Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort

Forum de discutii generale despre Citroen C5 III (2008-prezent). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Lun 11-Aug-2014 21:59

altair4819 scrie:
lucianmarius scrie:La radacini militari este 197 lei litrul. Tu cati km ai pe masina? Comportamentul masinilor noastre cred ca e similar cu ezitarea intr-a 3-a -> a 4-a cand e uleiul rece. La mine face prima oara asa, apoi a 2-a oara mai putin si apoi deloc, parca ajunge ulei in cutie bine, sper sa nu zic vreo prostie. Oricum o sa ma documentez pe culoarea uleiului. Din ce am mai citit, maron-negru este uleiul ars, nu e normal sa fie asa in cutie.


Aproape 118.000 km. La mine nu face mereu... sau nu sesizez eu mereu. Referitor la "maron-negru", asta stiam si eu, respectiv ca e ars uleiul daca ajunge sa aiba culoarea asta. Urmatoarea etapa (din ce am auzit) este aceea in care incepe sa aiba "pilitura", respectiv cutia a inceput sa se uzeze serios.

Merci pentru pontul cu Radacini; e vorba de uleiul original? (cel cu care vine cutia "echipata" din fabrica)

Ma gandesc serios sa ii fac la urmatoarea revizie si un schimb de ulei de transmisie.

Apropo - la C6 aparent exista la cutia de viteze automata un radiator de racire pe care daca il demontezi poti sa scurgi tot uleiul dintr-un foc. Cutia e mai expusa la impuritati, deci daca e valabil si pentru C5 (povestea cu radiatorul), si daca optezi pentru varianta asta, trebuie sa te asiguri ca cine iti face manopera este grijuliu si ca mediul este cat-de-cat curat.
Astfel, ai putea sa iti inlocuiesti tot uleiul intr-o singura incercare (te costa si mai putin, e si mai rapid; riscul de contaminare insa e mai mare).

Studiaza si tu putin problema. Aparent exista o procedura diferita pentru inlocuirea integrala a uleiului si, asa cum vorbeam, riscurile aferente de contaminare.


Ma bucur ca am reusit sa ne intalnim sa comparam masinile, foarte clarificator pentru mine. Am vazut exact care sunt probleme si care sunt normale.

Ar trebui sa incepem un C5 club !

Avatar utilizator
altair4819
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata

Mesajde altair4819 » Mie 13-Aug-2014 15:34

lucianmarius scrie:
Ma bucur ca am reusit sa ne intalnim...


Mda, si eu ma bucur ca ne-am vazut.
Apropo, azi am fost la reprezentanta. Ghici ce piesa trebuie sa imi inlocuiesc :D

Nu o aveau pe stoc, asa ca ma intorc marti la ei sa mi-o monteze. D-abia astept sa vad cum toarce dupa.

Spor!

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 13-Aug-2014 23:57

altair4819 scrie:
lucianmarius scrie:
Ma bucur ca am reusit sa ne intalnim...


Mda, si eu ma bucur ca ne-am vazut.
Apropo, azi am fost la reprezentanta. Ghici ce piesa trebuie sa imi inlocuiesc :D

Nu o aveau pe stoc, asa ca ma intorc marti la ei sa mi-o monteze. D-abia astept sa vad cum toarce dupa.

Spor!


Lasa-ma sa ghicesc, regulatorul de pe pompa de inalta presiune :)

Sa ne zici cat te-a dus povestea, sa compar si eu cu preturile de la service-ul meu.

Am primit si eu vestea "actualizata" cu schimbul de ulei. 4 L se schimba si costa bidonul de 2L 675 lei.
Manopera 200 lei.

danny29
pasionat
Mesaje: 294
Membru din: Lun 23-Iul-2012 10:17
Localitate: ardeal

Mesajde danny29 » Joi 14-Aug-2014 06:32

e cam scump uleiul, cand l-am schimbat prim oara am dat 450 lei dar parca au intrat 3 litri nu 4, sper sa nu gresesc, si schimbul total de 8 litri l-am facut in Timisoara.

Avatar utilizator
altair4819
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata

Mesajde altair4819 » Joi 14-Aug-2014 12:59

lucianmarius scrie:Lasa-ma sa ghicesc, regulatorul de pe pompa de inalta presiune :)

Sa ne zici cat te-a dus povestea, sa compar si eu cu preturile de la service-ul meu.


M-am gandit la preturile pe care mi le-ai zis tu si initial am ezitat dar... in fine.

La mine totalul va fi cam asa:
- 93 RON diagnoza (platit ieri)
- 550 RON regulatorul de presiune
- 95 RON filtru (original) de combustibil
- 300 RON (aprox.) manopera, inclusiv reinitializarea regulatorului de presiune

Le-am cerut sa imi spuna si daca exista vreun update de soft pentru motor / cutie (cam 130 RON costa update-ul).

Una peste alta... SCUMP!... dar daca imi dispar simptomele despre care am tot vorbit o sa fiu super incantat.

(tot la diagnoza mi-au gasit si cel putin o bujie nasoala... tot setul costa 350 RON + manopera).

Cand te apuci de inlocuit uleiul in cutie?

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Sâm 16-Aug-2014 15:36

La inceputul lunii ma apuc, am mai vb cu ei ca mi se parea enorm pretul si acum mi-au
zis ca e 288 lei litrul si ca intra 3l. Total m-ar duce la 1000 lei si ceva. Manopera 200 lei inclusa.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 27-Aug-2014 00:00

Nu mai mergea electroventilatorul. Clima pe rece nu pornea. Mecanicul mi-a cerut 1750 lei, piesa pe original sa o schimbe. Mi-a spus ca nu se poate repara.

Pana la urma am schimbat carbunii din rotor si a mers. Cost, 170 diagnosticarea gresita si 180 lei reparatia corecta.

Avatar utilizator
altair4819
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata

Mesajde altair4819 » Mie 27-Aug-2014 08:34

lucianmarius scrie:Nu mai mergea electroventilatorul. Clima pe rece nu pornea. Mecanicul mi-a cerut 1750 lei, piesa pe original sa o schimbe. Mi-a spus ca nu se poate repara.

Pana la urma am schimbat carbunii din rotor si a mers. Cost, 170 diagnosticarea gresita si 180 lei reparatia corecta.


Totusi asta nu explica de ce pe bancul de proba mergea si de ce pe masina nu. Din ce stiu eu carbunii sunt doar conectorii de pe rotor; daca se consuma nu mai fac contact ok, deci nu se mai transmite curentul ok, deci nu se mai genereaza campul electromagnetic ok, deci nu se mai invarte la turatia corespunzatoare (sau deloc).

Mie mi se pare ceva dubios... dar ma rog. Bine ca ai scapat ieftin.
Ar trebui sa iti dea un voucher de reducere pentru data viitoare (sa se scuze ca te-au pus sa cheltuiesti cat nu face).

:D

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Dum 31-Aug-2014 14:36

Am atasat un filmulet cu comportamentul cutiei de viteze automate, si anume mi se pare o anomalie ca atunci cand accelerezi si iei piciorul de pe acceleratie, acul sa coboare mai jos decat ar trebui si apoi sa se regleze. Adica este o miscare sus in turatie, jos in turatie si apoi la mijloc. Din ce am vazut in review-uri, la cele noi, cand nu se mai accelereaza, acul pica in turatie in jos si sta fix, nu se mai misca.

Voua cum vi se pare?

https://www.youtube.com/watch?v=zOHBWBX ... e=youtu.be

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Mie 10-Sep-2014 19:50

In cateva zile imi ajunge uleiul. Pana la urma este bine sa ai 4 litrii de ulei, am gasit original la 184 lei litrul, 3 litrii se schimba si cu unul se face nivelul.

Am mai invatat ceva, la motoarele transversale este important sa schimbi tampoanele motor o data la 5 ani. Sunt foarte folosite si la o cunostinta i s-a rupt unul, a trebuit sa bage o gramada de bani in masina sa repare ce i s-a rupt pe acolo cand a picat motorul. Avea un tampon slabit si cand s-a rupt altul, s-a rupt si cel slabit si a picat motorul.

Avatar utilizator
altair4819
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata

Mesajde altair4819 » Joi 11-Sep-2014 08:45

lucianmarius scrie:...si a picat motorul.


La un C5? Pe bune?

Avatar utilizator
mariusburada
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Mar 23-Oct-2012 16:19
Localitate: lugoj

Mesajde mariusburada » Joi 11-Sep-2014 11:38

Referitor la problema cutiei de viteze, la mine a inceput sa mearga prost, nu mai schimba cand trebuie sau nu schimba viteza si problema a fost din cauza cauciucurilor, stiu ca pare greu de crezut dar asta a fost problema, am aflto si eu uitandu-ma pe niste forumuri de dincolo, inainte sa schimb cauciucurile, am schimbat cele de pe spate pe fata si surpriza, masina schimba cum trebuie

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Joi 11-Sep-2014 17:59

altair4819 scrie:
lucianmarius scrie:...si a picat motorul.


La un C5? Pe bune?


Vorbesc de un Golf V. Din ce am mai sapat, motoarele astea puse transversal au miscari si la schimbari de viteze, si la accelerari si al franari in aceeasi directie, pe cand la cele longitudinale, la accelerare/frana motor se rabateaza dreapta-stanga, nu fata spate.

lucianmarius
pasionat
Mesaje: 588
Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw

Mesajde lucianmarius » Sâm 20-Sep-2014 22:49

Am facut un drum de 1500 km de Grecia, viteza medie 85km/h :D

Distractie. Marti ajunge uleiul pana la urma si mergem sa il schimbam. Am luat 4L.

Cred ca trebuie schimbat ceva bucsi pe fata stanga, simt cand urc borduri ca ceva misca acolo...
De asemenea cand bag din N in D, tin frana, masina parca pleaca 1 cm. O fi ceva din articulatii?

Avatar utilizator
altair4819
simpatizant
Mesaje: 99
Membru din: Joi 29-Noi-2012 22:42
Localitate: Bucuresti
Masina: C5 III, 2.0 HDI 100kW, automata

Mesajde altair4819 » Lun 13-Oct-2014 13:22

lucianmarius scrie:Am facut un drum de 1500 km de Grecia, viteza medie 85km/h :D


85 km/h???

Duuude!

Ce consum ai avut?
(eu cand am facut drum de Turcia am scos 60 km/h si consum de 6l / 100 km pe o distanta de 2700 Km)


Înapoi la “Citroen C5 III”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu