Becuri auto cu halogen

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Becuri auto cu halogen

Mesajde sorin69 » Lun 03-Noi-2014 15:46

Salut, as dori sa stiu in cazul montarii becurilor auto cu halogen, exista riscul matuirii sticlei farurilor, am inteles de la cineva ca, din cauza puterii mai mari a becurilor cu halogen se matuieste sticla de la faruri, multumesc.
YOU"LL NEVER WALK ALONE

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Lun 03-Noi-2014 21:31

becurile sunt halogen. poate ai vrut sa spui xenon, sau led. nu se recomanda la farurile fara lupa acest top de bec.
Imagine

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Mesajde sorin69 » Mie 05-Noi-2014 08:06

Ori fi cu halogen ori ba, habar n-am,ma refer la cele cu care este echipata masina din fabrica, exista o oferta la una din benzinarii pentru becuri auto cu halogen, unde sunt descrise ca, avand putere mai mare decat cele obisnuite.
YOU"LL NEVER WALK ALONE

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Mie 05-Noi-2014 08:46

nu se matuieste, nu se Întâmplã nimic de la becuri. mãtuirea are alte cauze
Imagine

Mihai29
pasionat
Mesaje: 307
Membru din: Lun 12-Ian-2009 21:59
Localitate: Turda-Cj

Mesajde Mihai29 » Mie 05-Noi-2014 14:45

paulsebastiant scrie:nu se matuieste, nu se Întâmplã nimic de la becuri. mãtuirea are alte cauze

Care ar fi oare cauza mĂŁtuirii becurilor? Eu am folosit becuri normale si s-au matuit.

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Mie 05-Noi-2014 15:30

Nu se mântuiește becul. Se mântuiește sticla de far. Matuirea apare in urma mizeriei de pe sosea, a ploii acumulate cu micile pietricele care sar in far, a spĂŁlĂŁrii mașinii cu spuma activa, toate astea cumulat si in timp. Nu te gândi ca daca ploua se mântuiește. ConteazĂŁ ca timp cat de mizerabil este drumul parcurs. Sunt mașini de 10-15 ani care au faruri intacte. Se polisheaza si ies ca noi. dupa care se aplica folie de protecție.
Imagine

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Mesajde sorin69 » Joi 06-Noi-2014 11:08

Ok, in privinta matuirii farurilor am inteles care sunt cauzele, pana la urma n-am inteles care este situatia becurilor actuale, sunt ori nu cu halogen, eu stiam ca, cele cu halogen sunt diferite de cele originale ale masinii, avand in vedere pretul mult mai mare decat al celor pe care le stiu eu.
Ideea este ca, in ultimii ani anual schimb becurile faza scurta si ma gandeam ca, cele cu halogen sunt mai performante atat din punct de vedere a duratei de functionare cat si al puterii de iluminare.
YOU"LL NEVER WALK ALONE

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 06-Noi-2014 11:22

Toate becurile de la masinile care au mai putin de 25 ani sunt cu halogen.

Diferente de pret pot fi, functie de fabricantul becului sau de locul de unde-l cumperi.

Teoretic puterea (adica, caldura) nu ar putea varia foarte tare, pe strada nu sunt legale cele de peste 55w adica cat au cele standard cam la orice masina.
Exista insa unele mai puternice care se comercializeaza (am vazut inclusiv de 110w), insa in teorie n-ai voie sa mergi pe drum public cu ele... sunt oficial pentru "aplicatii forestiere", "drumuri private", "competitie", etc. Evident ca unii babuini considera drumul national ca fiind forestier sau privat, insa asta e. Iar astea mult mai puternice ar putea in teorie sa mai topeasca un far, sa mai prajeasca un fir, etc.

paulsebastiant
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mie 14-Noi-2012 17:35
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde paulsebastiant » Joi 06-Noi-2014 11:37

sorin69 scrie:Ok, in privinta matuirii farurilor am inteles care sunt cauzele, pana la urma n-am inteles care este situatia becurilor actuale, sunt ori nu cu halogen, eu stiam ca, cele cu halogen sunt diferite de cele originale ale masinii, avand in vedere pretul mult mai mare decat al celor pe care le stiu eu.
Ideea este ca, in ultimii ani anual schimb becurile faza scurta si ma gandeam ca, cele cu halogen sunt mai performante atat din punct de vedere a duratei de functionare cat si al puterii de iluminare.

Ca sa fie clar. Toate becurile clasice sunt halogen și maxim 55 . Cum a spus mai devreme conteazĂŁ caldura. Ceea ce spui este vorba de marketing. Osram, Philips, etc promoveazĂŁ produse de calitate care au rezultate diferite. Un bec Osram clasic este de ex 15 ron dar unul premium, nu ĂŽmi vine ĂŽn minte acum numele costa pana la 150 ron.
Imagine

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Mesajde sorin69 » Joi 06-Noi-2014 12:57

Ok, am priceput, n-am stiut pana acum ca, toate becurile sunt halogen, va mutumesc pentru sfaturi, toate cele bune.
YOU"LL NEVER WALK ALONE

Hakan
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 06-Mai-2008 19:11
Localitate: campina

Mesajde Hakan » Vin 07-Noi-2014 13:31

paulsebastiant scrie:nu se matuieste, nu se Întâmplã nimic de la becuri. mãtuirea are alte cauze


Pe langa cauzele enumerate de tine (praf, spalat, mizerie, etc), farul se matuieste si din cauza radiatiei
ultraviolete a becului. In principiu un bec cu cat e mai ieftin cu atat are nivelul de UV mai mare fiindca e
greu sa le "scoti " din lumina fara sa folosesti materiale de calitate.
Pe de alta parte caldura mai mare dau becurile care lumineaza mai puternic. Cu cat temperatura e mai
mare cu atat lumina emisa e mai puternica. Dar temperatura mai mare inseamna si durata de viata
mai mica. De fapt totul e un compromis intre UV/luminozitate/durata de viata/pret.

Avatar utilizator
Keket
pasionat
Mesaje: 202
Membru din: Mie 11-Noi-2009 10:42
Localitate: Galati,Romania
Contact:

Mesajde Keket » Dum 09-Noi-2014 12:28

Farurile de generatie noua nu mai sunt din sticla , ci din policarbonat sau plastic cu un strat de lac pentru protectie(la fel ca lacul aplicat peste vopseaua masinii. Acesta are rolul de a proteja vopseaua cat si policarbonatul din care e facut farul in special de radiatiile uv care fac ca vopseaua si policarbonatul sa oxideze.Culoarea rosie este cea mai predispusa la oxidare.In timp de la radiatiile uv provenite de la soare dar si de la becuri de proasta calitate acest lac cedeaza.El se poate intretine prin polish indepartandu-se stratul mort ca si la pielea omului , dar de un numar limitat de ori.Daca se indeparteaza acest lac complet prin polish ,policarbonatul ramane fara protectie si se va matui extrem de repede si de urat.Ceara auto este principalul combatant inpotriva razelor uv dar si sealantu-l care e de durata mai mare dar mult mai scump. In principiu este bine ca o data la 3 luni sa se ceruiasca vopseaua masinii dar si farurile cu ceara carnuba solida nu apa chioara de la spalatorie sau o data la 1 an se poate aplica un sealant care este mai rezistent dar mai scump. Peste acest sealant se poate veni fara problema cu ceara . Cu cat mai multe straturi de protectie peste lacul masinii cu atat mai bine. Unde se poate evita parcarea in soare este foarte bine. De asta masinile tinute in garaj arata mult mai bine.

In cea ce priveste becurile , toate becurile H1, H2, H7, H11 de pe masinile noastre sunt cu HALOGEN. Pretul variaza de la 2 lei la 50 de lei in functie de marca si calitate , cat si lumina pe care o emit , de la galben la alb , chiar si albastrui , prin acoperirea sticlei cu un strat colorat dar si a materialelor folosite.

Mai nou au aparut becurile xenon la masinile mai scumpe care emit o lumina foarte puternica si deaceea sunt in spatele unei lupe , pentru a putea fi focalizata pe drum si nu in ochii celorlalti participanti la trafic.

Cele mai performante sunt insa farurile cu led de generatie foarte noua si foarte scumpe.

[youtube]http://youtu.be/eP1YlZJbV7s?list=UUgEcPol_nG9_aFJbB8ameLg[/youtube]

Avatar utilizator
sorin69
pasionat
Mesaje: 535
Membru din: Mar 21-Noi-2006 19:36
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
2: Fost posesor Citroen C3 Cool Air, an 2006

Mesajde sorin69 » Lun 10-Noi-2014 10:30

Am cumparat de la Osram (Silverstar 2.0 ), set doua bucati becuri,sper sa aiba durata mai mare de viata.
YOU"LL NEVER WALK ALONE


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot