Salut! Am un citroen c4 2008 1.6i 16v 110cp, tin sa spun ca o ador, "dar" mereu exista un DAR am constatat aceste pierderi de putere. La inceput nu prea le-am luat in seama, dar ele s-au inmultit odata cu timpul. Ca sa fiu mai explicit cateodata urca greu in ture indiferent de cum apas acceleratia, cel putin in a 4a ma cam rog de ea nu vreti sa stiti ce patesc in a 5a, in fine, ideea e ca are acel zvac atunci cand o ciupesc si e ok pana imi ajunge la 3000rpm. Tin sa mentionez ca nu isi pierde puterea de tot adica nu ca si cum s-ar taia acceleratia, pur si simplu se simte un fel de hop foarte fin pe care de altfel nu il poti simti daca esti pe un drum accidentat si se plafoneaza ea creste in turatii dar chinuita, sincer nu stiu ce sa ma mai fac....
Va multumesc anticipat pentru ajutor!
pierdere putere
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Joi 26-Mar-2015 00:13
- Localitate: Galati
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Joi 26-Mar-2015 00:13
- Localitate: Galati
nu nu am incercat am sunat la citroen si cei de acolo mi-au spus ca cica daca nu am nici un martor aprin in bord e putin probabil sa iasa ceva la tester. sincer nu prea mi-a venit sa-l cred dar am luat-o pe partea cealalta si m-am gandit ca interesul lor e sa-mi ia banii mai ales ca o simpla verificare pe tester e 180 de lei... dar cred ca ramane singura solutie mai plauzibila ca sa descopar ce are masina...
Multumesc!
Multumesc!
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Într-adevăr, dacă n-ai pomul de Crăciun în bord s-ar putea sa n-ai niciun cod de eroare și o simpla diagnoza sa nu rezolve nimic. Însă ai putea încerca un log de parametri în mers care sa îți dea o pista (maf sau engine load, tps, fuel trims, lambda, eventual misfires dacă are, etc). Eventual încearcă sa faci asta cu vreun amic mai aventuros care are o interfață de diagnoza, ca în afara de-o bere n-ai ce pierde.
Ai putea sa-i schimbi filtrele de aer si combustibil, daca nu le-ai schimbat. Daca sunt filtrele imbacsite, asta se intampla. Primul semn de filtru de aer imbacsit e pierderea de putere, la turatii mai mari, cuc at mai mari turatiile, cu atat mai mare deceptia
.. se simte la porniri de pe loc, depasiri, etc etc, intelegi.
Alta idee ar fi sa verifici distributia, caci daca e uzata, la fel se poate intampla.
La fel, ai putea sa verifici alternatoru, caci daca e pe benzina, la turatii mari ai nevoie de curent, iar daca ai un alternator defect sau semi defect si-o baterie slabuta, tot la fel se comporta.
Senzorii nu prea au de ce sa-ti ia din putere, teoretic. Toti mecanicii prosti dau vina pe senzori.

Alta idee ar fi sa verifici distributia, caci daca e uzata, la fel se poate intampla.
La fel, ai putea sa verifici alternatoru, caci daca e pe benzina, la turatii mari ai nevoie de curent, iar daca ai un alternator defect sau semi defect si-o baterie slabuta, tot la fel se comporta.
Senzorii nu prea au de ce sa-ti ia din putere, teoretic. Toti mecanicii prosti dau vina pe senzori.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Un alternator dus si o baterie descarcata se simte in primul rand la pornire, nu la turatii ridicate. Nici distributia nu prea poate fi, decat daca e sarita, insa asta se intampla extrem de rar. De obicei ori merge ori crapa si schimbi motorul.
Un senzor CPS nu consuma puterea... insa da informatii aiurea calculatorului care baga scanteie prost, nu stie bine ce turatie are si intra in harta cu date aiurea, etc. la fel si cu ceilalti senzori, orice informatie proasta poate zapaci calculatorul care comanda niste parametri aiurea. Problema e ca daca mergi cu ea asa risti sa agravezi situatia. De exemplu daca dintr-un motiv sau altul merge cu amestec prea sarac risti sa ai probleme de detonatii, supraincalzire, uzura accelerata, d-astea.
Apropo, de pornit cum porneste?
Un senzor CPS nu consuma puterea... insa da informatii aiurea calculatorului care baga scanteie prost, nu stie bine ce turatie are si intra in harta cu date aiurea, etc. la fel si cu ceilalti senzori, orice informatie proasta poate zapaci calculatorul care comanda niste parametri aiurea. Problema e ca daca mergi cu ea asa risti sa agravezi situatia. De exemplu daca dintr-un motiv sau altul merge cu amestec prea sarac risti sa ai probleme de detonatii, supraincalzire, uzura accelerata, d-astea.
Apropo, de pornit cum porneste?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu