Sfat achizitie C5 MK1 (pre/post face-lift)

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Bwwlan
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 24-Sep-2015 13:06
Localitate: Germania

Sfat achizitie C5 MK1 (pre/post face-lift)

Mesajde Bwwlan » Joi 24-Sep-2015 13:34

Saut tuturor Citronistilor :)

Deschid acest topic fiindca am nevoie de o masina din clasa medie, diesel, pe care sa o pot folosi la naveta (fac aprox. 300 km./zi). Bugetul disponibil ar fi undeva pe la 4000 Euro.
Dupa ce am cercetat piata, m-am oprit la Citroen C5 MK1 (pre/post face-lift), an de fabricatie mai nou de 2004, cu max. 175.000 km. la bord.
Problema este ca nu stiu la ce motorizare sa ma hotarasc, respectiv de care sa ma feresc: 109, 133 sau 136 CP?
Deasemenea, orice sfat privitor la amanuntele la care sa fiu atent ar fi binevenit.

Mie imi place mult asta:
http://ww3.autoscout24.de/classified/26 ... asrc=st|as
Zice acolo ca are 170K km., la cati km. se face revizia, la 15K sau la 30K km.?
Ce inseamna revizie "mare"?, ca inteleg ca ar urma asa ceva la 180K km.

Multumesc tuturor colegilor care ma invrednicesc cu un sfat.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 25-Sep-2015 09:31

Daca vrei mai nou de 2004 atunci e cu facelift. 2.0hdi de 110 e cel mai simplu si fiabil motor, dar nu s-a montat pe facelift.
1.6hdi de 110 nu e recomandabil pt autostrada.
Eu as recomanda 2.0hdi de 136, cu 6 viteze, la fel ca cea gasita. E un motor ceva mai pretentios decat vechiul 2.0, are niste probleme cu lantul dintre axele cu came, dar la 175000km reali ar trebui sa fie ok inca 100000 daca are reviziile facute la timp. Are FAP, daca s-a mers mult in oras e posibil sa fie colmatat, dar daca vei merge 300km/zi pe autostrada, o sa-si faca regenerarile frumos si nu vei avea necazuri.
Eu as cauta totusi o versiune "Exclusive". Are mult mai multe dotari, materialele si finisajele sunt mai de calitate si e mult mai bine insonorizata datorita geamurilor laterale stratificate.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Vin 25-Sep-2015 10:46

Cea din poza e facelift, mark II. La 300 km/zi poti sa-ti iei si o benzina de 2000, consumul e undeva pe la 6,5 l/100 km, motorul e mult mai putin pretentios ca la diesel.Si masina e mai ieftina. Problema e ce faci cu taxa...
Trust Me I’m An Engineer

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Vin 25-Sep-2015 10:58

Initiatorul banui ca locuieste in Germania si n-ar fi bai mare cu taxa.
Pentru naveta ar merge si un 2.2 daca este implicata si autostrada in naveta si recomandarea mea ar fi categoric sa caute o masina cu mai putini km.

Avatar utilizator
Bwwlan
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 24-Sep-2015 13:06
Localitate: Germania

Mesajde Bwwlan » Vin 25-Sep-2015 21:31

Pai cea din link e Exclusive.
Din pacate, in banii pe care sunt dispus sa ii dau (4K Euro), mai putin de 160K km nu gasesc. Important e sa aiba istoricul de servis complet si sa fie bine intretinuta.
Benzinarele ies din discutie. Doi litri in plus la suta inseamna 0,70 Euro/suta. x3 = 2,10 Euro in plus pe zi. x 22 zile/luna = 45 Euro in plus pe luna fata de motorina.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Sâm 26-Sep-2015 09:05

În Germania ar trebui să verifici și dacă un diesel din 2004 primește pastila aia verde ca sa poți intra în orașe. Și ia în calcul și asigurarea și eventual taxa de drum (dacă ai), nu doar costul carburantului.
Eu ii contrazic pe cei dinainte. Pentru autostrada merge orice motor. Puterea e destul de puțin relevanta, orice mașină poate sa meargă constant cu 140km/h. N-ai nevoie de putere ca sa depășești coloane de tiruri pe Valea Oltului.

Avatar utilizator
Bwwlan
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 24-Sep-2015 13:06
Localitate: Germania

Mesajde Bwwlan » Sâm 26-Sep-2015 16:07

Placheta de mediu primeste, ca e Euro 4. Ma refer la cel de 136 CP.
Taxa de drum nu este, iar in privinta puterii, asa e, aici puterea e destul de putin relevanta. Daca ajung la 130-140 km/h cu 70CP cat are Corsa C pe care o conduc, sigur o sa fie OK su cu 133 sau 136 :)

Am mai gasit doua alternative:

ASTA

SAU

ASTA

Sunt ceva mai scumpe si probabil ca as mai putea scoate vreo -10% din pret.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Dum 27-Sep-2015 00:42

Link-urile oferite solicita cont de mobile.de.

Avatar utilizator
Bwwlan
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 24-Sep-2015 13:06
Localitate: Germania

Mesajde Bwwlan » Dum 27-Sep-2015 11:11

My bad :)

Aici sunt linkurile free: UNU si DOI.
...si am mai gasit si un C4 interesant intre timp.

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Lun 28-Sep-2015 10:14

Nu sunt de acord cu "benzinarele ies din discutie".
Pe termen mediu/lung, punand in balanta economia de combustibil versus piesele/reparatia diesel per total nu se face nici o diferenta.Tot acolo iesi. Ce iei pe mere dai pe pere.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 28-Sep-2015 15:23

La 300km/zi si eu tot diesel as recomanda. In Germania pretul la piese e nesemnificativ, semnificativa e manopera gangsterilor din service.

Insa eu la 300km/h n-as lua o masina care deja are 175.000km. Dupa doar un an ajunge la 250kkm, dupa 2 la peste 300.... si o iei de la capat cu loteria cautarii unei masini. Mai mult, daca te lasa (si o masina de 175kkm te poate lasa oricand, a doua zi sau peste 5 ani nu poate nimeni sa stie) ramai in apa. Eu as cauta una mai noua, poate inca in garantie, chiar daca e dintr-o clasa cu mai putine pretentii.

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Lun 28-Sep-2015 15:51

Salut,
No offence dar al doilea link dat de tine nu se prea incadreaza la categoria masini de naveta.
E o masina de ~1.7 tone, break si automata. Asteapa-te sa intrunesti consumurile declarate de 5.5/7.1/10 sau cel putin sa fii pe aproape.
Eu am o configuratie tehnica identica cu 7% consum pe ultimii 10 mii km si cam acolo sta consumul mediu de vreo 20 si ceva de mii de cand am luat-o. Nu e o problema pentru mine pentru ca nu depasesc 12 mii pe an insa la ~70 mii pe an cat preconizezi ca o sa faci nu iti recomand configuratia aia.

C4-ul este o masina mult mai potrivita pentru naveta dar ca si confort este in alta clasa fata de C5.

Te-as sfatui sa iei in calcul serios si GPL-ul pentru naveta daca nu ai constrangeri in aprovizionare.
E chiar cea mai ieftina solutie in cazul tau.

Avatar utilizator
Bwwlan
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Joi 24-Sep-2015 13:06
Localitate: Germania

Mesajde Bwwlan » Lun 28-Sep-2015 21:07

De ce zic ca benzina iese din discutie: la inceptul fiecarui an (martie-aprilie) trebuie depusa declaratia fiscala pe anul anterior.
Daca faci naveta, statul iti returneaza din taxele percepute in anul anterior, o suma de 30 centi pe kilometru/dus catre serviciu. Cu alte cuvinte, daca eu fac 6.600 km/luna, statul imi da 0,30 Euro x 3.300 km, adica 1.100 Euro/luna. Cu cat mai primesc de la job pentru motorina (200 Euro), imi ies 1.300/lunar, din care incep sa scad. Mai mult pentru benzina, mai putin pentru motorina.
Cu alte cuvinte, "net-ul" imi scade daca folosesc o masina pe benzina, fiindca pe langa ca consuma mai mult, e si mai scumpa decat motorina.
Concret:
- benzina: 7,5% x 6.600 km/luna x 1,30 Euro/litru = 650 Euro. 1.300 - 650 = 650 Euro net.
- motorina: 5,5% x 6.600 km/luna x 1,06 Euro/litru = 385 Euro. 1.300 - 385 = 915 Euro net.
915 - 650 = 265 Euro/luna x 12 luni = 3180 Euro
Deci daca iau un diesel, ies cu 3180 Euro pe an mai ieftin decat o benzinara.
Reviziile-s tot pe acolo (cam 300 Euro), asigurarea e tot cam pe acolo, deci astea nu intra in discutie.

Masina oricum n-o iau ca s-o tin decat un an-doi, dupa care o dau mai departe.
Noua (sub cinci ani) iese din discutie, nu vreau sa dau prea multi bani pe masina, pur si simplu e un consumabil in care nu merita sa investesc. Daca aia pe care o iau nu-mi pune probleme tehnice, e perfect. Culoarea si forma caroseriei sunt chestiuni secundare.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mar 29-Sep-2015 02:51

Din ce ai postat tu as alege berlina C5.
Bafta la cumparaturi!

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Mar 29-Sep-2015 11:49

Cam la fel sta treaba cu fiscalitatea si in Belgia.

Problema e insa ca o masina de 175kkm iti poate pune oricand probleme tehnice. Si sa faci 300km pe jos sau cu taxiul devine porno. Eu nu vorbesc de bani, ci de timp, cand esti navetist masina aia tre' sa fie fiabila, pentru ca nu iti permiti sa stai cu ea prin service. Daca dai cheie si n-o ia cand pleci la gagici e simplu, suni gagica sa vina ea, insa daca nu o ia cand pleci la munca treaba e oabla si parca nu-ti arde sa vina sefu' dupa tine.
Macar daca e in garantie ai masina in schimb cat ti-o repara.

PS
Ia in calcul si un leasing. Uneori e interesant sa iei o masina in leasing, s-o f... si s-o dai inapoi si sa iei alta nou atunci cand le folosesti in ritmul asta. Chiar daca nu e musai cea mai ieftina optiune, insa platesti o suma fixa pe care o stii dinainte, si n-ai dureri de cap (s-o cumperi, s-o inmatriculezi, s-o revinzi, s-o repari, daca se strica suni sa-ti aduca alta, etc).
Cand o cumperi totul e o loterie: cat tine, cand se strica, cand o revinzi, n-ai nici cea mai mica idee care o sa fie costul real al operatiunii.


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187793
    Total subiecte 18658
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV