Am o Xsara Picasso cumparata din tara in februarie 2003 , 2.0 hdi 90 cp .
Multa lume mi-a zis sa bag chip pe ea ca pot ajunge si la 140 de cai numai din chip , Nu e cam riscant sa te bagi peste calculatorul de bord ???
Si chiar ajunge la 140 de cai ??
Merita chip tunning-ul sau nu ??
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Joi 12-Iun-2003 22:30
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Cu siguranta merita.
Dar, daca afla cei de la reprezentanta, pierzi garantia.
Am vazut un test chiar pe un Picasso, intr-o revista de tuning din Franta.
L-au urcat la 133CP si 300Nm !
In .ro poti sa-ti pui chip la ASPAD (www.aspad.ro) cu 365EUR+TVA dar castigul este numai de 25CP
Dar, daca afla cei de la reprezentanta, pierzi garantia.
Am vazut un test chiar pe un Picasso, intr-o revista de tuning din Franta.
L-au urcat la 133CP si 300Nm !
In .ro poti sa-ti pui chip la ASPAD (www.aspad.ro) cu 365EUR+TVA dar castigul este numai de 25CP

Tuning
Sincer, eu nu m-as incumeta sa fac un chip-tuning. Daca masina putea sa dea mai mult in deplina siguranta de functionare, o faceau din constructie, ca doar era in interesul lor sa scoata o masina mai puternica. Nu cred ca cei care fac chip-tuning sunt mai destepti decat cei care au construit-o si au facut mii de teste pana au scos-o pe piata.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Constructorul are obligatia de a lua in calcul foarte multi parametri cand stabileste caracteristicile unui motor: noxe, fiabilitate, consum.
In plus, un constructor trebuie sa ia in calcul si faptul ca masina se va vinde pe plan mondial si va functiona in conditii foarte diferite.
Cei care fac chip-tuning nu iau in calcul consumul si fiabilitatea, presupunand, pe buna dreptate, ca acela care doreste mai multa putere nu se va uita la astfel de "amanunte".
Parerea mea? Chip-tuningul merita, cu conditia sa fie facut de o firma specializata.
In cazul unei masini pe benzina cresterea de putere nu va fi spectaculoasa, ajungand probabil la maxim 5%.
In plus, un constructor trebuie sa ia in calcul si faptul ca masina se va vinde pe plan mondial si va functiona in conditii foarte diferite.
Cei care fac chip-tuning nu iau in calcul consumul si fiabilitatea, presupunand, pe buna dreptate, ca acela care doreste mai multa putere nu se va uita la astfel de "amanunte".
Parerea mea? Chip-tuningul merita, cu conditia sa fie facut de o firma specializata.
In cazul unei masini pe benzina cresterea de putere nu va fi spectaculoasa, ajungand probabil la maxim 5%.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Si tu ii crezi ???
Ei pot zice orice, ca nu poate nimeni sa-i verifice. In .ro nu exista nici un banc de masurare a puterii cu motorul pe masina.
In plus, cei de la Upsolute sunt specializati pe motoare TD. La HDI 110 cred ca vei castiga 25-30CP doar din chip, la benzina aspirata - niciodata.
La 1.6 16v o sa iei maxim 10CP, dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant.
Daca pui si o admisie directa si schimbi evacuarea cu una fara catalizator, probabil o sa vezi un castig de 20CP, altfel...
Ei pot zice orice, ca nu poate nimeni sa-i verifice. In .ro nu exista nici un banc de masurare a puterii cu motorul pe masina.
In plus, cei de la Upsolute sunt specializati pe motoare TD. La HDI 110 cred ca vei castiga 25-30CP doar din chip, la benzina aspirata - niciodata.
La 1.6 16v o sa iei maxim 10CP, dar nu trebuie sa ma crezi pe cuvant.

Daca pui si o admisie directa si schimbi evacuarea cu una fara catalizator, probabil o sa vezi un castig de 20CP, altfel...
pe la voi pe acolo prin bucuresti trebuie sa existe un dyno... la rar am auzit ca ie...
am vazut mai multe chipuri si toate aveau 15-17 cp pentru psa 1.6 poate intre timp au gasit cine stie ce chichitza pentru el... oricum 10% imi pare normal si tu faci o confuzie, nu pentru motoarele diesel castigi 30% ci pentru cele turbo fie pe benzina fie pe motorina
oricum 20 cp in plus nu m-ar deranja pentru cat o mai tzin
am vazut mai multe chipuri si toate aveau 15-17 cp pentru psa 1.6 poate intre timp au gasit cine stie ce chichitza pentru el... oricum 10% imi pare normal si tu faci o confuzie, nu pentru motoarele diesel castigi 30% ci pentru cele turbo fie pe benzina fie pe motorina

oricum 20 cp in plus nu m-ar deranja pentru cat o mai tzin
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
toshy scrie:pe la voi pe acolo prin bucuresti trebuie sa existe un dyno... la rar am auzit ca ie...
Crede-ma ca m-am documentat. In Buc. exista un banc la RAR (particularii nu au acces, nici macar cu sfanta spaga), si un banc la o firma mica ce se ocupa cu modificari de masini pentru competitii - atentie nu tuning pt masini de strada. Proprietarul celui de-al 2-lea banc nu dicuta cu nimeni, nu il arata nimanui, il pastreaza numai pentru el.
am vazut mai multe chipuri si toate aveau 15-17 cp pentru psa 1.6 poate intre timp au gasit cine stie ce chichitza pentru el... oricum 10% imi pare normal si tu faci o confuzie, nu pentru motoarele diesel castigi 30% ci pentru cele turbo fie pe benzina fie pe motorina![]()
oricum 20 cp in plus nu m-ar deranja pentru cat o mai tzin
Nu am scris nicaieri ca numai motoarele pe motorina pot castiga 30%, am dat doar un exemplu din gama Citroen.
www.powerchips.com este o firma din UK, unde concurenta este foarte acerba in acest domeniu iar clientii sunt pretentiosi, deci nu isi permit sa dea cifre aiurea.
CITROEN
Model ECU Number Chip Number BHP
XSARA 1.6 0261204939 1037356916 8
XSARA 1.6 16V 0261204628 9
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10 10
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10/1A 08 10
XSARA 2.0 16V IAW 1AP.10/1D 10 10
XSARA 2.0 HDI 0281010358 1037353044 23
XSARA 2.0 HDI 0281010362 1037353148 23
XSARA 2.0 HDI 0281010162 1037359087 23
Stiu, tabelul a iesit aiurea. Intra pe site-ul lor si convinge-te
Ultima oară modificat Vin 18-Iul-2003 11:06 de către WLD, modificat 1 dată în total.
Vad ca toata lumea e ahtiata de putere. Mie mi se par suficienti cei 110CP pe care-i are, atat timp cat nu particip la curse de masini (si nici nu am de gand). Asa cum spunea si Toshy, putini ma "fac" la demarajul de pe loc, si chiar si in trafic. Am depasit la drum lung cu lejeritate BMW-uri si VW-uri. Mai mult de atat nici n-ai nevoie pe drumurile noastre. Daca mergi cu 170-180Km/h e deja prea mult ca dai de localitati si tre' sa incetinesti. Noi nu avem drumurile americanilor de sute de kilometri fara o localitate.
stiu site-ul powerchips, dar la pe un alt site citro/pug based tuning am vazut alte cifre mai mari... si e tot din uk (nu imi aduc aminte cum ii zice ca sunt cam nedormit acum)... ma rog... pana la urma nu e asa de important.
adytzu, stai tu linistit ca sunt multe masini care te fac... eu ziceam pur si simplu la demarajul pe 10-15 metri unde nu prea ma face nimeni - si am facut multe liniutze cu xsara mea... oricum dupa aia te fac multe...
ecu-ul nu itzi prea trebuie sa stii ce este... important e ca ai motor tu5jp4 la fel ca si la 307 1.6 110 cp si la 206 1.6 110cp ;)
adytzu, stai tu linistit ca sunt multe masini care te fac... eu ziceam pur si simplu la demarajul pe 10-15 metri unde nu prea ma face nimeni - si am facut multe liniutze cu xsara mea... oricum dupa aia te fac multe...
ecu-ul nu itzi prea trebuie sa stii ce este... important e ca ai motor tu5jp4 la fel ca si la 307 1.6 110 cp si la 206 1.6 110cp ;)
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
toshy scrie:stiu site-ul powerchips, dar la pe un alt site citro/pug based tuning am vazut alte cifre mai mari... si e tot din uk (nu imi aduc aminte cum ii zice ca sunt cam nedormit acum)... ma rog... pana la urma nu e asa de important.
Intr-adevar nu e extrem de important. Totusi, pot sa-ti spun ca am mers cu Dacia SRN cu chip de la ASPAD (+8CP) si nu am remarcat mare diferenta.
Cand vii pe la Bucuresti sa facem o liniutza ? Asta toamna pe chei am scos 17.4s pe 400m cu vechitura mea

drumurile care le fac eu la bucuresti sunt de obicei foarte scurte si urasc traficul bucurestean cu toate ca acolo m-am nascut si am copilarit. poate treci tu prin brasov ca e mai frumos, mai liber si mai putzina politzie 
revenind la modalitatzi de crestere a puterii motorului...
fara filtru de aer nu am remarcat aproape nici o diferentza, si chiar ma asteptam la mai mult. deci cade...
acum cat am mers fara toba intermediara si finala masina nu mai imi pornea la sfert de cheie (trebuia sa ii dau un kick in acceleratzie), dar am simtzit un plus de putere la care nu ma asteptam.
benzina de 99 shell v.power racing iar da un plus de putere.
schimbarea bujiilor si a uleiului iarasi fac acelasi lucru.
acum nu stiu cat ai mers tu cu acea srn inainte sa ii puna chip, dar ca sa sezisezi o diferentza la masina trebuie sa o cunosti destul de bine.

revenind la modalitatzi de crestere a puterii motorului...
fara filtru de aer nu am remarcat aproape nici o diferentza, si chiar ma asteptam la mai mult. deci cade...
acum cat am mers fara toba intermediara si finala masina nu mai imi pornea la sfert de cheie (trebuia sa ii dau un kick in acceleratzie), dar am simtzit un plus de putere la care nu ma asteptam.
benzina de 99 shell v.power racing iar da un plus de putere.
schimbarea bujiilor si a uleiului iarasi fac acelasi lucru.

acum nu stiu cat ai mers tu cu acea srn inainte sa ii puna chip, dar ca sa sezisezi o diferentza la masina trebuie sa o cunosti destul de bine.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
toshy scrie:drumurile care le fac eu la bucuresti sunt de obicei foarte scurte si urasc traficul bucurestean cu toate ca acolo m-am nascut si am copilarit. poate treci tu prin brasov ca e mai frumos, mai liber si mai putzina politzie![]()
O sa am pe la sfarsitul verii drum la Bv dar cred ca vin cu Oltcitul - BX-ul intra in RK

revenind la modalitatzi de crestere a puterii motorului...
fara filtru de aer nu am remarcat aproape nici o diferentza, si chiar ma asteptam la mai mult. deci cade...
cand ai scos filtrul, de unde tragea aer ? Cumva din cel cald de la motor?
acum cat am mers fara toba intermediara si finala masina nu mai imi pornea la sfert de cheie (trebuia sa ii dau un kick in acceleratzie), dar am simtzit un plus de putere la care nu ma asteptam.
benzina de 99 shell v.power racing iar da un plus de putere.
schimbarea bujiilor si a uleiului iarasi fac acelasi lucru.
Bujiile noi nu cresc puterea, o restituie doar pe cea pierduta prin uzura.
Fara tobe e normal sa fie mai puternica...dar nu-i asa ca era mai putin elastica ?

acum nu stiu cat ai mers tu cu acea srn inainte sa ii puna chip, dar ca sa sezisezi o diferentza la masina trebuie sa o cunosti destul de bine.
Am mers cu multe masini, de diferite puteri si grade de tuning. Parerea pe care mi-au lasat-o cele cateva chip-uri testate e ca au 2 avantaje:
1. cresterea turatiei maxime posibile
2. imbunatatirea raspunsului la acceleratie, facand masina sa para mai nervoasa
[/quote]
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot