Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
lucianmarius scrie:Din pacate nu se vede fisierul decat negru
Pana la urma am gasit...sunt 30.000 km sau 2 ani exceptie conditii severe:
*Arduous conditions of use:
If you meet one or more of the arduous use conditions, special servicing will be necessary :
Permanent door to door use.
Urban use (such as taxi, ambulance, average speed below 12 mph, driving school).
Repeated short journeys (less than 6 miles) with a cold engine (following a stop of more than 1 hour).
Prolonged period of use in :
countries with a dusty atmosphere,
countries with fuels that do not meet the manufacturer's recommendations.
Use, even occasional, of B20 or B30 fuel (Diesel vehicles) or petrol containing more than 3 % methanol.

-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
am vazut si eu ca fisierul atasat este negru, era o sinteza de intretinere descarcat de mine de pe service.citroen in feb 2012 cand eram proaspat posesor C5. atunci selectai conditii de exploatare in Europa sau in afara Europei, echivalentul de acum la conditii normale sau severe.
eu schimb intre 12-15 mii considerand ca in Romania nu sunt conditii normale de eploatare. am discutat cu mecanici pe tema asta si sunt de acord ca pe drumurile noastre e mult praf iar carburantul si uleiul nu sunt de cea mai buna calitate. ( in 2012 -1 litru de ulei Motul 5w30 8100 eco-clean costa 64lei iar acum costa 43lei, de ce oare?? )
bafta
eu schimb intre 12-15 mii considerand ca in Romania nu sunt conditii normale de eploatare. am discutat cu mecanici pe tema asta si sunt de acord ca pe drumurile noastre e mult praf iar carburantul si uleiul nu sunt de cea mai buna calitate. ( in 2012 -1 litru de ulei Motul 5w30 8100 eco-clean costa 64lei iar acum costa 43lei, de ce oare?? )
bafta
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Salut.
Am vazut si eu mai multe uleiuri care s-au ieftinit in ultima vreme.
Eu folosesc Total ineo ecs 5w 30 si acum 1.5 ani era in jur de 190 lei 5litri. Apoi a fost in jur de 150-160 (cand mi-am luat eu) si acum e 120-130 lei 5 litri.
O fi si la uleiuri o moda sau scade calitatea generatiilor odata ce sunt inlocuite si implicit pretul ca sa le faca loc generatiilor noi.
In privinta intervalelor de service, eu sunt de parere ca la cat de ieftin e uleiul, n-are rost sa treci 2 ierni cu el. Adica o schimbare de ulei cu filtrul aferent odata pe an (indiferent daca sunt 10 sau 30 de mii de km) nu merita sa n-o faci. Restul filtrelor pot sa ramana la 2 ani.
Conditiile nu tin neaparat de tara cat de regimul de exploatare. Daca masina e folosita zilnic pentru mersul catre serviciu sau prin oras cu drumuri scurte (10 km +/-), se incadreaza la regim sever de exploatare indiferent ca e vorba de Romania sau Olanda.
Am vazut si eu mai multe uleiuri care s-au ieftinit in ultima vreme.
Eu folosesc Total ineo ecs 5w 30 si acum 1.5 ani era in jur de 190 lei 5litri. Apoi a fost in jur de 150-160 (cand mi-am luat eu) si acum e 120-130 lei 5 litri.
O fi si la uleiuri o moda sau scade calitatea generatiilor odata ce sunt inlocuite si implicit pretul ca sa le faca loc generatiilor noi.
In privinta intervalelor de service, eu sunt de parere ca la cat de ieftin e uleiul, n-are rost sa treci 2 ierni cu el. Adica o schimbare de ulei cu filtrul aferent odata pe an (indiferent daca sunt 10 sau 30 de mii de km) nu merita sa n-o faci. Restul filtrelor pot sa ramana la 2 ani.
Conditiile nu tin neaparat de tara cat de regimul de exploatare. Daca masina e folosita zilnic pentru mersul catre serviciu sau prin oras cu drumuri scurte (10 km +/-), se incadreaza la regim sever de exploatare indiferent ca e vorba de Romania sau Olanda.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Salut baieti!
Am tot vrut sa mai scriu dar am dat bere pe tastatura, abia acum am luat alta
Am platit in martie dar cred ca am omis sa zic, RCA 550 lei (B6 adica -22% din pretul standard)1 552 lei la Uniqa si 900 lei casco la Omniasig.
Masina are un huruit la roti in intervalul 40-80kmh, cel mai mult auzindu-se la 60kmh. Banuiesc vreun rulment. Ati patit asa ceva?
Despre pretul uleiului, cred ca este ca in orice domeniu vorba despre cerere/oferta.
Pentru a creste cererea de ulei total se pot practica o perioada preturile scazute, pana cand oamenii se obisnuiesc din nou cu el, apoi putand sa ridice din nou pretul.
Toate uleiurile sunt obligate sa respecte niste standarde de calitate. Daca nu le-ar respecta, ar avea grija concurenta sa ii scoata din joc.
Am tot vrut sa mai scriu dar am dat bere pe tastatura, abia acum am luat alta

Am platit in martie dar cred ca am omis sa zic, RCA 550 lei (B6 adica -22% din pretul standard)1 552 lei la Uniqa si 900 lei casco la Omniasig.
Masina are un huruit la roti in intervalul 40-80kmh, cel mai mult auzindu-se la 60kmh. Banuiesc vreun rulment. Ati patit asa ceva?
Despre pretul uleiului, cred ca este ca in orice domeniu vorba despre cerere/oferta.
Pentru a creste cererea de ulei total se pot practica o perioada preturile scazute, pana cand oamenii se obisnuiesc din nou cu el, apoi putand sa ridice din nou pretul.
Toate uleiurile sunt obligate sa respecte niste standarde de calitate. Daca nu le-ar respecta, ar avea grija concurenta sa ii scoata din joc.
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Am montat anvelopele de vara pe masina, Michelin Primacy 3. BOMBA. Recomand!
-
- pasionat
- Mesaje: 119
- Membru din: Joi 09-Oct-2014 07:02
- Localitate: Baia Mare
- Masina: Citroen C5 Tourer 1,6 hdi
- 2: Toyota Auris
- 3: Nissan Pathfinder
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Din octombrie si pana acum am reusit sa parcurg aprox 12500 km, media de consum fiind undeva la 6,8, avand de multe ori legata si remorcuta dupa ea. Pana acum nici o problema deosebita inafara de schimbat o saiba la un injector. Chiar dupa ce am luat masina a avut ceva tendinte de a patina ambreajul dar se pare ca si-a revenit intre timp pentru ca nu a mai facut, oricum nu scap fara sa il schimb pentru ca rulmentul de presiune cand apas pedala are un pic de zgomot Parca se aude ceva bataie pe fata, ar fi si cazul la ce drumuri avem in Maramures, in rest masina e destul de ok, trage binisor desi e de 1,6l motorul, pana o sa o inlocuiesc cu cea de 2.0l ma multumesc cu cati caluti am. Peste doua saptamani vreau sa fac schimbul de ulei si filtre, din ce am vazut pe eticheta lipita la motor a fost ulei total 5w30, si ma gandesc sa merg tot pe total iar ca filtre sa pun man, daca aveti recomandare pentru ceva mai bun astept sfaturi. In legatura cu dimensiunea anvelopelor, pe toate site-urile am gasit 225/60/16, iar la mine in carte este 215/60/16, au gresit cei de la registru sau pe site e gresit? In 14 mai, o sa ii dau ocazia masinii sa traga remorcuta de 650 kg (plina cu boxe si intrumente muzicale) si 5 persoane pana in Belgia. Sper sa nu imi faca ceva surprize.
- Arian
- simpatizant
- Mesaje: 40
- Membru din: Mar 30-Apr-2013 21:48
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 Exclusive (2010): 2.0hdi 163CP
- Contact:
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
E foarte posibil sa fi gresit RAR... eu m-am dus cu C4 cu jante de 17 si cu talon de franta cu dimensiuni pe 17 si in carte au trecut 16 si 15. Acum la C5 au trecut inclusiv 19 

Ex: Citroen C4 Coupe 2006: 1.6i 16V, 109CP (VTR) Gri Iceland
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm
New: Citroen C5 Exclusive 2010: 2.0hdi 163CP Blue BOURRASQUE
Filtru Particule Anulat + Stage 2 by Doc (OBDTUNING) la 196CP/144kW/400Nm
-
- pasionat
- Mesaje: 119
- Membru din: Joi 09-Oct-2014 07:02
- Localitate: Baia Mare
- Masina: Citroen C5 Tourer 1,6 hdi
- 2: Toyota Auris
- 3: Nissan Pathfinder
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Daca mai este vreun coleg pe forum care are motor de 1,6l l-as ruga sa scrie ce dimensiuni au la cauciucuri. Multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 770
- Membru din: Lun 25-Mai-2009 18:12
- Localitate: Bucuresti
- Masina: C5 III Comfort, 140 cp, 2.0 HDI
- 2: Nissan Micra 1.2 benzina
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
nu e mai simplu sa intrebi la o reprezentanta? Ei sunt cei mai in masura sa iti dea dimensiunile... Oricum, poti merge linistit cu ambele dimensiuni: eu am latimea de 245/45/R18 (pt vara) asa ca sunt mai late decat ale tale si nu e nicio problema... Pt iarna am 225/55/R17
Capacitatea motorului nu are legatura cu dimensiunea anvelopelor
Capacitatea motorului nu are legatura cu dimensiunea anvelopelor
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
Cel mai sigur e sa te uiti in cartea de identitate a masinii dupa dimensiunile acceptate.
Fara alte site-uri, reprezentante sau specialisti.
ITP-ul il treci doar cu o dimensiune trecuta in carte fara altele chiar echivalente.
Fara alte site-uri, reprezentante sau specialisti.
ITP-ul il treci doar cu o dimensiune trecuta in carte fara altele chiar echivalente.
Ultima oară modificat Joi 14-Apr-2016 10:53 de către iulian.arg, modificat 1 dată în total.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
e mai simplu sa intrebi decat sa citesti
in pagina 3 a acestui topic a pus cineva ce te intereseaza
in pagina 3 a acestui topic a pus cineva ce te intereseaza
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
exclu20 scrie:e mai simplu sa intrebi decat sa citesti
Se vede...
Dar insist ca ITP-ul se ia cu dimensiunea trecuta in cartea fiecarei masini in parte nu cu dimensiunea trecuta in pagina 3 a unui forum.
Sa te fereasca cine vrei tu in caz de accident sa ai alte dimensiuni de anvelope decat cele trecute in carte. Se complica tare mult situatia. Vorbesc cumva din experienta c-am mers "de manuta" cu politistul sa-mi faca ITP-ul pentru un incident oarecum banal.
Cei din reprezentante pot fi cunoscatori sau pot fi total paraleli cu subiectul cum am patit in Suceava la Fetcom cu seful de service care nu intelegea ce fel de suspensie are C5-ul si-mi recomanda cu tarie sa schimb amortizoarele daca sunt "umede".
In continuare nu-mi vine sa cred ca unii pretuiesc mai mult o vorba de pe forum decat o solutie legal corecta si de bun simt.
Hai c-am poluat destul threadul omului.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Re: Jurnal de bord C5-2.0HDI Automat Comfort
"in pagina 3 a unui forum" sunt datele din certificatul de conformitate al masinii care au fost trecute si in cartea de identitate de cei de la RAR
eu am vrut sa ajut omul, nu sa-l cert
o seara buna
eu am vrut sa ajut omul, nu sa-l cert
o seara buna
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu