Astazi am primit acest mesaj pe afisajul de bord: Catalytic Converter Fault. Acest mesaj a fost insotit de un BIP si de clipirea semnului de motor in paralel cu afisarea mesajului SERVICE.
Dupa cateva secunte un nou BIP insoteste mesajul Antipollution Fault la care de data aceasta semnul de motor nu mai clipeste, ramanand permanent aprins. La cateva secunde se repeta figura, ambele fiind insotite de o functionare defectuoasa a motorului (usoara lipsa de putere). Alternarea celor doua mesaje a continuat pana am ajuns acasa. Am parcat si acum cateva minute (dupa aproximativ 5 ore de stationare) am pornit din nou motorul si l-am tinut vreo 5 minute la relanti. Doar Antipollution Fault a mai fost prezent, insa la o apasare scurta pe pedala de acceleratie, motorul aproape ca se oprea, avea loc o pocnitura si isi revenea din nou. Daca apasam progresiv, mergea ok pana la 4-4.500 ture. Cum apasam scurt pe acceleratie, facea POC (ca la Daciile vechi) iar acul turometrului cobora la 4-500 turatii dupa care revenea in zona 800 turatii/min.
Care poate fi problema si cum se poate remedia?
Stima
Catalytic Converter Fault
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Am citit pe forumul Peugeot si remedierea aceleiasi probleme (exact aceeasi problema) a fost rezolvata prin schimbarea bobinei de inductie: noua-570 lei, SH- aprox 300 lei. Raspunsul, inainte de schimbarea acelei bobine, a fost:
"Posibil probleme bujii sau bobinĂŁ de inducĂžie. Catalytic converter fault apare de la faptul cĂŁ aruncĂŁ benzinĂŁ nearsĂŁ pe evacuare"
Si a avut dreptate, dupa cum se pare, remedierea fiind facuta de serviceul____________de pe Prelungirea Ghence (nu am dat firma ca sa nu ma certe admin pentru reclama mascata, pe acea strada fiind vreo 4 service-uri auto). Sper ca si la mine sa fie acelasi lucru, mai ales ca se leaga si de pornirea defectuoasa (cu contactul la demaror, tinut mai lung de o secunda pentru a porni, moment in care tensiunea bateriei era 11,5-11,7v).
"Posibil probleme bujii sau bobinĂŁ de inducĂžie. Catalytic converter fault apare de la faptul cĂŁ aruncĂŁ benzinĂŁ nearsĂŁ pe evacuare"
Si a avut dreptate, dupa cum se pare, remedierea fiind facuta de serviceul____________de pe Prelungirea Ghence (nu am dat firma ca sa nu ma certe admin pentru reclama mascata, pe acea strada fiind vreo 4 service-uri auto). Sper ca si la mine sa fie acelasi lucru, mai ales ca se leaga si de pornirea defectuoasa (cu contactul la demaror, tinut mai lung de o secunda pentru a porni, moment in care tensiunea bateriei era 11,5-11,7v).
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Sa continui...dupa acest incident, pentru a remedia cauza (dar nu la nivelul inlocuirii catalizatorului=4000 lei, dupa cum imi spusese reprezentantul unui service) am apelat la un service mai putin priceput in C5. Operatiunile facute de catre cei de-acolo au fost:
- test Lexia
- inlocuire bujii (originale, niciodata inlocuite);
- curatare injectoare (niciodata curatate);
Mesajul n-a mai aparut de atunci.
In plus, pentru a finisa interventia, am apelat la un specialist in C5 (la Khan) care m-a ajutat cu urmatoarele:
- mi-a curatat clapeta de admisie aer (cea de la acceleratie cred), care era IMBACSITA GROAZNIC, fapt ce a adus o imbunatatire la accelerarea brusca (motor rece);
- a accelerat pe la 5000 ture depistand o problema grava a alternatorului (schimbat in noiembrie-incarcare la numai 13,2-13,5v - si reschimbat pe garantie, pe costurile aceluiasi service, acum tensiunea fiind 14,2-14,5v noaptea cand am multi consumatori activi).
Multumesc inca o data colegului Khan pentru operativitate (l-am sunat la pranz si m-a invitat imediat la el pentru test) dar si celor de la service Champion care au fost la fel de operativi si m-au invitat pentru a remedia problema alternatorului, ceea ce s-a si intamplat.
Stima
- test Lexia
- inlocuire bujii (originale, niciodata inlocuite);
- curatare injectoare (niciodata curatate);
Mesajul n-a mai aparut de atunci.
In plus, pentru a finisa interventia, am apelat la un specialist in C5 (la Khan) care m-a ajutat cu urmatoarele:
- mi-a curatat clapeta de admisie aer (cea de la acceleratie cred), care era IMBACSITA GROAZNIC, fapt ce a adus o imbunatatire la accelerarea brusca (motor rece);
- a accelerat pe la 5000 ture depistand o problema grava a alternatorului (schimbat in noiembrie-incarcare la numai 13,2-13,5v - si reschimbat pe garantie, pe costurile aceluiasi service, acum tensiunea fiind 14,2-14,5v noaptea cand am multi consumatori activi).
Multumesc inca o data colegului Khan pentru operativitate (l-am sunat la pranz si m-a invitat imediat la el pentru test) dar si celor de la service Champion care au fost la fel de operativi si m-au invitat pentru a remedia problema alternatorului, ceea ce s-a si intamplat.
Stima
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.
sper ca acum e totul ok, sau cel putin masina merge mai bine decit inainte. iti stau la dispozitie pentru orice alta problema, cu placere. multumesc pentru feedback
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Catalytic converte faul la Xsara 1.6
Buna ziua, azi dimineata la pornirea masinii, totul a mers ok, relantii frumos, rotund, dupa vreo 2 min de mers in relanti la 5 grade (temperatura de afara) am pornit la drum. La 5 minute apare eroarea Antipolution Fail si Catalytic converter faul. Am o xsara 1,6 benzina, din 2003. Ca efect s-a aprins martor motor si am simtit o scadere a puterii motorului. M-am oprit am oprit motorul si l-am repernit, eroarea a disparut, ca si cum nu ar fii fost, motorul si-a revenit si am mers fara vreo alta problema pana la destinatie.
Ce poate fii?
1. Benzina cu apa, rezervor sau filtru de benzina .
2. Conduc subturat, schimb vitezele pe la 2500 t
Mentionez ca am pus bujii noi acum 1 luna + schimbat sonda lambda de nou
Ulei, filtre noi schimbat acum 1 luna
Ce poate fii?
1. Benzina cu apa, rezervor sau filtru de benzina .
2. Conduc subturat, schimb vitezele pe la 2500 t
Mentionez ca am pus bujii noi acum 1 luna + schimbat sonda lambda de nou
Ulei, filtre noi schimbat acum 1 luna
- taviciobanu
- pasionat
- Mesaje: 375
- Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
- Localitate: Tg-Jiu
- Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
- 2: Golf V 2004 1.4 16v benzina
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO