Consum C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Joi 08-Mai-2014 19:31
- Localitate: Constanta
-
- pasionat
- Mesaje: 100
- Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
- Localitate: BUCURESTI
- Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
- 2: ex c5 I 2.0hdi
salut
Acum am verificat consumul pentru ultima luna, numai urban 9.7% cnf computer bord.
Apoi am mers numai extra urban 5.6% la 130/h pe autostrada.
PS pentru cei care inca cred in mitul german , am condus in ultimii 12 ani cateva zeci de masini si nu am gasit masina economica
Nicio masina nu consuma cat scrie in cartea tehnica
Doar noaptea la ora 12 iti consuma 6 .7/ in oras iar afara iti iau 4% doar la 90/h
Am la serviciu mai multe masini chiar si de clasa mica ford, peugeot, opel, volksw cumparate la 0 km.
Chiar si cele diesel de 1.4 consuma 7.5/8% in oras fara sa fie forjate.
Acum am verificat consumul pentru ultima luna, numai urban 9.7% cnf computer bord.
Apoi am mers numai extra urban 5.6% la 130/h pe autostrada.
PS pentru cei care inca cred in mitul german , am condus in ultimii 12 ani cateva zeci de masini si nu am gasit masina economica
Nicio masina nu consuma cat scrie in cartea tehnica
Doar noaptea la ora 12 iti consuma 6 .7/ in oras iar afara iti iau 4% doar la 90/h
Am la serviciu mai multe masini chiar si de clasa mica ford, peugeot, opel, volksw cumparate la 0 km.
Chiar si cele diesel de 1.4 consuma 7.5/8% in oras fara sa fie forjate.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Nu-i adevarat, nu masinile sunt de vina, ci orasele
Daca mergi cum spune ciclul standard ca ar trebui sa mergi, adica in oras cu o medie de viteza de 19km/h poti scoate consumuri foarte apropiate de cele din carte. Eu cel putin am reusit asta cu amandoua masinile din semnatura, cu aia mare chiar mi s-a intamplat ca la 19km/h viteza medie sa consum mai putin decat scrie in carte. Problema e insa ca 19km/h medie de viteza urbana e un vis frumos, poate doar duminica cand toata lumea e la biserica, iar realitatea zilnica e pe la 10-12km/h, si atunci consumurile sunt cu 50% mai mari decat zice cartea.
PS
C1 meu pe benzina si automat pe deasupra ia in mod constant 6.5-7 in oras, cu medii de viteza cacacioase de care spuneam.

Daca mergi cum spune ciclul standard ca ar trebui sa mergi, adica in oras cu o medie de viteza de 19km/h poti scoate consumuri foarte apropiate de cele din carte. Eu cel putin am reusit asta cu amandoua masinile din semnatura, cu aia mare chiar mi s-a intamplat ca la 19km/h viteza medie sa consum mai putin decat scrie in carte. Problema e insa ca 19km/h medie de viteza urbana e un vis frumos, poate doar duminica cand toata lumea e la biserica, iar realitatea zilnica e pe la 10-12km/h, si atunci consumurile sunt cu 50% mai mari decat zice cartea.
PS
C1 meu pe benzina si automat pe deasupra ia in mod constant 6.5-7 in oras, cu medii de viteza cacacioase de care spuneam.
-
- pasionat
- Mesaje: 200
- Membru din: Mie 07-Dec-2011 13:41
- Localitate: timisoara
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Cica rolul cartii e sa dea o cifra de consum masurata dupa o metoda standardizata, in asa fel incat sa poti compara diferite modele intre ele in conditii strict identice. Si sa poti face si un test repetabil de noxe pentru omologare.
Problema e insa ca multi optimizeaza consumul (si noxele) pentru ciclul asta standard in contitii (si setari motor) diferite de realitate. Fac ceea ce se cheama cycle beating (optimizezi o chestie pentru un benchmark cunoscut dinainte, nu pentru peformanta "reala") asa ca e discutabil daca un clasament pe baza consumului standard chiar mai este relevant sa poti compara doua masini intre ele. Ciclul ala standard are 100 ani, si accelerarile, franarile si palierele de viteza sunt destul e putin semnificative pentru viata reala...
Problema e insa ca multi optimizeaza consumul (si noxele) pentru ciclul asta standard in contitii (si setari motor) diferite de realitate. Fac ceea ce se cheama cycle beating (optimizezi o chestie pentru un benchmark cunoscut dinainte, nu pentru peformanta "reala") asa ca e discutabil daca un clasament pe baza consumului standard chiar mai este relevant sa poti compara doua masini intre ele. Ciclul ala standard are 100 ani, si accelerarile, franarile si palierele de viteza sunt destul e putin semnificative pentru viata reala...
consum
5,5 drum intins,exemplu autobanda germania,austria,ungaria,si 6 in oras(romania)fara sa abuzez de motor,mers lejer,ajungi acasa si cu mers regulamentar.prefer sa tin banii in buzunar decit sa-i dau la altii(amenzi,radare etc.)sper sa ma intelegeti
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
În Franța cică vor sa verifice 100 modele diferite. Întrebarea e cum or s-o facă, și dacă vor sa afle realitatea sau sa îngroape cazul. Dacă eu (care nici măcar nu lucrez în domeniul auto, și nici în cel al mediului) știu de modurile de test ale mașinilor de ani buni am mari dubii ca miniștrii mediului de prin Europa au aflat despre asta din ziare când au sunat goarna aia de peste garla cea mare.
Belgienii sunt mai practici, ii lasă pe alții sa facă testele. Cică oricum n-au echipament cu care sa testeze riguros mare brânză...
Belgienii sunt mai practici, ii lasă pe alții sa facă testele. Cică oricum n-au echipament cu care sa testeze riguros mare brânză...
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Uite cel mai riguros instrument de masurare: "sticla de un kil".
Pui 5 kile de "apa de parfum" sau "ulei de corp" intr-un rezervor gol de masina, mangai usurel blanita pe autostrada 90-120 km/h si in conditii rezonabile de temperatura, umiditate, presiune atmosferica si fara vant din pupa ar trebui sa bata cat de cat consumul cu cifra pentru exterior din carte. Daca nu bate, ai deja un suspect si continui testele si faci NEDC-ul cu masina echipata pentru strada. Si vezi la fel daca bate NEDC-ul obtinut cu cel declarat. Daca nu bate, 10 flotari.
In tot acest timp ai un "tzashpic" in fundul masinii ca sa vezi daca-i "functioneaza digestia" si nu scoate "alimentele nedigerate complet".
E foarte simplu daca nu esti un birocrat rupt de lume.
Pui 5 kile de "apa de parfum" sau "ulei de corp" intr-un rezervor gol de masina, mangai usurel blanita pe autostrada 90-120 km/h si in conditii rezonabile de temperatura, umiditate, presiune atmosferica si fara vant din pupa ar trebui sa bata cat de cat consumul cu cifra pentru exterior din carte. Daca nu bate, ai deja un suspect si continui testele si faci NEDC-ul cu masina echipata pentru strada. Si vezi la fel daca bate NEDC-ul obtinut cu cel declarat. Daca nu bate, 10 flotari.
In tot acest timp ai un "tzashpic" in fundul masinii ca sa vezi daca-i "functioneaza digestia" si nu scoate "alimentele nedigerate complet".
E foarte simplu daca nu esti un birocrat rupt de lume.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Cam asa a fost deja facut un test un an mai tarziu dupa primul, pe 30 modele. Problema e urmatoarea: normele euro sunt formulate in g de mizerie / kilometru. Ca sa poti compara esti obligat sa faci ciclul NDEC, care nu e nici semnificativ si pentru care masinile au fost "optimizate".
Insa poti afla daca triseaza in lumea reala altfel. De exemplu iei o masina Euro6 care oficial consuma 4L/100km. Cf Euro6, emite maxim 0.08g NOx / Km. Faci frumos raportul dintre consum si emisii (0.08g/km NOx )/ km impartit la 0.04g NOx / km si obtii un raport de 2g NOx / Litru de pacura arsa.
Iei frumos o masina, o scoti pe strada cu taspicul in fund, o freci 20km in trafic real, cu de toate, si masori cat a consumat, si cat a emis, si refaci raportul respectiv. Daca iese sub 2gNox / litru de motorina inseamna ca masina aia e conforma si ecologica INDIFERENT DE TRAFICUL si de consumul de energie si cel de motorina REAL. In cel mai rau caz au furat la consum/CO2, insa nu si la Noxe, iar oricum consumul depinde de energia necesara, nu e reproductibil decat pe banc, insa emisiile raman corecte.
Insa daca in loc de 2g/litru iese 20 inseamna ca respectivii au furat la testul standard de omologare, chiar si daca consumul de motorina le iese mai mic decat in ciclul NDEC (ceea ce e absolut posibil daca conditiile de trafic sunt mai bune decat cele simulate), insa asta nu mai conteaza, furaciunea se vede indiferent de trafic. In cazul americanilor, se pare ca factorul "furaciune" a fost de 40, adica daca ar fi comparat cu normele Euro (eu au altele mult mai dure) ar fi ceva gen 80g/l in loc de 2g/litru...
In studiul de care povestesc, cel facut pe 30 masini, factorul furaciune le-a iesit intre 3 si 7 parca (insa normele europene sunt mai permisive decat cele americane). Si mai mult, a fost facut tot pe un ciclu standard, nu pe strada, care va inlocui ciclul NDEC din 2017 parca, deci furaciunea reala poate fi mai mare. Iar studiul e facut pe date furnizate de ADAC, si ca sa vezi coincidenta, modelele germane furau cel mai putin in timp ce frantuzoaicele si coreenele fura ca ministrii... Insa e totusi interesant de citit studiul pentru ca se analizeaza rezultatele si functie de tehnologia de depoluare folosita (EGR (Mazda) vs capcana cu zeolit (in general motoare mici) vs injectie de uree (motoare mai mari)).
E disponibil aici
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 152015.pdf
Insa poti afla daca triseaza in lumea reala altfel. De exemplu iei o masina Euro6 care oficial consuma 4L/100km. Cf Euro6, emite maxim 0.08g NOx / Km. Faci frumos raportul dintre consum si emisii (0.08g/km NOx )/ km impartit la 0.04g NOx / km si obtii un raport de 2g NOx / Litru de pacura arsa.
Iei frumos o masina, o scoti pe strada cu taspicul in fund, o freci 20km in trafic real, cu de toate, si masori cat a consumat, si cat a emis, si refaci raportul respectiv. Daca iese sub 2gNox / litru de motorina inseamna ca masina aia e conforma si ecologica INDIFERENT DE TRAFICUL si de consumul de energie si cel de motorina REAL. In cel mai rau caz au furat la consum/CO2, insa nu si la Noxe, iar oricum consumul depinde de energia necesara, nu e reproductibil decat pe banc, insa emisiile raman corecte.
Insa daca in loc de 2g/litru iese 20 inseamna ca respectivii au furat la testul standard de omologare, chiar si daca consumul de motorina le iese mai mic decat in ciclul NDEC (ceea ce e absolut posibil daca conditiile de trafic sunt mai bune decat cele simulate), insa asta nu mai conteaza, furaciunea se vede indiferent de trafic. In cazul americanilor, se pare ca factorul "furaciune" a fost de 40, adica daca ar fi comparat cu normele Euro (eu au altele mult mai dure) ar fi ceva gen 80g/l in loc de 2g/litru...
In studiul de care povestesc, cel facut pe 30 masini, factorul furaciune le-a iesit intre 3 si 7 parca (insa normele europene sunt mai permisive decat cele americane). Si mai mult, a fost facut tot pe un ciclu standard, nu pe strada, care va inlocui ciclul NDEC din 2017 parca, deci furaciunea reala poate fi mai mare. Iar studiul e facut pe date furnizate de ADAC, si ca sa vezi coincidenta, modelele germane furau cel mai putin in timp ce frantuzoaicele si coreenele fura ca ministrii... Insa e totusi interesant de citit studiul pentru ca se analizeaza rezultatele si functie de tehnologia de depoluare folosita (EGR (Mazda) vs capcana cu zeolit (in general motoare mici) vs injectie de uree (motoare mai mari)).
E disponibil aici
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 152015.pdf
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO