Nemtesti sau frantuzesti?

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Nemtesti sau frantuzesti?

Mesajde paco » Sâm 08-Apr-2006 09:17

Pentru ca nitro_od a redeschis (nu fara ajutorul meu!) vechea si eterna discutie nemtesti/frantuzesti, va propun sa discutam despre asa ceva.
Normal, fiecare ce stie, ce a patit, ce a auzit credibil etc.
Probabil ca cel mai abitir ar trebui sa ne referim la Citroen vs nemtesti, dar nu numai...
Astept pareri...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 08-Apr-2006 09:21

Clar frantuzesti:cele nemtesti ofera suspensia pneumatica la un pret mult mai mare.

sandu2006v
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
Localitate: Pascani

Mesajde sandu2006v » Sâm 08-Apr-2006 11:43

corect ! si pentru ca acesta este un club citroen, declar ca nu isi are rostul sa se deschide un astfel de subiect ...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 08-Apr-2006 12:04

Adica de ce n-ar avea rost?
Poate ca reiese ca Citroen e mai tare ca toate, nu?
Nu stiam ca sunt subiecte tabu...

sandu2006v
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
Localitate: Pascani

Mesajde sandu2006v » Sâm 08-Apr-2006 14:19

Paco, noi suntem exact in situatia ca si atunci cand s-ar vota intre doua posturi de radio (X si Y) si sondajul ar avea loc pe site la X. De aici ce intelegi ? Ar avea rost acel sindaj ? Sau ar trebui facut pe un site neutru?

Avatar utilizator
Costin
pasionat
Mesaje: 148
Membru din: Vin 09-Ian-2004 12:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde Costin » Sâm 08-Apr-2006 15:10

faptul ca citroen e number one in wrc iar renault in formula 1 , ambele firme frantuzesti , nu poate fi catalogat ca o parere subiectiva , nu ?
fosta Xsara II, 2001, 1,6 16v bleu

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Sâm 08-Apr-2006 15:53

nemtesti, frantuzesti, americane, englezesti , rusesti , suedeze sau japoneze, toate au farmecul lor. Nu cred ca se poate generaliza ca nemtestile sunt mai fiabile decat americanele sau ca cele frantuzesti sunt mai proaste ca japonezele. La urma urmei este o chestie de gust si atractia pe care o exercita modelul respectiv asupra ta la cumparare. Am avut multe masini si nu am cumparat nici una pe motiv ca e nemteasca sau frantuzeasca...ci pentru ca m-a atras forma...dotarile...confortul...pretul. Personal am fost dezamagit de nemti, cu un model destul de recent, dar nu pot generaliza...sunt incantat de renault-urile pe care le am in plus fata de bx, dar pe multi ii agaseaza...La urma urmei calitatile modelelor indiferent de fabricant sunt la un oarecare nivel comun. Cu opelul astra care l-am avut am mers 10k km si s-a rupt ( fab 99 ) cu R25-ul am mers prin europa si rom 100k km si nu am schimbat nimic...e si chestie de noroc. Intr-adevar francezii sunt mai curajosi in plan inovator, nemtii preiau doar lucrurile bune , sunt mai conservatori tehnic si au un marketing superior. Trebuie sa recunoastem ca fiecare are modelele lui bune si proaste, ca daca nu ar fi cele proaste, nu ar mai schimba nimeni masina. Doar e piata de consum!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 08-Apr-2006 17:46

Eu n-am avut pe mana decat BX-uri (5!) si un VW Passat din 83 care m-a marcat...In ce sens?
Avea, pe hartie, 73 de cai putere. BX-ul dintai pe care l-am avut (fabricatie 84) avea 90. Ce credeti? Passat-ul il facea varza! Primul ajungea instantaneu la 160, BX-ul mirosea a ars la aceeasi viteza, pe care o atingea dupa multi km...Demarajul era clar mai bun la Passat, tragea mai bine motorul, desi pe hartie era mai slab.
Senzatia de masina nemuritoare era omniprezenta...in nemteasca, la BX, pe piatra cubica, parca e cutremur!
Pana acum, n-am intalnit directie si cutie mai precisa ca la cea nemteasca, plus impresia aia ciudata de "masinarie nemteasca", facuta sa mearga...
La BX, cat ar fi de pus la punct, parca mereu e ceva care scartaie.
Si o spun acum, cand am un BX de exceptie, cu care am facut multe zeci de mii de km fara probleme importante.
Candva, am incercat un R21, pe vremea cand circulam zilnic cu Passat-ul. Mi s-a parut o caruta obosita si neergonomica pe langa Passat! N-avea putere (desi motorul de 1721 cmc avea 90 de cai - teoretic mai mult decat Passat-ul), cutia era f larga, comenzile greoaie, frana slaba, fara progresie, ceva antic. Passat-ul era turnat dupa sofer...
In fine, n-am avut inca BX care sa nu manance ulei...Acel Passat nu manca nici gram! Si se mergea cu el ca la balamuc, cu pedala la fund, de catre multe persoane...Ce sa zic, mie mi s-a parut masinaria cvasi-perfecta! Mai rar asa ceva. Ba chiar, un amic mecanic mi-a spus ca e un "monument al mecanicii". Pe vremea aia n-am acceptat, dar...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 08-Apr-2006 18:18

Ce sa zic, mie mi s-a parut masinaria cvasi-perfecta! Mai rar asa ceva.

Eu nu inteleg de ce te chinui cu bx-ul ... :roll: Fa un efort si cumpara un Passat. :idea: Iti dai seama ce bine o sa te simti cand o sa auzi trecatorii exclamand:"Uite un monument al mecanicii!"

sandu2006v
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
Localitate: Pascani

Mesajde sandu2006v » Sâm 08-Apr-2006 18:38

AHA, brava Mariane !!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 08-Apr-2006 18:39

Ce ziceti, facem un club-VW? 8)
Rolurile se pastreaza, eu am sa fiu atunci de partea sferelor si a furtunelor hidraulice!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 08-Apr-2006 18:47

Dupa meciul Steaua-Rapid, Basescu a plecat beat acasa (de la Golden Blitz) cu un VW Passat...
Sac! :D

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Sâm 08-Apr-2006 18:58

paco scrie:Dupa meciul Steaua-Rapid, Basescu a plecat beat acasa (de la Golden Blitz) cu un VW Passat...

Era un VW Polo sau Golf, oricum un supermini. Contează totuşi prea puţin acest detaliu.

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Sâm 08-Apr-2006 20:25

Paco a scris.......Acel Passat nu manca nici gram??? [-(

Orice motor consuma ulei fie el si nou dar in cantitate mica . Un motor in stare impecabila consuma intre 50 si 100ml la 1000 km . In ceea ce priveste motorul de BX de 90CP (cred ca era de 1600), care e foarte fiabil si performant eu am numai cuvinte de lauda. Prin '98 am avut un BX 16TRS din 85 cu care am mers cu 175KM/h si nu mirosea a ars,iar la demaraj nu cred ca discutam cu Passatul tau deoarece avea acelasi motor ca si Audi 80 din 1982(1600 ,55 KW - 75 CP) si am avut ocazia sa fac o liniuta pe care am castigat-o fara mari eforturi . In plus Passatul din '83 care e modelul 2 e mai greu ca Audi 80 model '82.
Dar din "98 si pana acum am avut vreo 8 masini (DAcia ,Ford Scorpio ,Fiat Uno , Ford Taunus - o masina f. solida , Opel Ascona ,etc) si tot la BX am ajuns pentru ca mi-a placut f. mult TRS-ul .
Mai detin si un Peugeot 205 1,9GTI in stare impecabila , care este o masina fantastica din toate punctele de vedere ( performanta ,tinuta de drum , fiabilitate ,aspect general ) si care depaseste usor un VW Golf GTI fie el si 16V.
Si nu in ultimul rand tin sa mentionez ca un BX f. bine intretinut nu scartaie si nu miroase a ars nici la 200 la ora (bineinteles doar modelele GTI si GTI 16V care pot atinge viteza asta).

Sa vorbim putin si de masinile noi.
Paco ,daca ai condus noul C5 sau Renaultul Laguna 2 poti face o comparatie cu noul Passat si nu cred ca ai sa observi vreo diferenta la performante sau confort, C5 fiind mai confortabil datorita suspensiei. IN rest VW-ul e un pic mai bine construit datorita stilului german si al calitatii materialelor folosite . Citroenul si Renaultul nu ofera cu nimic mai putin decat VW-ul dar alegerea se face in functie de gusturi ,ca sa nu mai vorbim de C6 sau Peugeot 607 care sunt adevarate limuzine.

Ca o concluzie ,fiecare masina nemteasca sau frantuzeasca are farmecul si calitatile ei. Daca ar fi sa aleg o masina noua mi-ar fi foarte greu deoarece pe piata sunt foarte multe masini bune si frumoase ,dar daca as avea bani mi-as cumpara un Mercedes clasa E ,modelul 270CDI Elegance, o adevarata bijuterie pe roti din toate punctele de vedere.
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

sandu2006v
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
Localitate: Pascani

Mesajde sandu2006v » Dum 09-Apr-2006 06:02

Fiecare masina are specificul ei (referitor la forma, culoare, suspensii, interior, motor etc.) , dar acest forum este destinat celor cu Citroen ... :o
Ultima oară modificat Lun 10-Apr-2006 07:08 de către sandu2006v, modificat 1 dată în total.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats