Salut,
Daca motorul 2l hdi 120kw se conduce cu o viteza de 100km/h, in viteza a 6-a, si turatia este in jur de 1800rtm este sanatos pentru el, sau este subturat si poate sa impacteze chiar si turbina in timp?
stil condus
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
"indiferent de drum"
Pai depinde strict de drum si eventual de vant.
Daca esti la vale 1800 ture sunt prea multe.
Daca esti pe drum drept sau 2-3% panta, 1800 sunt ok turbina fiind solicitata putin.
Daca esti in panta mai serioasa (+5%) s-ar putea sa fie subturat sau extrem de subturat.
Daca esti intr-o panta mare (+10%) s-ar putea sa fie atat de subturat incat sa nu reuseasca motorul sa-ti tina viteza setata de tempomat.
Cu alte cuvinte un motor este subturat doar atunci cand efortul care i se cere este la limita sau peste ceea ce poate oferi.
O cutie automata clasica (cum se gaseste pe C5) niciodata nu subtureaza motorul.
In cazul asta, motorul sta in intervalul 1400-1600 ture 90% din timp dar, cand are nevoie de sarcina, urca imediat turatia si eventual retrogradeaza 1-2 trepte pastrand turatia optima in majoritatea timpului.
In legatura cu turbina cel mai indicat e sa fie solicitata cat mai putin. De exemplu in loc de 2000 de ture si presiune supraalimentare 2 bari e mai bine sa ai 3000 de ture si supraalimentare 1 bar.
Sper ca se stie ca presiunea aia nu e facuta in mod gratuit ci doar cand e nevoie de ea ca de asta ne plac noua turbo-urile ca ne dau putere suplimentara atunci cand avem nevoie de ea si mult mai jos in ture.
Sper sa se inteleaga ce-am elucubrat pe aici.
Pai depinde strict de drum si eventual de vant.
Daca esti la vale 1800 ture sunt prea multe.
Daca esti pe drum drept sau 2-3% panta, 1800 sunt ok turbina fiind solicitata putin.
Daca esti in panta mai serioasa (+5%) s-ar putea sa fie subturat sau extrem de subturat.
Daca esti intr-o panta mare (+10%) s-ar putea sa fie atat de subturat incat sa nu reuseasca motorul sa-ti tina viteza setata de tempomat.
Cu alte cuvinte un motor este subturat doar atunci cand efortul care i se cere este la limita sau peste ceea ce poate oferi.
O cutie automata clasica (cum se gaseste pe C5) niciodata nu subtureaza motorul.
In cazul asta, motorul sta in intervalul 1400-1600 ture 90% din timp dar, cand are nevoie de sarcina, urca imediat turatia si eventual retrogradeaza 1-2 trepte pastrand turatia optima in majoritatea timpului.
In legatura cu turbina cel mai indicat e sa fie solicitata cat mai putin. De exemplu in loc de 2000 de ture si presiune supraalimentare 2 bari e mai bine sa ai 3000 de ture si supraalimentare 1 bar.
Sper ca se stie ca presiunea aia nu e facuta in mod gratuit ci doar cand e nevoie de ea ca de asta ne plac noua turbo-urile ca ne dau putere suplimentara atunci cand avem nevoie de ea si mult mai jos in ture.
Sper sa se inteleaga ce-am elucubrat pe aici.

C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot