Tutorial :Repararea ventilatorului de habitaclu
Moderator: Echipa Tehnica
Am, din nou, probleme cu ventilatorul de habitaclu ( a treia oara, deh, masina de 10 ani, pornita din an in pasti).
Ventilatorul nu mai functioneaza in nici o "treapta" , e mut, iar cand apas butonul de AC nu se mai aude click-ul specific pornirii compresorului (LED-ul se aprinde totusi).
De asemenea, cand mut comutatorul pentru pozitia jetului de aer refulat, cand trec de la sus-jos la sus, se aude un pocnet infundat in bord ...
Stie cineva ce s-a intamplat?
ps tranzistorii au fost schimbati de 2 ori pana acum (informativ) ...
Va multumesc.
Ventilatorul nu mai functioneaza in nici o "treapta" , e mut, iar cand apas butonul de AC nu se mai aude click-ul specific pornirii compresorului (LED-ul se aprinde totusi).
De asemenea, cand mut comutatorul pentru pozitia jetului de aer refulat, cand trec de la sus-jos la sus, se aude un pocnet infundat in bord ...
Stie cineva ce s-a intamplat?
ps tranzistorii au fost schimbati de 2 ori pana acum (informativ) ...
Va multumesc.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
cbx scrie:sisuranta defecta sau motor blocat ....am modul gata pt montat
Deci zici ca problema e iarasi in modulul ventilator?
M-am uitat rapid in cutiile de sigurante si nu par a fi arse (daca la acele sigurante te refereai ...)
Lasa-mi si mie un nr de tel pe mp, te rog. merci.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Salutare.
Am si eu o problema asemanatoare cu a lui "Bezz", "Rtrd-dud" si "Bebelul": adica nu mai merge deloc ventilatorul si nici nu cupleaza compresorul de clima.
Lexia raporteaza o singura eroare la ECU-ul de clima (Blower Open Circuit), care e permanenta. Adica daca o sterg se inregistreaza imediat la loc.
Ventilatorul ar merge, dar comandat din exterior. Adica i-am legat baza de la tranzistori (firul galben) prin niste rezistente la masa. Iar compresorul de clima il comand dintr-un buton aditional prin care ii dau 12V la releul de cuplare.
La service au incercat sa imi schimbe modulul de control al ventilatorului cu unul nou dar a fost degeaba... tot nu misca nimic.
Eu banuiesc ca e ceva senzor sau semnal de la computerul de clima care nu are valorile bune si nu ii mai da autorizare.
In comanda de ventilator intra o mufa maro cu 4 pini,
-GROUND: negru gros,
-12V: rosu gros,
-COMANDA: galben subtire si
-???:portocaliu subtire, care inca nu stiu ce rol are, ar putea fi ceva pentru feedback. Deci poate pe asta nu se primeste ce trebuie ... si atunci deduce "Blower Open Circuit" ?
Stie cineva o solutie la problema asta?
Mersi,
Ovidiu
Am si eu o problema asemanatoare cu a lui "Bezz", "Rtrd-dud" si "Bebelul": adica nu mai merge deloc ventilatorul si nici nu cupleaza compresorul de clima.
Lexia raporteaza o singura eroare la ECU-ul de clima (Blower Open Circuit), care e permanenta. Adica daca o sterg se inregistreaza imediat la loc.
Ventilatorul ar merge, dar comandat din exterior. Adica i-am legat baza de la tranzistori (firul galben) prin niste rezistente la masa. Iar compresorul de clima il comand dintr-un buton aditional prin care ii dau 12V la releul de cuplare.
La service au incercat sa imi schimbe modulul de control al ventilatorului cu unul nou dar a fost degeaba... tot nu misca nimic.
Eu banuiesc ca e ceva senzor sau semnal de la computerul de clima care nu are valorile bune si nu ii mai da autorizare.
In comanda de ventilator intra o mufa maro cu 4 pini,
-GROUND: negru gros,
-12V: rosu gros,
-COMANDA: galben subtire si
-???:portocaliu subtire, care inca nu stiu ce rol are, ar putea fi ceva pentru feedback. Deci poate pe asta nu se primeste ce trebuie ... si atunci deduce "Blower Open Circuit" ?
Stie cineva o solutie la problema asta?
Mersi,
Ovidiu
- ovicti
- simpatizant
- Mesaje: 88
- Membru din: Vin 22-Iul-2005 21:49
- Localitate: Timisoara
- Masina: Citroen Cactus 1.6 HDI
- 2: Citroen Xsara 1.6 16V
- 3: Citroen Xsara 2.0 HDI
Salutare.
Eu am reusit sa repar ventilatia pana la urma.
Am desfacut ECU-ul de clima (6445 HY - TEMPERATURE REGULATOR BOX) si un coleg mai priceput in electronica a observat ca un rezistor era cam afumat.
Rezistorul era conectat spre modulul de pe ventilator (6441 78 - HEATER MOTOR CONTROL MODULE), adica legat in mufa spre firul galben sau portocaliu.
L-a dat jos si masurat. La masuratoare a fost totusi OK si atunci l-a lipit la loc si a mai intarit ceva lipituri prin zona lui.
Cand am pus ECU-ul la loc in masina, surpriza maxima ... a inceput sa ventileze ... desi inca nu foarte tare, nici cu comanda la maxim. Asta a fost cu vechiul modul de ventilator, cam obosit.
Cum aveam si un modul nou nout (adus de Autoglobus200), am incercat si cu el. Si atunci a inceput sa mearga chiar corect, adica de la minim la maxim, de la zero la turatie maxima.
Deci ECU clima reparat + modul de ventilator nou >>> a mers perfect.
Bafta,
Ovidiu
Eu am reusit sa repar ventilatia pana la urma.
Am desfacut ECU-ul de clima (6445 HY - TEMPERATURE REGULATOR BOX) si un coleg mai priceput in electronica a observat ca un rezistor era cam afumat.
Rezistorul era conectat spre modulul de pe ventilator (6441 78 - HEATER MOTOR CONTROL MODULE), adica legat in mufa spre firul galben sau portocaliu.
L-a dat jos si masurat. La masuratoare a fost totusi OK si atunci l-a lipit la loc si a mai intarit ceva lipituri prin zona lui.
Cand am pus ECU-ul la loc in masina, surpriza maxima ... a inceput sa ventileze ... desi inca nu foarte tare, nici cu comanda la maxim. Asta a fost cu vechiul modul de ventilator, cam obosit.
Cum aveam si un modul nou nout (adus de Autoglobus200), am incercat si cu el. Si atunci a inceput sa mearga chiar corect, adica de la minim la maxim, de la zero la turatie maxima.
Deci ECU clima reparat + modul de ventilator nou >>> a mers perfect.
Bafta,
Ovidiu
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
- cristidica
- pasionat
- Mesaje: 459
- Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
- Localitate: Bucuresti
xsara 2003 cu AC
buna tuturor,sm citit cu mult drag informatiile referitor la problema cu tranzistorii care reguleaza turatia ventilatorului din habitaclu.
Am si eu o problema asemanatoare, instantaneu turatia ventilatorului a crescut la maxim si nu o mai pot controla din rotita 1,2,3,4.
De la un mester de la reprezentanta Citroen am inteles ca este stricat rezistenta ventilatorului din habitaclu.
Intrabarea este : - respectiva piesa sau modul nu se poate cumpara separat nou sau folosit ?
- trebuie dat jos bordul pentru a inlocui piesa si pentru a desface ventilatorul ?
Maine incerc sa desfac si revin...
Va multumesc.
Am si eu o problema asemanatoare, instantaneu turatia ventilatorului a crescut la maxim si nu o mai pot controla din rotita 1,2,3,4.
De la un mester de la reprezentanta Citroen am inteles ca este stricat rezistenta ventilatorului din habitaclu.
Intrabarea este : - respectiva piesa sau modul nu se poate cumpara separat nou sau folosit ?
- trebuie dat jos bordul pentru a inlocui piesa si pentru a desface ventilatorul ?
Maine incerc sa desfac si revin...
Va multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Esti tare frate cu " regulatul" turatiei. Mesterul [?] de la Citroen service ... bate campii . In cazul tau este doar 1 sau mai multi tranzistori plezniti [arsi]. Gasesti atat tranzistori orig. cat si echivalente la mag. de specialitate . Vezi ca sunt trecuti si chiar imagini cu acesti tranzistori pe acest forum[topic]. Grije la demontat si montaj sa nu pierzi pastila" termica care cum se poate vedea din desene , sunt si au rolul de a mentine temperatura pe grila de racire. Foloseste la montaj pasta de izolare spec. Daca mai si alte nelamuriri ... apeleaza-ma ! O zi buna !
Peace on earth ... War under the blanket !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO