ca e mai important sa iei una de la primul proprietar, de incredere, decat una cu 500€ mai ieftina din targ insa care nu stii ce ascunde.
In plus, la 8000km/an ai putea foarte bine sa iei in calcul o masina pe benzina. Dpdv strict economic iei un logan si-ti raman si bani sa faci turul europei cu el.
Daca totusi insisti s-o cumperi, si totusi vrei sa piezi minimul prin devalorizare, cel mai rentabil e s-o tii cam 15 ani, la rulajul tau. In 15 ani ajunge sa aiba ~175000km, ceea ce nu e foarte mult. Si pe urma o dai la fier vechi. Ai pierdut 10k€ in 15 ani, ceea ce e mai avantajos decat sa pierzi 4500€ in 3 ani.
Insa masina nu inseamna doar calcul economic.... daca o iei pentru ca iti place, go for it, nu mai sta sa faci calcule ca oricum dau cu virgula.
Eu zic ca e mai important sa iei una de la primul proprietar, de incredere, decat una cu 500€ mai ieftina din targ insa care nu stii ce ascunde.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Parerea mea, o masina dubioasa la accei km cu motor diesel
Dupa mintea mea sunt 2 variante.
Prima varianta:
- dauna totala accident/inundata( tinuta mult pe ''dreapta'' pana sau gasit piese din dezmembrari pentru a reface caroseria/interiorul cu piese noi originale la culoare, tiganeala) conserva tot conserva ramane. Intreaba proprietarul daca marcajul sticlei corespunde cu anul de fabricatie mentionat si ele sa fie originale. Verifica seria de sasiu la reprezentanta pentru detalii service. (intretinere, garantie si piese inlocuite)
A doua varianta:
- in Belgia orice strada inclusiv autostrada sunt impecabile si iluminate seara ceea ce inseamna foarte multi kilometrii la orice masina fie diesel sau benzina, dar cine isi cumpara diesel nu se duce la piata sau face cumparaturi la sfarsitul saptamanii, o alearga de dracu o ia. De asemenea sunt doua tipuri de ''benzinarii'' in Belgia pentru autoturisme-autoutilitare si tractoare... daca tipul se stie bine cu pompagiu' poate sa ia motorina pe naspa ilegal de la accele statii (doar sistemul pompa-clasica este eficient cu ''biodiesel'')... sper sa nu faci ultimii kilometrii pe jos.

Prima varianta:
- dauna totala accident/inundata( tinuta mult pe ''dreapta'' pana sau gasit piese din dezmembrari pentru a reface caroseria/interiorul cu piese noi originale la culoare, tiganeala) conserva tot conserva ramane. Intreaba proprietarul daca marcajul sticlei corespunde cu anul de fabricatie mentionat si ele sa fie originale. Verifica seria de sasiu la reprezentanta pentru detalii service. (intretinere, garantie si piese inlocuite)
A doua varianta:
- in Belgia orice strada inclusiv autostrada sunt impecabile si iluminate seara ceea ce inseamna foarte multi kilometrii la orice masina fie diesel sau benzina, dar cine isi cumpara diesel nu se duce la piata sau face cumparaturi la sfarsitul saptamanii, o alearga de dracu o ia. De asemenea sunt doua tipuri de ''benzinarii'' in Belgia pentru autoturisme-autoutilitare si tractoare... daca tipul se stie bine cu pompagiu' poate sa ia motorina pe naspa ilegal de la accele statii (doar sistemul pompa-clasica este eficient cu ''biodiesel'')... sper sa nu faci ultimii kilometrii pe jos.

- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
In Belgia rulajul mediu e 17kkm/an. Prin urmare dieselul ar fi poate justificat la jumatate dintre clienti. Insa 80% din masini sunt diesel, si prin urmare exista destul de multe dieseluluri cu rulaj sub medie.
Pe aici te duci la dealer cu ideile tale, si pleci de acolo cu ale lui. Si pana relativ recent aveau o idee fixa, si anume sa iti vanda diesel, indiferent ca mergi sau nu cu el, si multi sunt influentabili, mai ales clientii captivi care cumpara intotdeauna aceeasi marca de la acelasi dealer. Abia acum de cand incepe sa se imputa treaba cu Euro5-6 au inceput sa mai schimbe placa.
Pe aici te duci la dealer cu ideile tale, si pleci de acolo cu ale lui. Si pana relativ recent aveau o idee fixa, si anume sa iti vanda diesel, indiferent ca mergi sau nu cu el, si multi sunt influentabili, mai ales clientii captivi care cumpara intotdeauna aceeasi marca de la acelasi dealer. Abia acum de cand incepe sa se imputa treaba cu Euro5-6 au inceput sa mai schimbe placa.
Am uitat sa zic ca lucrez in Belgia dar vin fffff des in Romania. Proprietarul lucreaza ptr aceeasi organizatie, anuntul e luat de pe site-ul intern, nu-l cunosc dar nu ar trebui sa fie nici o problema cu masina.
Masina e ptr familie, o mai conduc si eu in weekenduri, vara in vacante. Deci nu ma voi bucura mai deloc de ea
Pai chiar cam asa am facut pana acum. N-am avut niciodata masina. Masina e bataie de cap. Mai ales de cand a aparut Uber Taxi (apropo ca vad ca esti din Bruxelles). Benzina nu se gasesc usor in Belgia, mai ales ca aria de cautare e f mica ptr mine, doar Bruxelles ca nu am timp sa ies din oras ptr masini.
Nu e chiar asa. Am colegi de birou care fac 40mii/an si altii 5-7mii/an cu diesel. Depinde unde locuiesti, stilul de viata, naveta cu masina, trenul.
Problema e ca in Romania masinile sunt mult mai ieftine ca in Europa. Fa o comparatie intre autovit si mobile.de. Asta ca e ceva in neregula cu ele.
Acum imi e mai clar. Degeaba imi aduc eu masina buna din Vest ca la intrarea in Romania pierde cam 20-30% din valoare. E ca cele noi iesite de pe poarta fabricii. Asta din cauza lipsei de incredere, manarelilor facute de samsari. Nu ma crede nimeni ca are 50mii in 4 ani. Deci se pierde din start. Daca o iei din Romania dupa 4 ani nu mai iei nimic pe ea ca cica sunt drumurile proaste si o strica. Daca o iei de afara atunci cica e masina de firma, lovita, ... si acceasi problema.
Masina e ptr familie, o mai conduc si eu in weekenduri, vara in vacante. Deci nu ma voi bucura mai deloc de ea

james kilowatt scrie: ... Daca te apuci sa calculezi, ajungi la concluzia ca e mai interesant sa mergi cu taxiul sau sa inchiriezi o masina cand pleci in vacanta si ai mult mai putine dureri de cap...
Pai chiar cam asa am facut pana acum. N-am avut niciodata masina. Masina e bataie de cap. Mai ales de cand a aparut Uber Taxi (apropo ca vad ca esti din Bruxelles). Benzina nu se gasesc usor in Belgia, mai ales ca aria de cautare e f mica ptr mine, doar Bruxelles ca nu am timp sa ies din oras ptr masini.
calorifer4 scrie:Parerea mea, o masina dubioasa la accei km cu motor dieselDupa mintea mea sunt 2 variante...
Nu e chiar asa. Am colegi de birou care fac 40mii/an si altii 5-7mii/an cu diesel. Depinde unde locuiesti, stilul de viata, naveta cu masina, trenul.
Problema e ca in Romania masinile sunt mult mai ieftine ca in Europa. Fa o comparatie intre autovit si mobile.de. Asta ca e ceva in neregula cu ele.
Acum imi e mai clar. Degeaba imi aduc eu masina buna din Vest ca la intrarea in Romania pierde cam 20-30% din valoare. E ca cele noi iesite de pe poarta fabricii. Asta din cauza lipsei de incredere, manarelilor facute de samsari. Nu ma crede nimeni ca are 50mii in 4 ani. Deci se pierde din start. Daca o iei din Romania dupa 4 ani nu mai iei nimic pe ea ca cica sunt drumurile proaste si o strica. Daca o iei de afara atunci cica e masina de firma, lovita, ... si acceasi problema.
Iti iei ce-ti place si ce-ti permiti caci daca faci calcule pur economice, atunci ajungi la concluzia ca e mai bine sa traiesti in pestera, incalzindu-te la foc si spalandu-te in rau, ca si-asa totul e degeaba
.
Intelegi ? Nu calculele pur economice au creeat societati moderne ci doar le-au ghidat.
Dar asta e discutie filozofica... deci ia-ti ce-ti place si ce-ti permiti. Daca vrei un C4, e evident ca o sa-ti pierzi mintile intr-ul logan.. asa, ca tipologie, banuiesc. E un motiv pt care unii isi iau Mercedes si, poate stau intr-un apartament, sa zicem, undeva in estul Germaniei iar motivul nu e nebunia. Fara ei.......n-ar mai fi nici industrie, progres, nimic. Ia-ti ce-ti place si-ti poti permite... altfel vei fi nefericit.
Daca un logan te multumeste, atunci ia-l... daca nu, atunci nu. Si tot asa.

Intelegi ? Nu calculele pur economice au creeat societati moderne ci doar le-au ghidat.
Dar asta e discutie filozofica... deci ia-ti ce-ti place si ce-ti permiti. Daca vrei un C4, e evident ca o sa-ti pierzi mintile intr-ul logan.. asa, ca tipologie, banuiesc. E un motiv pt care unii isi iau Mercedes si, poate stau intr-un apartament, sa zicem, undeva in estul Germaniei iar motivul nu e nebunia. Fara ei.......n-ar mai fi nici industrie, progres, nimic. Ia-ti ce-ti place si-ti poti permite... altfel vei fi nefericit.
Daca un logan te multumeste, atunci ia-l... daca nu, atunci nu. Si tot asa.
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo