Salut,
Am un C5 III 2.0 HDI, 140 CP din 2012 la care nu mai merge ventilatorul din habitaclu. Nu merge pe nici o treapta de viteza, nici pe automat, nimic. Masina are dublu climatronic. Mentionez ca masina a stationat timp de 5 saptamani cat am fost plecat in concediu iar la intoarcere, totul merge bine mersi mai putin ventilatorul din habitaclu care nu merge deloc. Am verificat sigurantele si sunt ok. Am gasit pe forum problema cu "heater blower motor resistor" unde se inlocuieste tranzistorul defect dar se pare ca ala e pt. C5 II caci la mine nu am reusit sa identific piesa respectiva desi m-am uitat bine in dreapta consolei centrale jos.
Ceva idei ? Multumesc.
Ventilator interior C5 III nu mai merge deloc
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Azi am facut o diagnoza. Nu are nici o eroare.
Comenzile pt. distributia aerului sus/mijloc/jos merg, in schimb comanda de pornire ventilator nu.
Mi s-a spus ca probabil motorul de la ventilator nu mai merge. La 80.000 km cat are masina, cam dezamagitor...
Stie cineva pe unde gasesc o schema cu instalatia de climatizare ?
E in spatele bordului si e cam dificil accesul, sper ca nu trebuie dat jos bordul...
Comenzile pt. distributia aerului sus/mijloc/jos merg, in schimb comanda de pornire ventilator nu.
Mi s-a spus ca probabil motorul de la ventilator nu mai merge. La 80.000 km cat are masina, cam dezamagitor...
Stie cineva pe unde gasesc o schema cu instalatia de climatizare ?
E in spatele bordului si e cam dificil accesul, sper ca nu trebuie dat jos bordul...
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Salut, pe forumul uk cineva cu c5 1.6 povesteste ca ventilatorul e dupa torpedou, aproape de poanoul catre motor si ar trebui sa demontezi si panoul de sub torpedou.
"Just briefly for now though, it is located on the passenger side behind the right hand side of the glove box and very near the engine bay bulkhead. You have to remove the rigid footwell cover and you should see it. "
sursa: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?t=43253
Daca ajungi la el incearca sa invarti putin elicea sa nu fie intepenit, posibil sa ai acces la elice pe unde se schimba filtrul de polen dar nu bag mana in foc.
Ventilatorul cred ca se scoate prin rasucire si nu are suruburi.
Ca fapt divers la o skoda octavia am intalnit acest fenomen, cursese putina apa de la dezghet in zona carbunilor si nu mai faceau contact pe colector din cauza ca inghetase apa in zona aia. Am curatat zona carbunilor cu spray de curata franele si a mers din prima.
Dar incearca doar sa-l invarti..atentie, fara sa fie pornita clima ca e destul de puternic si te poti rani daca porneste.
"Just briefly for now though, it is located on the passenger side behind the right hand side of the glove box and very near the engine bay bulkhead. You have to remove the rigid footwell cover and you should see it. "
sursa: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?t=43253
Daca ajungi la el incearca sa invarti putin elicea sa nu fie intepenit, posibil sa ai acces la elice pe unde se schimba filtrul de polen dar nu bag mana in foc.
Ventilatorul cred ca se scoate prin rasucire si nu are suruburi.
Ca fapt divers la o skoda octavia am intalnit acest fenomen, cursese putina apa de la dezghet in zona carbunilor si nu mai faceau contact pe colector din cauza ca inghetase apa in zona aia. Am curatat zona carbunilor cu spray de curata franele si a mers din prima.
Dar incearca doar sa-l invarti..atentie, fara sa fie pornita clima ca e destul de puternic si te poti rani daca porneste.
Salut,
Am reusit sa identific locatia ventilatorului. E ca si in postul anterior, in drept cu torpedoul numai ca torpedoul e pe stanga in UK iar la noi e pe partea cu volanul.
E undeva destul de central in partea superioara a bordului, am ajuns la el stand cu capul pe pedale si intanzand o mana dar n-am reusit sa il dau jos. E orientat cu motorul catre sofer si cu paletele ventilatorului catre pasager. Dar nu ai access sa invarti de palete. Am inteles ca ar trebui sa il rasucesc cu totul in sensul acelor de ceas dar nu merge. Oricum, Joi m-am programat la un electrician la un service.
Intre timp am mai vorbit cu un electrician care mi-a sugerat sa bat usor in carcasa lui in timp ce e setat sa sufle aer. Mi-a zis ca poate datorita faptului ca masina a stat 5 saptamani nemiscata s-o fi format ceva rugina pe rotorul de cupru de la condens. Dar nu a mers nici asa.
Am reusit sa identific locatia ventilatorului. E ca si in postul anterior, in drept cu torpedoul numai ca torpedoul e pe stanga in UK iar la noi e pe partea cu volanul.

Intre timp am mai vorbit cu un electrician care mi-a sugerat sa bat usor in carcasa lui in timp ce e setat sa sufle aer. Mi-a zis ca poate datorita faptului ca masina a stat 5 saptamani nemiscata s-o fi format ceva rugina pe rotorul de cupru de la condens. Dar nu a mers nici asa.
Salut,
Am rezolvat.
Am ajuns in cele din urma la Citroen Szeged.
La 2 km inainte de Citroen Szeged(adica dupa 2 ore e condus) a inceput brusc sa mearga ventilatorul...
Le-am zis faza cand am ajuns la service si au zis ca hai totusi sa faca niste verificari...
Intre timp am povestit juma de ora cu unul de la vanzari in engleza pana s-a reintors primul.
Si mi-au zis ca nu a gasit nici o eroare curenta ci doar o eroare memorata care zice ca tensiunea pe baterie era de doar 8.6 V...
Explicatia lui a fost ca probabil masina nefiind pornita 5 saptamani, bateria s-a descarcat(nu de tot caci am putut sa pornesc) in schimb nu era suficient voltage sa porneasca ventilatorul(care are o siguranta de 40A deci suge ceva curent)...
Si mergand eu cu masina 2 ore pana la Szeged s-a incarcat bateria...
L-am intrebat cat ma costa investigatia, a zis ca nimic si ca oricand mai vreau sa vin pot sa vin direct fara programare...
Concluzia mea: stiu sa isi atraga clientii...
Oricum intre timp mi-am comandat un Citroen Service Box ca nu se stie pe vitor...
Am rezolvat.

Am ajuns in cele din urma la Citroen Szeged.
La 2 km inainte de Citroen Szeged(adica dupa 2 ore e condus) a inceput brusc sa mearga ventilatorul...

Le-am zis faza cand am ajuns la service si au zis ca hai totusi sa faca niste verificari...
Intre timp am povestit juma de ora cu unul de la vanzari in engleza pana s-a reintors primul.
Si mi-au zis ca nu a gasit nici o eroare curenta ci doar o eroare memorata care zice ca tensiunea pe baterie era de doar 8.6 V...
Explicatia lui a fost ca probabil masina nefiind pornita 5 saptamani, bateria s-a descarcat(nu de tot caci am putut sa pornesc) in schimb nu era suficient voltage sa porneasca ventilatorul(care are o siguranta de 40A deci suge ceva curent)...
Si mergand eu cu masina 2 ore pana la Szeged s-a incarcat bateria...

L-am intrebat cat ma costa investigatia, a zis ca nimic si ca oricand mai vreau sa vin pot sa vin direct fara programare...

Concluzia mea: stiu sa isi atraga clientii...

Oricum intre timp mi-am comandat un Citroen Service Box ca nu se stie pe vitor...

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu