Setare mod sport din buton la suspensia BX-ului!

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Setare mod sport din buton la suspensia BX-ului!

Mesajde rufusgti » Lun 03-Apr-2006 22:05

M-am gandit sa-mi modific putin hidraulica la BX-ul meu in ceea ce priveste setarea suspensiei in felul urmator......
Sa existe un buton din care sa comut suspensia pe mod sport sau confort.
Ce credeti de urmatoarea varianta???
In primul rand sa-i pun pe fata sfere de spate (400/40/1.1) iar la spate sfere de XM (400/25/0.7) . In aceasta configuratie ar fi perfecta pentru un comportament sportiv. Dupa asta ar trebui sa-i aducem o mica modificare pentru modul confort,iar solutia cred ca este inca o sfera montata dupa corectorul de inaltime si care ar putea fi adaugata in sistem printr-o electrovalva actionata de un buton din bord. Totusi ce sfera am putea pune pentru ca suspensia sa nu fie prea soft ? Oare se gasesc electrovalve la 12V care sa reziste la presiunea din instalatie?

ASTEPT parerile voastre !!! :?
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 03-Apr-2006 22:14

Eu am sfere de xantia 16v hydractive pe masina. 400/45/0.5 fata si 400/30/0.3 spate. Electrovalve pe 12v care sa reziste la asemenea presiune, nu stiu dc gasesti. Cred ca s-ar incinge prea tare bobinajul. Electrovalvele originale sunt alimentate la curent alternativ tocmai din acest motiv.

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 04-Apr-2006 08:06

WLD....nu are importanta tensiunea(alternativa sau continua), s-ar incinge la fel indiferent de alimentare.
este doar o chestiunde de proiectare si valve de presiune se gasesc sau se por face si nu foarte greu!
ce ma face sa am indoieli in ceea ce priveste reusita proiectului, foarte interesant de altfel, este faptul ca s-ar putea sa nu fie acelas lucru amortizarea indirecta prin conducte, cu sectiunea relativ mica, comparativ cu amortizarea directa, in capul cilindrului hidraulic!
viteza de raspuns a circuitului hidraulic sa fie drastic diminuata de lantul cinematic complex.
merita incercat oricum, iar in locul butonului si al valvei cu prcina, cred ca putem folosi cu succes un robinet! (imaginati-va ceva estetic si practic nu un robinet de qveta !)
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Mar 04-Apr-2006 08:19

La chestia cu diametrul mic al gaurii conductelor nu m-am gandit. Sigur nu ar avea un efect prea mare a 3 a sfera . Am comparat cu conductele de la XM sau Xantia care sunt mai mari in diametru ,poate din cauza ca amortizarea se face in 3 sfere. Am sa mai studiez problema pentru a inlocui conductele cu unele mai mari pentru ca tare imi plac setarile sport si comfort la Xantia.
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 04-Apr-2006 08:29

Nu stiu daca se poate face treaba asta la BX, fara modificari radicale ale instalatiei hidraulice. La XM, Xantia Hydractive, etc. comutarea intre modurile sport/comfort se face prin decuplarea/cuplarea unei a treia sfere pe fiecare punte. Asta si explica diametrul mai mic al gaurii la fiecare sfera. Eu am la mine pe fata gaura de 1.8 si 1.1 pe spate.
Acum daca tot se va da liber la inmatriculari, ia-ti un XM sau o Xantia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 04-Apr-2006 09:04

nitro_od scrie:WLD....nu are importanta tensiunea(alternativa sau continua), s-ar incinge la fel indiferent de alimentare.
este doar o chestiunde de proiectare si valve de presiune se gasesc sau se por face si nu foarte greu!
ce ma face sa am indoieli in ceea ce priveste reusita proiectului, foarte interesant de altfel, este faptul ca s-ar putea sa nu fie acelas lucru amortizarea indirecta prin conducte, cu sectiunea relativ mica, comparativ cu amortizarea directa, in capul cilindrului hidraulic!
viteza de raspuns a circuitului hidraulic sa fie drastic diminuata de lantul cinematic complex.
merita incercat oricum, iar in locul butonului si al valvei cu prcina, cred ca putem folosi cu succes un robinet! (imaginati-va ceva estetic si practic nu un robinet de qveta !)


N-am reusit sa ma exprim coerent :( Electrovalvele de Xantia Hydractive sunt alimentate intr-un fel mai interesant. Nu e un curent alternativ, ci unul modulat. Activarea se face cu un voltaj mai mare, dupa aceea curentul fiind redus pana la o valoare minima care poate sustine starea electrovalvei.
Probabil vor trebui folosite conductele de diametru mare de pe sistemele Hydractive.
O alta problema ce ar trebui luata in considerare: ce se va intampla cand va lucra corectorul cu electrovalva/robinetul inchise? Ca de exemplu cand incarci/descarci masina.

Avatar utilizator
Catalin29
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Vin 07-Mai-2004 21:44
Localitate: Turda

Mesajde Catalin29 » Mar 04-Apr-2006 15:32

Nu am studiat inca constructia sistemului hidraulic asa ca poate zic prostii. Scuze anticipate. Dar din cate banui eu efectul obtinut de maneta dintr-e scaune se poate obtine si de la un motoras pas cu pas sau cu un sistem care sa decupleze motorasul la anumite pozitii.... Reamintesc imi dau cu parerea. Am prieteni electronisti pe care o sa-i intreb de posibilele variante deoarece suna interesanta ideia.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 04-Apr-2006 16:56

Mai bine folositi blocurile pneumatice de pe fata/spate de hydractiv si un montaj electronic care sa asigure cuplarea/decuplarea electroventilelor in impuls astfel obtinandu-se si un comportament mai bun in curbe datorita supapei din blocul central care nu permite plimbarea lichidului dintr-un cilindru in altul.
Dar din cate banui eu efectul obtinut de maneta dintr-e scaune se poate obtine si de la un motoras pas cu pas sau cu un sistem care sa decupleze motorasul la anumite pozitii..

CX-ul serie 2 foloseste un motoras pt. comanda a suspensiei. :wink:

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 04-Apr-2006 20:11

un motor pas cu pas foloseste un integrat ca interfata(driver) ceea ce presupune un circuit de comanda ceva mai complex si, in consecinta, mai expus la inerentele defectiuni.
cu cat un lucru este mai complicat cu atat este mai probabil sa se defecteze si mai greu de depanat.
treaba manetei de comanda se poate rezolva f. lejer cu un motor electric care invarte un ax filetat(surub) pe care se plimba parghia de comanda.
evident oprirea parghiei la diversele pozitii presetate se va obtine prin div. metode dar nu are sens sa dezvoltam un subiect secundar.
chestia cu supapele ce impiedica migratia uleiului dintr-un cilindru in celalalt la viraje mi se pare super interesanta si , cred, suficienta pentru obtinerea unui comportament relativ sportiv al suspensiei!
shtiu cum se comporta acum masina pe viraje si cred ca diferenta va fi enorma daca se rezolva treaba cu migratia uleiului!
felicitari MARIAN, o perspectiva interesanta!
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 04-Apr-2006 21:38

acelasi lucru doresc sa il fac eu la CX. am fost mai demult sa ma interesez pe la diferite ateliere si mi s-a spus ca se poate, dar daca vreau sa iese o treaba ca la carte sa ma duc sa fac rost de o instalatie (hidraulica) de XM sau Xantia Hydractive, daca nu toata macar conductele si sferele si se poate face aceasta modificare fara prea multa bataie de cap, dar necazul este ca acum stau cam prost cu banii. Propun sa stringem cit mai multe informatii deoarece mi se pare o modificare foarte utila din mai multe puncte de vedere.


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo