Diesel vs. Benzina & poll
Moderator: Echipa Tehnica
imi cer scuze pentru a mia oara pentru offtopic dar tot din dicutzia topic a deviat.
ma enervat daria_na ca nu este capabil sa-si asume responsabilitatea afirmatziilor, cat despre chalenge eu sunt deschis la orice provocare!
daca vrea , facem liniutza cu pricina shi cu diesel shi cu benzina, am chiar shi o bicicleta prin casa!
ca sa revin la topic, am observat ca pe forum sunt multzi care se plang de problemele de calculator ale modelelor noi, shi benzina shi diesel.
eu unul prefer un diesel dar de generatzie mai veche cu motorash simplu chiar daca are performantze ushor modeste prin comparatzie shi consum mai sensibil mare dar in compensare este mai putzin mofturos la combustibil shi nu crapa asha de des!
asha cum deja shtie toata lumea, lucrez intr-un service shi ma ocup cu precadere de modele noi dupa 98-99 care presupun asitentza electronica.
asta pentru ca meseria mea de baza este calculatorul iar pasiunea din copilarie mashina. in concluzie, experientza mea nu se rezuma la a fi vazut mashini pe starda sau in vitan cu capota ridicata shi pot spune ca deja de ceva vreme totzi producatorii fac mashini de unica folosintza!
daca la modelele vechi puteai reconditziona o piesa sau inlocui un surub sau o bucsa acum trebuie sa inlocuieshti un ansamblu care nu-i tocmai ieftin.
de aici decurg shi costurile de intrezinere ridicate indiferent de tipul motorului!
ca unii spun ca dieselul ar fi ma scump la intretzinere shi la achizitzie(vb de mashini noi) cred ca este o parere subiectiva shi in avara pretzului de achizitzie restul este providentzial.
nu potzi shtii ce anume se strica shi cat costa shi mai ales peste ce mecanic dai.
sa nu avetzi impresia ca mecanicii de la reprezentantze sunt zei!
un mecanic de la porsche-romania are un salariu de 8mil lunar shi nu are ocazia sa se intalneasca cu clientul!
eu plec acasa cu 1mil pe zi fara sa socotesc ce mananc sau beau shi nu m-ash duce sa muncesc la o reprezentantza.
aparatura si sculele sofisticate nu compenseaza lipsa de creier sau afinitatzile asha cum ABS sau ASR nu compenseaza simtzul shoferului chiar daca au fost dezvoltate pentru asta !!!
deci, prefer un diesel SH ca e de incredere shi nu are decat sigurantze !
shi mie imi plac confortul shi designul unui model nou shi nici de bani nu duc lipsa dar sunt o sumedenie de motive care ma retzin in a achizitziona un model nou : drumuri, combustibili, romani....etc !!!
inca odata milioane de scuze pentru offtopic!
ma enervat daria_na ca nu este capabil sa-si asume responsabilitatea afirmatziilor, cat despre chalenge eu sunt deschis la orice provocare!
daca vrea , facem liniutza cu pricina shi cu diesel shi cu benzina, am chiar shi o bicicleta prin casa!
ca sa revin la topic, am observat ca pe forum sunt multzi care se plang de problemele de calculator ale modelelor noi, shi benzina shi diesel.
eu unul prefer un diesel dar de generatzie mai veche cu motorash simplu chiar daca are performantze ushor modeste prin comparatzie shi consum mai sensibil mare dar in compensare este mai putzin mofturos la combustibil shi nu crapa asha de des!
asha cum deja shtie toata lumea, lucrez intr-un service shi ma ocup cu precadere de modele noi dupa 98-99 care presupun asitentza electronica.
asta pentru ca meseria mea de baza este calculatorul iar pasiunea din copilarie mashina. in concluzie, experientza mea nu se rezuma la a fi vazut mashini pe starda sau in vitan cu capota ridicata shi pot spune ca deja de ceva vreme totzi producatorii fac mashini de unica folosintza!
daca la modelele vechi puteai reconditziona o piesa sau inlocui un surub sau o bucsa acum trebuie sa inlocuieshti un ansamblu care nu-i tocmai ieftin.
de aici decurg shi costurile de intrezinere ridicate indiferent de tipul motorului!
ca unii spun ca dieselul ar fi ma scump la intretzinere shi la achizitzie(vb de mashini noi) cred ca este o parere subiectiva shi in avara pretzului de achizitzie restul este providentzial.
nu potzi shtii ce anume se strica shi cat costa shi mai ales peste ce mecanic dai.
sa nu avetzi impresia ca mecanicii de la reprezentantze sunt zei!
un mecanic de la porsche-romania are un salariu de 8mil lunar shi nu are ocazia sa se intalneasca cu clientul!
eu plec acasa cu 1mil pe zi fara sa socotesc ce mananc sau beau shi nu m-ash duce sa muncesc la o reprezentantza.
aparatura si sculele sofisticate nu compenseaza lipsa de creier sau afinitatzile asha cum ABS sau ASR nu compenseaza simtzul shoferului chiar daca au fost dezvoltate pentru asta !!!
deci, prefer un diesel SH ca e de incredere shi nu are decat sigurantze !
shi mie imi plac confortul shi designul unui model nou shi nici de bani nu duc lipsa dar sunt o sumedenie de motive care ma retzin in a achizitziona un model nou : drumuri, combustibili, romani....etc !!!
inca odata milioane de scuze pentru offtopic!

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Eu cred ca pe fond nitro_od are dreptate. Pe de alta parte, daca ai multi bani (MULTI), nu prea mai conteaza cat te costa inlocuirea unui subansamblu electronic si, pe alta fateta, nici nu mai poti merge cu BX-ul diesel. Ma rog, in Occident mai sunt oameni cu multi bani care fug de masinile scumpe, la noi e nitel diferit: de cum aduna un banut, romanul isi ia mobil cu camera video si masina noua.
Una peste alta, intrebarea e: ce vom face noi, saracii puristi, peste 10 ani cand nu vom mai gasi diseluri vechi si...fiabile? Electronica vine ca valul, sa speram ca se vor si ieftini aceste cipuri, asa cum s-a intamplat cu alte lucruri din aria lor (PC-uri, televizoare, telefoane) si ca, intre timp, cei cu multi bani vor fi atrasi de superdiseluri, superhdi-uri si alte minuni.
Am vazut de curand ca PSA va scoate un motor hibrid care va consuma, in medie, 4 l motorina (fata de 6 litri acum, la 1,6 HDI, 110 cai, Peugeot 307). Probabil ca multi vor considera ca asta e salvarea lor si a lumii (ecologisti etc.) si vor plati multisor pentru aceasta "economie" de 2 litri la suta. Atunci poate ca "batranul HDI simplu" va deveni accesibil publicului larg. Si tot asa...
In concluzie, nu e decat chestie de timp sa ne adaptam si noi raului...
Una peste alta, intrebarea e: ce vom face noi, saracii puristi, peste 10 ani cand nu vom mai gasi diseluri vechi si...fiabile? Electronica vine ca valul, sa speram ca se vor si ieftini aceste cipuri, asa cum s-a intamplat cu alte lucruri din aria lor (PC-uri, televizoare, telefoane) si ca, intre timp, cei cu multi bani vor fi atrasi de superdiseluri, superhdi-uri si alte minuni.
Am vazut de curand ca PSA va scoate un motor hibrid care va consuma, in medie, 4 l motorina (fata de 6 litri acum, la 1,6 HDI, 110 cai, Peugeot 307). Probabil ca multi vor considera ca asta e salvarea lor si a lumii (ecologisti etc.) si vor plati multisor pentru aceasta "economie" de 2 litri la suta. Atunci poate ca "batranul HDI simplu" va deveni accesibil publicului larg. Si tot asa...
In concluzie, nu e decat chestie de timp sa ne adaptam si noi raului...

Una peste alta cine cumpara diesel il cumpare ptr a face economie , cei care se lauda ca ei iubesc dieselul din alte motive .... nu`i CRED sincer !!
Daca m`ar da banii afara din casa IN NICI un caz nu m`as gandii la achizitionarea unei masini diesel (eventual doar in cazul achizitionarii un jeep , suv - la care mi`as lua disel doar ptr cuplu -sa nu stau cand urc munti cu tuarii astronomice - ) .
Un cumparator de masina : daca se gandeste ce sa aleaga benzina sau diesel - motivul ptr care alege diselul E CONSUMUL ala e cel mai mare impact cand vede consum 6-7 % urban .....
---> dar problema e ca iti scoti banii dupa 80.000 de km - asa ca daca va luati masini noi diesel si diferente intre benzina si diesel e mai mare de 2000 de euro ...si tineti masina maxim 3-4 ani timp in care faceti pana in 100.000 km .... eu zic sa va mai ganditi SERIOS
Daca m`ar da banii afara din casa IN NICI un caz nu m`as gandii la achizitionarea unei masini diesel (eventual doar in cazul achizitionarii un jeep , suv - la care mi`as lua disel doar ptr cuplu -sa nu stau cand urc munti cu tuarii astronomice - ) .
Un cumparator de masina : daca se gandeste ce sa aleaga benzina sau diesel - motivul ptr care alege diselul E CONSUMUL ala e cel mai mare impact cand vede consum 6-7 % urban .....
---> dar problema e ca iti scoti banii dupa 80.000 de km - asa ca daca va luati masini noi diesel si diferente intre benzina si diesel e mai mare de 2000 de euro ...si tineti masina maxim 3-4 ani timp in care faceti pana in 100.000 km .... eu zic sa va mai ganditi SERIOS
Pana la urma, e tot un drac, tot fum scoatem pe teava Doar ca la unii e mai negru...
mi-a placut asta!

[/quote]Una peste alta cine cumpara diesel il cumpare ptr a face economie , cei care se lauda ca ei iubesc dieselul din alte motive .... nu`i CRED sincer !![/quote]
la mine nu cred ca-i problema de bani de vreme ce am in posesie shi, prin urmare, platesc taxe shi asigurari shi rovignete pentru 3 masini din care 2 benzinare! atat ca prefer o mashina de incredere care nu bipaie shi beculeshte la fiecare zgarci de motorina pe care-l inghite sau la praful din bucuresti(slava D-lui ca e destul).
banuiesc ca nu oi fi eu singurul care e in situatia asta!
si am hotarat ca dupa ce nu or mai fi dieseluri vechi trec direct la electrice ! am inceput sa achizitionez prelungitoare...... deie Domnu' sa se ieftineasca energia electrica....

..... frantuzoaica pretentioasa !!!


deja cred ca se mai pot deschide vreo 2 topicuri din dezbaterea asta...
nitro: in romania se va ieftini poate EE dupa ce vom deschide 4-6 unitati la cernavoda, inca o hidro pe Dunare etc, caci datorita scaderii consumului industrial astia il belesc tot pe consumatorul casnic...ca sa nu mai zicem ca gazul se scumpeste, minele se inchid si termocentralele inghit fonduri pt. reparatii/modernizari de te crucesti...intrebati-l pe codrut

@nitro: sa stii ca io mi-am luat diesel din cauza ca puteam sa fac rost de motorina gratis (sau aproape gratis) de pe aeroport, unde se preconiza sa lucrez minim 2 ani...dupa ce mi-am chinuit masina vreo 2 luni cu tot felu de motorine naspa am bagat si io de la omv (cand am cumparat-o am alimentat de la lukoil, care nu mi s-a parut extra)...si din ziua aia m-am pisat in motorina de la aeroport si toate calculele mele s-au dus pe apa sambetei ca tot a trebuit sa-mi cumpar motorina fara posibilitati de decontare.inainte de a avea xsara am mers alternativ cu un papuc diesel (cea mai proasta masina dupa parerea mea) si o vectra ecotec 1.8 (din 2003).Banuiesc k stii cum se comporta un ecotec fata de un diesel reno obosit...cu toate astea tot diesel mi-am luat, ca ma gandeam la buzunar...iar acu a inceput sa-mi placa foarte mult acest 2.0 hdi.
care e mesajul



ps da, ai dreptate, un diesel ti-l iei in primul rand din ratiuni economice (desi e mai scump

Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Din argumentele prezentate de dieselişti ĂŽn disputa cu benzinarii am reţinut faptul că dieseliştii simt cel mai bine la motor cuplul.
Faptul ĂŽn sine mă intrigă şi nu ĂŽnţeleg de ce simt cuplul şi nu simt zgomotul, trepidaţiile, fumul, etc.
Spre nedumerirea mea nu au explicat, cum ĂŽl simt, fapt ce mă determină să-i ĂŽntreb cum simt cuplul: ca pe un orgasm, o trăire interioară, o stare de beatitudine?
Cred că motoarele diesel le-au dezvoltat noi simţuri, şi percepţii pe care benzinarii ĂŽncă nu le au. Totul este posibil când ai un motor diesel.
Ăn rest numai de bine, fiecare simte motorul cu mai mult simt sau deloc.
Faptul ĂŽn sine mă intrigă şi nu ĂŽnţeleg de ce simt cuplul şi nu simt zgomotul, trepidaţiile, fumul, etc.
Spre nedumerirea mea nu au explicat, cum ĂŽl simt, fapt ce mă determină să-i ĂŽntreb cum simt cuplul: ca pe un orgasm, o trăire interioară, o stare de beatitudine?
Cred că motoarele diesel le-au dezvoltat noi simţuri, şi percepţii pe care benzinarii ĂŽncă nu le au. Totul este posibil când ai un motor diesel.
Ăn rest numai de bine, fiecare simte motorul cu mai mult simt sau deloc.
Tiberian e absurd sa zici ca nu simti cuplul mare la un diesel!Si cred ca stii foarte bine ce inseamna sa simti puterea unui cuplu mare 
Cat depsre vibratii, zgomot, fum........hai sa nu exageram. Vorbim de dieseluri moderne, unde vibratiile nu le mai simti cum le simteai la un tractoras de 15-20 ani.
Fumul este inevitabil, insa nu e cu nimic deranjant pentru tine ca sofer,precum si restul pasagerilor din masina.

Cat depsre vibratii, zgomot, fum........hai sa nu exageram. Vorbim de dieseluri moderne, unde vibratiile nu le mai simti cum le simteai la un tractoras de 15-20 ani.
Fumul este inevitabil, insa nu e cu nimic deranjant pentru tine ca sofer,precum si restul pasagerilor din masina.
Ultima oară modificat Lun 17-Apr-2006 17:11 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.
Ce mesaj urât...
Principalul avantaj al diesel-ului este că nu trebuie să ĂŽl turezi pentru a obţine de la el ce ai nevoie, adică demaraj, reprize etc. Din multe puncte de vedere un diesel modern e mai uşor de condus decât un "benzinar", cel puţin pentru un şofer cu mai puţină experienţă, care nu le "are" cu retrogradările când urcă dealul cu ĂŽncă 3 adulţi ĂŽn maşină, de exemplu.
PS. Eu personal nu ştiu ce e aia trepidaţie, zgomot sau fum
Principalul avantaj al diesel-ului este că nu trebuie să ĂŽl turezi pentru a obţine de la el ce ai nevoie, adică demaraj, reprize etc. Din multe puncte de vedere un diesel modern e mai uşor de condus decât un "benzinar", cel puţin pentru un şofer cu mai puţină experienţă, care nu le "are" cu retrogradările când urcă dealul cu ĂŽncă 3 adulţi ĂŽn maşină, de exemplu.
PS. Eu personal nu ştiu ce e aia trepidaţie, zgomot sau fum

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu