Consum C5

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

mmdragomir
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Joi 08-Mai-2014 19:31
Localitate: Constanta

Mesajde mmdragomir » Joi 20-Noi-2014 23:27

C5-II-2.0 in Constanta - 8-9%; exterior autostrada 7% la 140 km/h; exterior DN intre 6 si 7% in functie de trafic - viteza medie 50-70 km/h drum aglomerat si <90 mai liber)

Never666
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Dum 04-Noi-2012 09:37
Localitate: Cluj

Mesajde Never666 » Joi 08-Ian-2015 09:40

Consum 2.0HDI 110 cp 7.7L(iarna) media pe computerul de bod urban 6.9(vara) asta in conditiile in care traseul parcurs este ~60-70% extraurban ~30-40% urban.

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Lun 13-Apr-2015 14:27

salut
Acum am verificat consumul pentru ultima luna, numai urban 9.7% cnf computer bord.
Apoi am mers numai extra urban 5.6% la 130/h pe autostrada.

PS pentru cei care inca cred in mitul german , am condus in ultimii 12 ani cateva zeci de masini si nu am gasit masina economica
Nicio masina nu consuma cat scrie in cartea tehnica
Doar noaptea la ora 12 iti consuma 6 .7/ in oras iar afara iti iau 4% doar la 90/h
Am la serviciu mai multe masini chiar si de clasa mica ford, peugeot, opel, volksw cumparate la 0 km.
Chiar si cele diesel de 1.4 consuma 7.5/8% in oras fara sa fie forjate.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 13-Apr-2015 17:11

Nu-i adevarat, nu masinile sunt de vina, ci orasele :D
Daca mergi cum spune ciclul standard ca ar trebui sa mergi, adica in oras cu o medie de viteza de 19km/h poti scoate consumuri foarte apropiate de cele din carte. Eu cel putin am reusit asta cu amandoua masinile din semnatura, cu aia mare chiar mi s-a intamplat ca la 19km/h viteza medie sa consum mai putin decat scrie in carte. Problema e insa ca 19km/h medie de viteza urbana e un vis frumos, poate doar duminica cand toata lumea e la biserica, iar realitatea zilnica e pe la 10-12km/h, si atunci consumurile sunt cu 50% mai mari decat zice cartea.

PS
C1 meu pe benzina si automat pe deasupra ia in mod constant 6.5-7 in oras, cu medii de viteza cacacioase de care spuneam.

raulolariu
pasionat
Mesaje: 200
Membru din: Mie 07-Dec-2011 13:41
Localitate: timisoara

Mesajde raulolariu » Lun 13-Apr-2015 20:19

1.6 hdi 110cp extraurban 400 km media 5la100 ,110kmla ora

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Mie 22-Apr-2015 14:10

De acord partial cu James...
Dar care mai e rolul cartii, de ce indica consumuri ideale?
Le obtii doar duminica si noaptea urban, iar extraurban doar la 90 la ora
:o

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mie 22-Apr-2015 16:10

Cica rolul cartii e sa dea o cifra de consum masurata dupa o metoda standardizata, in asa fel incat sa poti compara diferite modele intre ele in conditii strict identice. Si sa poti face si un test repetabil de noxe pentru omologare.

Problema e insa ca multi optimizeaza consumul (si noxele) pentru ciclul asta standard in contitii (si setari motor) diferite de realitate. Fac ceea ce se cheama cycle beating (optimizezi o chestie pentru un benchmark cunoscut dinainte, nu pentru peformanta "reala") asa ca e discutabil daca un clasament pe baza consumului standard chiar mai este relevant sa poti compara doua masini intre ele. Ciclul ala standard are 100 ani, si accelerarile, franarile si palierele de viteza sunt destul e putin semnificative pentru viata reala...

MariusC5
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Joi 25-Feb-2010 20:47
Localitate: stoholm

consum

Mesajde MariusC5 » Mie 02-Dec-2015 19:43

5,5 drum intins,exemplu autobanda germania,austria,ungaria,si 6 in oras(romania)fara sa abuzez de motor,mers lejer,ajungi acasa si cu mers regulamentar.prefer sa tin banii in buzunar decit sa-i dau la altii(amenzi,radare etc.)sper sa ma intelegeti

MariusC5
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Joi 25-Feb-2010 20:47
Localitate: stoholm

consum

Mesajde MariusC5 » Mie 02-Dec-2015 19:49

am uitat sa va spun C5 diesel,din 2003,motor 2.0

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 03-Dec-2015 10:04

Recitind ce povesteam pe aici mi-am dat seama ca daca cineva important (A. Merkel de exemplu) citea forumul nostru in loc sa citeasca tot felul de briefinguri prafuite afla de dieselgate cu cel putin 5 luni inainte sa rabufneasca scandalul. :D

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Joi 03-Dec-2015 20:40

:D :D
Asteptam sa vedem daca sunt prinsi si altii cu modificarea solftului.
Am citit un articol unde se preciza ca se va cere verificarea mai multor grupuri/marci.
:evil:

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 03-Dec-2015 22:57

În Franța cică vor sa verifice 100 modele diferite. Întrebarea e cum or s-o facă, și dacă vor sa afle realitatea sau sa îngroape cazul. Dacă eu (care nici măcar nu lucrez în domeniul auto, și nici în cel al mediului) știu de modurile de test ale mașinilor de ani buni am mari dubii ca miniștrii mediului de prin Europa au aflat despre asta din ziare când au sunat goarna aia de peste garla cea mare.
Belgienii sunt mai practici, ii lasă pe alții sa facă testele. Cică oricum n-au echipament cu care sa testeze riguros mare brânză...

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Joi 03-Dec-2015 23:26

Uite cel mai riguros instrument de masurare: "sticla de un kil".
Pui 5 kile de "apa de parfum" sau "ulei de corp" intr-un rezervor gol de masina, mangai usurel blanita pe autostrada 90-120 km/h si in conditii rezonabile de temperatura, umiditate, presiune atmosferica si fara vant din pupa ar trebui sa bata cat de cat consumul cu cifra pentru exterior din carte. Daca nu bate, ai deja un suspect si continui testele si faci NEDC-ul cu masina echipata pentru strada. Si vezi la fel daca bate NEDC-ul obtinut cu cel declarat. Daca nu bate, 10 flotari.

In tot acest timp ai un "tzashpic" in fundul masinii ca sa vezi daca-i "functioneaza digestia" si nu scoate "alimentele nedigerate complet".

E foarte simplu daca nu esti un birocrat rupt de lume.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Vin 04-Dec-2015 10:12

Cam asa a fost deja facut un test un an mai tarziu dupa primul, pe 30 modele. Problema e urmatoarea: normele euro sunt formulate in g de mizerie / kilometru. Ca sa poti compara esti obligat sa faci ciclul NDEC, care nu e nici semnificativ si pentru care masinile au fost "optimizate".

Insa poti afla daca triseaza in lumea reala altfel. De exemplu iei o masina Euro6 care oficial consuma 4L/100km. Cf Euro6, emite maxim 0.08g NOx / Km. Faci frumos raportul dintre consum si emisii (0.08g/km NOx )/ km impartit la 0.04g NOx / km si obtii un raport de 2g NOx / Litru de pacura arsa.

Iei frumos o masina, o scoti pe strada cu taspicul in fund, o freci 20km in trafic real, cu de toate, si masori cat a consumat, si cat a emis, si refaci raportul respectiv. Daca iese sub 2gNox / litru de motorina inseamna ca masina aia e conforma si ecologica INDIFERENT DE TRAFICUL si de consumul de energie si cel de motorina REAL. In cel mai rau caz au furat la consum/CO2, insa nu si la Noxe, iar oricum consumul depinde de energia necesara, nu e reproductibil decat pe banc, insa emisiile raman corecte.

Insa daca in loc de 2g/litru iese 20 inseamna ca respectivii au furat la testul standard de omologare, chiar si daca consumul de motorina le iese mai mic decat in ciclul NDEC (ceea ce e absolut posibil daca conditiile de trafic sunt mai bune decat cele simulate), insa asta nu mai conteaza, furaciunea se vede indiferent de trafic. In cazul americanilor, se pare ca factorul "furaciune" a fost de 40, adica daca ar fi comparat cu normele Euro (eu au altele mult mai dure) ar fi ceva gen 80g/l in loc de 2g/litru...

In studiul de care povestesc, cel facut pe 30 masini, factorul furaciune le-a iesit intre 3 si 7 parca (insa normele europene sunt mai permisive decat cele americane). Si mai mult, a fost facut tot pe un ciclu standard, nu pe strada, care va inlocui ciclul NDEC din 2017 parca, deci furaciunea reala poate fi mai mare. Iar studiul e facut pe date furnizate de ADAC, si ca sa vezi coincidenta, modelele germane furau cel mai putin in timp ce frantuzoaicele si coreenele fura ca ministrii... Insa e totusi interesant de citit studiul pentru ca se analizeaza rezultatele si functie de tehnologia de depoluare folosita (EGR (Mazda) vs capcana cu zeolit (in general motoare mici) vs injectie de uree (motoare mai mari)).

E disponibil aici
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 152015.pdf

neneabe
pasionat
Mesaje: 100
Membru din: Lun 14-Oct-2013 19:20
Localitate: BUCURESTI
Masina: c5 III, exclusive 2.0hdi
2: ex c5 I 2.0hdi

Mesajde neneabe » Dum 06-Dec-2015 15:48

PS
Am stabilit recent record mondial la consum C5 urban.
5.5%
Dar :) 8)

Sambata dimineata la ora 5.45 6.00
Distanta 13 km
Drumul taberei/ ikea baneasa
Viteza medie 45, doar 2 semafoare prinse si acelea cate 15 secunde.

Cu 12 ore inainte probabil ar fi fost dublu.


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO